Aihe: Etuaste konkkamikille - Behringer Mic100 vs. Mic200 vs. Art Tube
1 2
Hank Hill
09.01.2007 11:36:52

Minäkään en pysty tuota organisoimaan,pienellä rahasummalla voin osallistua,jos kuluja tulee,eikös sitä konkkamikkitestiäkin myyty CD:llä?

Eikö tuo kannattaisi toteuttaa siten että äänittää samalla mik(e)illä monitorista jotain,että vain etuasteet vaihtuisi?
Kirkkaan tummansinistä
scribbling
10.01.2007 16:36:59
Itselläni oli aikaisemmin tuommonen Behkun Mic100, mutta siitä se vanttoomin syöttö hajosi melkein täsmälleen päivälleen takuun umpeutuessa. Aukaisin ja katselin, pistin hyllyyn ja ostin AudioBuddyn tilalle, joka on toiminut loistavasti, eikä soundissa ole meikäläisen kotidemotteluihin vaikuttavaa eroa.

Omien kokemuksieni mukaan suosittelisin pysymään noista nimenomaisista Behringereistä kaukana.
Lauri
10.01.2007 16:55:47

Mulla on ollu tollanen Mic100 jo pari vuotta, ja ihan hyvin on toiminut. Sillon pari vuotta sitten muutaman viikon käytön jälkeen avasin sen, niin putki siellä oli jo valmiiks ns. ylioppilas. Vaihdoin putken sinne, mutta ihan yhtä paskalta kuullostaa silti.
Aki
11.01.2007 13:01:28

Jonkun Behringerin putkietusen tossa muutama viikko sitten avasimme ja kaiken sen tyhjyyden keskeltä paljastui kyllä kaksi putkea ja niiden takaa kaksi hehkulamppua jotka saivat aikaan kaunista "putkihehkua" : )

Tuohan on täysin tavallinen toteutustapa johtuen siitä että moinen putki ei itsessään kovin näyttävästi hehku, oli se käytössä tai ei. Kuolleen näköinen putki ei varmasti toisi samanlaisia henkisiä viboja.

Tässä on ainakin yksi tapaus:
http://www.record-producer.com/learn.cfm?a=2838

Mitä tuohon linkkiin tulee: "It won't wear out." Etuasteputken tyypillinen käyttöikä on kymmeniä vuosia. Siksipä vanhoja Mullardeja ja Phillipsejä myydään yhä, myös käytettynä, tyyriiseen hintaan. Ja muutenkin toi heppuhan puhuu ihan täyttä amatöörimutua.

Tulee mieleen eräs tuttuni joka löysi itselleen täydellisen jazz-kitaran, mutta ei ostanut "koska kaveri kertoi ettei kannata ostaa kitaraa jossa kaulan tukipalkin syyt on pystysuunnassa". Eli kaverin (jonka tietävyysaste on täysin tuntematon) kuulopuhe on paljon tärkeämpi kuin oma arvio soundin ja tuntuman hyvyydestä.

No juu, asiaan. Kaksikanavaisen etusen hankkimista suosittelen, olisi vähän pidemmälle ajateltu. Itellä mm Presonuksen BlueTube, jossa saa putkea mukaan haluamansa määrän. Hyvä ratkaisu, mutta etusen soundi nyt ei ole ihan kamalan ihmeellinen, käytän mieluummin ADA8000:sta.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Mikael
11.01.2007 21:58:23 (muokattu 11.01.2007 21:58:58)

Tuohan on täysin tavallinen toteutustapa johtuen siitä että moinen putki ei itsessään kovin näyttävästi hehku, oli se käytössä tai ei. Kuolleen näköinen putki ei varmasti toisi samanlaisia henkisiä viboja.

Ai. Noh, mulla ei oo yhtään putkivehjettä jossa olis homma noin... ja vibat on kuitenkin ihan kohdillaan : )
Siitä mistä aita on matalin...
anzon
11.01.2007 22:28:31
Toi putkihörhöily on mennyt kyllä aivan liian pitkälle. Kyllä ilman
putkea pärjää ja usein jopa paremmin. Monet huippuetuset
on ilman putkea.

Sokkotesteissä et tiedä onko mikki/etuaste yhdistelmä putkella
vain ei. Ostakaa mielumin käytettynä joku perus pöytä, esim.
pieni vanha mackie niin teillä on hyvä etuaste kertaheitolla.

Ja siis varsinkin halvat putkivehkeet on ihan paska ostos!
DBX:än edesmennyt pieni vehje(mallia en muista) kuulosti
ihan ok:lta. Art:itkin kai ihan ok.

Mutta ulos "sokeasta" putkiuskonnosta!
virtalahde
11.01.2007 23:13:41

Näin on. Halpa putkietunen = huono ostos yleisetuseksi.

Ja se "putkilämpö" mitä näissä kaupataan on pelkkää muhjua. Kunnon putkisoundi on napakka, dynaaminen, avoin, läpinäkyvä, ja tiukentuu mitä lujempaa etuasteeseen tuupataan - kunnes menee kokonaan pähkinöiksi.
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
Twinkle
12.01.2007 05:33:42
Ja muutenkin toi heppuhan puhuu ihan täyttä amatöörimutua.

Tuli ihan vastaava mieleen tosta. Etenkään jos se ei ole nähnyt koskaan vastaavaa ratkaisua ennen. Itsehän olisin katkonut noista ledeistä jalat ja katsonut paljonko tuo tuubi hehkuu sen jälkeen. Tai ottanut tuubin kokonaan pois, tosin siinä tilanteessa tuo vekotin pimenee.

Ai. Noh, mulla ei oo yhtään putkivehjettä jossa olis homma noin... ja vibat on kuitenkin ihan kohdillaan : )

Ilmeisesti sinun laitteissa ei putket näy, koska itelleni ei ole hirveesti tullut vastaan sellaisia 12AX7-putkia, jotka tosissaan hehkuu. Kyllä niihin hehku tulee, mutta se on käytännössä hyvin vähäistä mitä se murkula lämpiää. Tuommoisen voi ottaa suoraan käytöstä käteen eikä se edes tunnu kuumalta.
Quantum
12.01.2007 12:10:27
Itse suosittelisin halvaksi mikkietuseksi Studio Projectsin Vtb-1:stä. Saanut kovasti kehuja maailmalla. Hinta on siinä 120 euron yläpuolella. Soundi on aika neutraali, ehkä vähän tummansävyinen itseni mielestä.

Noista halvoista putkietusista sen verran, että niissä putkelle ajettava jännite on yleensä hyvin pieni, eikä sen vuoksi anna sitä aitoa hönkivää putkisoundia, vaan jonkinlaista säröytyvää efektiä. Aito putkietuaste taitaa maksaa n. 400 eurosta ylöspäin. Tosin ainakin tuossa vtb-1:ssä, vaikkei siis olekaan "aito" putkipeli, saa putkikytkimen kääntäminen aikaan mukavaa kirkkautta ja eloisuutta soundiin.
Mikael
12.01.2007 19:52:10 (muokattu 12.01.2007 22:12:32)

Ilmeisesti sinun laitteissa ei putket näy, koska itelleni ei ole hirveesti tullut vastaan sellaisia 12AX7-putkia, jotka tosissaan hehkuu.

Miks niitten pitäis näkyä niin että hehkuu? Noista mun dbx:n lootista (566/586) putket ja snadi hehku näkyy kyllä tuuletusrei'istä mut ton Sebatronin putket ovat käyttäjälle näkymättömissä. Mut lähinnä mä meinasin, että mulle fiiliksen luo se mikä kuuluu korvilla eikä se mikä näkyy silmillä.
Twinkle
12.01.2007 22:15:31
Miks niitten pitäis näkyä niin että hehkuu? Noista mun dbx:n lootista (566/586) putket ja snadi hehku näkyy kyllä tuuletusrei'istä mut ton Sebatronin putket ovat käyttäjälle näkymättömissä. Mut lähinnä mä meinasin, että mulle fiiliksen luo se mikä kuuluu korvilla eikä se mikä näkyy silmillä.

vaikee sitä on uskoa, kun kerran toit esille sen että behringerin lootassa tuo putkien hehkuminen on keinotekoista. Eipä ne lampuiksi muutu minkään vehkeen kanssa muuta kuin keinotekoisesti, ihan instrumenttikäyttöön tehdyissä styrkkareissakin se hehkuminen on hyvin vähäistä.
Mikael
12.01.2007 22:25:03 (muokattu 12.01.2007 22:25:42)

vaikee sitä on uskoa, kun kerran toit esille sen että behringerin lootassa tuo putkien hehkuminen on keinotekoista. Eipä ne lampuiksi muutu minkään vehkeen kanssa muuta kuin keinotekoisesti, ihan instrumenttikäyttöön tehdyissä styrkkareissakin se hehkuminen on hyvin vähäistä.

Ahaa... sä siis luulit että mä avasin ton Behkun sen takia, että olisin ollut jotenkin kiinnostunut siitä hehkusta tai että niiden putkien hehkulla olis jotain tekemistä mun pheelisten kanssa? Näinhän asia ei kuitenkaan ollut ole enkä ainakaan tarkoittanut tekstiäni näin ymmärrettäväksi. Pahoittelen mikäli ilmaisuni oli jotenkin epäselvää. Avasimme tuon B-lootan lähinnä yleisestä mielenkiinnosta sen sisälmyksiä kohtaan ja tämä mielestäni huvittava yksityiskohta paljastui siinä sivussa.
Twinkle
13.01.2007 00:11:42
Ahaa... sä siis luulit että mä avasin ton Behkun sen takia, että olisin ollut jotenkin kiinnostunut siitä hehkusta tai että niiden putkien hehkulla olis jotain tekemistä mun pheelisten kanssa?

öö, en?¨¨
Mikael
13.01.2007 00:18:34

öö, en?¨¨

ai no mikä sit oli vaikea uskoa? mä en oikeen hiffannut...
Aki
13.01.2007 23:49:49

Miks niitten pitäis näkyä niin että hehkuu?
...mulle fiiliksen luo se mikä kuuluu korvilla eikä se mikä näkyy silmillä.

Näinhän se toki ammattilaitteissa onkin. Mutta nuo edulliset tuotteet kun ovat enemmänkin kuluttajaelektroniikkaa, jossa ledien määrällä ja vilkkupatterneilla on väliä markkinoinnin kannalta... Mullekin seksikkäät äänilaitteet on jotain ihan muuta kuin niille jotka ostavat ekaa yksikanavaista mikkietusta.

Esim tuo on aika hehkeä:
http://www.edu.stadia.fi/~0301895/kuvat/AKG-rumpuetunen.jpg
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
kasmo
29.01.2007 09:55:31
Laitan tän tähän ku en uutta aihetta viiti tehä.

Ois täs etusen osto konkkamikille harkinnassa, vaikka mikserin (behringer 802) omistan. Ajattelin etusta mis ois kompuraa, efektiä ym. vempelettä.

Oon katellu halpoja
http://www.thomann.de/fi/behringer_mic_800.htm
Tossa ois hyvät noi mittarit ja sais vähän efektiä.

http://www.thomann.de/fi/phonic_a6400_vocalmax.htm
Gate, Compressor, 2-Band-EQ; De-Esser..

Tekeeks noilla efekteil mitään etusessa, samat jutut voi laittaa tietty miksaukses mut oon ymmärtäny et on hyvä mitä parempana laadun saa ennen koneelle menoa.
Halsu
29.01.2007 15:21:45

Tekeeks noilla efekteil mitään etusessa, samat jutut voi laittaa tietty miksaukses mut oon ymmärtäny et on hyvä mitä parempana laadun saa ennen koneelle menoa.

Sanoisin että todennäköisesti saat paremman soundin ruuvaamalla softassa kuin halvoilla ulkoisilla laitteilla.
CU -- Eki
Mikael
29.01.2007 15:45:20

Sanoisin että todennäköisesti saat paremman soundin ruuvaamalla softassa kuin halvoilla ulkoisilla laitteilla.

Näin mäkin sanoisin. Panosta koko käytettävissä oleva raha yhteen niin hyvään etuseen kun mahdollista ja säädä sit kompurat/eq:t softalla.
BuzBuz
12.02.2007 22:53:30

Behringerin Mic200 löytyy jostain kaapinpohjalta, eli siis ei mikään ihmeellinen vekotin. Taitaa tosiaan olla jotkut ledivalaistut putket, tiedä näistä sitten. Soundi on ainakin huono, ja paljon parempaa jälkeä saa aikaan Edirol UA-25 omilla mikkietuasteilla.

SM kiinnostaisi, melko halvalla saisi tuollaisen 19" räkkietuasteen kahdella kanavalla. Onkohan kellään kokemuksia?
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)