Tana 30.11.2006 18:51:24 | |
---|
Höhö, ei bassoa kuulu soittaa kolmella sormella, katoppa kuinka paljon lyhyempi sun nimetön on etusormeen ja keskisormeen verrattuna. Kai joku keppisormi voi sen opetella, mutta ite en suosittele. Time kusee, soundi kusee.(Ainki mulla) :-( Omat nimettömäni ovat jopa pitempiä kuin etusormet, joten taidan olla keppisormi. Diiba daaba |
unable 01.12.2006 09:46:08 | |
---|
Höhö, ei bassoa kuulu soittaa kolmella sormella, katoppa kuinka paljon lyhyempi sun nimetön on etusormeen ja keskisormeen verrattuna. Kai joku keppisormi voi sen opetella, mutta ite en suosittele. Time kusee, soundi kusee.(Ainki mulla) :-( http://www.youtube.com/watch?v=veLGBk1mE5U Tuossa vähän sitä kolmen sormen kusetusta. |
jPekka 01.12.2006 11:14:05 | |
---|
Minä käytän peukaloa ynnä etu- ja keskisormea, pääsääntöisesti. Näppäilyyn, siis, enkä juurikaan ns. peukutukseen. Vieläkin harvinaisempi kolmen sormen tekniikka! (Nick Love näytti ainakin Little VIllagen keikalla tuota harrastavan, tosin peukaloplektran kera.) "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Jalmus 01.12.2006 21:46:04 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=veLGBk1mE5U Tuossa vähän sitä kolmen sormen kusetusta. Mä jäin miettimään, että mihin helvettiin tällaisia billysheehaneita ja muita showpellejä tarvitaan? Sitten muusikoiden netin nuorempi polvi vaahtoaa kuola valuen näiden perään unohtaen samalla basson todellisen roolin musiikissa. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Teijo K. 01.12.2006 21:51:04 (muokattu 01.12.2006 22:00:43) | |
---|
Mä jäin miettimään, että mihin helvettiin tällaisia billysheehaneita ja muita showpellejä tarvitaan? Sitten muusikoiden netin nuorempi polvi vaahtoaa kuola valuen näiden perään unohtaen samalla basson todellisen roolin musiikissa. Minä taas olen sitä mieltä, että musaa on montaa eri sorttia, ja niissä on jokaisessa se bassonkin rooli vähän erilainen. Ei rokkibasisti soita niinku sinfoniassa vedetään, kumpi ymmärtää roolin väärin? Ei hevissä soiteta niinku bluegrassissä, kumpi ymmärtää roolin väärin? Sheehan vetää hyvin, ja tarvittaessa lähtee se perusbassottelukin suht tuelta. Noi soolohommat on huumoria ja hauskanpitoa. Tällaista ahdasta katsantoa kohdatessa tulee mieleen kysyä kuin Frank Zappa ikään, does humor belong to music? I think it does. Disclamer: tämänhetkisissä bändeissä pimpautan yhdellä sormella lähinnä. Etusormen syrjällä, saa hyvin ääntä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
Satis 01.12.2006 23:04:13 | |
---|
Kahdella sormella soitan (jos lasketaan molemmat kädet, niin seitsemällä sormella). Oon harjotellu kolmella sormella soittamistakin aina sillon tällön, mutta eipä ole vielä ainakaan luonnistunu kovin hyvin. Hiljaa hyvää tulee. "Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries" |
Samu S. 01.12.2006 23:06:57 (muokattu 01.12.2006 23:10:28) | |
---|
Mä jäin miettimään, että mihin helvettiin tällaisia billysheehaneita ja muita showpellejä tarvitaan? Sitten muusikoiden netin nuorempi polvi vaahtoaa kuola valuen näiden perään unohtaen samalla basson todellisen roolin musiikissa. Herra on hyvä ja kaivaa esiin vaikka jotain Mr. Bigin live-esiintymisiä ja tulee sitten kertomaan uudestaan kuinka Billy "Showpelle" Sheehan ei ymmärrä basson todellista roolia musiikissa ja yadda yadda. Sieltä tulee se peruseväs hienosti ja taustalaulut päälle. Kai mä olen sitä nuorempaa polvea sitten. Pelimanni muiden joukossa tuo Billy ja minun nähdäkseni erittäin kova sellainen. Sitä on tuota bassonsoittoa monenlaista, niinkuin arva edellä totesikin. e: Lähdeviittaus. > last.fm <
