Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Justin Timberlake "Futuresex/Lovesounds"
1 2 3
slowdive
20.10.2006 21:10:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katotaanpa miten tämmöisen aiheen täällä käy..
 
Itse tykkäsin paljon "Justified" -levystä (ja tykkään edelleen). Se oli kylläkin ihan liian pitkä ja mukana muutama turhahko biisi, mutta ne hyvät biisit olikin sitten sitäkin parempia. Mielenkiinnolla olen seuraajaa sille odotellut mutta eka sinkku lupaillut kauhean hyvää, ei jotenkin meinaa "Sexyback" -biisi toimia.
 
Viime viikolla tuli kuitenkin hommattua tuo uusi tuotos ja jumalauta että pitää olla hyvä! Kokonaisuutena paljon tiukempi kuin debyyttinsä ja kun tuotantopuolesta vastaa mm. Timbaland ja Rick Rubin niin jälki on sen mukaista.
 
Tyyppinähän Justin Timberlake herättänee useille jo sellaiset ennakkoluulot että tutustumiselle ei jää sijaa, mutta omapa on menetyksensä. En tiedä vieläkö JT saa kärsiä harhaluulosta, että musiikkinsa olisi suunnattu varhaisteini-ikäisille tytöille, mutta todellisuus levyllä on toista. Nämä järkiään 5-8 minuuttiset ja rakenteeltaan epäsovinnaiset tuskin putoaa ihan perusteinimassaan. Sen verran lainataan Princen ja Michael Jacksonin laaristakin että vaikka meininki on ajassa ja tulevaisuudessakin kiinni, niin fläshbäkkejä 80-luvun komeimmista hetkistä tulee tiuhaan.
 
Positiivinen huomio levystä on myös se toimii ehdottomasti parhaiten nimenomaan kokonaisuutena. Koitin pari ensimmäistä päivää ottaa levyä haltuun biisi kerrallaan, mutta homma ei oikein luistanut. Nyt pari alusta loppuun kuuntelua takana ja olen valmis julistamaan tällaista evankeliumia! Selvinpäin.
 
http://www.myspace.com/justintimberlake
 
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Kapane
21.10.2006 00:04:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iste ostin kans tuon levyn, mutta hieman petyin. Varsinkin kun vertailee saman tuottajan (timbaland) toiseen uutukais levyyn Nelly Furtadon Looseen. Justinilla ei vain tunnu olevan niin paljoa hyviä biisejä kuin NFllä. Itse en kummankaan aiempia levyjä omista ja "kanava vaihtoon" -periaatteella kuuntelen niitä yhä.
 
Skenehuora jo 4,5 vuotta.
Rattata
21.10.2006 11:28:49 (muokattu 21.10.2006 11:33:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo Sexyback oli melko karsea aluksi, mutta alkoi toimia paremmin kun sitä autossa silloin tällöin kuuli.
 
Tossa yks päivä kuulin jonkun uuden biisin tältä uudelta levyltä ja tykkäsin tosi paljon. Biisin nimeä en muista. Nykypoppia parhaimmillaan, toimivaa sellaista. Olkoonkin sitten kuinka kaupallista paskaa tahansa.
 
E: huomaa taas kun on tämmöisestä artistista kyse, niin kynnys tulla dissaamaan on olematon. Muistakaas pojaat se uus kymmenes käsky.
 
D'oh!
M.i.k.key
21.10.2006 11:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä diggaan kyllä!
 
möllisty
sartzan
21.10.2006 12:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei mene pelkäksi dissailuksi ketju, niin tulen ilmoittamaan tänne, että itse tykkään kyllä tuosta sexyback-biisistä. Onhan se poppista, mutta niin sen on tarkoituskin, eikä sitä voi mielestäni tarkastella ei-listapoppismusaan käytettävällä paskuusbarometrillä. Sitä ei ole tarkoitettukaan kuunneltavaksi kotona luurit päässä kylmien väreiden toivossa, vaan sen lienee tarkoitus hytkyttää väkeä tanssilattialla. Tuohon tarkoitukseen se myös sopii mielestäni verrattain hyvin. Koko levyä en ole hankkinut käsiini vielä kuunneltavaksi, mutta sen tempauksen voisi tehdä kyllä.
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
ydinaukio
21.10.2006 13:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokaisen tiedostavan indierunkkarin täytyy tykätä tästä levystä. Itse en ole kuullut kuin Sexybackin (joka on hypnoottisuudessaan aivan nerokas) ja jonkun toisen biisin, joka oli aikamoista paskaa.
 
