Aihe: Huijari tuomiolla.
1 2 3 4
oh3mnc
28.01.2007 09:57:50
Aamulehti 27.01.2007..40 nettipetosta.Tamperelaisnuorukainen oli esim.Muusikoiden.net-sivujen halutaan ostaa ilmoitusten perusteella itse ottanut yhteyttä ostajiin ympäri suomea.Eniten mies oli kaupitellut olemattomia kännyköitä, mutta myös olemattomia kameroita, olemattomia videotykkejä sekä olemattomia vahvistimia ja kaiuttimia.Yksittäinen maksu vaihteli 10 eurosta 1000 euroon.Kun hinnasta päästiin yksimielisyyteen sovittiin, että ostaja maksaisi ensin puolet tilille, sitten tavara toimitettaisiin ja sitten maksettaisiin loppusumma.Vyyhti alkoi selvitä, kun miehestä tehtiin rikosilmoitus..
Myös minulle tarjosi joku mies Joensuusta PSR 3000:sta samalla systeemillä, kauppoja ei tullut.OPIMMEKO TÄSTÄ MITÄÄN ?
Lennu
28.01.2007 10:11:06

Nää hommat jää aina foorumin kollektiiviseen muistiin, että eiköhän.
"Toi katu-uskottavuus läppä on oikeesti niin loppuun hinattu lehmä et ei oo tosikaan." -Roberto
Les Fender
28.01.2007 10:23:08
OPIMMEKO TÄSTÄ MITÄÄN ?

Huomionarvoinen seikka tuossa Al:n jutussa oli että moni huijattu ei tehnyt rikosilmoitusta. Summaa pidettiin vähäpätöisenä tai hävetti myöntää tulleensa kusetetuksi.

Nopeammin olisi tuokin selvinnyt jos kaikki olisivat ilmon tehneet.
"Living is easy with eyes closed!"
rheinone
28.01.2007 11:17:57
Mitäs tosta sitten rapsahti, muutama sata euroo sakkoja vai?
Silvio: Se on vähä sama ku sanois että lauantaimakkara on paskaa. Ei se oo, mut kuka sitä huvikseen syö?
W4R
28.01.2007 12:39:43

2vk jäähy.
"Today the only voice of reason would have to be the sound of the soup of the season hitting ground" -D. Gildenlöw
poppamies
28.01.2007 13:26:11

Hyvä homma että kaveri jäi kiinni. Vainoharhaiseksi ei kuitenkaan kannata ryhtyä. Olen tehnyt kauppoja useiden henkilöiden kanssa täällä mnetissä ja kaikki on aina sujunut moitteettomasti. Joskus olen lähettänyt tavarat etukäteen ja rahat olen saanut kun tavara on hyväksi havaittu ja joskustaas olen maksanut etukäteen ja tavaraa on aina ollut mitä luvattu.
G strings are for strippers!
wavelength
28.01.2007 14:20:59

Plussat meni nollille.
Dropped C
28.01.2007 14:27:00
Jaa että Kähkis jäi sitten vihdoinkin kiinni? Yritti minulle kaupitella olematonta bassoa jo tuossa Lokakuun puolella.
Epämuusikko
28.01.2007 14:29:12
"hyviä kokemuksia kaupoista"-ketju pysyväksi!
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
Jack_J
28.01.2007 15:03:41

Mukavaahan olisi jos noista kaupoistakin pystyisi plussia ja miinuksia antamaan. Siitä osaisi jokainen profiilista katsoa millainen hiippari on kauppoja tekemässä. Harvemmin noita kymmenen sivun ketjuja tulee selattua läpi josko siellä tuttuja mainittasiin.
Eiks huuto.netissä oo joku tommonen plussa systeemi?
"Liha on hyvää!" -Au Pair
Ukkosenjumala
28.01.2007 16:14:46
Mukavaahan olisi jos noista kaupoistakin pystyisi plussia ja miinuksia antamaan. Siitä osaisi jokainen profiilista katsoa millainen hiippari on kauppoja tekemässä. Harvemmin noita kymmenen sivun ketjuja tulee selattua läpi josko siellä tuttuja mainittasiin.
Eiks huuto.netissä oo joku tommonen plussa systeemi?

