teleman 09.12.2003 22:25:01 | |
---|
Onko kokemuksia seinään ruuveilla kiinitettävien kitaratelineiden (kitara roikkuu lavasta) toimivuudesta kotioloissa eli mitä kitarat tykkäävät lepopaikastaan. Alkaa meinaan kitaroiden hedelmällisyyden vuoksi lattiatila katoamaan (vaimo prkl aina oikeassa näköjään taas). |
Jarski 09.12.2003 22:43:30 | |
---|
hmm...hyvin näyttää toimivan! |
Dumb 09.12.2003 22:45:22 | |
---|
Ihan hyvin on toiminut jo muutaman vuoden. |
LaXu 09.12.2003 23:00:40 | |
---|
Mitenkäs, onko teillä seinäkiinnikkeen alla jokin pehmuste tms. ettei kitaran runko kolkkaa seinään? Vai asetatteko kitaran vain telineeseen niin varovasti ettei moista tapahdu? |
Hannu H. 09.12.2003 23:21:55 | |
---|
Mulla on akustisille tommonen isän puustatekemä kolmen "istuttava" ja siinä ne kitarat on sen verran irti seinästä ettei ne kolkkaa ku laittaa tai ottaa pois... "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
Dumb 09.12.2003 23:28:51 | |
---|
Mitenkäs, onko teillä seinäkiinnikkeen alla jokin pehmuste tms. ettei kitaran runko kolkkaa seinään? Vai asetatteko kitaran vain telineeseen niin varovasti ettei moista tapahdu? Eipä ole mitään pehmustetta. Laitan kitaran aina aivan seinään kiinni, joten se ei pääse ylimääräisiä heilumaan. Jos telineessä olisi joku Gibson/Ibanez-tyylinen kaartuvalla lavalla varustettu kitara, voisi joku pehmuste ollakin aiheellinen, sillä tuollaisia ei saa telineeseen niin, että kitaran body olisi kiinni seinässä (Fender-tyyliset kitarat saa). Sen verran olen joutunut seinään laittamaan pari pientä palaa maalarinteippiä, ettei kaulaliitoksen neljä pulttia hankaa enempää jälkiä seinään. Lähti seinän maalipinnasta pienet palat jokaisen pultinkannan kohdalta. Pienet palat teippiä niihin eikä ongelmaa ole enää ollut. |
Puavali 09.12.2003 23:55:26 | |
---|
Hyviä ovat. Mulla on Thomannilta tilattuja telineitä, joissa kitaran ja seinän väliin jää rakoa. Eivät kolise seinään, jos ei töni. |
madu 10.12.2003 09:39:55 (muokattu 10.12.2003 09:40:32) | |
---|
Mulla on aina mietityttäny se, että mitä kitaran kaula tykkää tosta roikottamisesta esim. jossain les paulissa jonka runko painaa tonnin. Tosin onhan ne kitarat kaupassakin aina roikotuksessa joten tuskin siitä kitaralle haittaa on... Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Mulla on aina mietityttäny se, että mitä kitaran kaula tykkää tosta roikottamisesta ... No paljon enemmän kuin siitä että niitä pidetään jossain nurkassa nojaamassa... "G-strings are for strippers" |
wilo 10.12.2003 13:08:00 | |
---|
Ei se kaulan pituussuunnassa aiheutuva venytys mitään tee. Ainakin jos ei rupea painoja ihmeemmin perään lisäämään.. Vääntäminen onkin kaulalle ihan toinen juttu, periaatteessa kitaran säilyttäminen seinään tai nurkkaan nojaten saattaisi varmaankin jo pidemmän päälle vääntää kaulaa. |
jPekka 10.12.2003 15:15:51 | |
---|
Mitenkäs, onko teillä seinäkiinnikkeen alla jokin pehmuste tms. ettei kitaran runko kolkkaa seinään? Vai asetatteko kitaran vain telineeseen niin varovasti ettei moista tapahdu? No, ainakin noissa seinäkiinnikkeissä joita olen itse ostanut jää akustisenkin kopan ja seinän väliin monta senttiä ilmatilaa. Ja kun tapanani ei ole heittää kitaraa telineeseen vaan asettaa se siihen, niin harvemmin tulee seinä/kitarakonflikteja. Olen noihin telineisiin ollut erinomaisen tyytyväinen. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
North 10.12.2003 16:13:32 | |
---|
Minulla on toiminut ainakin hyvin,musamaailmassa maksoi kympin. Tupakoitsijoista kuolee noin puolet tupakan aiheuttamiin sairauksiin,mutta tupakoimattomat kuolee kaikki :) |
madu 10.12.2003 16:32:07 | |
---|
No paljon enemmän kuin siitä että niitä pidetään jossain nurkassa nojaamassa... Tästähän nyt ei ollut edes kyse... Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Miikathebest 10.12.2003 16:33:23 | |
---|
Asennettiin seinät täyteen telineitä ihan varmuuden välttämiseksi. Nyt on yhdessä huoneessa 7 telinettä. Ja tosiaan sinne seinänä ja kopan väliin jää riittävä rako jopa akustisellakin. |
Da Make 10.12.2003 16:44:54 (muokattu 25.12.2003 21:47:00) | |
---|
Asennettiin seinät täyteen telineitä ihan varmuuden välttämiseksi. Nyt on yhdessä huoneessa 7 telinettä. Seventh guitar of the seventh son? Cräx, Change, Ötöm!? |
Dumb 10.12.2003 16:52:13 | |
---|
Asennettiin seinät täyteen telineitä ihan varmuuden välttämiseksi. Nyt on yhdessä huoneessa 7 telinettä. Jos mulla olisi huoneessani enemmän tilaa, ostaisin samanlaisen Rockstandin, jollaista käytän bändihommissa, myös kotiin. Joko 5- tai 7-paikkaisen. Kunhan muutan yksin asumaan joskus, kuuluu kodin sisustukseen varmasti tuollainen Rockstand. |
Super-Jari 10.12.2003 17:14:10 | |
---|
Mulla on aina mietityttäny se, että mitä kitaran kaula tykkää tosta roikottamisesta esim. jossain les paulissa jonka runko painaa tonnin. Tosin onhan ne kitarat kaupassakin aina roikotuksessa joten tuskin siitä kitaralle haittaa on... Mistä ostit les paulisi ja ennenkaikkea miten veit sen kotiin? "On se hyvä että on tuo netti niin voi hankkia lisätietoa hyönteisistä" - Lause joka oli mielessä kun heräsin aamulla 9.12-03 |
teleman 10.12.2003 17:45:25 | |
---|
Jos mulla olisi huoneessani enemmän tilaa, ostaisin samanlaisen Rockstandin, jollaista käytän bändihommissa, myös kotiin. Joko 5- tai 7-paikkaisen. Kunhan muutan yksin asumaan joskus, kuuluu kodin sisustukseen varmasti tuollainen Rockstand. Myyköhän noita useampipaikkaisia Rockstandeja Suomessa kukaan, ainakin Thomannilla näyttää niitä olevan tarjolla? |
sihvoh 10.12.2003 17:46:05 | |
---|
Mistä ostit les paulisi ja ennenkaikkea miten veit sen kotiin? Pianonkuljetusfirmat roudaa myös flyygeleitä, joten ei kait nyt tonnin painava Lespakaan ongelma loppujen lopuksi ole. Iso se taitaa joka tapauksessa olla B-) I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Eemil 10.12.2003 17:48:26 (muokattu 10.12.2003 17:49:34) | |
---|
Mä oon aina käyttäny seinätelineitä ja niistä ei kyllä mitään huonoa voi sanoa, kunhan ostaa kunnolliset. Eikä oo kyllä mikään kitara ottanu seinään kiinni, ei edes akkari. Paljon parempi vaihtoehto kun tommonen lattiaständi, tilan suhteen lähinnä. Joku kysyi vaikuttaako seinätelineessä roikotus kaulaan. Teoriassa ei pitäis, enkä ite oo ainakaan huomannu missään kitarassani mitään ongelmia sen suhteen. Toi lattiamalli taas voi pidemmän päälle vaikuttaakin kaulaan. Lattiamallinen ständi voi myös tehdä hallaa kitaran bodyyn, ainakin jos se ei ole lakattu malli. Basistille kävi basson kanssa juurikin näin. Edit: lakattu malli siis kitaraa koskien. Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tukekaa köyhää muusikkoa. |