Aihe: sooloskaba 60 äänestys
1 2 3 4 5
Anselmi83
13.12.2006 18:11:00
http://mp3.mikseri.net/hifi/m/mnetskabat_-_anselmi83sooloskaba60.mp3

Oho, äänestys alkoi jo. Ehtiikö vielä mukaan kisaan?
Ambitus
13.12.2006 18:17:36

Taidat olla päivän jäljes. Antaa auktoriteetin päättää.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
J.Hollström
13.12.2006 19:28:32
Juki68 1p
-No prkl...lähes naapurin poikia, kyllä siitä pitää piste antaa!

Tää on kyllä paras perustelu tähän mennessä. Ei muuta kuin Wanhaan Mestariin kaljoil... eiku Teboilille kahville. Mää tarjoon!
stratomaster
13.12.2006 19:49:44 (muokattu 13.12.2006 21:57:00)

BigPapa 1p. Kurko veto blyysäijältä! Tässä ei yritetä esitellä taitoja tai tekniikkaa vaan tässä soitetaan musiikkia. Olisi oikeastaan ansainnut enemmänkin pojoja, mutta niukkuutta on jaossa.

jucciz 1p. Hauska tuo soundi ja komeeta fraseerausta! Tuli varsinkin alussa joku vanha iskelmä mieleen. Tosi hyvin vedät näitä tunnelmaltaan iisejä juttuja, mut olis hauska kuulla sulta joskus oikein perkeleellistä revitystä :D. Kyllä sekin sulta varmaan irtoaa...

juki68 1p. Olipa jukilta hyvä veto! Nättiä soittoa kuitenkin sellaisella bluesaksentilla, joka vetoaa meikäläiseen. Tää vain parani useammalla kuuntelukerralla. Vasta nyt tajuan, kuinka kova kitaristi juki on.

velsa 1p. Kaunista, kaunista! Taattua velsaa, ei tohon voi muuta sanoa. Mua viehätti toi pörinä, älä vaan ota sitä pois tai en anna enää pisteitä (lol)!

Kuha 1p. Niin upeaa soittoa, että on pakko antaa pojo. En mä enää keksi, miten tosta parannetaan.

MadMatt 1p. Melko puhtaalla soundilla mennään, ja hyvin toimii bluespohjalta. Soolon keskivaiheilla suorastaan hillitöntä soittoa!

Monotone 1 p. Aikamoinen haaste vetää slidellä tällainen biisi, mutta tämähän taittuu hemmetin hyvin! Hyvää melodiaa ja virekin pitää. Mies on kai ennenkin pidellyt putkea. Loppu vähän tipahti, mutta muuten hyvä kokonaisuus.

E.Q. 1 p. Hyvä ja musikaalinen veto. Kokonaisuutena pidin kovasti, mutta mitä ne tilulilut siinä loppupuolella oli?

Lähellä pistesijoja: arkkikansleri, ambitus, apenaattori, drlecter (hieno loppu!), Majesty, Pande, Man9, sulevi, WW.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
sulevi
13.12.2006 20:18:48
Ohhohhoh...Parhaammat kommentit tähän asti! Piparia siis lohkeis?!? Otan opikseni ja seuraavaan skabaan soitan kaikkea muuta kuin tuottajakitarointia! Mihin se koira karvoistaan pääsee?;D

Meinasin että näihin ympyröihin sellasta vähän ylitekemisen makua, en mitenkään negatiivisesti kuitenkaan, hauskaa että joku jaksaa nähdä vaivaa, tai ainakin saada sen kuulostamaan siltä. Meinasin aluksi pistää kuittia että "täähän on ihan sävelletty soolo" mutta voihan se soolokin joskus olla myös sitä. :) Hyvä meininki sulla kuitenki on.
WanhaWetäjä
13.12.2006 20:33:19

No mulle passaa...toki onhan tässä jo muutam äänestänyt, mutta mä laitan ton.
Olen niin armollinen tällä kertaa.Tää aikaistus johtu vaan siitä että kerkeis vielä yhden kisan vetään läpi enne jouluhässäkkää.
Ostan Casion kun täytän 50v...
Anselmi83
13.12.2006 20:40:09
No mulle passaa...toki onhan tässä jo muutam äänestänyt, mutta mä laitan ton.
Olen niin armollinen tällä kertaa.Tää aikaistus johtu vaan siitä että kerkeis vielä yhden kisan vetään läpi enne jouluhässäkkää.

kiitoos, kyllä pukki tuo lahjoja kun olette noin kiltti =)
Anonymous-jazz
13.12.2006 22:19:29

3 p. Ambitus
2 p. WanhaWetäjä
1 p. Kuha
1 p. Jucciz
1 p. Börje
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Pipuli
14.12.2006 14:42:01

Ambitus 1p
Jucciz 1p
Juki68 1p
Krice 1p
Kuha 1p
Mazah 1p
WanhaWetäjä 1p
Velsa 1p
Whatever
Krice
14.12.2006 16:09:41

Jucciz - 3p
Kuha - 2p
Ambitus - 1p
Mazah - 1p
WanhaWetäjä - 1p

Safawebin ideologiaa on vähän hankala ymmärtää. Kaveri osaa ilmeisesti soittaa, mutta kikkailee jotain häröä.
Vireongelmat yllättivät minut, siis se, että jotkut ei taida oikeasti kuulla sitä, että vire heittää taustaan nähden. Siis ihan reilusti.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Hank Hill
14.12.2006 17:40:09

ei kai 1 pistettä vähempää voi antaa? Mutta oli niin hyviä vetoja että oli pakko antaa yli 0 pistettä...miten muuten jaat noi pisteet kahdeksalle samassa arvojarjestyksessä?
Safaweb
14.12.2006 17:49:27 (muokattu 14.12.2006 18:02:07)
Safawebin ideologiaa on vähän hankala ymmärtää. Kaveri osaa ilmeisesti soittaa, mutta kikkailee jotain häröä.

Heh :) Yritin vaan tehdä jotain erilaista, joka erottuisi joukosta (edukseen). Oon jo hiukan ehtiny kyllästymään tämmöseen perus-populaarimusiikkiin, mitä sooloskaboissa hirveästi kuullaan :D

Pisteet:

oo Ambitus >> Alku on niin kuin jostain Ynkän slovarista, mutta onneksi siitä päästiin yli, ja saimme nauttia kehittyneestä sävelkorvastasi ja harmoniantajustasi :)

oo WanhaWetäjä >> Kosketti, varsinkin nuo siniset sävelet siellä erinäisissä väleissä.

oo Kuha >> Joku voisi sanoa, että aika perussoolo, mutta kyllä tästä erottaa selvästi Kuhalle ominaisen soundin ja grooven. Loppu oli erinomainen :D

o Anselmi83 >> Tykkäsin tästä jazzin ja svengin määrästä. Soundin takia en kehtaa antaa enempää, vaikka onkin yks suosikeista!

o Sulevi >> Niin herkkää, niin herkkää :'(
Zicherrrrrrrrrrrrr last.fm/Kaunotukka
monotone
14.12.2006 18:12:38

Samat suosikit mulla tuntuu olevan skabasta toiseen... nää nyt vaan erottuu.

Velsa 2p
Jucciz 2p
Kuha 2p
BigPapa 1p
E.Q 1p
WanhaWetäjä
14.12.2006 18:19:27

Mutta oli niin hyviä vetoja että oli pakko antaa yli 0 pistettä...miten muuten jaat noi pisteet kahdeksalle samassa arvojarjestyksessä?

Hyviä tai ei...mun on pakko jättää noi puolikkaat huomioimatta, jaa nuo 2 viimestä pistettä miten parhaaksi näet.
Ostan Casion kun täytän 50v...
willie
14.12.2006 19:13:42
Pisteitä en saa antaa.. joulu on pilalla, kaik on pilalla nyt.. Ryyppään suruuni vaan..

Näistä sooloista diggasin erityisesti :

jucciz
Wanha Wetäjä
apenaattori
man9
stratomaster
arkkikansleri
BigPapa
kentsus

Sekä myös näistä :

miguli
juki68
Sulevi
karik
Anselmi83

Hienoja sooloja nämä kaikki !
Bassoa vuodesta 1972.
MadMatt
14.12.2006 19:34:19

2P Jucciz: Parasta oli rentous ja kiireettömyys. Jucciz onnistui hyvin tässä hämyisessä viipyilevässä maalauksessaan eikä sortunut ylilyönteihin.
2P Wanhawetäjä: Mallikasta smooth jazzia. Varsin pro soundi ja pro veto muutenkin.
1P Velsa: Tuo pörinä häiritsi tälläisessä taustassa mutta jos siihen ei kiinnitänyt huomiota niin itse soitanta oli hallittua ja toimivaa.
1P Kuha: Onnistunut kokonaisuus. ilmavaa ja soljuvaa soitantoa.
1P Stratomaster: Ei ehkä paras mahdollinen tausta Lohjan kläptonille mutta silti pidettiin kunniakkaasti bluesin ilosanomaa yllä.
1P Bigpapa: Toimivaa ja tyylikästä bluussiva. hienoa kuulla Papalta myös vaihteeksi näitä rauhallisempia vetoja.

Aika monella lähti soitto vaeltelemaan omia polkujaan tyylistä toiseen kun biizi eteni ja siinä kyllä kokonaisuus kärsi.
LordWinter
14.12.2006 20:04:17
Erittäin tarkan kuuntelun jälkeen nousi esiin selvät suosikit:

3p mazah: Tätä tuli kuunneltua aina kun koneelle tulin. Pakko pistää talteen.
3p Pande: Ihania melodioita. Kova sana mulle.
2p MadMatt: Soundi...
Mikä helvetin perussävel?
Urmas Potkuri
14.12.2006 20:14:05

1p - BigPapa - Siinon jokahinen nuotti, joka siinä tarvitahan ja soundi on kohrallaan. Notta.
1p - monotone - Jos kuka osaa putkea noin hienosti käyttää, niin on oikea putkimies......?
1p - Kuha - Kyllä 335 soi komiasti kun on soittaja.....
1p - WanhaWetäjä - Maestro klaaraa. Ihanpa herkistyin.
1p - MadMatt - Soolo puhuu puolestaan.
1p - stratomaster - Ei turhaa, mutta se tarpeellinen oivasti esillepantuna.
1p - jucciz - Katso yllä. Kaunista oli ja vaivattomasti ulosannettu.
1p - Pande - Aivan varmasti tunnistaisin soittajan ilman nimimerkkiäkin. Ainahan minä näistä olen pitänyt. Siis Panden sooloista.....

Valitettavasti pisteet loppu. olisin tarvinnut vielä ainakin toisen mokoman lisää esim.
seuraaville:Juki68, E.Q, Esmo, Sulevi, SG_, Velsa, Man9, Anselmi83...........

Kiitokset kommeteista ja silleen. Mukavaa oli kuunnella taas näitä kaikkia.
Niin ja kyllä kaikille pitäisi suoda taas äänioikeus ja erityisesti willielle vielä yhteisesti osallistujien hankkima kaljakori eli kaksi. Olisi tuo ansaittua, koskapa jaksaa ihan järkevänä miehenä (lue basistina) kuunnella, lukea ja kirjoittaa tänne hörhöpalstalle.
Vai meinaatteko ettei? Hä?
Teen paljon virheitä. Olen siis persoonallinen.
Mazah
14.12.2006 20:40:29

Erittäin tarkan kuuntelun jälkeen nousi esiin selvät suosikit:

3p mazah: Tätä tuli kuunneltua aina kun koneelle tulin. Pakko pistää talteen.
3p Pande: Ihania melodioita. Kova sana mulle.
2p MadMatt: Soundi...

Oho, kiitos... Todella mieltä lämmittävä kommentti. Ja muutenkin ihan oikeita äijiä äänestit =)

Niin ja kyllä kaikille pitäisi suoda taas äänioikeus ja erityisesti willielle vielä yhteisesti osallistujien hankkima kaljakori eli kaksi. Olisi tuo ansaittua, koskapa jaksaa ihan järkevänä miehenä (lue basistina) kuunnella, lukea ja kirjoittaa tänne hörhöpalstalle.
Vai meinaatteko ettei? Hä?

Mä olen kyllä samaa mieltä tästä kaljakori asiasta, olisi todella mukava ele, eikä kovin vaikea järjestää. Verottaisi jokaisen tiliä n. euron verran.
www.farmakonband.com www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)