carnation
21.10.2006 13:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: huomaa taas kun on tämmöisestä artistista kyse, niin kynnys tulla dissaamaan on olematon. Muistakaas pojaat se uus kymmenes käsky.
 
Muistetaan. Vissiin se on sitten tuo Sexyback jonka video on MTV:lläkin pyörinyt, mutta en ole sitä kappaletta sen kummemmin jäänyt kuuntelemaan. Eipä tuo Timberlake todellakaan ole sitä minun musiikkiani, se kaiken melodisuuden alleen peittävä muovinen elektrosäksätys siitä jäi päällimmäisenä mieleen. Niistä aikaisemmistakaan biiseistä en löydä kunnon koukkuja ja siksipä vähän ihmetyttääkin, että miten nämä kappaleet voivat olla "hittejä". Ehkä pitäisi pakkosyöttää itselleni levyllinen Justinia ja kokeilla että saako siitä mitään irti, mutta enpä taida moiseen ryhtyä koska ei ole tarvetta ja artisti ei muutenkaan niin paljoa kiinnosta. Paitsi sen verran kiinnosti, että kirjoitin tähänkin ketjuun jotain.
 
Kuuntelen paljon "kaupallista paskaa" ja jos hyvä biisi tulee eteen sellaiselta artistilta jolta en sitä odottanut, niin minulla ei ole mitään vaikeuksia myöntää sitä. Timberlake tekee omaa juttuaan eikä se ole minulta pois, ja varmasti se ajaa asiansa tuolla tanssilattioilla ja muualla. Itse kun en mitään biletystyyppiä ole, niin varsinainen kuuntelukokemus jää laihanlaiseksi. Mutta miksipä Justinia pitäisi edes verrata Nick Caveen tai David Sylvianiin? Kuten sartzan tuossa sanoi: "Sitä ei ole tarkoitettukaan kuunneltavaksi kotona luurit päässä kylmien väreiden toivossa, vaan sen lienee tarkoitus hytkyttää väkeä tanssilattialla. Tuohon tarkoitukseen se myös sopii mielestäni verrattain hyvin"
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
slowdive
21.10.2006 14:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa yks päivä kuulin jonkun uuden biisin tältä uudelta levyltä ja tykkäsin tosi paljon. Biisin nimeä en muista.
 
Se oli varmaan tuo toinen sinkku "My Love" missä on äärimmäisen hienot taustat? Itsekin rohkaistuin tuon biisin perusteella levyn ostamaan ja samanlaista matskua se oli onneksi pullollaan, tanssilattianylkytysten (Sexyback) jäädessä melkeinpä siihen yhteen biisiin.
 
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Rattata
21.10.2006 14:27:49 (muokattu 21.10.2006 14:29:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se oli varmaan tuo toinen sinkku "My Love" missä on äärimmäisen hienot taustat? Itsekin rohkaistuin tuon biisin perusteella levyn ostamaan ja samanlaista matskua se oli onneksi pullollaan, tanssilattianylkytysten (Sexyback) jäädessä melkeinpä siihen yhteen biisiin.
 
Sehän se, näytti olevan tuolla myspacen sivuilla. Toimii kyllä. Tykkäsin myös Justifiedin Cry Me A Riveristä, oonko gay?
 
Kannattaa heittää ennakkoluulot nurkkaan ja tsekata myös Justinin livevetoja, niitä joissa on koko bändi mukana. Groovaa pirun hyvin.
 
