Aihe: Helppoja biisejä aloittelijalle?
1
Maze_
21.10.2006 20:18:16
Olen aivan vasta aloitellut laulamisen samalla kun rämpyttelen kitaraa. Kitaraa olen toki soitellut jo useammankin vuoden. Mutta kyselisin teiltä nyt helpohkoja rock- biisejä, joita voisin reenailla laulaen ja soittaen. suomenkielisiä ja englanninkielisiä piisiehdotuksia otetaan vastaan.
Keppis
21.10.2006 20:28:15
kannattaa kattella kirjastosta tai ehkä jopa ostaa kaikenmaailman roklaulu kirjoja. Semmosia "80-luvun hitit" ja "70-luvun hitit"(en muista tarkkoja nimiä) kirjoja ite käytän ja hyviä ralleja löytyy. Kannattaa kattella semmosia omille äänialalle sopivia ja ei hirveen isoja sävelharppauksia sisältäviä biisejä.

Hyviä esimerkiksi:
joutsenlaulu
lentäjän poika
syksyn sävel

Kaupanpäällisiksi nämä ovat vielä hyvin karaoke-uskottavia kappaleita.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.mikseri.net/fobia
Kärppä1
27.10.2006 02:59:22
Ramonesta unohtamatta...tarkoitin vaan sitä onko väliä mitä haluuu soittaaa.??
Mare552
28.10.2006 00:47:49
Minä myös olen alkanut perehtyä enempi tuohon laulamiseen ja aloitttanut laulutunnit (eka tunti takana).

Kitaraakin tosissani vasta n. 1,5 vuotta miltei päivittäin, omaa joikhaamista ja vislaamista säestäen, mutta nyt tuntuu että alkaa tuo laulu jäämään taka-alalle. (Varmaan myös Roger Whittageria naurattais kovasti mun vihellys).

En ole kuitenkaan vielä vihellyskurssia harkinnut.

Mulla iso pino kirjastosta kopsattuja nuotteja, (A 4 = 30 c ja A 3 = 60 centtiä), sitten jokunen kirja mm. kultainen 60-luku ym.

Mutta oisin erittäin kiitollinen jos saisin vinkin, mistä löytäsin nuotit biiseihin:

Mikko Kuustonen; Ei kyyneltäkään.

Kivan letkeä lattarihenkinen biisi joka ei ois kai liian vaikea laulaakaan.

Edu Kettunen: Josefine.

Siinä todella hieno melodia, varmaan jo enempi haastetta meikäläiselle. Luulisin että on vaikea laulaa niin, että kuulostaa uskottavalta meikäläisen taidoilla. Vaan voisi tuotakin harjuutella.

En vaan ole mistään kirjastosta ainakaan nuotteja löytänyt kumpaankaan. Ehkä täältä netistä?
Wolfie
28.10.2006 10:55:03
kannattaa kattella kirjastosta tai ehkä jopa ostaa kaikenmaailman roklaulu kirjoja. Semmosia "80-luvun hitit" ja "70-luvun hitit"(en muista tarkkoja nimiä) kirjoja ite käytän ja hyviä ralleja löytyy. Kannattaa kattella semmosia omille äänialalle sopivia ja ei hirveen isoja sävelharppauksia sisältäviä biisejä.

Minulla on yksi kirja, jonka nimi on "Hitit rautainen 70-luku", mutta kannattaa aina tutustua kirjojen tarjontaan ennen kuin ryhdyt ostamaan, sillä mikäli kirja ei sisälläkään sellaisia kappaleita mistä pidät on kyseessä voi voi... Siis ei muuta kuin tutustumaan ensin kirjaston tarjontaan, sillä sieltä pitäisi löytyä sopivia kirjoja.

Ja yksi klassikko tulee mieleen eli Uriah Heep: Lady in black. Helppo soittaa ja melodia suhteellisen helppo. Sanat vaativat sitten enemmän paneutumista, mutta hyvä yksinsoittelu/laulelukappale.
Mitään allekirjoituksia tarvita...
Keppis
28.10.2006 14:48:40

Ja yksi klassikko tulee mieleen eli Uriah Heep: Lady in black. Helppo soittaa ja melodia suhteellisen helppo. Sanat vaativat sitten enemmän paneutumista, mutta hyvä yksinsoittelu/laulelukappale.

Tai sitten voi ettiä käsiinsä suomenkielisen version.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.mikseri.net/fobia
pirre
16.11.2006 16:00:51
helppoja melodiallisesti on jopa tylsät Zen Cafen biisit: Mies jonka ympäriltä tuolit viedään jne. ainakin tuntuu tosi tylsän tasasilta nuo; ite alotin laulutunneilla suoraan vaikeammasta kappaleesta, tekee niiiiin hyvää osaamiselle treenata vaikeilla biiseillä nyt kun perusteet on jo valmiiksi hallussa.

sitten klassinen Päivänsäde ja Menninkäinen on kanssa ihan hyvä.
Capu
16.11.2006 17:18:57 (muokattu 16.11.2006 17:19:09)
Se "todella kaunis" biisi....se on helppo
insight
17.11.2006 14:04:57
Vaikea sanoa mikä olisi sulle sopiva biisi. Laula jotain biisiä, mistä itse pidät.
AH3
17.11.2006 16:54:35
Sinun jäsen kuvauksestakaan en löytänyt apuja, mutta ilmeisesti soitat sähkökitaraa? Siinä tapauksessa ehkä joku CCR tai Hurriganes?
Vähän enemmän vinkkiä mitä kaipaat, niin olisi helpompi sinua jeesata. Minulle esim. tuo akustinen puoli enemmän tuttua. :-)
Order
02.01.2007 21:36:54
No lainaillaanpa hieman muiden ketjua. En oikein tiedä mistä aloittaisin lauluharrastuksen, tai miten saisin itseni tarpeeksi motivoituneeksi laulamaan aktiivisesti. Tuntuu että melkein sama mitä laulaa niin ääni ei jompaan kumpaan suuntaan riitä tarpeeksi pitkälle. Pidän laulamisesta ja haluaisin tuota harrastaa bändinkin kanssa, mutta mikään ei tunnu sujuvan tarpeeksi hyvin. En oikein kehtaa harjoitella kotonakaan, ellei ensin varmista ettei muita ole paikalla. Green Dayta yms. punkrockia olisi mukava laulaakin, mutta lähes järjestään kaikki tuntuu menevän liian korkealta.

Kuitenkaan ei kiinnostaisi yhtään laulaa tuollaisia karaoke"helmiä" mitä joku tuossa ehdotti, vievät sen viimeisenkin kipinän laulamisesta. Ehkä olen hieman liian ronkeli biisien suhteen, mutten näe siinä mitään pointtia, että laulaisi vain sellaista mikä ei muuten kiinnosta itseä tippaakaan. Toisaalta, jollain kai ne perusteetkin pitäisi saada kuntoon. Kertoilkaa nyt vaikka vähän edes millä itse olette aloittaneet, pitikö hoilata jotain pakkopullaa vai löysittekö jotain minkä laulaminen oli itselle mieleen.
You let the phone line bring it home to you, the life, the lies, the dreams S.M.A.K.
Lorimar
03.01.2007 21:05:50
Minulla yksi ensimmäisiä rock/pop-biisejä oli Eagle-Eye Cherryn Save Tonight. Biisissä on 4 sointua ja kierto pysyy koko ajan samana, joten itsensä säestäminen pitäisi olla suhteellisen helppoa.

Ja sitten kun on päässyt sen kehtaamisen yli, niin oman äänen kuuntelu on asia jota suosittelen lämpimästi. Eli oman laulun nauhoittaminen. Kuulet itse, jos on jotakin asioita, jotka haluaisitkin tehdä toisin. Ja tiedän kyllä ettei ole mitään hirveämpää kuin kuunnella omaa ääntään, mutta opetteleminen kannattaa. Ja kun on omaa laulua nauhalla, niin kuulee myös kehityksenkin helpommin.
Mezzosopraano eli fasaani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)