Aihe: RIP Juice Leskinen
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18
aziztcf
27.11.2006 10:01:50
Auts. Ihan uutispimennossa ollut ilman internetyhteyttä, sitten kun pääsee tietokoneen ääreen niin tämmönen pommi odottamas. Keposet mullat.
Pakko tappaa ihminen
Sertzo S
27.11.2006 11:14:18
Voi olla, että muistan väärinkin, mutta olisiko ollut näin että, Rinne oli viennyt Juicen naisen ja kostoksi Juice oli tehnyt vastaavan tempun?

Noitahan voi sattua ja sattuu muillekin tosielämässä, joten tuhaa on rypeä ainakaan missään häpeässä.
Aivokalvo
27.11.2006 11:36:52
"Rakastaa pienestä pitäen" (on rakastanut jotakuta lapsesta saakka, tai nainen jolle kelpaa myös pienimunaiset miehet, pienestä munasta pitäen)

"Daisarit (naisen rinnat siis) ja ne rauhasta muistuttaa" (eli maitorauhasta, mutta naisen rinnoilla on myös yleensä rauhaa symboloiva merkitys, lapsen imetys)

Syksyn sävelen "Pyydä minut aamuteelle". Kyse ei ole teenjuonnista vaan rakastelusta, sillä laulunteon aikaan kaikkien Juicen siihenastisten naisystävien etunimi oli alkanut T-kirjaimella. Joten aamu-T tarkoittaa loogisesti hellää hetkeä.

Koko pyhä toimitus biisi on hieno kaksoismerkitys, jossa perinteinen uskonnollinen pyhä toimitus (jumalanpalvelus, ehtoolliinen jne.) on rinnastettu rakasteluun. Rakastelu on myös pyhä toimitus, joka voi saada "uskonnolliset sfäärit"

Joku jatkaa...

Musta aurinko nousee
Saimaata näkyvissä (vrt. maata näkyvissä + sai maata näkyvissä..)
"Lähellä reunaa, varrella virran"
Mr. Mustard
27.11.2006 15:11:44
etenkin tuo kohta 'hän sai ammattiksi rakkauden, mutta ei tee sitä työksi'...mitä se tarkoittaa?

Eiköhän tuo tarkoita sitä mitä siinä sanotaankin;) eli jollakin on ammatti, joka ei tunnu ikävältä työltä vaan se on kutsumus jota tekee mielellään, eikä välitä vaikka ei saisi hirveetä rahapalkkaa???
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
sepeli
27.11.2006 15:25:55
Juu, tämä oli paha. Joskus kauan sitten tutustuin suomenkieliseen rock-musiikkiin Juicen kautta. RIP
Jos haluaa vanukasta ei saa munakasta
NHR
27.11.2006 15:35:10

Mä muistasin joskus aikoinaan jossain lehdessä tai telkkariohjelmassa Juicen kertoneen tarinaa noitten lauluntekstiensä sanomasta ja monimerkityksellisyydestä. Sanoi muistaakseni, että hän jossain vaiheessa lakkas selittelemästä sanotustensa merkityksiä, kun huomas, että eri ihmiset löytää joka tapauksessa niistä niin eri asioita. Joku fani oli vissiin jonkun keikan jälkeen mennyt Juicelta kysymään, että selitäs ny hei mitä sen-ja-sen biisin lyriikka oikeestaan tarkottaa? No, Juice oli sitten parhaansa mukaan selittänyt mitä se teksti tarkoitti, johon kysyjä oli tuumannut, että "eipäs tarkota!" ja selittänyt sitten oman tulkintansa kyseisten riimien syvemmästä merkityksestä...

