Aihe: Käsittämättömät mielipiteet liittyen kitarakamoihin
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Jackie
07.01.2007 23:17:00
"Ilman compuraa ja delayta ei voi tiluttaa."

mmmmmmmmmmmmmitäääää????
Aerosmith - Sight for sore eyes. Täysillä. Parhautta.
saastara
07.01.2007 23:18:46
mmmmmmmmmmmmmitäääää????

Luuleeko joku oikeasti, että voi tiluttaa ilman kompuraa ja delayta..? :D Hauskinta mitä olen koskaan kuullut.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
mailbag
07.01.2007 23:25:19
vuoden soiton jälkeen behringerin v-tone stratoritsalla olin vaihtamassa halpaan ltd:hen niin oli porukka ihan ihmeissään jatkuvasti etteikö se edellinen sitten kelpaa :|
saastara
07.01.2007 23:27:55
vuoden soiton jälkeen behringerin v-tone stratoritsalla olin vaihtamassa halpaan ltd:hen niin oli porukka ihan ihmeissään jatkuvasti etteikö se edellinen sitten kelpaa :|

Tietyissä piireissä ymmärrän kyllä jos joku ihmettelee tuota behringerin ja halpis LTD:n eroa. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
lukeman
08.01.2007 12:41:00
Ex-avomuija rutisi vähän väliä joistain soittamiseen liittyvistä hankinnoistani. Osaltaan tuosta syystä se onkin Ex.
eetu ilimari
08.01.2007 15:04:09
OT - Saattaa asia näinkin olla. Mutta kuten autokoulun opettaja sanoi, niin jos ajat kymmenenkin vuotta vanhalla autolla reilua 40km/h nokkakolarin, niin hengelleen voi aika varmasti sanoa hyvästi, mutta nykyautoilla voi kuulemma ajaa saman kolarin n.70-80km/h ja kävellä vielä autosta omin jaloin pois. Kannattaa tämäkin muistaa.

Kyllä meikässä ainakin näyttää henki vielä pihisevän, luutavasti.

Sitten aiheeseen. Kyllä mulla intoa riitti hiplata Epiphonen strato-kopiota aikoinaan monta vuotta, ja yhtään kummoisempi soittaja, tai varsinkaan menestyneempi, en olisi vaikka olisi lyöty mikä lie perkeleen kipsoni käteen.

Mutta enpä olekkaan minkään sortin hifisti tai soitinrunkkari. Ajan paskalla Toytotalla, soitan keskinkertaisella Tokailla keskikertaisilla taidoilla.
"Kannattaa tehä sitä mistä tykkää"
Muuki
13.01.2007 04:32:40
isukki ja äippä ihmetteli kun ostin microkuution tilalle tech21 TM-60 vahvistimen että mihin minä muka sellaista tarvitsisin. ja sitten kun olen alkanut miettimään uutta kitaraa niin olen saanut kuulla pariin kertaan että ''mitä sä uudella kitaralla teet?! sullahan on jo 1 toimiva'' ja siis kitarana toimi tällä hetkellä stagg les paul (300€)
joten että näin..

Heeh, on klassikko.

Aikoinaan JS-jaskani vaihto MG:hen oli aika helmetin suuri pala ainakin äiteelle..

"Elä höpötä."
"Elä höpötä!"
"Siis sullahan on jo kitara."
"Ei varrrrmasti."
"Miks ihmeessä uusi?."

