Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cream
1 2 3 4 5 6 7 8
Sammakko
08.12.2003 14:48:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleeko moni? Mun mielestä yksi parhaista bändeistä. Tuohon aikaa cläpä oli GOD. Mikä on teistä creamin paras levy?
 
En välitä teistä kielipoliisit!!!!!!
jPekka
08.12.2003 15:48:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleeko moni? Mun mielestä yksi parhaista bändeistä.
 
Muistanpa tehneeni itselleni Cream-rintanapin tuossa 80-luvun alussa ihan jo siksi, että se oli niin epämuodikasta...
 
Tuohon aikaa cläpä oli GOD.
 
Joo, mutta siinä bändissä tietysti kakkonen basisti/laulaja/päälauluntekijä Jack Brucen rinnalla... 8-)
 
Mikä on teistä creamin paras levy?
 
Fresh Cream. Tai itse asiassa sen Fazerin musiikkikerhosta hommatun "The First Years"-lebyboksin Cream-levy, joka sisälsi Fresh Creamin ja pari singleä lisäksi.
 
N.S.U. on se biisi joka sai minut tajuamaan, miten makea ääni sähköbassosta lähtee.
 
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
L Angelo Misterioso
08.12.2003 15:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Disraeli Gears.
 
"Every hundred pounds we've earned, we've got hundred pounds worth of problems to balance with." -George Harrison 1969
Mika Antero
08.12.2003 16:54:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fresh Cream kuulosti melkoisen hyvältä äsken monen vuoden tauon jälkeen kuunneltuna. Tietysti nuo Spoonfulit ja Rollin' and tumlbinit saa siinä vähän turhankin hevin käsittelyn.
 
Disraeli Gears on kyllä todella mainiosti kiteyttänyt tietyn ajanjakson jolloin psykedeelinen bluespohjainen jytämusiikki alkoi muuttua vähän kerrassaan hevirokiksi...
 
Mielestäni Cream ei kuitenkaan tehnyt yhtään ns. täydellistä levyä, kaikilla niillä on ihmeellisiä täytebiisejä ja turhaa kelausta.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
voltasparta
09.12.2003 13:58:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käviks tää cream tai ne muut cläpän muodostelmat suomessa
 
Miraculous you call it babe You ain't seen nothing yet They've got Pepsi in the Andes McDonalds in Tibet Yosemite's been turned into A golf course for the Japs The Dead Sea is alive with rap
Prian
09.12.2003 14:11:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelen paljonkin. Ja tuon aikainen Claptonin gibson/marshall on omia suosikkejani. Ja kyllä crossroads on "se" biisi, ykköslevyä on vaikeampi nimetä. Crossroadista ois kiva kuulla se koko versio (soolostahan leikattiin aikalailla pois levyversioon!)
 
sormunen
09.12.2003 14:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mielestäni Cream ei kuitenkaan tehnyt yhtään ns. täydellistä levyä, kaikilla niillä on ihmeellisiä täytebiisejä ja turhaa kelausta.

 
No sitä jonkunlaista viimeistelemättömyyttä varmaan selittää bändin työtahti, uran lyhyys ja se, millä ne siihen maailman aikaan jaksoi paahtaa...
 
Orkkahan perustettiin kesällä -66 ja jäähyväiskeikka oli syksyllä -68. Siinä välissä bändi teki neljä levyä (no, Goodbye ilmestyi -69 ja oli osittain live) ja varsinaiset livelevytkin tulivat heti bändin hajoamisen jälkeen. Ja bändi oli koko ajan rundilla sekä Euroopassa että jenkeissä.
 
Mä henkilökohtaisesti kakarana diggailin Creamia raivokkaasti ja kuuntelen silloin tällöin vähän pomppimalla noita studiolevyjä vieläkin.
 
Mutta kai se Creamin juttu oli live. Aika usein historiikeissa kelataan pätkiä, missä bändi soittaa, eivät edes katso toisiaan, selän takana hillittömät styrkkaripinot ja sen ikäänkuin näkee, mikä jokaista suolenpätkää riepotteleva meteli siellä lavalla on ollut, kun Clapton polkee silmät kiinni. Creamhan soitti aikana, jolloin varsinaista PA-järjestelmää nykymerkityksessä ei ollut.
 
