Aihe: Jack & Danny JD-2400
1
Tympee Huttunen
01.12.2006 18:33:09 (muokattu 01.12.2006 18:33:40)
Jea. Tänään tuli Musicstorekoelnista paketti ja sisällä oli kyseinen JD-2400 basso.

http://www.musicstorekoeln.de/is-bi … MusicStoreShop&JumpTo=OfferList

Tarina alkoi, kun joskus 6kk tms. sitten tilasin JD-2600-basson, mutta sitä ei vieläkään musicstoreen saapunut, joten vaihdoin sen sitten tähän. Tämä tuli noin viikon sisällä.

Ensivaikutelma oli hyvä. Ulkoisesti kaikki näytti olevan hyvässä kunnossa. Jotain pienen pieniä viimeistelyjälkiä näkyi jossain. Ne olivat todellakin ihan minimaalisia (esim. yksikin naarmu on suurempi) Erityisesti kiinnitin huomiota nauhojen viimeistelyyn, joka oli todella hyvin tehty. Basso vaikutti yllättävän sirolta. Abaloneinlayt ovat varsin hienot.

Viritys+pari soittotestiä ja tuloksena oli aika kova räminä. Aloin kaulaa katsomaan ja se oli kupera kuin mikä. Tallapalat olivat kaikki nätissä rivissä keskellä. Oli selvää, ettei bassoa oltu koskaan säädetty yhtään. No, ruuvari käteen ja mukana tullut kuusiokoloavain. Kaula kunnossa!

Pikainen viritys jälleen ja muuta säätöä. Nyt huomaan, ettei intonaatio tietenkään ole kunnossa. Pohdittuani hetken, miten tallapalat saa siirrettyä, päätin vaihtaa samontein kielet. Se kyllä kannatti. GHS Boomersit paikassa basso alkoi soimaan "hieman" eri tavalla. Intonaatio kuntoon. Tallapalojen säätövara riitti kyseiseen operaatioon.

Pari soittotestiä ja pientä säätöä. Basso alkaa olemaan soittokunnossa. AktiiviEQ:n ansiosta soundiin saa hyvin paljon eri variaatioita. Ehkä liiankin, sillä yhdellä hyvälläkin pärjää. Patteriluukku on kätevä: se ponnahtaa auki napista painamalla ja patterin vaihto käy hetkessä.

Hieman basson maadoitus kusahtelee pienen rätinän muodossa. Rätinä on kyllä todella paljon pienempi, mitä esim. kaverini Japsi-Tokaissa. Faradayn häkki täytyy väsätä.

Basso on tehty Kiinassa ja lavassa on painettuna Jack & Danny ja teipillä sarjanumero. Hauska yksityiskohta on Made in China-merkissä oleva tarra, jossa kerrotaan, ettei tuotetta saa heittää roskiin:)

Hintaa bassolle tuli 268e (sain alennusta odottelun takia:) ja näin ensimmäisen päivän jälkeen olen ostokseen varsin tyytyväinen. Lopullinen päätös basson potentiaalista nähdään ajan kanssa.

Kuvia tulossa myöhemmin!
Samu S.
01.12.2006 18:45:16
Voisitko kenties verrata uutta J&D:täsi johonkin Gibsonin malliin niin saataisiin tänne bassopalstallekin jotain säpinää?

Eivaines, odotan mielenkiinnolla kokemuksia. Itseä on tuollainen J&D:n nauhaton kiinnostanut tässä.
> last.fm <
" Vois vetää kännit ja tapella ittekseen." -Climax
sunder
01.12.2006 19:04:41
Miltäs muuten ko. kauppa on vaikuttanut? Luotettavuus ja postikulut?

Jos laittas sen Squjun vintakejatsin pukinkonttiin.
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
Tympee Huttunen
01.12.2006 20:59:02
Miltäs muuten ko. kauppa on vaikuttanut? Luotettavuus ja postikulut?

Postikulut parikymppiä ja kotiovelle toimitettiin.

Kait tuo paikka nyt luotettava on. Ei kyllä kannata tilailla niitä tavaroita, jotka on "on order". Niissä kun voi mennä kuukausikaupalla. Itse kyllästyin sen toisen mallin odotteluun ja vaihdoin sen sitten tuohon. Sikäli hyvä, että tuohan se niistä paljon parempi ja hienompi olikin:)

Sähköposteihin kyseinen firma on aina minulla vastannut kymmenestä minuutista päivään tai pariin. Asiakaspalvelu ainakin minulla pelannut hyvin.
minimies
01.12.2006 22:06:08

Sähköposteihin kyseinen firma on aina minulla vastannut kymmenestä minuutista päivään tai pariin. Asiakaspalvelu ainakin minulla pelannut hyvin.

Enpä voi itse sanoa samaa.... Eipä oo kyseinen firma vastannu juurikaan kyselyihin!
"Rockdude"
habakoski
07.12.2006 03:29:08
Hienoa, ota plussaa+
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)