Noh, voitte varmaan sitten kuvitella mikä ruljanssi oli kun vaihdoin Peaveyta Line 6:seen, Line 6:sta Orangeen, Orangea Hughes & Kettneriin jonka lisäksi ostin pari kitaraa sekä möin yhden, tilasin pedaaleja, möin pedaaleja, tilasin uusia pedaaleja.. Melkein voisin sanoa että osa kamoista on hankittu ns. matalalla profiililla :D. Ja tullaan varmaan jatkossakin hankkimaan. Tosin sijoittajille on tarvetta..
" The question is not 'when he's gonna stop' but 'who is gonna stop him'. "
slx900
13.01.2007 05:42:31
Aikoinaan tuli perinteistä ymmärtämättömyyttä mm. äidiltä kitarakasan kasvaessa. Tämä johti siihen, että osa uutukaisista pysyi laukuissa. En hyväksynyt, enkä missään tapauksessa hyväksy vieläkään, joidenkin ihmisten oikeudekseen katsomaa toisen arvomaailman ehdotonta kyseenalaistamista. Itse saa rahoillaan tehdä aivan mitä huvittaa. Monesti tuli mieli pahoitettua, vaikka tiesi sijoittaneensa työllä tienatut rahat viisaasti, mutta pohjaa silti kaivettiin alta. Kannatti.. nykisin kukaan ei enää ihmettele.Siitä on siltikin jäänyt selittämätön huono omatunto. Ei osaa nauttia niin kuin pitäisi.
Neuvoisin nuorempia selvittämään musiikkilaitteiden hankimiseen liittyvät kiistat vanhempiensa kanssa, ja toivottavasti pääsemään yhteisymmärrykseen. Soittokamat ovat sijoituksia. Niillä voi vaihtaa itselleen sopivampaa. Eikä tätä luonnollista kiertoa tarvitse pelätä. Kitara on hyvin henkilökohtainen kapistus. Mitäs jos äitisi olisi hankkinut aikoinaan XXXL kokoisia tampooneja ja nyt koko perhe yhdessä vastustaisi "sopivampiin" vaihtamista. Ei ensimmäisellä voi aina osua.
Toinen asia, jota ei tarvitse häpeillä on vahvistimien tehomäärät. Alapää tehdään raa'alla teholla, ei bassoruuvilla. Mikä tahansa pikku 40 wattinen transistori-paska tuottaa paljon ääntä. Ei se tarkoita, että 4x12 kaappi ja putki 100 wattia tappaisi välttämättä ketään. Sieltä vain on mahdollista saada saman verran laadukasta, laajemmalla kaistalla toistettua soundia. Ehkä jopa sitä toivottua potkuakin. Sitäpaitsi on hyvä treenata niillä kamoilla, joilla menee keikallekin. Ei suurta putkinuppia saa kuriin, jos on soittanut zoomin 505:lle tai pelkällä puhtaalla soundilla. Siinä on dynamiikassa niin huikea ero.
Kyse on siitä mihin tähtää ja kuinka paljon itseään arvostaa. Tälläkin palstalla haetaan hyväksyntää ostoksilleen. TURHAA. Jos itse halusit, muille et ole vastuussa, jos itse ne hankit.
Vanhempien avustus saattaa olla toisinaan aivan paikallaan. Rahaa on turha tuhlata. Joidenkin tuotteiden suhteen se on sitä. Nykyisin kun löytyy myös täysin arvotonta romua. (jälleenmyyntiarvoltaan) On viisasta käyttää suurin mahdollinen summa kitaraan. Tarkoitan tietenkin hintaluokassa alle 1000 euroa. Jos itsellä ei ole kuin pari sataa on ehkä viisaampaa säästää, koska sitä Behringeriä ei halua vuoden päästä kukaan, mutta käytetty Charvel on myytävissä samalla 300- 400 eurolla. ..ja luultavasti soittitaitokin on huomaamatta kehittynyt, kun on kädessä aivan oikea soitin.
Itselleni pedaalit ovat nykyisiä legopakettien korvaajia; mistään muusta tavarasta ei enää niin innostu. Tämähän on ainoastaan positiivista, koska pelkästään materian takia ei elää kannata. Pikku purkit ovat kuitenkin juuri sopivan halpoja/kalliita tyydyttämään kokeilun ja säätämisen halun. Tämä lienee sisäsyntyistä suurimmalle osalle miehiä. Kannattaa selvittää itsensä kanssa, että ei ole olemassa sitä viimeistä laitetta, jonka tarvitsee. Niitä tulee lisää, lisää, lisää... Eikä kaikkia tarvitse omistaa. Kokeilla kannattaa, ja sitten vaihtaa, jos ei suhteesta synny intohimoista. Kokeilemalla oppii. EI LUKEMALLA ARVIOITA NETISTÄ. Olen törmännyt useampaankin ketjuun, jossa yritetään epätoivoisesti todistaa 20 euron säröpedaalin olevan 300 euron purkin kaltainen. Pelkillä ääninäytteillä ei sellaista voi tehdä. Tällainen antaa virheellistä kuvaa herkässä iässä oleville nuorille ;)
Luottakaa omakohtaisiin kokemuksiinne, älkääkä luulko tietävänne liikoja. Siinä vaiheessa kun täydellinen soundi on löydetty alkaa matka alaspäin. Soittoa täytyy harjoitella, soittokamoja kokeilla.... siitä syntyy lopulta nykyaikainen, omaperäinen muusikko.
Twinkle
13.01.2007 18:09:11
Itse saa rahoillaan tehdä aivan mitä huvittaa. Monesti tuli mieli pahoitettua, vaikka tiesi sijoittaneensa työllä tienatut rahat viisaasti, mutta pohjaa silti kaivettiin alta.

