Tomtom 06.03.2006 14:41:02 | |
---|
mm. torilla yks phaseri justiinsa.. sori, oli pakko. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
ectman 06.03.2006 16:04:09 | |
---|
Pistetään ny tänneki sama (ku hukku tonne jelppikerho... -topiiikkiin:) Onko muuten MXR distortion+:n (reissue) bugi vai ominaisuus että se on aika hiljainen pedaali (äänenvoimakkuudeltaan) verrattuna esim. doubleshottiin tai OD-1:seen? Se on vähän niinku double muff, että on tosi hiljanen pienillä säröillä. vaikka distortion+:n output on kympillä. (mutta niinhän se on double-modessakin että jos toinen on pienellä niin toinen voi olla vaikka missä ja vice versa) Harmony-centralista olen jotain tämän suuntaista kaivanut esille, ja näin olen päätellyt, mutta kysytään ny täältäkin, kun niitä tuolla torillakin on näyttäny liikkuvan. Mutta verrattuna doubleshottiin ero on aika pirun iso. |
Johann Onn 06.03.2006 17:38:51 | |
---|
Onko muuten MXR distortion+:n (reissue) bugi vai ominaisuus että se on aika hiljainen pedaali (äänenvoimakkuudeltaan)... Muistaakseni omani (vuoden 1981 malli) oli kanssa aika hiljainen. Ja nykyään todella hiljainen, koska se hajos, siitä poksahti jotain piirilevyltä. Ja sitten hävitin muuton yhteydessä just sen piirilevyn johonkin. Ja ne "kuoret" kanssa, niitäkään en löydä enää mistään. Potikat ja johdot sentään on tallessa... |
Fide 06.03.2006 21:16:28 | |
---|
Saat Fide testata tuon MXR:n vaikkapa Tevarissa tms. jos haluat. Itse taisin ostaa tuon 40e hintaan torilta, joten mikään suuri investointi se ei ollut. Se MXR 10-band on muistaakseni true by-pass, myöskin se Kerry King-versio. Nojuu, tuosta 10-bandista oon kuullut, että ois true by-pass ja sillä tietysti pienemmänkin (halvemman ;-) rakenne kiinnostaa. Tarttis vaan testata. Aloittajalle todettakoon, että laudassani komeilee tuo Phaser 90, johon oon tosiaan oikein tyytyväinen. Mulla on vissiin sen verta maltillisemmat signaalitasot ja volumet, ettei säröytymistäkään ilmene, kuten aiemin kirjoittaneilla veijareilla. Kai se on musatyypistä kiinni. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
edgehill 07.03.2006 09:12:33 | |
---|
... Aloittajalle todettakoon, että laudassani komeilee tuo Phaser 90, johon oon tosiaan oikein tyytyväinen. Mulla on vissiin sen verta maltillisemmat signaalitasot ja volumet, ettei säröytymistäkään ilmene, kuten aiemin kirjoittaneilla veijareilla. Kai se on musatyypistä kiinni. No, mulla oli vaan kitara (esim. LP jossa SD 59:t), Phase90 ja styrkkari ja muroiksi meni. Niin että ei se signaalitasoista kyllä ollut kiinni. t. edgehill |
StJerky 07.03.2006 09:34:39 | |
---|
Aloittajalle todettakoon, että laudassani komeilee tuo Phaser 90, johon oon tosiaan oikein tyytyväinen. Mulla on vissiin sen verta maltillisemmat signaalitasot ja volumet, ettei säröytymistäkään ilmene, kuten aiemin kirjoittaneilla veijareilla. Kai se on musatyypistä kiinni. Sama juttu. Erinomainen pedaali jossa ei ole mitään ylimääräistä. Aito 70-luvun tone. |
goose 07.03.2006 10:52:30 | |
---|
No, mulla oli vaan kitara (esim. LP jossa SD 59:t), Phase90 ja styrkkari ja muroiksi meni. Niin että ei se signaalitasoista kyllä ollut kiinni. t. edgehill Humppareilla phase90 menee helposti murolle, kun taas single coileilla voi runtata aika paljon ennenkuin säröytyy. Riippuu siis puhtaasti siitä, kuinka paljon kitaran mikit antaa pedaalille tökyä ja tunnetusti humppareissa on suurempi output kuin sinkuissa. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
myydäänkö tuota dime distortonia helsingissä missään liikkeessä ? |
Jaava 18.12.2006 21:21:15 | |
---|
myydäänkö tuota dime distortonia helsingissä missään liikkeessä ? Levytukkuun vaan kokeilemaan. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
stam1na 19.12.2006 16:05:37 | |
---|
Hmm.. Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta zak wylden overdrive -pedaalista? Syö paskaa |
friteerattu peruna 19.12.2006 16:37:28 | |
---|
Hmm.. Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta zak wylden overdrive -pedaalista? Tuo on melkeen suora kopio bossin SD-1:stä. |
darrell 19.12.2006 16:59:36 | |
---|
Erittäin hyviä kirjoituksia.. kirjoittakaa lisää vaan.. :) ööh ... tuossa on samantapainen modi MXR Blue Boxille, eli karskisti komponenttia jalasta kiinni ja poikki, jos ei viitsi kolvailla ja porailla reikää kytkimelle. http://www.noisefx.com/article/mxr_blue_box_mod Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Insane Kane 19.12.2006 17:05:48 | |
---|
MXR on yksi parhaista merkeistä, noin niinkus liukuhihnafirmoista. Harmi vaan että tuo MXR tuossa lootan päällä maksaa niin paljon. Saitenkatalogissa kohtalaiset hinnat... vaihdan George Dennis GD-30 wah wah->
Chorukseen, tarjoa |
Dr. Muff 20.12.2006 06:53:27 | |
---|
Harmi että oikeudet MXR-tuotemerkin käyttöön on myyty Jim Dunlopille. Sama homma esim Cry Babyssä ja Univebessä. Ne eivät ole enää samaa hyvää tonea ja laadukasta konstruktiota mitä ne olivat joskus ennen Dunlop-aikaa. Itsellä MXR Phase90 ja Dynacomp, molemmat uusintapainoksia. Sellaisenaan eivät juuri miellyttäneet. Molemmista pikku modaamisella hintaan nähden hyviä. Itseasiassa Dynacomp Monte Allums Modin jälkeen erittäin hyvä. Noh, tokihan siinä vaihdetaan lähes kaikki komponentit piirilevyltä. Vastukset jää. Eipä tarvitse enää ihmetellä miksi Script-logo dynacomp on niin arvostettu ja monien soundifriikkien kuten David Gilmourin käyttämä. |
Jone the Bone 20.12.2006 09:18:58 | |
---|
Tuo MXR on efektilaitemerkki, jonka juuret juontavat aina 70-luvun alkupuolelle. Samoihin aikoihin muita varteenotettavia efektilaitevalmistajia oli vähemmän, mutta mm. Electro-Harmonix ja DOD olivat tuolloin kovimmat USA:laiset haastajat MXR:lle. Tuolloin MXR:n pedaalit olivat erityisesti "pro"-kitaristien suosimia, ja tuohon vaikutti varmasti myös se, että MXR:n efektit olivat rutkasti kilpailijoitaan kalliimpia. Joskin aidot MXR:t olivat todella laadukkaista osista kasattuja, kestäviä, tyylikkäitä ja mikä tärkeintä, soundillisesti hyviä. Liekö tuo kallis hinta ja idässä tuotettujen laitteiden voimakas maihinnousu maailmanmarkkinoilla koitunut MXR:n kohtaloksi, sillä MXR lopetti toimintansa 80-luvun alkupuolella, julkaistuaan sitä ennen Commander -pedaalisarjan, jonka piti olla vastaus idästä tuleville kilpailijoille. Vaan eipä auttanut tuokaan, joten MXR häipyi ajast' ikuisuuteen. Muistan jostain lukeneeni, että tuolloiset MXR:n pääsuunnittelijat perustivat myöhemmin uudet firmat, ART ja Alesis, jotka vielä nykyäänkin porskuttavat melkoisen hyvin ilmeisesti siitäkin syystä, että tajusivat siirtää tuotantotehtaansa heti alkujaan itään. Myöhemmin 80-luvun lopulla Jim Dunlop osti täydet oikeudet MXR tuotemerkkiin, ja aloitti tuon 70-luvun pedaalien valmistuksen uudelleen. Dunlopin tuotannon alkupään pedaalit noudattelivatkin melko tarkkaan MXR:n alkuperäistyyliä toteutukseltaan; osat, piirilevyt ja komponenttisijoittelut olivat kuten aidoissa MXR:ssä, mutta myöhemmin (90-luvulla) Dunlop nykyaikaisti pedaalien sisällön. Ilmeisesti kustannussyistä piirilevymallit vaihtuivat koneladotuiksi, joihin kaikki komponentit tinataan suoraan. Tämä on jossain määrin huonontanut pedaalien mekaanista kestävyyttä, sillä esim. polkaisu kytkettynä olevan plugin päälle voi irrottaa koko jakin piirilevystä. Myös joitakin parannuksia/muutoksia Dunlop on tehnyt elektroniikkaan, sillä omistan itse sekä alkuperäisen 70-luvun lopun Dyna Compin, että Dunlopin 90-luvun re-issuen samasta aiheesta, ja