Aihe: apua, kitaraan naarmuja kun soittaa
1 2
Tympee Huttunen
03.01.2007 14:01:29
Saletisti Gallagher on kotonaan joskus pikkukaljoissa auttanut maalien lähtemistä vähän hiekkapaperilla. Onhan kuitenki olemassa porukkaa, joka kuulee musiikin sitä parempana mitä kuluneemmalta kitara näyttää ja mitä tuskaisemmin äijä irvistää...

Siis toihan ei ole se aito vehjes, mutta alkuperäisen mukaan toki tehty. Rorylla oli varmaan tullut vastaan vähän huonommalla maaliseoksella ja lakalla varustettu soitin. Jos sellaisen nyt uutena ostaisi, se kirottaisiin alimpaan helvettiin huonon viimeistelynsä takia. Kukin tavallaan.
Magic Bullet
03.01.2007 14:07:23
Niin sitä roryn skitasta

"The most notable effect that years of touring have had is the almost complete removal of the guitar's sunburst finish, partly through being left out in the rain in a ditch for days after being stolen. Some of the damage has also been attributed to Rory's acidic sweat"

Wikistä hain. Olin siis oikeassa. Hapokasta hikeä... hoho!
Les Fender
03.01.2007 14:08:08
Siis toihan ei ole se aito vehjes, mutta alkuperäisen mukaan toki tehty. Rorylla oli varmaan tullut vastaan vähän huonommalla maaliseoksella ja lakalla varustettu soitin. Jos sellaisen nyt uutena ostaisi, se kirottaisiin alimpaan helvettiin huonon viimeistelynsä takia. Kukin tavallaan.

Joo, tyyliin:

"Otsikko: Fenderin laatuongelmat
Nimimerkki: Rory G

Moi, ostin tollase ratoc casterin ja heti kun soitin ekat reenikset alko maali irtoilla isoina paloina...."
"Living is easy with eyes closed!"
Les Fender
03.01.2007 14:12:21
Ehkä Ismo Alanko ei kuitenkaan ole telemiesten mielestä erityinen telemies.

Noh, omasta mielestään on;)

Tuollaisen löysin:

"- Minulla on ollut sama Fenderin Custom Telecaster vuodesta 1980 jolloin ostin sen iskemättömänä Kitarapajalta. Silloin se oli täysin siisti. Ei Telecastereita saa näköjään hajalle millään.
_
Tuotakin on viskottu, paiskottu, hakattu ja heitelty eikä sille ole käynyt kuinkaan. Se on luottojyrä.
- Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni ainoa kitaristi bändissäni. Olen ollut vähän häkellyksissäni. Eilenkin sähläsin pedaalien kanssa vaikka niitä on vain kaksi (naurua).
- Toinen on joku 80-luvun putkisäröimitaatio mutta en edes tiedä minkä merkkinen se on. Siinä lukee Stuck in a box."
"Living is easy with eyes closed!"
darrell
03.01.2007 14:12:22
Hapokasta hikeä... hoho!

Myös Ismo Alanko on kova hikoilemaan ... ammattimiehen tunnistaa karskista hienerityksestä soitto- ja lavatunnelmissa.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
ReBeat
03.01.2007 14:22:58

Gallagher ei varmasti ole pyytänyt kaveriaan varastamaan kitaraa ja jättämään sitä vesisateeseen. Tuli mieleen, että jollekin toiselle tuo voisi varmasti olla varteenotettava tapa tuottaa ns. legendaarinen kitara osaksi omaa imagoa. Soittajalla pitäis olla vaan jo valmiiks nimeä. No, pian olis jo pieni seurakunta ihmettelemässä kun joku tv:stä tuttu jätkä soittaa kuulemma varastetuks joutuneella ja vesisateessa maanneella kaljulla sähkökitaralla. Näin se menee. Kunhan pohdin.
jPekka
03.01.2007 15:10:57

Osaisko joku kertoa tarkemmin tosta Alangon Telestä? Muistaakseni se oli messissä jo Hassisen Koneen aikoihin...

Itse muistan tuota Fenderiä nähneeni Alangolla vasta Sielun Veljien aikoihin. Hassisen koneen aikoina hänellä oli Shecterin tummanruskeaksi öljytty Tele-kopio, jossa oli metallipleksi. (Ja sitä ennen vaalea Ibanezin Strato-johdannainen.)
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
J.Hollström
03.01.2007 15:18:41
. Some of the damage has also been attributed to Rory's acidic sweat"

Wikistä hain. Olin siis oikeassa. Hapokasta hikeä... hoho!

Varmaan nautitut kemikaalit on auttaneet hien hapottuneisuuteen ;o). Muistan lukeneeni jostain Dee Dee Ramonen soittaneen bassoja sähköisesti mykäkäksi hiellään. Ei ihan kemikaalivapaa kaverin hänkää (ollut). Ja muistanpa yhdet treenit jossa kaverin kitara (Danelectro) hiljeni armottoman hikoilun ansiosta. Kuivattelun jälkeen rokki alkoi raikamaan uudestaan.

Käpistelin tossa ostomielessä yhtä '68 bassoa, joka oli myös melkoisen kulahtanut:
http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Presari/Presari-68+032.jpg/full

Tällä vois varmaan vetää uskottavasti irvitys naamalla?
Manicci
03.01.2007 15:23:57
Käpistelin tossa ostomielessä yhtä '68 bassoa, joka oli myös melkoisen kulahtanut:

Tuossa oli asennetta.

Itse ainakaan en paljoa kitaroitani naarmuilta säästele, käytönjälkiä on ja lisääkin saa tulla. Jos joku marisee että arvo laskee, niin samako sen väliä, en mä mikään kitaramyymälä ole :)
How blue can you get?
Guitar Hero
03.01.2007 15:55:16
Tai sitten pitää paketoida koko skitta kuplamuoviin.

..No mistäs luulet, että ne ammattimiehet sitten tunnistaa ;)
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
McNulty
03.01.2007 18:07:07 (muokattu 03.01.2007 18:08:04)

Oi... ompa makoisasti kulahtanut, vaikka itse basso-osastolta pidänkin jazzarista enempi.

PS. onks tää nysse m.netin official "apua, myn kynsi lohkes"-threadi. Ollaanko siis jo askeleen lähempänä Queer Eye for the Straight Guy-meininkiä?
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
jPekka
03.01.2007 19:41:22

http://mbnet.fi/~tapanih/kuvat/26_187.jpg

Hassisen kone -82, siellä se Telecaasteri jo keikkuu.

Niinpä näköjään roikkuu. En muista Ismon soittaneen kovin paljon kitaraa ison kokoonpanon aikoihin.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Novac
03.01.2007 20:30:03

Tällä vois varmaan vetää uskottavasti irvitys naamalla?

Aika hieno on... Samoin kuin tuo Gallagher -Stratokin.

Mutta eiköhän tämän ketjun anti ala olla jo tässä. Menee rölöttelyksi:D
mikä on olutta on nyt mennyttä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)