Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Twin Peaks - Uusintakierroksen tahtiin katsoville
1 2 3 4 555 56 57 58 59
sellisti
20.01.2007 23:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Itsekin yritän jättää tekstit kattomatta ja kuunnella vaan puheet. Sitten kun tulee vastaan joku tuntematon sana,niin tarkastan teksteistä,mutta eipä tuokaan oikeen toimi,kun ne pitkät lauseet on typistetty johonkin about 3 sanaan.
 
Tekstittäjä on tosiaan tässä tapauksessa ollut tiivistämisen mestari. Ei siinä muuten mitään mutta kun jää jokunen juttu sitten aina kääntämättä, toivottavasti ei siinä sivussa mitään kovin tärkeää. Mutta enkustakin saa tämän sarjan kohdalla onneksi sen verran hyvin selvää että kyllä tuon kanssa nyt elää.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
Bonesaw
21.01.2007 22:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kohta alkaa.
 
Joo'o
Jani The Rock
21.01.2007 23:32:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaat hautajaiset ikinä, right?
 
Your funeral, my trial.
Hannu H.
21.01.2007 23:35:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaat hautajaiset ikinä, right?
 
Tommoset niitten pitääkin olla. Ei mitään tylsää kärvistelyä vaan actionia ja meuhkaamista! :)
 
Oli kyllä hyvä jakso tämäkin. Ei tosin ehkä ihan viimekertaisen tasolle yltänyt.
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
Veco
21.01.2007 23:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä ymmärrä näiden kolmen jakson perusteella mikä tässä sarjassa on niin ihmeellistä. Hyvät musiikit kummiskin.
 
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Jag
22.01.2007 00:09:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutama klassikko lausahdus oli mukana tämän kertaisessa jaksossa. Repesin kyllä Albertin päälikölle heittämälle "Look, it's trying to think" heitolle.
 
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
18is9
22.01.2007 11:00:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä ymmärrä näiden kolmen jakson perusteella mikä tässä sarjassa on niin ihmeellistä. Hyvät musiikit kummiskin.
 
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Ei tämä nyt niin hääppöiseltä vaikuta. Tietysti aikaa on kulunut aika reippasti, eihän esim. Villi pohjola ollut vielä ilmestynyt tuohon aikaan. Jos tätä vertaa edeltäjiinsä, kuten Ritari Ässään niin onhan tässä selvää parannusta havaittavissa :).
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
AP
22.01.2007 11:08:08 (muokattu 22.01.2007 11:08:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaat hautajaiset ikinä, right?
 
Kyllä vaan.
 
Ihme varman päälle pelaamista kyllä, että arkun saa vielä konevoimalla montusta ylöskin, kuten eilen selvisi. Eikö sen nyt voisi kerralla katsoa, että henki on paennut, ennen kuin aletaan kalmoa maan poveen hissata. Pelkkä laskutoiminto riittäisi. Melekosta.
 
Joo. Metkaa kyllä, että vaikka ihan perusdekkari lähes tuo, niin joku kumma tunnelma sarjassa on. Heti alkuteksteistä alkaen, kun se terä leikkaa metallia kipinöiden, ja tunnusmusiikki soi...
Itsehän olen maailman huonoin televisionkatsoja, niin että välistä jäi pari jaksoa TP:ta, kun en vaan viitsinyt toljottaa ruutua, mutta eilen innostuin seuraamaan koko tunnin ja kyllä pitää taas yrittää jaksaa.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Bonesaw
22.01.2007 14:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä ymmärrä näiden kolmen jakson perusteella mikä tässä sarjassa on niin ihmeellistä. Hyvät musiikit kummiskin.
 
No mulla on ihan samat fiilikset. Ei tää paska oo,mutta ei ainekaan vielä mikään kummonen. Toi "Sometimes my arms bend back" kohta oli aika jännä. Kun Cooper näki sen unessaan ja sitten tuli selville,että Lauran kädet oli sidottu selän taakse.
 
Spooky...
 
Joo'o
paavi
22.01.2007 14:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla on ihan samat fiilikset.
 
Täytyy myöntää, että en oo päässyt samoihin fiiliksiin kun silloin lukioaikoina. Noh, uusintakierros on aina uusintakierros. Ja ikä on tuonut tiettyä kyynisyyttä. Edelleen kuitenkin pidän tunnelmasta ja kierosta huumorista. En nyt tiedä, mikä olisi parempaakaan ohjelmaa televisiosta itelleni...
 
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
carnation
22.01.2007 17:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy myöntää, että en oo päässyt samoihin fiiliksiin kun silloin lukioaikoina. Noh, uusintakierros on aina uusintakierros. Ja ikä on tuonut tiettyä kyynisyyttä. Edelleen kuitenkin pidän tunnelmasta ja kierosta huumorista. En nyt tiedä, mikä olisi parempaakaan ohjelmaa televisiosta itelleni...
 
Itsekin tässä mietin, että onko aika osittain kullannut muistot tai jotain, mutta aivan samanlaista innostusta Twin Peaks ei saa aikaan kuin silloin nuorempana sällinä. Tosin aina kun Cooper sekoilee omiaan ja ollaan Lauran murhamysteerin/yliluonnollisuuksien parissa, niin homma toimii. Sen sijaan Twin Peaksin pikkukaupunkiin mahtuu jonkin verran sellaisia hahmoja, ettei niiden elämä jaksa oikein kiinnostaa kun sarjassa tapahtuu paljon jännempiäkin asioita. Esim. nämä Packard/saha -hommat ovat vähän siinä ja siinä, että jaksaako niitä katsoa, samoin Hornen perheen asiat (oli se Audrey Horne sitten kuinka ihana tahansa). Hyvä sarja silti, vaikka samojen musiikkien pyörittäminen lähes joka kohtauksessa käykin ajoittain hermoille.
 
"Yllättäen Koivusalon huomaa vaeltaneen samoille sielun pimeän puolen poluille kuin David Cronenberg Spiderissa tai Roman Polanski Vuokralaisessa."
(Kalteva torni -arvostelu, Iltalehti)
Raipe
22.01.2007 18:20:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin tässä mietin, että onko aika osittain kullannut muistot tai jotain, mutta aivan samanlaista innostusta Twin Peaks ei saa aikaan kuin silloin nuorempana sällinä.
 
Ainakin Audrey ja Shelly ovat ihQuja vieläkin.
 
Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars"
Mohla
22.01.2007 18:36:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa olen ihmetellyt minäkin. Ei tämä nyt niin hääppöiseltä vaikuta. Tietysti aikaa on kulunut aika reippasti, eihän esim. Villi pohjola ollut vielä ilmestynyt tuohon aikaan. Jos tätä vertaa edeltäjiinsä, kuten Ritari Ässään niin onhan tässä selvää parannusta havaittavissa :).
 
Villi Pohjola ja Twin Peaks on kyllä aika kaukana toisistaan. Ihan vaan vaikka senkin takia, että jos Villistä Pohjolasta jätti yhden jakson väliin, niin ei kuitenkaan tarvinnut pelätä, että on ihan pihalla seuraavassa jaksossa. Erot sarjojen välillä huomaa mitä pidemmälle Twin Peaksia seuraa.
 
Ei sillä että Villi Pohjolakaan mitenkään huono sarja olisi ollut, mutta silti se on kaukana Twin Peaksistä.
 
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
juuso a
22.01.2007 18:40:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sillä että Villi Pohjolakaan mitenkään huono sarja olisi ollut, mutta silti se on kaukana Twin Peaksistä.
 
On niissä vähän samanlaisia piirteitä lähinnä outousosastolla. Mitä nyt olen uusintana katsellut muutamia jaksoja niin aika omaperäistä settiä siinä ainakin on.
 
-Cale
22.01.2007 21:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli kyllä hyvä jakso tämäkin. Ei tosin ehkä ihan viimekertaisen tasolle yltänyt.
 
Mun mielestä eilinen jakso oli juuri mainio, parempi kuin se edellinen outo jazzpläjäys. Varsinkin silloin koin jonkinlaista tyydytystä kun se sheriffi vai mikä olikaan löi sitä ärsyttävää tutkijaa päin pläsiä. Muutenkin mielenkiinto koko sarjaa kohtaan nousi aivan uudelle tasolle. Olis jo sunnuntai :P Vois tosin katsoa jo torstaina tuon jos ei jaksa odottaa...
 
Milkop
22.01.2007 21:25:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My kind of funeral, yeah :) Viime jakso oli vähän tuommoista paikoillaan polkemista, mutta veikkaan että ensi jaksossa taas häröillään. Jäi kiinnostamaan ainakin se metsässä väijyvä "tuntematon paha" tjsp. Sheriffi on Dalen ohella meikäläisen suosikki.
 
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49
sellisti
22.01.2007 23:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio jakso tosiaan, itsekin repesin tuolle Albertin "Look, it's trying to think" -heitolle ja kierolle hymylle siinä perässä. Sen sijaan pikkuisen tökki se kohta jossa Harry yritti vakavana selittää Cooperille että "metsässä on jotain pahaa". Se ei jotenkin sopinut ollenkaan. "Sukupolvet kauan ennen meitä ovat taistelleet sitä vastaan..." jne. meni vähän fantasiaosastolle. Eikä Cooper tuota kovin tosissaan tuntunut ottavankaan. Mutta kun tunnelma muutenkin vaikuttaa jo aavemaiselta ja siellä metsässä vilahti jotain jo silloin kun Leo kovisteli poikia rahoista, plus vielä kaikki Cooperin oudot unet ja Lauran äidin näyt, niin kyllä sitä nyt alleviivaamattakin tajuaa että jotain kummaa paikassa on. Tuli vähän sellanen "älkää nyt viittikö" -fiilis siinä kohdassa. Mutta muuten oli hyvä jakso. Musiikit on mun mielestä toimineet koko ajan ja tunnelma on tosiaan niin kihelmöivän outo ja vangitseva ettei taas millään malttaisi odottaa ensi sunnuntaita.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
RocknRoll
23.01.2007 09:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä toi viimeisin jakso oli heikoin jakso tähän mennessä. Agentti Cooperkin oli todella vaisu ja neutraali.
Hyvä sarja kyseessä, kuten joku jo mainitsi, niin kyllähän heti alkuteksteistä lähtien sarjassa on eriskummallinen tunnelma.
 
Pitää katsoa joka jakso, ja ostaa vielä sitten suomiteksti DVD-boksi, kunhan ilmestyy.
 
Artist
23.01.2007 10:27:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä toi viimeisin jakso oli heikoin jakso tähän mennessä.
 
Niin just.
 
No, seuraavaa jaksoa odotellessa.
 
Audrey Horne = ihq!
 
"Oh baby, I'm born to lose"
Von Blåmberg
23.01.2007 10:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audrey Horne = ihq!
 
Word!
 
Virhe! Lyhyt tai liian tyhjä kirjoitus!
 
"You scumbags! Quit putting a goddamn dollar sign on every fuckin' thing on this planet!!!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 555 56 57 58 59

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «