Jucciz 12.12.2006 05:42:57 | |
---|
TL Audion 5051 -> toolssiin -> AmpFarmi ja vitusti härpäkkeitä! Joo, nyt palaset loksahtelee paikalleen. Ku oon kuunnellu noita soolojas ja sit näin kerran sen sun räkkikuvan (kauheesti putkisälää jne) ja mietin: nyt ei kyllä joku täsmää - "tää ei voi olla soitettu noilla". Mut sama se on mulla, PODilla joutuu kotioloissa äänittelemään tai muuten tulee sooloihin myös vihaisten naapureiden ovikellonsoittoa... |
stratomaster 12.12.2006 08:05:37 | |
---|
Stratomasterin tatsi ei jotenkin sovi tähän taustaan, on niin eri tunnelma, jotenkin hutaistun oloinen soolo. Joo, olen samaa mieltä: paska mikä paska... Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin. |
J.Hollström 12.12.2006 09:07:34 | |
---|
Joo, olen samaa mieltä: paska mikä paska... No ei tod. ole. Meikä diggailee ainakin tota sun sooloa ja pisteitä ropisee. |
BigPapa 12.12.2006 09:30:47 (muokattu 12.12.2006 09:52:38) | |
---|
Joo, olen samaa mieltä: paska mikä paska... Mun on viä isompi p..ka, kun ei mahtunu kommenttikynästä ulos... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
monotone 12.12.2006 10:07:59 | |
---|
Monotone, slide toimii tässä hienosti. Toimivia ideoita, ja taitavaa toteutusta. Hieman tulee Steve Vain herkemmät fiilistelyt mieleen. Vai vai? Voi voi.
Ei vaan, kiitos kommentista! :-) Tuo on vedetty uudenkarhealla ES 335:lla. No, siinä tapauksessa mun pitää saada kaks pistettä tasotusta kun mä vedin vaan ES-333'lla.... |
stratomaster 12.12.2006 10:12:33 (muokattu 12.12.2006 10:52:40) | |
---|
No ei tod. ole. Meikä diggailee ainakin tota sun sooloa ja pisteitä ropisee. Kiitos Juki, olin jo vähällä lähteä myymään kamoja :DDD. By the way, sun tämänkertaisessa vedossas on parhautta. Mun on viä isompi p..ka, kun ei mahtunu kommenttikynästä ulos... Kyllä mulla on isompi kuin sulla... Minäpä kommentoin BigPapan soolon, kun se jäi Mazahilta pois: Todella hienoa ja tyylikästä blueshenkistä vetoa ja millä soundilla! Strato soi kuin unelma, nam mikä särö! Ampegillako vedit? Tykkäsin ihan simona! BigPapa is back! Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin. |
LordWinter 12.12.2006 10:24:14 | |
---|
Winterillä on keppi niin lujaa epävireessä etten osaa sanoa sen enempää... Ei se keppi ny epävireessä ollu. Tausta oli epävireessä. Mikä helvetin perussävel? |
Jucciz 12.12.2006 10:48:43 | |
---|
Ei se keppi ny epävireessä ollu. Tausta oli epävireessä. Heh. "Soitan 440:ssä vaikka taustan vire ois mitä." Tämä jos mikä on tervettä ammattiylpeyttä. :D |
Älä vaan Stratomaster myy yhtään mitään, mä muistelin että sulla oli ollu aiemmin aika koviakin vetoja, ja sen takia toi kuulostaa hutaistulta. BigPapakin jo kerkesi hermostua kun oli jäänyt välistä, tuli pikaviestillä kyllä kaikki pihalle =) BigPapa, alkaa seesteisen sopivasti, hieman vibra heittää pitkässä nuotissa, ja bendit jotenkin heikon oloisia. Mutta hyviä ja toimivia ideoita on enimmäkseen, 50 sek. eteenpäin lanka katosi. Kentsus, aika epävarman tuntuinen veto, mutta seassa on muutamia toimvia ideoita. Anonymoys-jazz, tässä ei kyllä vire ole niin pahasti pielessä, ja idea puolikin sinänsä kantaa. Stereoefekti oli ainakin luureilla vähän ärsyttävä kuunnella. Jos pianosoolo olisi ollut vireessä olisin pitänyt siitä enemmän. www.farmakonband.com
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org |
Mazah 12.12.2006 10:57:16 (muokattu 12.12.2006 10:57:46) | |
---|
Ja ehkä nyt kun kuuntelen puolestaan sun sooloa niin siinä mun korvaan pistää aika rajusti se, että siellä on paljon juuri tuota heviosaston fraseerausta: rajuja bendejä, asteikkokaahailua ja hermostunutta vibratoa. Ei mun makuun, mutta varmasti monen muun kyllä. Sen sijaan selvästi omaksuit taustan sointukierron ja olit koko ajan "kartalla". Fraseerauspoliittiset ratkaisut olivat vaan täysin päinvastaiset kuin omassa mielikuvassani tällaiseen taustaan sopivasta soolosta. Mut näinhän se aina menee, eri ihmiset poimii eri tyylisestä soitosta eri asioita ja saa erilaisia fiiliksiä ja se koko hommasta tekee mielenkintoista. :) Se vibra oli kyllä aivan vääränlainen, täytyy myöntää että se ei ehdottomasti toiminut tuossa alussa, ja se tilutus oli epätarkka ja tylsä, mutta se vaan tuli jostain... =) Tuntuu että sulla ja mulla on aina ollut täysin päinvastaiset vedot jostain syystä, muistaakseni aikojen ja sooloskabojen alussa kävi monta kertaa niin että niinä harvoina kertoina kun mä vedin cleanina, sä käytitkin säröä... =) www.farmakonband.com
www.crimsonlotus.org |
BigPapa 12.12.2006 11:00:53 (muokattu 12.12.2006 14:47:32) | |
---|
tuli pikaviestillä kyllä kaikki pihalle =) no ei nyt sentään ihan kaikki...; / BigPapa, alkaa seesteisen sopivasti, hieman vibra heittää pitkässä nuotissa, ja bendit jotenkin heikon oloisia. Mutta hyviä ja toimivia ideoita on enimmäkseen, 50 sek. eteenpäin lanka katosi. No tulihan se sieltä vaikka vähän kovalla olikin. Kiitos kiitos..... Ootko muuten Mazah koskaan kuullut kysymys vastaus meiningistä...tarkoitan tuota langan katoamista. Kyllä mulla on isompi kuin sulla... Todella hienoa ja tyylikästä blueshenkistä vetoa ja millä soundilla! Strato soi kuin unelma, nam mikä särö! Ampegillako vedit? Tykkäsin ihan simona! BigPapa is back! Eiks ne sano, että ei sillä koolla niin väliä...kiits kiits....itelläs oli loistelias soundi.... mikä touchi ja soitto...oliks vähän Tollosta mukana...Ampegi oli joo Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
Kampela77 12.12.2006 11:02:09 | |
---|
BigPapakin jo kerkesi hermostua kun oli jäänyt välistä, tuli pikaviestillä kyllä kaikki pihalle =) Mäkin jäin välistä ja hermostun myös ellen saa kommenttia. Huomauta edes vireestä ja huti menneistä bendeistä :). Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
stratomaster 12.12.2006 11:49:50 | |
---|
Älä vaan Stratomaster myy yhtään mitään, mä muistelin että sulla oli ollu aiemmin aika koviakin vetoja, ja sen takia toi kuulostaa hutaistulta. No problem, Mazah. Saahan täällä näitä arvostella, sehän on pelin henki. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin. |
Mazah 12.12.2006 12:38:49 (muokattu 12.12.2006 12:42:37) | |
---|
Mäkin jäin välistä ja hermostun myös ellen saa kommenttia. Huomauta edes vireestä ja huti menneistä bendeistä :). No tuo vire on kyllä persiillään... =) Hyviä ideoita, bendit olivat kyllä kaikkein lähimpänä virettä. 50 sek. jälkeen tulee ehkä toimivimmat ideat, jos vire olisi ollut kunnossa, olisin saattanut heittää pisteellä. Tuosta allekirjoituksestasi taidan kyllä heittää plussan, on niin legendaarinen tilanne... www.farmakonband.com