Ottaen kuitenkin huomioon se, kuinka helvetisti vanhemmuus maksaa ja kuinka iso osa "itse tienattua rahaa" lapseensa saa kulumaan ennen kuin se on lähelläkään sitä ikää että lapsi itse pystyy tienaamaan yhtään mitään, niin kyllä ymmärrän miksi vanhemmat valittaa. Jos yläasteikäinen kersa pistää viimeiset roposensa kitaravermeisiin ja nauttii samalla täysihoitoa vanhempien pussista, voi olla että sitä omaa arvomaailmaa kannattaa hieman ehkä miettiä.

Kukin tyylillään tietty.
Jonttu
14.01.2007 13:01:56

Ottaen kuitenkin huomioon se....

Totta tämäkin, riippuu tosin vanhemmista. Tokihan sitä tuli itsekin yläaste ikäisenä
wonguttua jos jonkunlaista wermetta, porukoitten vastaus oli AINA : "Kun on jalat oman pöydän alla, osta/tee mitä huvittaa"
Sain kesätyörahoilla aikoinaan ostettua Fenixin stratokopsun ja veikalta sain 15W Yamahan lainaksi, olin hyvin onnellinen :) Niillä pärjäsi loistavasti työelämään asti....
Nyt sitten onkin kamarunkkaus parhaimmillaan!
Bookkeeper
14.01.2007 14:09:11 (muokattu 14.01.2007 14:10:47)
Sain kesätyörahoilla aikoinaan ostettua Fenixin stratokopsun ja veikalta sain 15W Yamahan lainaksi, olin hyvin onnellinen :) Niillä pärjäsi loistavasti työelämään asti....
Nyt sitten onkin kamarunkkaus parhaimmillaan!

Minä myös aloittelin Strato-kopsulla (Firefox?). Perus harjoitteluvahvistin kotona, kaverilta lainattu Rolandin 60w bassovahvistin bändikämpillä. Säröä sai kun laittoi "yhdelletoista" :-) En muista että koskaan olisi ollut motivaatio-ongelmia halpis kamojen takia. Eikä tosiaankaan tullut mieleen että tarvii olla 10 kertaa kalliimmat romppeet tai kiinnostus soittamiseen lopahtaa, iskee masennus ja päätyy sillan alle asumaan.

En tosiaan haluaisi näin alle kolmikymppisenä juniorina aloittaa "minun aikanani kaikki oli toisin"-valitusvirttä, mutta kyllä nykyään aloittelijat soittavat huomattavasti kalliimmilla kamoilla. Sinänsä hyvä, mutta toisinaan isäpappaa vedetään surutta höplästä: ESP kiinni vahvariin, hakataan alinta e5-sointua ja jos kuulostaa huonolta...iskää käsipuolesta kiinni ja mars mars musakauppaan ostamaan parempaa line-kutosta.