" Vois vetää kännit ja tapella ittekseen." -Climax |
Jalmus 01.12.2006 23:17:15 | |
---|
Herra on hyvä ja kaivaa esiin vaikka jotain Mr. Bigin live-esiintymisiä ja tulee sitten kertomaan uudestaan kuinka Billy "Showpelle" Sheehan ei ymmärrä basson todellista roolia musiikissa ja yadda yadda. Sieltä tulee se peruseväs hienosti ja taustalaulut päälle. Kai mä olen sitä nuorempaa polvea sitten. Pelimanni muiden joukossa tuo Billy ja minun nähdäkseni erittäin kova sellainen. Sitä on tuota bassonsoittoa monenlaista, niinkuin arva edellä totesikin. e: Lähdeviittaus. Missä väitin, ettei Billy Sheehan tiedä basson roolista mitään? Niinpä. Lue mitä oikeasti kirjoitin. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Jalmus 01.12.2006 23:19:43 | |
---|
Noi soolohommat on huumoria ja hauskanpitoa. Tällaista ahdasta katsantoa kohdatessa tulee mieleen kysyä kuin Frank Zappa ikään, does humor belong to music? I think it does. Mitä hauskaa on sellaisessa vitsissä, jonka jokainen kynnellekykenevä basisti yrittää kertoa? Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Samu S. 01.12.2006 23:22:09 | |
---|
Missä väitin, ettei Billy Sheehan tiedä basson roolista mitään? Niinpä. Lue mitä oikeasti kirjoitin. Kirjoitit, että Billy Sheehan on showpelle, jonka perään muusikoiden.netin nuorempi polvi vaahtoaa ja unohtaa tuon showpelleyden sokaisemana basson todellisen ja oikean roolin musiikissa. Ajatko siis takaa sitä, että Billy on edesvastuuton kun vetää soolospotteja eikä teroita yleisölle että oikeasti minä vedän kaseja 95% ajasta? > last.fm <
Jalmus 01.12.2006 23:29:35 (muokattu 01.12.2006 23:30:47) | |
---|
Kirjoitit, että Billy Sheehan on showpelle, jonka perään muusikoiden.netin nuorempi polvi vaahtoaa ja unohtaa tuon showpelleyden sokaisemana basson todellisen ja oikean roolin musiikissa. Ajatko siis takaa sitä, että Billy on edesvastuuton kun vetää soolospotteja eikä teroita yleisölle että oikeasti minä vedän kaseja 95% ajasta? En kommentoi Sheehanin edesvastuuttomuutta, mutta sopii kokeilla pitää musiikkiopiston bassotuntia 10-11 -vuotiaalle nappulalle, jonka käsitys bassonsoitosta on näiden show-ukkojen muokkaama. Aika mahtavaa, voin kertoa. Tuo Sheehan-pätkä vain laukaisi sanastoni. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Samu S. 01.12.2006 23:32:48 | |
---|
En kommentoi Sheehanin edesvastuuttomuutta, mutta sopii kokeilla pitää musiikkiopiston bassotuntia 10-11 -vuotiaalle nappulalle, jonka käsitys bassonsoitosta on näiden show-ukkojen muokkaama. Aika mahtavaa, voin kertoa. Minä en pystyisi moisia tunteja pitämään edes viisivuotiaille. Voin kyllä silti kuvitella mitä tuollainen voisi olla. Mutta sullahan on tuossa hyvä asema ja tilaisuus valistaa niitä basistinalkuja sen toimivan perusbassottelun tärkeydestä. Eikä siis tippaakaan sarkasmia tai vittuilua tässä, vaikka ihan umpiamatööri ja harrastelija olenkin niin sen verran olen soitellut että sitä tiukkaa perusevästä kyllä arvostaa enempi kuin jotain turhanaikaista räpläämistä. > last.fm <
Samu S. 01.12.2006 23:34:22 | |
---|
Tuo Sheehan-pätkä vain laukaisi sanastoni. Noista yleensä tahdotaan jättää se bändisoitto-osuus pois. Joka noissa Sheehaninkin bändeissä on ollut yleensä aika toimivaa. Mutta eiköhän se jokaiselle basistiksi aikovalle jossain vaiheessa valkene, että hiton nopeasti soittamalla ei välttämättä pääse minnekään. > last.fm <
Minä en pystyisi moisia tunteja pitämään edes viisivuotiaille. Voin kyllä silti kuvitella mitä tuollainen voisi olla. Mutta sullahan on tuossa hyvä asema ja tilaisuus valistaa niitä basistinalkuja sen toimivan perusbassottelun tärkeydestä. Eikä siis tippaakaan sarkasmia tai vittuilua tässä, vaikka ihan umpiamatööri ja harrastelija olenkin niin sen verran olen soitellut että sitä tiukkaa perusevästä kyllä arvostaa enempi kuin jotain turhanaikaista räpläämistä. No niin, löytyihän se yhteinen sävel! Noille tuonikäisille kakaroille on vain tosi vaikea saada menemään mitään perille. Niillä ei yleensä ottaen ajattelu ole vielä niin kehittynyttä, että tajuaisivat mitään syvällisempää asiaa basson roolista. Ne on oikeasti kattellut just noita showspotteja ja uskovat sellaisen jutun olevan bassonsoiton syvin olemus. Eivätkä tahdo uskoa mitään muuta. Kovalla työllä, psykologialla ja periksiantamattomuudella näitä perusjuttuja vaan sitten pikku hiljaa uitetaan ajatusmaailmaan salakavalasti. Joskus se on pään seinääntakomista, mutta joskus joku sentään alkaa tajuta, mistä on kyse. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
unable 02.12.2006 09:26:47 (muokattu 02.12.2006 09:33:12) | |
---|
Sun pitää pistää ne kuuntelemaan jatsia ja humppaa, niin tajuavat sen basson perimmäisen roolin. Tai ehkä tuo ensinmainittukin saattaa olla vähän riskaabelia... hoho |
KillingMachine 02.12.2006 10:49:02 | |
---|
Ite oon suoraan sanottuna aika paska sormilla. Sen takia soitan usein plektralla ennemmin. Sormilla soitan lähinnä tämmösissä hitaisssa kappaleissa, jotka tarvitsee pehmeää koskekusta. Joskus kun on plektra unohtunu tai ei jaksa taskusta ottaa niin soitan semmoisella nelisormi-tekniikalla. Hyödynnän siis kaikkia vapaana olevia sormia . Basistit kunniaan. |
Teijo K. 02.12.2006 11:59:26 | |
---|
Mitä hauskaa on sellaisessa vitsissä, jonka jokainen kynnellekykenevä basisti yrittää kertoa? Hei, jos sä et sitä tajua, niin se ei tarkoita etteikö se olisi toimivaa settiä. Maailmassa on miljoonia asioita joita mä en tajua, mutta en silti koe velvollisuudeksi niitä dissata aktiivisesti. Ne diggaa jotka diggaa ja hyvä niin. T: basisti vuosimallia -71. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
J.Hollström 02.12.2006 12:08:26 (muokattu 02.12.2006 12:50:58) | |
---|
Mitä hauskaa on sellaisessa vitsissä, jonka jokainen kynnellekykenevä basisti yrittää kertoa? Tiedättekö millä puhumattoman pariskunnan saa keskustelemaan keskenään? Bassosoololla. Aina kun tulee bassosoolo, kaikki alkaa juttelemaan. |
Tana 02.12.2006 12:48:05 | |
---|
Aina kun tulee bassosoolo, kaikka alkaa juttelemaan. Kaikka on Stam1nan basisti, ei taida hirveemmin heillä siis bassosooloja keikoilla olla. Diiba daaba |
J.Hollström 02.12.2006 12:51:35 | |
---|
Kaikka on Stam1nan basisti, ei taida hirveemmin heillä siis bassosooloja keikoilla olla. Piti kirjottaa "kakka", mut sormet meni väärin. |