www.crimsonlotus.org |
WanhaWetäjä 12.12.2006 12:55:05 (muokattu 12.12.2006 12:55:41) | |
---|
Ei se keppi ny epävireessä ollu. Tausta oli epävireessä. Joopa joo...no, just kokeilin tuota asiaa, 433 vire kitaraan, lopputulos oli jotain ihan käsittämätöntä, vai absoluuttinen korva jollain?? 440 kuulosti ihan ok, jopa tuo viimenen matala a-ääni pianolla oli kyllä melko lähellä 440... Taitaa eräiden herrojen kitaroissa oli säädöt persiillään jos ei tuohon pysty ns vireisesti vetään? Taikka jospa taustassa on liian "kalliita" sointuja? Noh, kohta tämä "kärsimys"loppuu, toivon mukaan seuraava tausta on niin vireessä että voi vetää,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
Ambitus 12.12.2006 13:13:55 | |
---|
Joo, nyt palaset loksahtelee paikalleen. Ku oon kuunnellu noita soolojas ja sit näin kerran sen sun räkkikuvan (kauheesti putkisälää jne) ja mietin: nyt ei kyllä joku täsmää - "tää ei voi olla soitettu noilla". Mut sama se on mulla, PODilla joutuu kotioloissa äänittelemään tai muuten tulee sooloihin myös vihaisten naapureiden ovikellonsoittoa... Mä äänittelen noi soitot stuutiolla....mutta silti ei jaksa nähdä vaivaa laittaakseen putket kuumenee ja alkaa metsästää soundii...vaihtaa mikkii...etusta. Toi kaikki on vähän sellasta mikä vie keskittymisen pois soitosta kun joutuu vahtaa kahta asiaa samaan aikaan. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Bookkeeper 12.12.2006 13:31:02 (muokattu 12.12.2006 13:34:37) | |
---|
Mä äänittelen noi soitot stuutiolla....mutta silti ei jaksa nähdä vaivaa laittaakseen putket kuumenee ja alkaa metsästää soundii...vaihtaa mikkii...etusta. Toi kaikki on vähän sellasta mikä vie keskittymisen pois soitosta kun joutuu vahtaa kahta asiaa samaan aikaan. Tuolla soittotaidolla vois vetää vaikka Harley Bentonilla ja Behringerin petaalilla, kuulostais silti hyvältä. Ei olis pitäny kuunnella sun sooloa (eikä niitä muitakaan...prkeleen kovia kepittäjiä täällä); aloin jo tuumimaan saisko mun pro laitteistolla (kitara -> Digitech Bad Monkey -> Doobie treenivahvari -> weppikamera -> tietsikka) äänitettyä mitään, mutta nyt ei kehtaa :-) Jos soppii kysyä, millä Stratolla soitit? "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
J.Hollström 12.12.2006 13:47:38 | |
---|
Joopa joo...no, just kokeilin tuota asiaa, 433 vire kitaraan, lopputulos oli jotain ihan käsittämätöntä Minun soolo on äänitetty 433 vireellä. Ilmankos on ihan käsittämätöntä ;o). Uskoin ton vireen kun niin painokkaasti se absoluuttisella sävelkorvalla markkinoitiin. Kokeilin myös 440, mut se ei toiminut senkään vertaa. |
Ambitus 12.12.2006 13:56:13 | |
---|
Minun soolo on äänitetty 433 vireellä. Ilmankos on ihan käsittämätöntä ;o). Uskoin ton vireen kun niin painokkaasti se absoluuttisella sävelkorvalla markkinoitiin. Kokeilin myös 440, mut se ei toiminut senkään vertaa. Se on siltä väliltä...itse mittasin 437-8 olevan aika hyvä! Jos soppii kysyä, millä Stratolla soitit? En millään stratolla vaan PRS:sällä. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Bookkeeper 12.12.2006 13:58:25 | |
---|
En millään stratolla vaan PRS:sällä. Höh. Millä ihmeen ilveellä sait niin Stratomaisen soundin siinä alussa...? "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |