Aihe: Sellon jousen pituus
1
Lalli89
15.01.2007 22:46:27
Onko sellolle olemassa pidempiä jousia kuin ns. standardijouset, mitä myydään kokosellojen soittajille? Olen nyt soittanut 11-vuotiaasta saakka samalla jousella ja tuntuu että pidemmälle olisi tarvetta. Olen vertaillut sellistituttujeni kanssa jousia ja ne kaikki ovat olleet saman mittaisia omani kanssa. Minulla on melko pitkät kädet ja olen n. 188 cm pitkä, joten pitkissä äänissä olisi vielä varaa soittaa muutamaa senttiä pidemmällä jousella. Lähipiirissäni ei ole yhtä isokokoisia sellistejä kuin minä, joten en ole saanut puolelleni juurikaan sympatiaa.
Jos jollain on tähän asiaan tietämystä, niin vastausta peliin vain.
sellisti
16.01.2007 22:26:24 (muokattu 16.01.2007 22:26:47)
Kyllä niitä olemassa on, en tosin osaa sanoa mitään merkkejä. Kannattaa varmaan kysyä suoraan jostain jousisoitinliikkeestä/-rakentajalta. Itse omistan Arcus-hiilikuitujousen, joka on pari kolme senttiä pitempi kuin ns. normaali jousi, mutta jos et halua Saksasta asti tilata niin kysy ensin muita.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)