Jos bändistä jotain huonoa hakee, niin silloin pitää kuunnella heviä, koska sen syntyä Cream valitettavasti edesauttoi.
 
poppamies
09.12.2003 14:30:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Disraeli Gears.
 
No olen ehdottomasti samaa mieltä.
Sitten on eri asia ettei Klapa minun mielestä ollut God vaan ainoastaa plain Good.
 
"G-strings are for strippers"
Dr. Muff
09.12.2003 14:32:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielstä paras on toi Those Were The Day boxi, antaa vähän perspektiiviä. Yksittäisistä mun mieleen on eniten Disraeli Gears.
 
Lisäisin tähän vielä että en ymmärrä henkilöitä jotka nostavat suosikeitaan jumaliksi pelkän jonkun taidon perusteella. Oli sitten kysymys soittamisesta tai jostain vitun vormuloista. Ja sitten joku vitun ändi luulee olevansa niin spessu että voi spedeillä jossain telkkarissa.
 
Myykää mulle ja Screamer!
jannu
09.12.2003 15:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Disraeli Gears löytyy hyllystä ja tulee sitä kuunneltuakin melko usein. Hieno levy ja mieletön meininki.
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
Muhwi
09.12.2003 15:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Cream on ehdottomasti THE musiikkia! Kaikki levyt ovat hyviä, mutta kuten sanottu, live-materiaali on se mikä tekee Creamista Creamia, esim Live Cream II on käsittämättömän hyviä biisejä täynnä, puhumattakaan tietysti DVD:istä, Royal Albert Hallin Farewell-konsertin pätkät ovat _uskomattomia_. Creamista on turha yrittää nostaa jotakuta muiden yläpuolelle (ja jos yritetään niin se on Jack Bruce, Basisti isolla Beellä), meinki tulee nimenomaan yhteissoitosta, joka on yhtäaikaa täysin saumatonta ja hyvinkin rönsyilevää. Kukaan nykyartisti ei ole päässyt eikä tule pääsemään samalle tasolle. Perhana että piti syntyä melkein 30 vuotta liian myöhään, antaisin mitä tahansa päästäkseni kuulemaan Farewell keikan livenä.
 
It wasn't me, it was the Other Guy.
Mika Antero
09.12.2003 15:26:56 (muokattu 09.12.2003 15:30:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota... Varmaan Cream on ollut huima kokemus ihan oikeasti livenä nähtynä tai vaikkapa videoltakin katsastettuna, mutta esim. tuon Live Cream Vol. II LEVYN kuuntelu on aika työlästä... Siis minulle. Ei oikein jaksa innostaa esim. parinkymmenen minuutin Steppin' out venytys (vai oliko se nyt Hideaway, vinyylin kansiteksteissä luki joka tapauksessa väärän biisin nimi. Taisi olla niin, että kansissa luki Hideaway, mutta levyllä soi Steppin' out).
 
Korostan, että kyseessä on vain minun subjektiivinen näkemykseni asiasta. Hyväksyn täysin omistani poikkeavat mielipiteet.
 
EDIT: Ei se nyt varmaan pariakymmentä minuuttia kestänyt, mutta melkoisen kauan kuitenkin.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Juice
09.12.2003 15:49:37 (muokattu 15.12.2004 15:46:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.....
 
Paskahädän kanssa aina pärjää.
KooMikko
09.12.2003 16:11:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Creamia on tullut kuunneltua todella paljon. Levyhyllystä löytyy joku live-lp sekä loistava Disraeli Gears.
 
Brian May jr.
09.12.2003 16:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkkarin hyvä orkesteri, löytyy Farewell concert dvd hyllyiltä, on ihan hitonmoinen meno tyypeillä(siis soitossa ainakin) ja paras levy lienee Disraeli Gears.
 
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
sormunen
09.12.2003 16:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mutta esim. tuon Live Cream Vol. II LEVYN kuuntelu on aika työlästä...
 
Näinhän se vähän on. Mä tossa kirjoitettuani ton edellisen vähän mietiskelinkin, että mistähän Cream tullaan joskus tulevaisuudessa muistamaan.
 
