Aihe: Cale ja Setzer.. älkää unohtako
1 2
Makkari
01.01.2007 14:10:01
Niin, Yle Teemalla taas J.J. Calea klo 15.05 ja Setzer Orchestraa klo 19.35 tänään. Älkää siis juuttuko katsomaan mäkihyppyä. ;)
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Gardiner
01.01.2007 14:55:01

Kovolevylle pitäs tallentuu jos ei taas kottaraispömpeli kiukkua ja pätkäse kesken.
"White collar conservatives,pointingt their plastic fingers at me,hoping that my kinds would die " Jimi Hendrix
RonRoco
01.01.2007 17:00:58
hieno oli kuva. alkoi taas houkuttelemaan tuo usa roadtrip, varsinkin colorado. rento meininki. tuon dikumentin saa muuten play.comista 10 euroon.
I got the Blues...
RonRoco
01.01.2007 17:16:19
eikös tuo hemmo soitellu danelectron skitalla. tais olla joku "semi-akustinen"
I got the Blues...
Gardiner
01.01.2007 17:23:58

eikös tuo hemmo soitellu danelectron skitalla. tais olla joku "semi-akustinen"

Paljolti naytti yhes kohtaa et olis Danelectro ollu, onneks meni raina suosiolla kovolle et voi kattoo sen moneen kertaan ja herkutella yksityiskohilla ja Tosi komeella soitolla.
"White collar conservatives,pointingt their plastic fingers at me,hoping that my kinds would die " Jimi Hendrix
Makkari
01.01.2007 21:15:16
Joo ihan hyvä meininki. Tosin meni rhkä välillä turhaan siihen taitojen esittelyyn. ;)
ja mun täytyy myöntää, että pidin eniten siitä osiosta setin keskellä, jossa lavalla oli pelkkä trio.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
terone
02.01.2007 00:10:10
Joo ihan hyvä meininki. Tosin meni rhkä välillä turhaan siihen taitojen esittelyyn. ;)
ja mun täytyy myöntää, että pidin eniten siitä osiosta setin keskellä, jossa lavalla oli pelkkä trio.
Eli tämä ilmeisesti oli sama keikka kuin on dvd:lläkin julkaistu? No hyvä, sitten en menettänyt mitään kun unohdin katsoa.
We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies
Mase
02.01.2007 08:03:13
Olipa aivan älyttömän kova meno tuolla Setzerillä ja kumppaneilla. En tiennytkään että äijä on noin kova kitaristi. Basisti veti kanssa välillä melkoista settiä.

Sama. ja tuon Calenhan tietysti unohti katsoa :(
Ostetaan dynaaminen mikki(SM58, e845...), tarjoa!
weelie
02.01.2007 10:34:56 (muokattu 02.01.2007 10:41:17)
Paljolti naytti yhes kohtaa et olis Danelectro ollu, onneks meni raina suosiolla kovolle et voi kattoo sen moneen kertaan ja herkutella yksityiskohilla ja Tosi komeella soitolla.

Danelectro Convertible, Korea-mallia. Lisännyt siihen toisen mikin. Klassikkolevynsä on soitellut $50 Harmonyllä johon kasa mikkejä lisätty, jne. Niin ja viimeisimmällä kiertueellaan vetelee Blues Juniorin läpi eikä isommilla vintage-Fendereillään, ja saundi senkin takia ohkainen.

Tuossa dokkarissa soittaa myös Tacoma-merkkisellä akkarilla. Tai siltä se ainakin näyttää. http://www.tacomaguitars.com/products/search.php?partno=0381100721

Uusimmalla levyllä soittelee myös Danelectro Convertiblen näköistä custom-malliaan, en nyt muista tekijää, Kaliforniassa tehty kuitenkin. Moonshine vai mikä se merkki nyt olikaan.

--------

Montaakos kitaraa se Setzer oikein veivasi? Joka biisissä eri, vai?! ;)
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
jPekka
02.01.2007 11:03:12

Danelectro Convertible, Korea-mallia. Lisännyt siihen toisen mikin. Klassikkolevynsä on soitellut $50 Harmonyllä johon kasa mikkejä lisätty, jne.

Olenkin aina halunnut Harmony JJ Cale -nimikkomallin 8-)

Calella oli tuossakin ohjelmassa myös se kuuluisa ja trad-piireissä pahennustakin herättänyt Casio-synakitara.