sisäiseltä ratkaisultaan (piirilevy) vaikuttavat melkoisen erilaisilta. Dunlophan lisäsi jo alkujaan omiin tuotoksiinsa ulkoisen DC-liitännän ja mekkiledin, mutta myös joitakin lisäkomponentteja näyttää tällä re-issuen piirilevyllä olevan alkuperäiseen verrattuna, sen lisäksi, että koko piirilevy on täysin uudelleen suunniteltu. Mutta soundillisesti eroa ei DynaCompien välillä juurikaan ole, ainakaan Dunlopin tappioksi, sillä ainoa todellinen ero on se, että Dunlopin re-issue kohisee jonkin verran alkuperäistä vähemmän. Omistan lisäksi alkuperäisen, "script" -logoisen Phase90 -vaiheisen (valm. 1974)sekä myös alkup. Distortion+ säröpedaalin. Molemmat toimivat edelleenkin moitteetta, ja ainakin tuo vaiheinen (Phase90) on soundeiltaan yksi eniten omaa korvaani miellyttävistä phasereista. Mainittakoon, että myös tuon alkuperäisen Phase90:n säröytymiskynnys on matalahko, eli se ei liene aikoinaan suunniteltu käytettäväksi nykyaikaisten ja tehokkaiden mikkien tai etuvahvistimien perään kytkettäväksi, mutta perinteisillä 1-kelaisilla laitteesta iroaa puhtaat "mourut". Distortion+ :n lähtötaso pienillä särömäärillä on myös matalahko verrattuna tämän päivän säröihin, eikä soundimaailmakaan ole kovin "nykyaikainen", mutta noihin "kasari"-juttuihin laite lienee omiaan. Uudemmista Dunlopin valmistamista MXR-logolla varustetuista pedaaleista (Dime, Wylde, yms.) minulla ei ole kokemuksia. Mutta uskoisin niiden olevan tuotteita joissa hinta/laatu -suhde on aika hyvin kohdallaan. Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
Shredator 16.02.2008 21:03:46 | |
---|
Kaivetaanpas tämä esille... Kellään kokemuksia tuosta GT-OD -pedaalista? http://www.thomann.de/fi/mxr_custom_shop_gtod.htm Ainakin Dunlopin sivuilla olevat clipit kuulostaa loistavalle. Tartteisin pikkurosoihin sellasen "mukavan" kuuloisen säristimen. Xoticin BB Preamppiin en viitsisi sijoittaa...vielä. Savonkielistä krapulabluesia osoitteessa http://www.myspace.com/suistoband |
Simo78 16.02.2008 21:12:27 | |
---|
Oma kokemukseni kyseisiin speduihin rajoittuu tasan yhteen kokeilu kertaan, huttusella kävin testaamassa mxr:n distortion+:a. Ei jäänyt hyvä kuva spedusta, rätisi ja paukkui ja soundi oli aika surkea, en sitten tiedä mitä vikaa tossa pedaalissa mahtoi olla? Pedaali oli, ainakin myyjän mukaan, 80-luvulta ei siis reissue. Toinen huvittava asia on, että huttusen sivuilla oleva kuva pedaalista, on eri pedaalista kuin mitä heillä on liikkeessä. Vai miksi noi potikat on ihan erinäköiset? Vaihdettu? http://www.soitin-huttunen.com/uploads/mxrdistk.JPG väärä spedu http://www.soitin-huttunen.com/uploads/bossce3.JPG oikella oikea spedu |
Johann Onn 16.02.2008 22:07:49 (muokattu 16.02.2008 22:15:08) | |
---|
Vai miksi noi potikat on ihan erinäköiset? Vaihdettu ? Ei ja ei. Koska mulla oli joskus originaali (se 1981 vuoden vehje) voin kertoa, että: Ne on suojat / pehmusteet. Ne kun ottaa pois, alta paljastuu se, mitä on siinä toisessa kuvassa. Niitä ei muuten meinannut saada millään enää takaisin, kun kerran erehtyi ottamaan pois. Ne on lievästi sanottu tiukat. Kuvien vehje ei ole muuten 1981 vuoden vehje, vaan se myöhempi versio (ehkä 1983/84 ?). Jos se rätisi ja paukkui, olisikohan potikat kaputt ? Tai patterin johdoissa häikkää ? |
Kivijalka 16.02.2008 23:54:47 (muokattu 16.02.2008 23:55:24) | |
---|
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
gemisti 17.02.2008 00:24:25 | |
---|
En tiedä mikä niiden tarkoitus on, kenties estää potikoiden tahaton pyörintä? jostain syystä mulla on sellainen ymmärrys, että nuo hatut on suunniteltu siksi että olisi helpompi jalalla pyöräyttää sitä potikaa.. ei tarvitse lavalla kummemmin kumarrella ja pysyy se oikea knupi naarmuttomana.. ..ja öisin nukun. |