D'oh!
PJS
21.10.2006 14:45:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi sexybackhan on aika maukasta ja hyvin jytisevää klubbausmusaa. En oikeen tajuu miks sitä pitäis edes yrittää verrata johonkin "taiteeseen", se on musaa joka on tehty siihen että sen tahdissa biletetetään tanssilattialla ja "sheikataan bootya". Ihan turha haukkua tällästa musaa sillä perusteella että esim. Deep purple on parempi ja rock-uskottavampi. Ei Timberlake yritäkkään olla rock-uskottava.
 
Toinen tapaus mitä kaikki rokkipoliisit nykyään kilvan mollaa on Robbie Williamssin uusin rudebox-hitti, sitäkään en tajua. pitkätukkaiset true-rokkarit ei näe kitaravallin läpi sitä yksinkertaista tosiasiaa että kyseinen herrasmies on jälleen kerran onnistunut tekemään albumillisen omassa genressään oivaltavaa, tarttuvaa ja nerokasta pop-musiikkia.
 
Todellliset musiikinystävän pitäisi pystyä arvostamaan kaikkea musiikkia ja osata vertailla artisteja heidän omassa sidosryhmässään.
 
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
jussimus
21.10.2006 19:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho, mun kommentti poistettiin...taisin tosiaan rikkoa railakkaasti sitä kymmenettä käskyä :)
No sanotaan nyt sit vähän kiltimmin, että Sexyback-piisi ei edelleenkään ole minun makuhermojani hivelevää...ööö...musisointia?
 
Abysmal
21.10.2006 21:21:19 (muokattu 22.10.2006 16:06:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poistin kommenttini, niin ei ainakaan tämä keskustelu tyssää mielipidekiistoihin.
 
jussimus
21.10.2006 22:28:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekeekö tämä Justin edes itse nämä biisinsä, vai väsääkö joku toinen ne hänen puolestaan?
 
Hoho! Hämmästyisit jos saisit tietää miten harva "artisti" tekee itse omat kappaleensa.
 
slowdive
21.10.2006 22:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin tänään kenkäkaupassa, jossa Sexyback soi. Biisi rupeaa ärsyttämään mua ehkä jo siksi, koska ne joille ikäänkuin kyseinen kappale on suunnattu ärsyttävät mua jo valmiiksi omassa teennäisyydessään/pinnallisuudessaan.
 
Lienee just se probleema mikä ihmisillä ko. artistin kanssa on, luullaan tietävänsä mitä ja kenelle se musiikki on ja sen perusteella voidaankin absoluuttinen totuus julistaa. Mutta mikä sun mielipide sitten on tuon kenkäkauppavalaistumisesi pohjalta, kenelle se on suunnattu? Itselle kohderyhmä ei ole selvinnyt ja mitä enemmän levyä kuuntelee sitä hämärämmäksi ajatus siitä käy.
 
Tekeekö tämä Justin edes itse nämä biisinsä, vai väsääkö joku toinen ne hänen puolestaan?
 
Joka biisissä sen nimi krediiteissä on, eli on sillä osaa ja arpaa, mutta kuinka vähän tai paljon; siitä ei ole tietoa. Enemmän kuin Elviksellä?
 
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
PJS
22.10.2006 00:05:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lienee just se probleema mikä ihmisillä ko. artistin kanssa on, luullaan tietävänsä mitä ja kenelle se musiikki on ja sen perusteella voidaankin absoluuttinen totuus julistaa. Mutta mikä sun mielipide sitten on tuon kenkäkauppavalaistumisesi pohjalta, kenelle se on suunnattu? Itselle kohderyhmä ei ole selvinnyt ja mitä enemmän levyä kuuntelee sitä hämärämmäksi ajatus siitä käy.
 

 
Joka biisissä sen nimi krediiteissä on, eli on sillä osaa ja arpaa, mutta kuinka vähän tai paljon; siitä ei ole tietoa. Enemmän kuin Elviksellä?

 
Ja mitä väliä sillä loppujenlopuksi on kuka sen musiikin tekee? Itse kuuntelen mieluummins sellaista musiikkia joka on hyvin tehty kuin sellaista joka on huonosti tehty.
 