Montaakos kitaraa se Setzer oikein veivasi? Joka biisissä eri, vai?! ;)

Eihän niitä nyt kovin montaa ollut. 8-) Metallinpunainen Gretsch 6120, metallinvioletti Gretsch 6120, oranssi Gretsch 6120, Dynasoniceilla varustettu Gretsch 6129 Silver Jet ja sitten se yksi, jota en tunnistanut ja joka näytti jonkinlaiselta custom-mukaelmalta Gretschin Jet-malleista. Ellei sitten ollut duplikaatteja messissä.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
doktorkoo
02.01.2007 12:43:08
Eli tämä ilmeisesti oli sama keikka kuin on dvd:lläkin julkaistu? No hyvä, sitten en menettänyt mitään kun unohdin katsoa.

sama oli, Live in Tokyo
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
weelie
02.01.2007 13:53:43
Olenkin aina halunnut Harmony JJ Cale -nimikkomallin 8-)

Calella oli tuossakin ohjelmassa myös se kuuluisa ja trad-piireissä pahennustakin herättänyt Casio-synakitara.

Minä myös. Ebayssä on suunnilleen tuota mallia ollut myynnissä. Mutta mikkien lisääminen, terästankojen jne lisääminen menee multa jo hitu yli ymmärryksen.

Niinpä. En itse esimerkiksi niistä Claptonin Crossroads-biiseistä pitänyt lainkaan. Ei se kitara vaan kuullosta siltä kuin se wanha Harmony...
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
RonRoco
02.01.2007 15:37:06
niin mikä tämä 50$ Harmony on? eihän vaan se alasimelta näyttävä slide millä jj soitteli paradise studion lost sessioissa?
I got the Blues...
Gardiner
02.01.2007 16:19:50

Onx totta mitä se kaveri sano joka möi mulle tän kitaran et Cale soitti hittiensä soolot Lucky 7:llä. Nim. köyhdyinkö tyhjästä.I'll just get me coat.
jPekka
02.01.2007 19:17:02

niin mikä tämä 50$ Harmony on? eihän vaan se alasimelta näyttävä slide millä jj soitteli paradise studion lost sessioissa?

Entinen tavallinen akustinen kitara, nykyinen entinen tavallinen akustinen kitara. Pikahaulla löytyi näkymä edestä:

http://jjcale.org/harmony1.jpg

ja takaa:

http://jjcale.org/harmony2.jpg

Soololovikin on kotitekoinen.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
weelie
02.01.2007 19:22:27

Kyllä se sillä 1979 lost sessions DVD:llä soitti tuota kitaraa ja 70-luvun stratoa.

http://jjcale.org/jjcale31.jpg
Lisätty kaikki elektroniikka, soololovi, takakansi poistettu, kaulan säätönä on kolikko, laulumikille on kyljessä kolo, kopan sisällä terästangot tukena, jne. Kaikki JJn omia virityksiä, eikä kovin kauniisti tehty, sano. Clapton sanoi miehen itse sanoneen että se on piece of shit. Mutta sillä se kuitenkin soitti kunnes lentokoneen ruumaan laittoi sen ja se meni sököksi.
weelie
02.01.2007 19:26:28
Onx totta mitä se kaveri sano joka möi mulle tän kitaran et Cale soitti hittiensä soolot Lucky 7:llä. Nim. köyhdyinkö tyhjästä.I'll just get me coat.

Enpä tiedä mistä puhut, mutta Harmonyllä, ES-335:llä, Les Paulilla on klassikkojen soolot soitettu. Lukuunottamatta tietty niitä jotka esim Reggie Young (tai vaikkapa James Burton) on vetänyt Telellään jne.
jPekka
02.01.2007 19:28:00

Enpä tiedä mistä puhut, mutta Harmonyllä, ES-335:llä, Les Paulilla on klassikkojen soolot soitettu.

Siinä vuoden 1979 studiolivessä käytössä on Harmonyn lisäksi ainoastaan Strato. Tuota lienee käytetty myös levytyksillä edellämainittujen ohella.
Gardiner
02.01.2007 19:44:50 (muokattu 02.01.2007 19:56:50)

Vakavasti puhuen ja taas yhden päivän pienipalkkasessa paskaduunissa lusineena, pikkuhiljaa vanhemmiten katkeroituvana torpparina täytyy ihailla Calen asennetta.

Edit. surkeeta vitsin tynkää yritin mut en osaa niit hymiöit.(tää lucky 7 oli sellain postimyynti rupuska, aikansa harley benton)

äh. mä en vaa osaa kirjottaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)