On, ja niin kannattaisi täälläkin olla. Hyväksi havaittu systeemi.
JepJep
Les Fender
28.01.2007 16:29:03

Onhan se:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=136777
"Living is easy with eyes closed!"
Skyfall666
29.01.2007 09:51:39
No niin, kauanhan siinä kestikin että saatiin Kähkis ja Peter kiinni.. Epäilen vaan kavereitten maksukykyä kovin.
midprice
29.01.2007 10:01:12

Huomionarvoinen seikka tuossa Al:n jutussa oli että moni huijattu ei tehnyt rikosilmoitusta. Summaa pidettiin vähäpätöisenä tai hävetti myöntää tulleensa kusetetuksi.

Nopeammin olisi tuokin selvinnyt jos kaikki olisivat ilmon tehneet.

Tai sitten olisi voinut homma loppua alkuunsa, jos jo ensimmäinen huijattu olisi rikosilmoituksen tehnyt.
Jormaz
29.01.2007 12:19:21
Onko tämä siis se sama "Anssi" mikä on tehnyt tätä jo useamman vuoden?
Miees...
JarnoH
29.01.2007 14:23:51

Tuli vaan mieleen, että ovatko tällaiset nettihuijarit tehneet lain mukaan mitään rikosta? Eli jos nuo kaupat perustuvat aina periaatteessa "kättä päälle" -sopimuksiin, niin voiko niistä lailla rangaista?

No hyvä, että ovat saatu kiinni kuitenkin. Itse ostan pienempiä ostoksia ja mahdolliset suuremmat sitten postiennakolla. Tosin postiennakollakin joku voi lähettää vaikka laatikollisen kiviä, mikä käy ilmi sitten vasta kotona, kun paskat on jo housuissa.
"On aika harhaa sillä ikuisuus on vain pysähtynyt nykyisyys"
Sinap
29.01.2007 14:26:15
Kannattaa hoitaa nettikaupat esim. huuto.netin kautta. Vaikka olis ostajan kanssa sovittu jossain muualla, kannattaa tehdä tekaistu huuto siellä. Pyydä tunnistautumaan, jos epäilyttää. Kaikki sähköpostit yms tulostettuina ovat juridisesti päteviä todisteita. Poliisille todisteet ja itse vaatimaan tuomio oikeuteen paikan päälle, jos haluat omasi pois.
"Siinähän se tuubi onkin."
Chemo
29.01.2007 14:28:46

ovatko tällaiset nettihuijarit tehneet lain mukaan mitään rikosta?

Eiks nettihuijaus täytä petoksen tunnusmerkit?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Petos
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Tympee Huttunen
29.01.2007 15:52:49 (muokattu 29.01.2007 15:59:23)
Kannattaa hoitaa nettikaupat esim. huuto.netin kautta. Vaikka olis ostajan kanssa sovittu jossain muualla, kannattaa tehdä tekaistu huuto siellä. Pyydä tunnistautumaan, jos epäilyttää. Kaikki sähköpostit yms tulostettuina ovat juridisesti päteviä todisteita. Poliisille todisteet ja itse vaatimaan tuomio oikeuteen paikan päälle, jos haluat omasi pois.

Kuka myyjä oikeasti tuollaista jaksaa? Jos myisin jotain vehjettä täällä ja joku alkaisi inttämään "Laita se huuto.nettiin myyntiin, tai muuten en osta!", niin sanoisin "morjes!" ja myisin seuraavalle tyypille

Tuo kitarakamapalstan +-systeemi oli myös kehno. Joku jamppahan voi kirjautua vaikka viidellä nimimerkillä ja laittaa plussaa itselleen. Puhumattakoot siitä, että harva edes tuohon listaa niitä plussia laittoi. Joku kuitenkin lukisi listaa kuin raamattua, eikä uskaltaisi ostaa tavaraa muilta.

Varovainen pitää toki olla, itse ostan lähinnä niiltä joita jotenkuten m.netistä tiedän, tai tiedän hänen myyneen kaverilleni jotain. En kyllä heti lähtisi suoraan kellekään täysin tuntemattomalle rahaa tilille laittamaan. Tämä taas palvelee niitä, jotka palstalla viettävät aikaansa ja ovat sitä kautta tulleet "tutuiksi". Hyvä homma siis:D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)