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
sartzan
22.10.2006 11:55:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisi rupeaa ärsyttämään mua ehkä jo siksi, koska ne joille ikäänkuin kyseinen kappale on suunnattu ärsyttävät mua jo valmiiksi omassa teennäisyydessään/pinnallisuudessaan.
 
Kenelle biisi on siis suunnattu? Teinitypyköille? Pintaliitäjille? Vai ylipäänsä tanssilattialla viihtyville ihmisille? Ja ovatko kaikki ko. biisistä tykkäävät ihmiset siis teennäisiä ja pinnallisia? Jos eivät, niin onko logiikassasi aika suuren ihmisryhmän mentävä aukko?
 
Ei passaa ajatella liian stereotyyppisesti. Musiikki on musiikkia, ja siitä tykkää jos tykkää. Metallimusiikista pitäminen ei edellytä pitkää tukkaa ja mustia vaatteita, hiphopista pitäminen ei edellyttä hehtaarihousuja ja halpiskoruja, punkista pitäminen ei edellytä irokeesia, eikä jostain tanssipoppisbiisistä (tai yleisemminkin tuota genreä edustavista biiseistä) pitäminen edellytä pinnallisuutta tai putkinäköistä suhtautumista musiikkiin. Ehkä korkeintaan kykyä nauttia musiikista myös tanssimalla. Enkä tunnustaudu pinnalliseksi tai teennäiseksi, vaikka en käykään baareissa juuri muuta tekemässä kuin tanssaamassa.
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
Charles Bronson
24.10.2006 15:12:57 (muokattu 24.10.2006 15:14:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidin Justified-levystä, sehän on aivan täydellistä poppia. Sexyback-biisi ei aluksi oikein iskenyt, mutta on alkanut avautua useampien kuuntelukertojen jälkeen. Sopivan härskiä Prince-vaikutteista meininkiä. Pitänee tarkistaa myös tämä uudempi levy kokonaisuudessaan, sen verran ylistäviä kommentteja olen siitä kuullut.
 
Rokkarit eivät tunnetusti ole ikinä pinnallisia. Katsokaa vaikka mitä tahansa 80-luvun tukkahevibändiä tai nykyisiä Negativeä ym. vastaavia.
 
We express ourselves in loud & fashionable ways.
Sävis
07.01.2007 18:37:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon nyt kuullut pari kertaa kappaleen My Love ja päätinkin käydä heti ensi viikolla ostamassa tämän uuden albumin. Pidin jo Justifiedin biiseistä, varsinkin Cry Me a River on aivan loistava. Lisää kommentteja, kunhan saan levyn kätösiini.
 
P.s. Minusta on mainiota, miten Justin osoittaa olevansa huumorintajuinen kaveri... http://www.youtube.com/watch?v=bmdwBmmuaNE
 
Skäppädubaa hubaa städää!
Tädää!
Tupuna
07.01.2007 19:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se oli varmaan tuo toinen sinkku "My Love" missä on äärimmäisen hienot taustat? Itsekin rohkaistuin tuon biisin perusteella levyn ostamaan ja samanlaista matskua se oli onneksi pullollaan, tanssilattianylkytysten (Sexyback) jäädessä melkeinpä siihen yhteen biisiin.
 
My Love oli vuoden 2006 paras poppibiisi. Kerrassaan mahtavaa tuotantoa, hienot soundit ja taustat. Mä olen kyllä diggaillut Timberlakesta ekasta levystä lähtien, The Neptunes- ja Timbaland-tuotannot ovat herkkua korville.
 
Sanokaa mitä sanotte, Justin Timberlake tekee tämän hetken mielenkiintoisinta, parasta ja innovatiivisinta popmusiikkia.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
hilloviiva
07.01.2007 20:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää My Love on kyllä hyvä piisi! Alan heiluu ja vetää retarded robottii tanssi settii ku kuulen sen! Kiehtova!
 
Sanokaa mitä sanotte, Justin Timberlake tekee tämän hetken mielenkiintoisinta, parasta ja innovatiivisinta popmusiikkia.
 
jooei. peace and out! aight.
 
Vin Diesel once walked down the street with a massive erection. There were no survivors.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «