ruma 28.11.2003 15:01:39 | |
---|
Hankin tässä teleeni 4-asentoisen kytkimen. Kertoisiko joku olenko ymmärtänyt nyt jotain aivan täysin väärin. Kytkentäohjeessa lukee "The groung must be lifted from the rhythm pickup cover and and additional ground wire added to maintain its shielding capability." Kaaviossa on ylimääräinen maajohto "to cover". Ihmetyttää vain että siis ihanko oikeasti tämä pitäisi kytkeä siihen telen kaulamikin kromisuojaan. Ongelman tekee varsinkin se, ettei ole minun telessäni ollut koko kuorta sinä aikana kun sen olen omistanut. Kuoren hankkiminen sinänsä ei ole ongelma mutta soundihan muuttuu kun kuoren laittaa ja niistä parissa telessä mitä minulla on ollut olen aina sen kuoren poistanut. Ruåtissa puhuttais venäjää jos Suomi ei olis välissä. |
Juzzu 28.11.2003 18:21:30 | |
---|
Itsellä on samanlainen, kolvasin mikin alla olevat johdot irti (joita kohta yleensä kolvata irti) ja laittelin piuhoja niihin kiinni sitten ohjeiden mukaan, kun vieressä oli heppu joka asian paremmin ymmärsi - en oikein siis itse tahdo muistaa miten se meni. Mutta siis kuoreen en kolvannut mitään kiinni. Enpä kyllä itse pidä tuota neljättä ylimääräistä soundia kovin käyttökelpoisena, ihan hyvin voisin vaihtaa kytkimen vaikka 2-asentoiseen! Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
zorro 28.11.2003 19:40:04 | |
---|
mitä siinä neljännessä asennossa tapahtuu? OSTETAAN: EH Small Stone |
PIM 29.11.2003 20:56:44 | |
---|
Mun mielestäni se neljäs asento, eli molemmat mikit humbuckerkytkennässä, on kyllä aivan käyttökelpoinen ja laajentaa telen soundimaailmaa tuonne humbuckerin suuntaan. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. |
Juzzu 30.11.2003 13:10:04 | |
---|
Mun mielestäni se neljäs asento, eli molemmat mikit humbuckerkytkennässä, on kyllä aivan käyttökelpoinen ja laajentaa telen soundimaailmaa tuonne humbuckerin suuntaan. Njooh, no makuasioita. Mua vaan vaivaa siinä sellainen vastavaiheen omainen nasaalius, vai miksi sitä nyt kutsuisi. Muutenkin tallamikki yksinään rokkaa mielestäni paremmin. Ehkä tuo on vähän mikeistäkin kiinni. Onneksi tykätään erilaisista asioista! :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
ruma 01.12.2003 10:14:51 | |
---|
Itsellä on samanlainen, kolvasin mikin alla olevat johdot irti (joita kohta yleensä kolvata irti) ja laittelin piuhoja niihin kiinni sitten ohjeiden mukaan, kun vieressä oli heppu joka asian paremmin ymmärsi - en oikein siis itse tahdo muistaa miten se meni. Mutta siis kuoreen en kolvannut mitään kiinni.
Pystyisitkö mitenkään tarkistamaan miten se homma meni? Tai PeteH, tiedätkö tarkemmin? Kyllä se ohje minun mielestäni selvästi juuri siihen kuoreen käskee kolvaamaan. Ihmeellistä. Piti tarkistaa "coverin" merkitykset sanakirjasta (NetMot): 1 cover 'kʌvər s 1 kuv suoja ■ s 2 turva, turvapaikka, piilo, piilopaikka 3 vakuutusturva, vakuutussuoja ■ s 4 kansi, peite, suojus, päällys, peitto, kate, huonekalun päällinen, verho 5 kansi, kansilehti, kirjankansi 6 uusi versio (laulusta toisen laulamana) 7 kate (yhden hengen ruokailuvälineet) ■ s 8 kuv (yl yks) verho, naamio, peite, julkisivu ■ s 9 tekn kuori, mantteli, vaippa Ruåtissa puhuttais venäjää jos Suomi ei olis välissä. |
Juzzu 01.12.2003 10:25:17 | |
---|
Pystyisitkö mitenkään tarkistamaan miten se homma meni? No kysyn tänään jos muistan. En kyllä viitsi mikki irroittaa. Katellaan asiaa huomenna. Kyllä minunkin ohje muistaakseni kuorta ehdotti, mutta sitä pystyi kiertämään kolvaamalla mikkien piuhoja erikseen. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
