Aihe: Apua vahvarin valintaan.
1
Gargeblaster
07.01.2007 17:00:37
Juu eli aattelin tässä hommata jonkun metallirymistelyyn sopivan nupin ja kaapin, mitä suosittelette, budjetti olis jotain 700 €. Peaveyta oon itte aatellut.
WinterMad
07.01.2007 19:02:03
Taas tätä vakiota että miksi juuri nuppi+kaappi? Comboja löytyy tuohon hintaan vaikka minkälaiseen rymistelyyn. Mutta jos nyt on aivan pakko se halfstackki hommata niin tuo Peaveyn ValveKing on tuohon hintaan aika lyömätön jos putkikamoja katellaan.
Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. Huoh?
Gargeblaster
07.01.2007 19:08:02
No, millaisia comboja sitten?
J.RA
07.01.2007 20:03:14
JCM800 combo ja joku buusteri.
-Sellasta se vaan on-
Rakoni
07.01.2007 21:00:22
Kyllä se vähän niin tuppaa olemaan, että jos haluaa metalliin sopivan nuppikaapin niin pitäisi olla se 1500€ käytettävissä, halvimpana vaihtoehtona ENGL Fireball. Marshallit totta kai mutta niiden kanssa pitää hieman kikkailla.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
Sir Zephyr
07.01.2007 21:11:05
Paljon on kirottu sitä että annetaan aina kalliimpia esimerkkejä, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen 5150:n comboon.. Erinomainen varsinkin särökanavansa puolesta.. Kliiniä usein haukutaan huonoksi, mutta omasta mielestä kohtuullisen soundin sieltäkin löytää, en toki niiden takia tätä kenellekkään suosittelisi.

Ääntä lähtee järkyttävän paljon, enkä usko että kukaan soittaa sellaisissa olosuhteissa että kaipaisi lisää tehoa. Vahvistimessahan on itsessään suljettu 2x12 kotelo, joten itse en ainakaan näe suurempaa tarvetta lisäkaapillekkaan.

Miinuksena lähinnä vittumainen roudattavuus ja tietty monipuolisuuden puute.. Mutta jos heviä on tarkoitus soittaa, ei tällä voi ainakaan kovin syvälle metsään eksyä. Yhtenä miinuksena joku voi pitää sitä, että 5150/6505 taitaa olla tällä hetkellä suomen käytetyin hevivahvistin, siihenkin lienee syynsä, mutta ei siis välttämättä se persoonallisin valinta.

Ylempänä ehdotettua valvekingiä tämän kanssa vierekkäin treeniksellä testailleena, oli ero kuin yöllä ja päivällä, valvekingin soundi oli 5150:aan verrattuna melkoisen munatonta sirinää, tosin kyseessä oli se 50 Watin avonainen combo. Siitä huolimatta pelkästään säröjen luonteessa on jo valtava ero.

800 euroon näitä joskus löytää, mutta tälläkin hetkellä torilta löytyi tuommonen:
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0

Testatkaa, testatkaa ja testatkaa... Ja älkää tehkö yhtäkään ostopäätöstä pelkästää muiden suosituksien takia, mutta tätä siis suosittelen kokeilemaan!
Rakoni
07.01.2007 21:20:35
Hmm, mulla oli englin thunder ja kyllä sillä mäiskettäkin soitti ;)

Ai niin, pääsi unohtumaan. Tuo on kyllä ihan ääriminimi.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)