Ehkä se on niin, että osittain livemaineesta, koska onhan se ollut aivan ennennäkemätöntä, että kaksi aika freetä "jazztyyppiä" ja yksi suht. perinteinen bluesbändikitaristi ovat tsempanneet lavalla. Mutta kyllä ylipäätään kaikkia livelevjä joutuu kuunteleen vähän hampaat irvessä vaikka olisikin livenä livekokemus (!) takana.
 
Toinen voisi olla ne loistavat popkappaleet: I Feel Free, Strange Brew, Tales of Brave Ulysses, White Room, Sunshine of Your Love, World of Pain.
 
Ehkä osa Creamin viehätystä on/oli, että siinä oli samassa triopaketissa itse asiassa monta bändiä. Vähän se semmonen tietysti hajottaa, mutta eipä elettykään formaateille.
 
Mika Antero
09.12.2003 17:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinhän se vähän on. Mä tossa kirjoitettuani ton edellisen vähän mietiskelinkin, että mistähän Cream tullaan joskus tulevaisuudessa muistamaan.
 
Jos nyt oikein kyyniseksi ruvetaan, niin Cream tullaan muistamaan bändinä jossa jumala soitti sähkökitaralla kovaäänisiä pitkiä sooloja ja välillä rumpali ja basistikin soittivat kovaäänisiä pitkiä sooloja. Vähän niin kuin Rolling Stones muistetaan Mick Jaggerin taustaorkesterina jolla oli se yksi hitti silloin vuonna -65, Beatles Yesterdayta veivaavana obladibladana ja Yardbirds Claptonin taustabändinä…
 
Aika harvoin Creamista puhuttaessa otetaan ensimmäiseksi esiin niitä hienoja popkappaleita joita se esitti. I feel free ja Badge etunenässä. Onneksi sentään täällä m-netissä asia tiedostetaan.
 
Mutta kyllä ylipäätään kaikkia livelevjä joutuu kuunteleen vähän hampaat irvessä vaikka olisikin livenä livekokemus (!) takana.
 
Allekirjoittanut yhtyy tähän lauseeseen aivan liian monen Deep Purplen live-levyn omistajana ihan täysin...
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
jPekka
09.12.2003 17:19:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käviks tää cream tai ne muut cläpän muodostelmat suomessa
 
Cream kävi kyllä Kulttuuritalolla, oliskos ollut jo 1967, eli samana vuonna kuin Jimi Hendrix Experience.
 
Muuan vanha kaveri oli paikalla (siis vielä vanhempi kuin minä, joka en siihen aikaan hyvän päälle ymmärtänyt, viisivuotiaana 8-), samoin koko Suomen silloinen rockmuusikkokerma. Ja yleisön joukossa olleilla kitaristeilla oli teatterikiikareita, joilla luntata jotaa MITEN se Clapton ne juttunsa oikein soitti...
 
.
 
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
C.F.D.T
09.12.2003 20:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3 vuotta sitten kesällä innostuin creamin musiikkiin kunnolla (olin toki kuunnellut sitä aikaisemminkin, mutta 2000 kesässä oli jotain taikaa!)
fresh cream, live cream, disraeli gears ja wheels of fire löytyvät ja kaikki on aivan mahtavia levyjä!
tällä hetkellä sanoisin, että wheels of fire on kovin..
aika hevii saundii kieltämättä joissain biiseis, mahtavia sanoituksia ja mä diggaan jack brucen äänestä aivan älyttömästi!
 
"I'm so high, the music makes high" Lost Boyz
poppamies
09.12.2003 21:09:55 (muokattu 09.12.2003 21:13:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mahtavia sanoituksia ja mä diggaan jack brucen äänestä aivan älyttömästi!
 
No aivan näin! Kuunnelkaa biisiä "World Of Pain".
En malta olla sanomatta että ostin tuon levyn"Disraeli Gears" heti kun se ilmestyi koska Klapa oli jo entuudestaan tuttu minulle levyltä "John Mayall with Eric Clapton". En pettynyt en niin.
 
"G-strings are for strippers"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «