Aihe: Sooloskaba 60 osallistujat
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ambitus
12.12.2006 14:00:55

Höh. Millä ihmeen ilveellä sait niin Stratomaisen soundin siinä alussa...?

Puolittamalla humpuukkerin...kait?
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
jaibs
12.12.2006 14:53:41

Minun soolo on äänitetty 433 vireellä. Ilmankos on ihan käsittämätöntä ;o). Uskoin ton vireen kun niin painokkaasti se absoluuttisella sävelkorvalla markkinoitiin. Kokeilin myös 440, mut se ei toiminut senkään vertaa.

Mullakin säätö oli 433, mielestäni toimi paremmin kuin 440. Ehkä lieväti alavireistä soolosoitinta sietää paremmin kuin ylävireistä, varsinkin jos kuitenkin hieman puristaa kovempaa kuin tarvis olisi :>)
WanhaWetäjä
12.12.2006 14:53:47

Katoin noi vireet, Logicissa on viritin...vst-piano on aika liki eli vähän alle 440,sillon kun ääni syttyy, toi padi pudottaa virettä aika reilusti, vst-kontra heiluu 440 kohdalla, taustakitara on vedetty Podin virittimellä 440,ehkä tuo lievä chorus sekottaa vähän, kaulan olen just tsekannut kun vaihdoin kielet, että pitäs olla kohillaan...

Missään tapauksessa 433 ei tossa toimi, ite vedin 440-vireellä, eipä tuo niin hirveen epävireiseltä kuulosta?

Asiasta toiseen,sääntöjä syytä lienee tarkentaa, ainakin tuo että soitellaan monta (tausta)kitaraa+soolo tai rumpuja/pianoja etc lisäillään on mun mielestä taustan muuttamista?

Täähän on sooloskaba, soitetaan siis soolo...?
Ostan Casion kun täytän 50v...
Jucciz
12.12.2006 14:59:04
Ihan sama mitä se vire on numeroina, sen kun viritätte soittimenne taustan kanssa sopivaksi. Korvat käyttöön!
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Pande
12.12.2006 15:06:21

Ihan sama mitä se vire on numeroina, sen kun viritätte soittimenne taustan kanssa sopivaksi. Korvat käyttöön!

Näin. Omalla viritysmittarilla ei tosin tuota hertsimäärää pysty vaihtamaankaan, että sikäli eipä ole muutakaan vaihtoehtoa. Ja toisaalta tuosta taustasta sen A:n hertsimäärän ekstrapolointi menee melkeinpä vaikeammaksi?

Ja mitä kitaramalliin tulee niin UV 777:sta tulee varmaan 700 armosäälipistettä (4 vireistä kieltä ja välissä G jossa vire laskee kun kampea moukuttaa ja ilman kampea ei voinut kun piti Firkinstellä hieman :P). Uusi kitara olis pop, mutta ehkä se menee nykybudjetilla vaan nykyisen säätöhommaksi... Äänitysvermeistä muutenkin semmonen ongelma on, että vahvarin jos mikittäisi niin suhina kasvaisi liikaa (huono mikki)...
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
pes
12.12.2006 15:09:00
EDIT vielä kun sais 5 osallistujaa,ois 30 täynnä, sehän on jo kelpo määrä.

Minä osallistun kun oon jo esisoolonkin tehnyt. Vittuako kesken noita aikoja muuttelette.
WanhaWetäjä
12.12.2006 15:16:36

Minä osallistun kun oon jo esisoolonkin tehnyt. Vittuako kesken noita aikoja muuttelette.

No että kerkiää yhen skaban ennen joulua...ja eipä noita sooloja ole kauheesti enää tullut?
Ostan Casion kun täytän 50v...
Pande
12.12.2006 15:21:56 (muokattu 12.12.2006 15:23:42)

Mazah: Pande, jännä stereo soundi, kuulosta niinkuin tulisi jostain luurejen ulkopuolelta.

