weelie 11.12.2006 13:03:56 (muokattu 11.12.2006 22:00:36) | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
terone 13.12.2006 02:45:11 (muokattu 13.12.2006 02:45:25) | |
---|
Charlie Danielsin joululevy löytyy, täytyykin tänä jouluna kuunnella kun on niin vähälle jäänyt. Ja Rev. Horton tietty kaivetaan taas esiin. We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies |
Shuffle and Boogie 15.12.2006 11:05:43 | |
---|
mult löytyy muutama Lynyrd Skynyrd - Christmas Time Again The Refreshments - Rock 'n' Roll X-Mas Jesus Just Left Chicago |
Veikko 15.12.2006 15:18:34 | |
---|
Elviksellä on parikin joululevyä. kaasu pohjassa, käsijarru päällä |
Makkari 15.12.2006 20:51:47 | |
---|
Elviksellä on parikin joululevyä. Mahtavat olla kamalia. ;) I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
DoThePop 16.12.2006 09:41:15 | |
---|
Mahtavat olla kamalia. ;) No niin joku tietysti voisi ajatella.Mutta ainakin White christmas on ihan mainio joululevy.Sitä olen aika paljon vuosien saatossa pyöritellyt soittimessa. Hieman joululevy aiheen vierestä menee.Mutta Elvikseltä voin suositella rauhoittavaksi musiikiksi hänen levyttämiään gospel-levyjä.Itseasiassa ne soivat meikäläisellä Elviksen tuotannosta useimmiten soittimessa.Erittäin laadukasta matskua. |
Makkari 16.12.2006 11:29:47 | |
---|
No niin joku tietysti voisi ajatella.Mutta ainakin White christmas on ihan mainio joululevy.Sitä olen aika paljon vuosien saatossa pyöritellyt soittimessa. Hieman joululevy aiheen vierestä menee.Mutta Elvikseltä voin suositella rauhoittavaksi musiikiksi hänen levyttämiään gospel-levyjä.Itseasiassa ne soivat meikäläisellä Elviksen tuotannosta useimmiten soittimessa.Erittäin laadukasta matskua. Täytynee kai joskus yrittää noihin tutustua. Olen vaan HYVIN epäileväinen sen kiiltokuvapoikakauden Elvis-levyjen suhteen. Sen verran hirvittävää mössöä iso osa siitä musasta on. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
DoThePop 18.12.2006 08:34:25 | |
---|
Täytynee kai joskus yrittää noihin tutustua. Olen vaan HYVIN epäileväinen sen kiiltokuvapoikakauden Elvis-levyjen suhteen. Sen verran hirvittävää mössöä iso osa siitä musasta on. Nyt mennään reilusti joululevy aiheesta sivuun.Mutta pakko kysäistä mielenkiinnosta yhtä asiaa.Mainitset tuon kiiltokuvapoikakauden.Niin mitäköhän tuolla ajankohdalla tarkoitat?Äkkiä tulee tietysti mieleen vuodet 61-68.Jolloin Elvis teki paljon elokuvamusiikkia.Mutta toisaalta silloin tehtiin myös laadukkaita gospel levytyksiä.Sitten taas vuoden 68 comeback keikan/levyn jälkeen Elvis levytti erittäin paljon laadukasta musiikkia laidasta laitaan.Eikä pahempia huteja tullut.Alkupään Sun levytykset ja oikeastaan myös RCA-levytykset ennen armeija aikaa ovat jääneet mulle kaukaisimmiksi.Johtuen ehkä turhan yksioikoisesta materiaalista.Kaikilla Elvis musaa kuuntelevilla on tietysti omat suosikki vuodet.Mulle tosiaan tuo alkupää on jäänyt etäiseksi omalla tavallaan.Vaikka laadullisesti heikonta mun mielestä olikin elokuviin tehdyt levytykset.Vaikka sieltäkin toki löytyy helmiä joukosta.Mutta mitään suoranaista "hirvittävää mössöä" mitä mainitsit ei mielestäni miltään ajanjaksolta pelkästään löydy.Vaan joukossa on isompia ja pienempiä helmiä.Tosiaan olisi hauska kuulla mitä aikaa tarkoitat tuolla kiiltokuvapoikakaudella. |
Makkari 18.12.2006 13:42:46 | |
---|
