riimu 02.01.2007 21:17:30 | |
---|
Ainoa miinus pilotissa oli se että Dale Cooper ei ollut vielä tarpeeksi härö itsensä. :P The leaven which animated my existence is gone: the charm which cheered
me in the gloom of night, and aroused me from my morning slumbers, is
forever fled. |
carlos 02.01.2007 21:29:34 | |
---|
Luin pitkän pätkän tätä ketjua - pelkäsin koko ajan, että joku spoilaa! Ihan kivalta kyllä vaikutti. Lynchin Lost Highway ja varsinkin Mulholland Drive ovat elokuvien eliittiä, joten pitäähän tämäkin tekele kattella. Montako jaksoa tähän ekaan tuotantokauteen kuuluu? Exoskeletal junction at the railroad delayed |
Zed 02.01.2007 21:50:57 (muokattu 02.01.2007 21:51:26) | |
---|
Vuoden 2000 uusinnat aioin seurata alusta loppuun, mutta muutamaa päivää ennen pilottia satuin töissä olemaan radion äärellä kun eräs soittaja paljasti lähetyksessä murhaajan. Se kierros jäi sitten väliin. Voi jumalauta, kuuntelin töissä kyseistä lähteystä kuulosuojainradiosta, ja täytyy sanoa että leuka tärisi vitutuksesta. Ironista oli vielä se, että kyseinen soittaja kertoi spoilanneensa sarjan aikanaan kotiväeltään spoilaten sen samalla suorassa radiolähetyksessä. >-))))))))))))))>
JÄTTISÄYNÄVAE!!1 Kalvetkaa, kalamiehet. |
Voi jumalauta, kuuntelin töissä kyseistä lähteystä kuulosuojainradiosta, ja täytyy sanoa että leuka tärisi vitutuksesta. Ironista oli vielä se, että kyseinen soittaja kertoi spoilanneensa sarjan aikanaan kotiväeltään spoilaten sen samalla suorassa radiolähetyksessä. Silloin 90-luvun alussa joku älypää paljasti murhaajan nimen kissan kokoisilla kirjaimilla koulun käytävällä. |
Rattata 02.01.2007 22:06:37 | |
---|
Katsoin eilen hieman tuota pilottia ja vaikutti mielenkiintoiselta. Ennen en siis ole tätä katsonut, joten ajattelin että nyt pääsen nautiskelemaan sarjan parissa. Tänään kuitenkin ruokapöydässä eräs henkilö spoilasi tarinan melko pahasti. Taitaa jäädä sittenkin katsomatta, fiiwikset katosi aika tehokkaasti. Minäkin jouduin tänään spoilauksen kohteeksi, jumalauta lehtiarvostelun takia. Luulisi että arvostelijat nyt ainakin tajuaa miettiä tämmöiset asiat. |
sellisti 02.01.2007 22:20:50 | |
---|
mtv3:n ohjelmanhankkijat ovat ilmeisesti joskus finninaamateininä katselleet yömyöhällä tätä "kiellettyä hedelmää" ja nyt yli 15 vuotta sarjan valmistumisen jälkeen muistaneet, että twin peaks olisi ollut hyvä. Niin, sarjahan otettiin uusintakierrokselle lähinnä katselijoilta tulleen suuren kysynnän vuoksi. twin peaksin monien kohtausten teennäisyys paistoi läpi jo pilotista, puhumattakaan hahmojen järjenvastaisesta käytöksestä. miten ihmeessä poliisiksi hommataan joku jälkeenjääneen oloinen hissukka, joka alkaa itkeä kun kuvaa ruumista? eikä muutenkaan saa juuri sanaa suustansa. Mun on aina käynyt vähän sääliksi ihmisiä jotka eivät kykene nauttimaan fiktiivisestä sarjasta siksi, kun se on... no, fiktiivinen. Eli joka yksityiskohta ei välttämättä vastaa todellisuutta. En vissiin ole sitten tarpeeksi kriittinen katsoja. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Jag 03.01.2007 07:32:29 | |
---|
Ihan kivalta kyllä vaikutti. Lynchin Lost Highway ja varsinkin Mulholland Drive ovat elokuvien eliittiä, joten pitäähän tämäkin tekele kattella. Montako jaksoa tähän ekaan tuotantokauteen kuuluu? 8 pilotin lisäksi "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
riimu 03.01.2007 08:48:52 | |
---|
Täytyy kuitenkin muistaa, että Twin Peaksissa on paljon muutakin kuin vain se "kuka on murhaaja", joten koko sarjaa ei kannata laskea pelkästään sen varaan, vaikka Lauran kuolema onkin se "alkusysäys" josta kaikki lähtee liikkeelle. Jep, samaa mieltä olen. Itselle ainakin ensimmäisellä katselukerralla itse murhaajan henkilöllisyys oli sarjassa sivuseikka kaikkien muiden asioiden keskellä. Paljon kaikkea mielenkiintoista tuosta sarjasta löytyy, eli ne jotka nyt ovat pilotin jälkeen kuulleet murhaajan nimen ja kaikki vituttaa, niin ei mielestäni kannattaa lopettaa sarjan katsomista alkuunsa. The leaven which animated my existence is gone: the charm which cheered
me in the gloom of night, and aroused me from my morning slumbers, is
forever fled. |
NHR 03.01.2007 08:51:48 | |
---|
Mun on aina käynyt vähän sääliksi ihmisiä jotka eivät kykene nauttimaan fiktiivisestä sarjasta siksi, kun se on... no, fiktiivinen. Eli joka yksityiskohta ei välttämättä vastaa todellisuutta. En vissiin ole sitten tarpeeksi kriittinen katsoja. Se riippuu kans niin paljon sarjan tai elokuvan tyylilajista, että mikä on "liian fiktiivistä" ja mikä ei. Kyllä mä ainakin jotain dekkareita katon aika lailla eri asenteella ku esim. jotain kauhu- tai scifijuttuja. Eli Twin Peaksiakin jos yrittää kattoo "tavallisena" murhamysteerinä, niin en yhtään kyllä ihmettele, jos pian rupeekin vähän sylettämään. Joillekin katsojille tommonen genrerajojen rikkominen toimii, toisille taas ei, mut ei mua kyllä yhtään säälitä, jos joku ei tykkää. Se on sitten vaan sen näkemys ja mielipide, mikä on ihan ookoo... I have as much authority as the Pope. I just don't have as many people who believe it. ~ George Carlin |
bedlam 03.01.2007 09:58:23 | |
---|
Siinähän se varmaan juu onkin. Jollekin se uppoaa tiettyyn pisteeseen asti. Mulla se piste meni kyllä ohi juuri Mulhollandin kohdalla. Twin Peaksin taika oli kyllä hienosti säilynyt. Minusta Mulholland Drive on pääpiirteiltään yllättävänkin selkeä tapaus, vaikka pari hahmoa jääkin hieman selitystä vaille. Lost Higway on enemmänkin hämärän peitossa, tosin katsomiskertojakin on vasta yksi takana. |
carnation 03.01.2007 11:18:00 | |
---|
Minusta Mulholland Drive on pääpiirteiltään yllättävänkin selkeä tapaus, vaikka pari hahmoa jääkin hieman selitystä vaille. Mulholland Drivesta tosiaan huomaa, että siitä oltiin alunperin väsäämässä jonkinlaista tv-sarjaa. Siinä on kuitenkin niin paljon hahmoja, tapahtumia, esineitä ja juonenpätkiä, jotka jäävät ainakin näennäisesti ilman tarkoitusta. Ehkä Lynch ei sitten halunnut karsia liikaa asioita pois elokuvasta, jolloin ne sitten sekoittavat katsojaa entisestään. Voisi heittää ilmoille kysymyksen, että miksi kaikki pitäisi aina edes ymmärtää? Tarkovskin Stalker on mulle aina yhtä mystinen tapaus, mutta en välttämättä edes halua tietää mikä tarkoitus milläkin on. Ah tietämättömyyttä. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
slowdive 03.01.2007 12:12:39 | |
---|
Voisi heittää ilmoille kysymyksen, että miksi kaikki pitäisi aina edes ymmärtää? No niinpä.. Kuitenkin kyse on viihteestä, eli jos katsoo sen 1-3h TV:n äärellä tai elokuvateatterissa viihtyneensä, niin miksikähän se olisi jotenkin katsojan huijaamista niin kuin jossain aiemmin kirjoitettiin (provottiin). Ennemmin kai sen huijatuksitulemisen tunteen luulisi tulevan silloin, kun ennalta-arvattava loppuratkaisu on katsoja arvattavissa jo alkumetreillä? "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
paavi 03.01.2007 13:56:08 | |
---|
Parasta, mitä telkkarista on koskaan tullut. Eipä mulla muuta. :) Tai no sen verran voi lisätä, että toi kyllä veti mut aika lailla sekaisin lukioaikoina. Opettelin juomaan kahvinkin mustana. Kuin kuuton keskiyö. Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction |
author 03.01.2007 17:59:17 | |
---|
Ihan lupaavalta vaikutti tämä pilottijakso. Hieno musiikki ja outo tunnelma. Saas nyt nähdä miten lähtee liikkeelle. "I think if the devil doesn't exist, but man has created him, he has created him in his own image and likeness."
