Aihe: Napsu kuuluu monitoreista kun esim jääkaappi menee päälle/pois
1 2
masterhat
07.12.2006 16:31:13 (muokattu 07.12.2006 16:31:58)
niin. Ongelmana on häiriöt sähköverkossa, esim juuri otsikossa mainittu jääkaappi aiheuttaa harmaita hiuksia toiminnallaan. Asustelen pienessä ja vanhassa kämpässä josnka sähkölaitteet taitaa olla yhden tai kahden sulakkeen perässä.

Niin olisiko esim. Thomanilla myynnissä oleva jännitteentasaaja vastaus ongelmiini. Ymmärtääkseni pistorasiat on maadoitettuja.

Niin, tarkoituksen mukaista on että se karsisi sähköverkon virtapiikit ennenkuin ne pääsevät tietokoneelle asti.

tässä muutamia:

http://www.thomann.de/fi/furman_pl8e.htm

http://www.thomann.de/fi/behringer_ … acklight_netzspannungsverteiler.htm

http://www.thomann.de/fi/phonic_ppc_9000_e.htm

olisin kiitollinen avusta, haulla ei kauheesti asiaa löytynyt

ja budjetti ei ole hirmu suuri, tietysti edullinen behku kiinnostaisi, jos vaan hoitaa hommansa
Head like a hole
Antti1
07.12.2006 16:35:46
Noista ainoastaan Furman tekee sähkölle jotain, muut ovat vain hintavia jatkojohtoja räkkiä varten.
masterhat
07.12.2006 16:51:41 (muokattu 07.12.2006 16:52:58)
Noista ainoastaan Furman tekee sähkölle jotain, muut ovat vain hintavia jatkojohtoja räkkiä varten.

osaisitkos kertoa hieman lisää, esim. rakenteellisista eroista ja kytkennöistä? tai jostain näihin liittyvästä? että onko tossa behkussa ihan suora linja ilman minkäänlaisia suodatuksia välissä? sehän on törkeää huijausta jos myyvät jännitteen tasaajaa mikä on oikeasti jatkoroikka lampulla.. TM sais tehä vertailun:)

sehän on törkeää huijausta jos myyvät jännitteen tasaajaa mikä on oikeasti jatkoroikka lampulla.. - Tervetuloa musakamojen maailmaan..
Head like a hole
varakeef
07.12.2006 17:10:25 (muokattu 07.12.2006 17:12:18)
onko tossa behkussa ihan suora linja ilman minkäänlaisia suodatuksia välissä? sehän on törkeää huijausta jos myyvät jännitteen tasaajaa mikä on oikeasti jatkoroikka lampulla..

Eihän ne mitään jännitteentasaajaa väitä myyvänsä vaan räkkivaloa ja kahdeksaa virtaplugia. Siis jatkoroikkaa lampulla... edit: on se kyllä jännitteentasaajakategoriassa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
masterhat
07.12.2006 23:05:13
vai pitääkö ottaa jääkaappi verkosta irti ja toivoa et laulaja saa ykkösellä purkkiin, ettei safkat mee huonoks..:)
Head like a hole
Timo JM
08.12.2006 17:13:10 (muokattu 08.12.2006 17:15:31)

Ymmärtääkseni pistorasiat on maadoitettuja.

Oletko varma, että näin myös on? Jos ei ole niin sähkömies vain paikalle muuttamaan kaikki huoneen rasiat maadoitetuksi. Mulla pesukone aiheutti aikanaan myös napsuja ja sirinöitä. Maadoituksen jälkeen häiriöäänet loppuivat.
...siis mun mielestä.
BenGlenton
08.12.2006 17:26:57
vai pitääkö ottaa jääkaappi verkosta irti ja toivoa et laulaja saa ykkösellä purkkiin, ettei safkat mee huonoks..:)

Se on pieni uhraus taiteelle, jos jääkapillinen safkaa pilaantuu :-)
www.supremecourtband.fi
Antti1
08.12.2006 17:32:19
Mitäs muuten sähköjen maadoittaminen mahtaa kustantaa abouttiarallaa?
Timo JM
08.12.2006 17:39:25 (muokattu 08.12.2006 17:42:25)

Mitäs muuten sähköjen maadoittaminen mahtaa kustantaa abouttiarallaa?