Nyt mennään reilusti joululevy aiheesta sivuun.Mutta pakko kysäistä mielenkiinnosta yhtä asiaa.Mainitset tuon kiiltokuvapoikakauden.Niin mitäköhän tuolla ajankohdalla tarkoitat?Äkkiä tulee tietysti mieleen vuodet 61-68.Jolloin Elvis teki paljon elokuvamusiikkia.Mutta toisaalta silloin tehtiin myös laadukkaita gospel levytyksiä. Lähinnä tarkoitin aikaa 60-luvun alusta eteen päin. Sitä aikaa, jolloin Elviksestä tuli tähti, eikä oikein ehkä tiennyt mitä haluaisi tehdä. Niistä elokuvamusiikeista suuri osa on juuri sitä hirveää mössöä. Sitten en myöskään ole kovin ihastunut Elvis-balladeihin. Ne ovat jotenkin imeliä ja teennäisiä, joku "Are You lonesom Tonight" vaikka. En saa niistä minkäänlaista fiilistä. Täytyy kyllä myöntää, että tuo aika on mulle jäänyt aika pitkälti tutkimatta. Joitakin yksittäisiä helmiä olen toki kuullut (Devil in disquise, Burnin' love). Gospel-levytyksiin en ole pahemmin tutustunut. Elvis ja gospel kuulostaa aika pelottavalta yhdistelmältä jotenkin. Meinaan, että mahtaakohan olla ihan sitä, mitä mä käsitän gospelilla... Joka tapauksessa Elvis merkitsee mulle rockabillyä, ja erityisesti ne Sun-levytykset ovat mulle tärkeitä. Nehän ne tekivät Elviksestä tärkeän henkilön rock 'n' rollin historiassa. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
Veikko 18.12.2006 13:52:26 | |
---|
Mahtavat olla kamalia. ;) Toi meidän levy on ainakin pirun hyvä, gospel-meininkiä kunnon köörillä. Ja laulutkaan eivät ole mitään Petteri Punakuonoja vaan hengelliseen suuntaan kallellaan olevaa kamaa. kaasu pohjassa, käsijarru päällä |
Blue Moon 19.12.2006 01:26:36 (muokattu 19.12.2006 01:54:00) | |
---|
Toi meidän levy on ainakin pirun hyvä, gospel-meininkiä kunnon köörillä. Ja laulutkaan eivät ole mitään Petteri Punakuonoja vaan hengelliseen suuntaan kallellaan olevaa kamaa. Jep, se gospel kyllä löytyy niin Elviksen kuin kaikkien muidenkin etelän rockabilly / rock and roll laulajien musiikillisesta taustasta tavalla tai toisella, ihonväriin katsomatta. Eräs roots-musiikin kotimainen huippunimi sanoi mulle, että "ollakseen rockabillylaulaja täytyy osata laulaa sekä bluesia, countrya että gospelia, kuten tekivät ne ekan polven tyypitkin". Mun mielestä se oli oivaltavasti sanottu. Nykyään vaan jostain syystä kuvitellaan, että gospel oli ainoastaan mustien juttu? Mutta ei se ollut, valkoiset orkat veti hengellistä kamaa ihan samaan tyylin kuin tummemmat virkaveljensä. Ja jos on sitä mieltä, että Elvis teki 60-luvulla vain huonoja levyjä, niin kannattaa hommata kuultavaksi "Elvis In Memphis" albumi. Peter Guralnickin kolmiosaista, suomennettuakin, kirjasarjaa Elviksestä suosittelen myös jos aiheeseen kiinnostaa paremmin perehtyä. |
Demo Harrison 19.12.2006 09:47:33 | |
---|
RCA on julkaissut muutamaankin otteeseen samassa paketissa Elviksen joululevyt vuosilta -57 ja -71 sekä joulusinkun "If Every Day Was Like Christmas" vuodelta -66. Omasta levyhyllystäni löytyy kooste, joka on nimetty juuri tuon vuoden -66 joulusinkun mukaan. Innokas Elvis-fani vaikka olenkin, niin ehkä kaipaisin Elviksen joululevyillä enemmänkin räväköitä rokkibluusseja tyyliin Santa Claus Is Back In Town ja Merry Christmas Baby. Ja Blue Christmas samaan pakettiin 68-comeback-shown hikisenä tulkintana. Toisaalta ne hartaat hiturit ovat hienoa jouluyön soundtrackia, kun lahjapapereiden kiihkeä repimishärdelli on ohi, lapset ovat lopulta nukahtaneet ja voi rauhassa siemailla glögiä ja popsia pari konvehtia tai kinkkusiivua. Jep, Elviksen Memphis-sessiot '69 on hienoa kamaa. Ja vuonna -67 kantripikkaaja Jerry Reedin kanssa levytetyt Guitar Man, U.S.Male & Too Much Monkey Business oireilevat jo Eepin hinkua palata rootsimpaan meininkiin. |
Makkari 19.12.2006 12:11:37 | |
---|
RCA on julkaissut muutamaankin otteeseen samassa paketissa Elviksen joululevyt vuosilta -57 ja -71 sekä joulusinkun "If Every Day Was Like Christmas" vuodelta -66. Omasta levyhyllystäni löytyy kooste, joka on nimetty juuri tuon vuoden -66 joulusinkun mukaan. Tällaisen voisin tosiaan vaikka hankkia http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:17rn28vw05na. Vaikka äidille lahjaksi, jos en itse digaa. ;) I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