Itseasiassa tossa kävi niin, että alkuperänen soolo kuulosti ensin turhan kuivalta ja lisäsin siihen kaikua jälkeenpäin, sitten tuntu että kaikua tuli liikaa joten otin kaiutetusta versiosta vaan toisen kanavan ja siirsin sen alkup. versioon :P Eli tuosta on toinen kanava tästä: www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/pande-ss60a.mp3 ja toinen tästä www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/pande-ss60b.mp3 (alkup) .. Tulipahan tommostakin sitten kokeiltua samalla, kanavat ei ole välttämättä ihan kohdallaan kun piti silmämääräsesti arvioida oikea kohta (soundforgella...).
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
pes
12.12.2006 15:26:38
joo mä vedän ton yhden noista eilisistä pätkistäni, kun saan muokattua noi soundit yms
J.Hollström
12.12.2006 15:27:48
Ihan piruuttani katoin ton viimeisen iskun spektrin, piikki on 109Hz:n kohdalla (A2), joka kertaa 4 on = 436 Hz. Samoin alun pianosta löytyvä piikki on 435 Hz:n kohdalla. Voihan nämä vempeleet näyttää väärinkin...
Ambitus
12.12.2006 15:29:06

Tulipahan tommostakin sitten kokeiltua samalla, kanavat ei ole välttämättä ihan kohdallaan kun piti silmämääräsesti arvioida oikea kohta (soundforgella...).

Joo niissäpä menee vaiheet "hieman" vituroilleen. Tulee siis kampasuodin-mörkö!!!Tuo kaikkien vihaama, haukkumanimeltään Vaihevirhe!
Pande
12.12.2006 15:36:05

Joo niissäpä menee vaiheet "hieman" vituroilleen. Tulee siis kampasuodin-mörkö!!!Tuo kaikkien vihaama, haukkumanimeltään Vaihevirhe!

Olishan tuoki pitäny tietää, kun mun faija on sentään hifisti! :D

Melkein vois noista kahdesta ei-vaihevirheisestäkin versioista ottaa sen osallistuvan soolon, jos WW jaksaa niin vaihtakoon kumman haluaa, jos haluaa, mulle ihan sama kun en osaa sanoa kumpi on "parempi" :)
Bookkeeper
12.12.2006 15:47:38
Puolittamalla humpuukkerin...kait?

Ok...mun moga. Oletin että pakko olla Strato tai muu vastaava. Itse en ole koskaan saanut puolituksilla oikein kunnollista soundia. Esim. omassa kitarassa tallahumppari (SD:n JB) tuottaa sellaista treblesihinää. Kait se ero löytyy eri tyyppisestä mikistä, kepukan kirkkaammasta soinnista...tai sitten peiliin katsomalla :-)

Mutta joo, offariksi menee. Jatkakaa skabailua!
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
LordWinter
12.12.2006 15:53:19 (muokattu 12.12.2006 15:56:54)

Ranskalaisetkaan eivät puhu turisteille englantia vaan turistien pitää puhua heille ranskaa.
Mikä helvetin perussävel?
Kuha
12.12.2006 16:05:33

Mullon toive että seuraavan taustan vire olis 431 vireellä, ettulis vähä vaihteluu...
Muistakaa venytellä.
Ambitus
12.12.2006 16:28:45

Ranskalaisetkaan eivät puhu turisteille englantia vaan turistien pitää puhua heille ranskaa.

Mutta silti on kiva vittuilla heille eri kielellä, kun he eivät ymmärrä. Ei ole siis pakko puhua mitään vtun ranskaa...paska kieli enivei
LordWinter
12.12.2006 17:16:53 (muokattu 12.12.2006 17:19:13)
Mutta silti on kiva vittuilla heille eri kielellä, kun he eivät ymmärrä. Ei ole siis pakko puhua mitään vtun ranskaa...paska kieli enivei

Se olikin katos vaa esimerkki, tiädäks? Olisinhan voinut mainita ranskan kielen sijaan vaikka ruotsin, norjan, latinan tai tiäs minkä.

Ovatko kaikki tiluttajat yhtä pieniä näkemyksiltään;).
Mikä helvetin perussävel?
E.Q
12.12.2006 18:48:37 (muokattu 12.12.2006 18:49:24)
Jahah, no ehdinpäs sittenkin, eikun mukaan vaan.
ES 135 korvakuulolla taustan kanssa vireeseen ja mielenkiinnosta katsoin mittarilla, 436 näyttääpi.

http://koti.mbnet.fi/ekku/MUSA/EQn_soolo_skaba_60.mp3
K100#10
Kuha
12.12.2006 18:57:34

Jahah, no ehdinpäs sittenkin, eikun mukaan vaan.
ES 135 korvakuulolla taustan kanssa vireeseen.

Hyvältä soundaa, onko tuossa sun 135:ssa Classic 57 vai P100 mikit?
Muistakaa venytellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)