Mulla oli kaveri joka teki homman joten ei maksanut mitään mutta ei se kovin paljoa voi olla koska aikaa siihen taisi mennä tunnin verran. Itse en noista paljon ymmärrä mutta mulle tehtiin kuulema sellainen epävirallinen maadoitus mitä käytettiin ennen yleisesti yhdistämällä jotain piuhoja. Nykyään sellaista ei kuulema harrasteta, eikä sitä pidetä oikeana maadoituksena. Joka tapauksessa häiriöt ainakin loppuivat joten suosittelen.

(Meillä häiriöitä aiheutti myös naapurin pesukone.)
...siis mun mielestä.
Timo JM
09.12.2006 00:51:50

Maadoituslenkki nollajohtoon. Noin ennen tehtiin. Ei taida enää olla uusissa asennuksissa laillinen. Mutta toimiihan tuo.

Jep, kuulostaa tutulta.
...siis mun mielestä.
janik
09.12.2006 01:40:59
Maadoituslenkki nollajohtoon. Noin ennen tehtiin. Ei taida enää olla uusissa asennuksissa laillinen. Mutta toimiihan tuo.

Tuotahan ei saisi lainkaan enää harrastaa?
jPekka
09.12.2006 11:14:36

Jep, ja vanhoissa taloissa (joissa pistorasioihin ei tule kuin kaksi johdinta) ainoa mahdollinen. Sähkömies laittoi tänne minun työhuoneeseeni saman virityksen kun taloon muutettiin.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Klezberg
09.12.2006 14:28:10

Tuotahan ei saisi lainkaan enää harrastaa?

Vai olikos niin että EU:n myötä nollaus on taas sallittu?
jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång
masterhat
09.12.2006 19:35:44
niin, osaako kukaan kertoa mitään noista ns. "jännitteentasaajista"? sellaiseen voisi mielusti sijoittaa sen parihunttia, niin muuton yhteydessä ei tarvisi käydä aina kikkailemaan sähköjen kanssa joka kerta. ja samalla se kulkisi kätevästi kämpille kun pitäisi jjotain narulle laittaa.

olisin erittäin otettu jos joku osaisi hieman valoittaa asiaa
Head like a hole
driveover
09.12.2006 19:52:15
Vai olikos niin että EU:n myötä nollaus on taas sallittu?
On sallittu päättyvässä pistorasiassa eli siis johdon viimeisessä.
Ja jos on vähänkään epävarma niin jättää nollauksen tekemättä
masterhat
16.12.2006 12:53:31
eikö kukaan tiedä mitään jännitteentasaajista? kun tulee vain noita maadoitus juttuja
Head like a hole
hape
16.12.2006 14:56:49 (muokattu 16.12.2006 15:00:23)

eikö kukaan tiedä mitään jännitteentasaajista? kun tulee vain noita maadoitus juttuja

No ei tiedä. Jos mä oisin hankkimassa niin ostasin sen Furmanin. Osta pois ja kerro sitten meille muille toimiiko :)

Edit: siis meinaan vaan että kyllähän tuo ainakin lupaa tasata jänniteet http://www.furmansound.com/products … ro/pwr_cond_seq/cond/_15a/pl8_2.php
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
RE
25.12.2006 01:36:45
On sallittu päättyvässä pistorasiassa eli siis johdon viimeisessä.
Ja jos on vähänkään epävarma niin jättää nollauksen tekemättä

Nollaaminen kielletty kaikissa uusissa asennuksissa, ja kun jatketaan vanhasta asennuksesta eteenpäin.!.
Älkää tehkö sähköasennuksia, ammattimies tekee ja tulee halvemmaksi.
Timo JM
25.12.2006 10:33:52

Nollaaminen kielletty kaikissa uusissa asennuksissa, ja kun jatketaan vanhasta asennuksesta eteenpäin.!.
Älkää tehkö sähköasennuksia, ammattimies tekee ja tulee halvemmaksi.

Kaveri joka teki nollauksen mulle on kyllä ammattimies. Sanoi, ettei sitä tarvitse kenenkään tietää ja olin ihan tyytyväinen. Mikä siinä sitten on, että se on ennen ollut hyväksyttyä mutta ei enää?
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)