-Fyodor Dostoevsky (The Brothers Karamazov) |
Ziggy Bubba 03.01.2007 18:23:20 | |
---|
kaikki outo ja yliluonnollinen mitä sarjassa tulee tapahtumaan on täysin randomia ja tuulesta temmattua huuhaata ja itsetarkoituksellista outoilua, millään ei ole mitään yhteyttä toisiinsa. Asian voi tosiaan nähdä myös noin. Toisaalta voi miettiä onko kaikkien asioiden oltava fiktiossa aina ihan järkeenkäypää? Toisille asioiden selittämättömyys ja mystisyys voi parhaimmillaan toimia todella yllättävillä tavoilla, toiset taas eivät vaan tunnu pääsevän näiden juttujen ympäri. Mun mielestä Lynchin tuotannossa hienoimpia juttuja ovat juuri nuo erikoiset tunnelmat ja unenomaiset käänteet, mitä ei arkijärjellä oikein meinaa tajuta. Eikä mun mielestä ole todellakaan edes pakko. Mulle ainakin esim. Mulholland Drive oli varsin mainio elokuvallinen kokemus, joka jätti toki paljon pohdittavaa... Mutta sehän on vaan positiivista. www.mikseri.net/sigkk My musique |
Nieby 03.01.2007 19:32:54 | |
---|
Ihan lupaavalta vaikutti tämä pilottijakso. Hieno musiikki ja outo tunnelma. Saas nyt nähdä miten lähtee liikkeelle. eikös se ollut niin että tuo musiikki on sävelletty varta vasten tätä sarjaa varten? |
SiwamieS 03.01.2007 19:45:38 (muokattu 03.01.2007 19:46:51) | |
---|
eikös se ollut niin että tuo musiikki on sävelletty varta vasten tätä sarjaa varten? Jej, Angelo Badalamentin kynästä kuten suuri osa muustakin Lynchin töiden musasta. I wanna see movies of my dreams |
Kärpäsruoska 03.01.2007 22:59:12 | |
---|
Vau, mikä pilotti. Aivan uskomattoman hienoa musiikkia, etenkin se virvelisipsuttelu ja pääteema (oliko siinä edes muita?). Oli. Päiväkirjaa avattaessa soitettiin jotain pelkästään symbaaleilla, muistaakseni. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34 |
Jani The Rock 04.01.2007 00:04:16 | |
---|
Oli. Päiväkirjaa avattaessa soitettiin jotain pelkästään symbaaleilla, muistaakseni. Ja sitten oli se ihme tilulilu -hommeli Audreyn keikistellessä norskeille. Nuo pilotissa olevat Julee Cruisen laulamat biisit muuten löytyvät myös soundtrack -levyltä. Your funeral, my trial. |
Manuel Pyrhullo 04.01.2007 04:28:16 | |
---|
Onhan se niin, että jokaisen Twin Peaks fanin tulee omistaa Julee Cruisen kaksi ensimmäistä levyä: Floating into the night ja The voice of love. |