PnukBassist 06.01.2007 21:52:20 | |
---|
Sanokaapa joku viisas mistä minä saan tabsit yhteen biisiin. Tai että miten opin sen. Kyseessä on Little Miltonin Let's get together-biisi ja siinähän on ihan huitsin hauskat bassokuviot, mutta kun minen ossaa ite kuunnella että miten ne mennee. Jos joku löytää tabsit niin kiitos kaunis. Tässä yhteydessä vois myös kysellä, että mitäs vinkkejä voisitte antaa noihin sävelkorvajuttuihin. Kun olen kamalan huono kuulon perusteella oppimaan mitään, ja se olis kuitenkin aika hyödyllinen taito. Miten minä tätä kehitän? Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
sunder 06.01.2007 23:50:29 | |
---|
Hmm, itelläkin pitäs tuota sävelkorvaa kehittää. Tuli itseasiassa eilen soiteltua vähän aikaa silleen, et reeniksellä mankasta radio päälle vapaavalintaiselle kanavalle, ja koittaa biisiin ku biisiin löytää oikeat sävelet. Jos ei kerkee, niin ei kerkee mut luulis tuosta jotain hyötyä olevan. Ei kai siihen auta ku kova reenaus. "tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes |
ewq 06.01.2007 23:57:45 | |
---|
Juu ehdottomasti kannattaa itse yrittää, löydät vielä itsellesi sopivat "sormitukset" samalla. |
rattledad 07.01.2007 00:30:43 (muokattu 07.01.2007 12:31:06) | |
---|
|
poppamies 07.01.2007 08:02:41 | |
---|
Sanokaapa joku viisas mistä minä saan tabsit yhteen biisiin. Tai että miten opin sen. Kyseessä on Little Miltonin Let's get together-biisi ja siinähän on ihan huitsin hauskat bassokuviot, mutta kun minen ossaa ite kuunnella että miten ne mennee. Jos joku löytää tabsit niin kiitos kaunis... Voisin laitta sen sulle mutta ei löydy Little miltonin versiota. Mulla on Youngbloodsien versio(Forest Gumpista) ja Al Greenin versio. Jos laitat mp3 mailiin niin laitan. G strings are for strippers! |
Leviathan73 07.01.2007 12:13:52 | |
---|
Yleensä täältä löytyy melkein kaikki saatavilla olevat tabsit. No tietenkää tuota kysymääsi tabsia ei löytynyt. http://www.911tabs.com/Sitä saa mitä tilaa. |
Heikki L. 07.01.2007 13:07:41 | |
---|
Jamerson-kirjasta voisi olla apua - samaa vanhan liiton bassottelua kuuluu olevan. Perusääntä, oktaavia, kvinttiä kuulostaisi enimmäkseen tulevan. Ei mitään helppoja rytmejä, eikä taida soittaa aina samalla tavalla noita 'kuvioita'. http://www.amazon.com/gp/music/wma- … sam_wma_001_012/002-5665990-2358440 E: b7 ja 3 myös Ja vaikeimmissa onkin noiden lisäksi välidominantteja, johtosäveliä ja kromatiikkaa lisäksi. Eli soitettavaa riittää todella pitkäksi aikaa. Mainio opus. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
J.Hollström 07.01.2007 13:23:26 (muokattu 07.01.2007 13:33:50) | |
---|
Ja vaikeimmissa onkin noiden lisäksi välidominantteja, johtosäveliä ja kromatiikkaa lisäksi. Eli soitettavaa riittää todella pitkäksi aikaa. Mainio opus. Toi terminologia karkoittaa esim. meikäläiset näistä opuksista. En siis ymmärrä niistä hevon vittua. Täytyy vedellä korvapelillä noita biisejä. "Kekkulissa ei seiso, rapulassa vaan." -hemmo |
Heikki L. 07.01.2007 13:33:59 | |
---|
Toi teminologia karkoittaa esim. meikäläiset näistä opuksista. En siis ymmärrä niistä hevon vittua. Täytyy vedellä korvapelillä noita biisejä. No onhan noi kyllä varsin typerän kuulosia nimiä hyvänkuulosille nuoteille... Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
jPekka 07.01.2007 15:03:33 | |
---|