Oikea vastaus olisi: "kuules poika sinulla on jo hienot soittokamat. Sillä Pacificalla pärjää kotona, bändikämpillä tai vaikka keikkalavoilla. Jos et saa Microcubesta irti riittävän hyviä soundeja, on vika soittajassa. Treenaat vain enemmän. Ja virität sen kitaran...kokeiles onnistuuko ilman sitä mittaria mikä sinulle ostettiin synttärilahjaksi. No niin, tuoppas isille kuppi kahvia."

Näin minun mielestäni :-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
juici
14.01.2007 14:46:47

Oikea vastaus olisi: "kuules poika sinulla on jo hienot soittokamat. Sillä Pacificalla pärjää kotona, bändikämpillä tai vaikka keikkalavoilla. Jos et saa Microcubesta irti riittävän hyviä soundeja, on vika soittajassa. Treenaat vain enemmän. Ja virität sen kitaran...kokeiles onnistuuko ilman sitä mittaria mikä sinulle ostettiin synttärilahjaksi. No niin, tuoppas isille kuppi kahvia."

Tässä tuli totuuden sanat. Näin sen pitäisi mennä. Ansaitset plussan.
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
Sleepless
14.01.2007 17:08:45

Onko myös ymmärrettävä, mikäli Microcube jää bändikämpällä muiden jalkoihin on syy harjoittelun puutteesta?:) Ei tuossa Microbubessa mitkään kovin autuaaksi tekevät soundit ole, mutta ehdottomasti parasta mitä 100 egellä voi ostaa.
Hiljaa hyvä tulee.
Ze Kink
14.01.2007 18:12:57 (muokattu 14.01.2007 18:13:58)
Onko myös ymmärrettävä, mikäli Microcube jää bändikämpällä muiden jalkoihin on syy harjoittelun puutteesta?:) Ei tuossa Microbubessa mitkään kovin autuaaksi tekevät soundit ole, mutta ehdottomasti parasta mitä 100 egellä voi ostaa.

No on Micro Cubella tullut vedettyä treeneissä PA:n kautta, toimi ihan ok, paitsi että jostain syystä signaali menee särölle, jos volaa on yli klo 9:n. Siis Rec outista otettuna.

Lisäksi tuossa häiritsee ainakin itseäni se, että volumessa on ärsyttävä hyppy siinä aika alkupuolella. Soittelen siis yleensä yöllä, muuten tuo ei pahemmin haittaisi. Silti vähän outoa, että 80w Valvestatellanikin saan volat säädettyä sopivan pienelle paremmin.

E: Kyllä se Micro Cube silti hintansa väärti on.
McNulty
14.01.2007 18:25:40
Mulle selvis eilen erään henkilön toimesta että hevi = bc rich + emg:n mikit. Ilman niitä ei pysty soittamaan metallia saatika heviä. Oujea!
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Alphie
14.01.2007 18:32:56 (muokattu 14.01.2007 18:34:19)
Mulle selvis eilen erään henkilön toimesta että hevi = bc rich + emg:n mikit. Ilman niitä ei pysty soittamaan metallia saatika heviä. Oujea!

Satuinpa kuulemaan saman asian. Voikohan jollaki antiikki Les Paulilla tai Stratolla saaha ees säröä aikaseksi? :O
mailbag
14.01.2007 18:38:25

ja mikrofoonit tekee zakk wylden, vai miten se nyt olikaan :)
cruel_destiny
14.01.2007 20:39:00 (muokattu 14.01.2007 21:52:37)

edit: otin pois, virtala on oikeassa, hävettää pikkasen (ihan hieman, mutta ei paljoa :)
Surreal life
Kirk_Hammett
14.01.2007 20:42:27
joo ja EMGeistä ei saa tarpeeksi säröä mikrocuben kanssa...

eihän micro cubesta nyt saa muutenkaan tarpeeksi säröä. (aseta tähän pakollinen hymiö)
You know it's sad but true...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)