kurktap 27.11.2006 20:47:13 | |
---|
Olen soittanut elektroakustista Landola kitaraa kahdessa eri porukassa. (hanuriporukka /sähkökitara- pianoporukka) Nyt mieleeni on tullut ajatus sähkökitaran hankkimisesta. Tämä sähköinen maailma on minulle uusi ja outo joten tarvisin ammattilaisen apua. Ajatuksissani olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon, esim. Ibanez Artcore AF86 1/2-akustinen / Yamaha AES 620. Nyt en vain tiedä kumpi soitinvaihtoehto olisi tässä tilanteessa parempi. Jos joku osaa kertoa näiden soitintyyppien ääni- /soittomaailmasta tai muusta jolla asian voisi ratkaista, olisin erittäin kiitollinen. |
lindo 28.11.2006 11:12:36 (muokattu 28.11.2006 11:13:29) | |
---|
Olen soittanut elektroakustista Landola kitaraa kahdessa eri porukassa. (hanuriporukka /sähkökitara- pianoporukka) Nyt mieleeni on tullut ajatus sähkökitaran hankkimisesta. Tämä sähköinen maailma on minulle uusi ja outo joten tarvisin ammattilaisen apua. Ajatuksissani olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon, esim. Ibanez Artcore AF86 1/2-akustinen / Yamaha AES 620. Nyt en vain tiedä kumpi soitinvaihtoehto olisi tässä tilanteessa parempi. Jos joku osaa kertoa näiden soitintyyppien ääni- /soittomaailmasta tai muusta jolla asian voisi ratkaista, olisin erittäin kiitollinen. En tiedä ... kuvia katsomalla sanoisin että tuo Ibanez on ns. perinteinen puoliakustinen, kun sitten taas YAMAHA näyttäisi enemmän tollaselta "muka" puoliakustiselta. Tarkoitan siis että se ei oikeasti ole 1/2-akustinen muuta kuin tuosta aukon kohdalta, muuten on umpipuuta. Jos haluat pysytellä akustisen kitaran fiiliksessä niin valinta on mun mielestä tuo Ibanez. Tuo Yamaha näyttäis tuntuvan enemmä lankku tyyliseltä sähkökitaralta. Tässä aika hyvä kuva Ibanezistä: http://media.zzounds.com/media/bran … a9b99298399a5f6e7147ed48114e058.jpg Rok rok |
weelie 28.11.2006 13:30:23 (muokattu 28.11.2006 13:43:50) | |
---|
Mä kallistuisin noihin Artcoreihin. Ehkä se on vain kun tuo Yamaha malli on hivenen erikoinen (olen sitä kokeillut vain kerran pikaisesti F-musiikissa). Artcoret ei ole akustisesti kummoisia, mutta tämän tyyppinen saundi kiinnostaisi mua: http://www.youtube.com/watch?v=1DUGoWEFJ2kPahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
kurktap 29.11.2006 08:06:36 | |
---|
Kiitokset vastauksistanne lindo ja weelie. Arvionne perusteella on helppo tehdä ratkaisu Artcoren eduksi. Weelien linkistä sähköinen maailma avautui loistavasti ja avarsi käsitystäni siitä erittäin paljon. Erityisesti AF 105F:n soundi oli vaikuttava,.... jos olisi kykyjä pitäisi kokeilla, mutta ensin kuitenkin Artcore. Antoisia musiikkihetkiä Teille ja kaikille muillekin Muusikoiden nettiläisille. |
Kiitokset vastauksistanne lindo ja weelie. Arvionne perusteella on helppo tehdä ratkaisu Artcoren eduksi. Weelien linkistä sähköinen maailma avautui loistavasti ja avarsi käsitystäni siitä erittäin paljon. Erityisesti AF 105F:n soundi oli vaikuttava,.... jos olisi kykyjä pitäisi kokeilla, mutta ensin kuitenkin Artcore. Antoisia musiikkihetkiä Teille ja kaikille muillekin Muusikoiden nettiläisille. Eipä kestä. Toivottavasti musisointi maistuu Artcorella :) Rok rok |