Demo Harrison 19.12.2006 13:53:14 | |
---|
Tällaisen voisin tosiaan vaikka hankkia http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:17rn28vw05na. Vaikka äidille lahjaksi, jos en itse digaa. ;) No, toihan on tietty aina hyvä ratkaisu! :-) Ja mä olen bongannut jo useina vuosina esim. Anttiloissa niitä Elvarin joulubiisikokoelmia, maksaa muistaakseni 12 euroa tai jotakin. |
Veikko 19.12.2006 14:23:03 | |
---|
No, toihan on tietty aina hyvä ratkaisu! :-) Ja mä olen bongannut jo useina vuosina esim. Anttiloissa niitä Elvarin joulubiisikokoelmia, maksaa muistaakseni 12 euroa tai jotakin. Meidän Elvarin joululevy on tämä: http://www.amazon.com/White-Christm … /dp/B00004Y9YM#moreAboutThisProductNäytti olevan 8 euroa kaupassa, olisko ollu S-marketti. Ja on kyllä loistolevy, aikusten oikeesti. kaasu pohjassa, käsijarru päällä |
Blue Moon 19.12.2006 15:03:43 | |
---|
Lazy Jake: Jep, Elviksen Memphis-sessiot '69 on hienoa kamaa. Ja vuonna -67 kantripikkaaja Jerry Reedin kanssa levytetyt Guitar Man, U.S.Male & Too Much Monkey Business oireilevat jo Eepin hinkua palata rootsimpaan meininkiin. Kyllä, juu. Ja kun Elviksen 60's Mastersit kahlaa läpi, niin käyhän se ilmi, että Elvis teki heti kovan tulkinnan, jos vain sai kunnollista juurevaa materiaalia levytettäväksi. Joululevyistä, että White Christmasista oma suosikkini on ennemminkin the Driftersin versio vuodelta -53, kuin Elviksen luenta. Tuon ajan the Drifters-liidi Clyde McPhatterhan oli Elviksen suosikkilaulajia ja Elpparihan teki hyvän version myös the Driftersin "Money Honeysta". |
Demo Harrison 19.12.2006 15:20:28 | |
---|
Meidän Elvarin joululevy on tämä: http://www.amazon.com/White-Christm … /dp/B00004Y9YM#moreAboutThisProduct Näytti olevan 8 euroa kaupassa, olisko ollu S-marketti. Ja on kyllä loistolevy, aikusten oikeesti. Dodi! Tutun näköinen kansi! Tuota levyähän näin ainakin vuosi sitten Anttiloissa... Ja voi olla että muistin levyn hinnan vähän yläkanttiin? Haku Netanttilan sivulta tuotti tulokseksi levyn Christmas Wishes, hintaan 6,95. Itse etsisin käsiini White Christmas-julkaisun, ellei levyhyllyssäni olisi jo joulu-Elvistä. |
Demo Harrison 19.12.2006 15:26:55 | |
---|
Lazy Jake: Joululevyistä, että White Christmasista oma suosikkini on ennemminkin the Driftersin versio vuodelta -53, kuin Elviksen luenta. Tuon ajan the Drifters-liidi Clyde McPhatterhan oli Elviksen suosikkilaulajia ja Elpparihan teki hyvän version myös the Driftersin "Money Honeysta". Joo! Kuuntelin tuossa hiljattain taas Rhino-levymerkin Christmas Classics-kokoelmaa ja diggailin just tuota Driftersin hulppeaa näkemystä Valkeasta joulusta. Muistaakseni Elvari blokkasikin aika tarkkaan fraseerauksensa tuosta Driftersien versiosta. |
Just kuuntelen Pandorasta Elviksen joulubluesia Merry christmas baby. Aivan loistavan juureva ja täysin vailla imelyyttä. EDIT: Jos joku Pandoraa kuuntelee ja joululauluja haluaa, niin itse panin hakusanaksi Chuck Berryn Run Rudolph run -biisin ja sen pohjalta ei ole vielä puoleen tuntiin tullut yhtään huonoa biisiä. Hookeria, Sonny Boy kakkosta, Charles Brownia ym. Parasta mahdollista joulumusiikkia heti Björlingin O helga nattin jälkeen. |
Demo Harrison 21.12.2006 08:50:45 | |
---|
Kenkkunen, kiitos Pandora-vinkistä! Ensiksi ihmettelin että mikä Pandora, mutta kysyin taas googlelta... Joo, sieltä löytyy näemmä internet-radio, josta voi hakea ilmeisesti mitä tahansa joululaulua. Täytyy tutustua tuohon vähän rauhallisemmissa olosuhteissa, työasiat taas häiritsee... |