PIM 01.12.2003 12:09:57 | |
---|
Normaalissa telen etumikissä toinen piuha on siis maadoitustarkoituksessa yhteydessä mikin kuoreen ja jos telen mikeistä halutaan humbuckeri niin tämä yhteys täytyy katkaista, muuten kytkentä ei onnistu. Mun nähdäkseni sen yhteyden voi ainakin kokeilumielessä ensin katkaista sieltä mikin päästä mutta tällöin mikin kuori ei enää toimi häiriösuojana ja jos sen ominaisuuden haluaa takaisin niin alkuperäinen mikkipiuha pitää vaihtaa sellaiseen, jossa on kaksi erillistä johdinta ja suojamaa. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. |
ruma 09.12.2003 15:20:02 | |
---|
No niin, nyt sitten olisi kytkentä tehty. Päädyin laittamaan kuitenkin ensimmäisenä kokeiluna etumikkiin kuoren ja maadoituksen kuoreen. Ei se nyt toistaiseksi häiritse, vaikka iman kuorta etumikki miellyttää enemmän. Toimii, käyttökelpoinen laajennus telesoundiin todellakin! Nyt on pakko miettiä mitenkäs homma toimisi stratossa. Siis talla-keski- ja kaula-keskimikit sarjaan/rinnankytkennällä. Vaikeuksia ilmeisestikin tulee koska ainakaan minulle ei ole tällaista koskaan vastaan tullut... Vai eikö vain "toimi" soundimielessä? Ruåtissa puhuttais venäjää jos Suomi ei olis välissä. |
Nyt on pakko miettiä mitenkäs homma toimisi stratossa. Siis talla-keski- ja kaula-keskimikit sarjaan/rinnankytkennällä. Vaikeuksia ilmeisestikin tulee koska ainakaan minulle ei ole tällaista koskaan vastaan tullut... Vai eikö vain "toimi" soundimielessä? Mnjaa, itselläni on ollut tuossa "hullu tiedemies" -stratossa jo toistakymmentä vuotta Dan Armstrongin kehittämä "Super Strat" -kytkentä, jossa sen vivun tilalla on kolme pienoiskytkintä: http://archive.guitarplayer.com/archive/gear/hrm3.shtml Systeemistä saa siis kaksitoista erilaista yhdistelmää (eri mikkejä sarjaan tai rinnan), ja kyllä niistä useimmille käyttöä löytyy. Noi pienoiskytkimet ovat kyllä vähän ongelmallisia kestävyyden suhteen: omaani pitäisi pätkivä on-on-on-kytkin vaihtaa uuteen, mutta en ole saanut aikaiseksi metsästää oikeaa mallia. - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
ruma 09.12.2003 18:50:39 | |
---|
Mnjaa, itselläni on ollut tuossa "hullu tiedemies" -stratossa jo toistakymmentä vuotta... Villiä!!! Kuinkas lähelle päästään tuolla systeemillä humpparistraton soundipolitiikka? Ruåtissa puhuttais venäjää jos Suomi ei olis välissä. |
fox 09.12.2003 19:55:19 | |
---|
Noi pienoiskytkimet ovat kyllä vähän ongelmallisia kestävyyden suhteen: omaani pitäisi pätkivä on-on-on-kytkin vaihtaa uuteen, mutta en ole saanut aikaiseksi metsästää oikeaa mallia. Jos se on ns. vaiheittain kytkevä, eli keskiasennossa tulee "eri puolet", (hmm. hulluhko ilmaus) niin kyseessä on just se kytkin mitä Ibanez ja minä (järisyttävää, mulla ei ole ego-ongelmaa) ollaan käytetty tri-sound kytkimenä. Eli kytkimenä jolla humbukkerista saa ulos sarjaan-puolitus-rinnan - kytkennät... Whatever, Salmisella noita on ollu johonkin 17 euron hintaan ja tarkempi malli on MS-500 XF , Gotohin pussissa mutta ei Gotohin tekemä. Muita mahdollisia ovat JBT ja sitten FTPA 41. Vekkuli kytkin tuo, muita mahdollisia käyttöjä mm. yhdellä kytkimellä hoitaa kahden humbukkerin puolitus ja ennen kaikkea tuo tri-sound mahdollisuus yhdelle humbukkerille (yhdellä kytkimellä, toki sen kahdellakin voi tehdä) Kaikki kolme ovat suurin piirtein samanlaisia, keskiasento vaan on JBT:ssä ja FTPA:ssa peilikuvana. Joten aina tulee väärin... =) |