Toi terminologia karkoittaa esim. meikäläiset näistä opuksista. En siis ymmärrä niistä hevon vittua. Täytyy vedellä korvapelillä noita biisejä. Eivät ne vaikeita voi olla, kun kaiken maailman klasaripelletkin niitä pystyvät oppimaan. 8-) Pohjimmiltaan kyse on vain historiallisesti kiinnostavalla, mutta turhan hankalalla tavalla ilmaistuista yksinkertaisista asioista. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
absqua 07.01.2007 22:51:59 | |
---|
No onhan noi kyllä varsin typerän kuulosia nimiä hyvänkuulosille nuoteille... Yeah. Jätkähän on sanaseppo vailla vertaa! Hieno kuitti! Mä annan plussan! Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
rattledad 07.01.2007 22:59:59 (muokattu 07.01.2007 23:02:08) | |
---|
Ja vaikeimmissa onkin noiden lisäksi välidominantteja, johtosäveliä ja kromatiikkaa lisäksi. Eli soitettavaa riittää todella pitkäksi aikaa. Mainio opus. Jep... varmaan. Tarkoitin kylläkin tuolla puoliyön analyysillani amazon-linkin Little Milton pätkää. (Ja että Standing in the shadows -kirjan esimerkkejä opeteltuaan voi olla helpompi plokata tuollaisia juttuja.) |
Heikki L. 07.01.2007 23:04:42 | |
---|
Jep... varmaan. Tarkoitin kylläkin tuolla puoliyön analyysillani amazon-linkin Little Milton pätkää. (Ja että Standing in the shadows -kirjan esimerkkejä opeteltuaan voi olla helpompi plokata tuollaisia juttuja.) Aaa, okra. Mä en osaamattomuudestani johtuen oo saanu noita wma-linkkejä aukeamaan, joten oletin että siellä olis ollu jotain jamerson-meininkejä. My bad. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
rattledad 07.01.2007 23:16:17 (muokattu 07.01.2007 23:19:34) | |
---|
|
J.Hollström 07.01.2007 23:17:48 | |
---|
Yeah. Jätkähän on sanaseppo vailla vertaa! Hieno kuitti! Mä annan plussan! Meikä on niin spede ettei edes hoksannut että kuittaillaan. Ilmeisesti jotain pro-tason kuitteja. "Kekkulissa ei seiso, rapulassa vaan." -hemmo |
absqua 07.01.2007 23:21:52 (muokattu 07.01.2007 23:22:03) | |
---|
Meikä on niin spede ettei edes hoksannut että kuittaillaan. Ilmeisesti jotain pro-tason kuitteja. Sulla olis varmaan Nokialaisiin liittyen tarjolla jotain korkealentoisia termejä joista mä en tajua mitään vaikka osaankin käyttää puhelinta. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Bäk tu pisines, hyvän kuuloinen bassolinjahan tuossa on! Ihan silkkaa tamla-motownia, ettei ois Jamerson soittamassa? No, hommaa se jo aiemmin mainittu "Standing in the Shadows..." niin rupeaa moutaunit aukenemaan. |
PnukBassist 08.01.2007 09:54:20 | |
---|
Pitäis ilmeisesti hommata joku tuommoinen sitten. Muutenki kun vois jollain avartaa tätä musiikillista osaamista. Noihin punkkijuttuihin kun se on semmoista samantyyppistä räimettä aina. Haluis oppia just jotain näitä vanhoja moutoun/blues/jazz-juttuja ja sitten jotain noita hevimpiäkin hommia... Mistäs minä nyt vaikka tuon kirjan hommaan? Ja niin, edelleen, mitenkäs saisin kehitettyä tuota korvaani kuulemaan ne soittelot paremmin? Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Johannes_t 08.01.2007 10:05:35 | |
---|
Mistäs minä nyt vaikka tuon kirjan hommaan? Etsi vaikka googlella ;) Ja niin, edelleen, mitenkäs saisin kehitettyä tuota korvaani kuulemaan ne soittelot paremmin? Popissa ei ihan hirveän uniikkeja juttuja ole, joten korva rupeaa hahmottamaan pikkuhiljaa tuttuja intervalleja ja kulkuja. Ei sen tarvitse niin mennä, että kun jotain kuulee, niin samatien tietää mitä säveliä pelissä on, vaan biiseistä hahmottaa tuttuja sävelkulkuja, jotka on tullut jossain aiemmin vastaan ja jäänyt muistiin. |
rattledad 08.01.2007 13:27:38 | |
---|
|