Jos joku muistaa tarkemmin tämmösen jutun, niin saa täsmentää. Saattaa mennä kyllä täysin legendan puolelle, kun en yhtään muista koko jutun lähdettä (mutta ihan omasta päästäni en sitä kuitenkaan keksinyt), enkä oo enää ees ihan satavarma oliko kyseinen sanataiteilija edes Juice, mutta ainakin ois hyvin voinu olla... ;)

Enkä kirjoittanut tätä nyt ollenkaan sillä, että olisin jotenkin kieltämässä noita teidän tekstianalyysejänne. Päin vastoin, mielenkiintoistahan niitä on lukea. Mulla oli esim. aina mennyt tuon Rakkauden ammattilaisen tuo Jeesus-näkökulma ihan ohi, siitäkin huolimatta, että siinä on semmoinenkin rivi kuin "saa naulat vuorollaan läpi ranteen, läpi nilkan". Vertauskuvallista tai ei, mutta onhan tuokin nyt jo aika selvä vihje siihen suuntaan.
"Truth is stranger than fiction, because fiction has to make sense." - Mark Twain
notkea rotta
27.11.2006 16:06:17
Soitettiin tänään musiikintunnilla 15. yötä Juicen muistolle.Se oli kaunista,vedettiin armottomalla fiiliksellä.Mulle sattu tosin rikkinäinen piuha,mutta vedin silti täysiä.
syöminen on aina in
Humbucker
27.11.2006 16:25:38
Juice oli nero. RIP
"Something strange in my head. There must be mushrooms in my head"
Geiou
27.11.2006 16:26:08
Mahtava muusikko. RIP.
No woman no cry.
LordWinter
27.11.2006 16:56:05
Juicen Marilyn oli kyllä joskus pianonsoittoni kohokohtia, kun sitä opettelin joskus 1998. Kuului artisteihin, jotka inspiroivat itseäni soittamaan, Irwinin ohella.
Minähän en räppiä kuuntele, minä kuuntelen musiikkia!
Wespa
27.11.2006 17:37:54
Itse sain kuulla suru-uutisen linja-autossa matkalla Raumalta Helsinkiin. Pienestä nousuhumalasta huolimatta veti kyllä hiljaiseksi, kyllä Juicen tuotanto on minulle ollut suomenkielisistä aina se tärkein. Juicen tuotantoa pintapuolisesti tunteville tulee yleensä mieleen vain miehen huumoripitoiset kappaleet ja toisaalta taas XV Yö sekä Syksyn Sävel, mutta kyllä semmoisetkin kappaleet kuin vaikkapa Suloista Ja Haikeaa tai Yölento ovat itselleni hyvin tärkeitä. Mestari on poissa, mutta hänen musiikkinsa elää.

Juice on kuollut, kauan eläköön Juice!
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
steelin
27.11.2006 20:10:31
Lepää rauhassa.
Ikäännyn, myönnän. Ostin kaasugrillin ja töissä soi Iskelmä-Radio.
HaloOfFlies
27.11.2006 22:25:42

YLEn sivuilta tuossa justiin luin, että muistokonserttia puuhaillaan helmikuun 19. päivälle, joka on Juicen syntymäpäivä. Asialla ovat lähimmät työtoverit.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
dakota
27.11.2006 22:56:11
Muistoruno Nerolle, ehkä vähän hänen hengessään:

Pauli Matti Juhani
sä paransit mun nuhani
Teit miehen räkänokasta

En koskaan tingi pokasta
mut kyllä tekee kipeää
kun Juicen ote lipeää

Voi helvetin helvetti. Taas meni tärkeä mies.
eho eho, nyt pomppas
saturnzreturn
27.11.2006 23:31:47
Eiköhän tuo tarkoita sitä mitä siinä sanotaankin;) eli jollakin on ammatti, joka ei tunnu ikävältä työltä vaan se on kutsumus jota tekee mielellään, eikä välitä vaikka ei saisi hirveetä rahapalkkaa???

pikemminkin minun mielestäni, jos tuon siis sanatarkasti ottaa, homma menee niin, että jos vaikka valmistut ammattikorkeasta tradenomiksi mutta et saa alan töitä vaan menet raksahanslaakariksi niin silloin homma menee niin, että olet saanut ammatin mutta et tee sitä työksi. Työtähän se mieleinen kutsumusammattikin kuitenkin on.
my wallet's fat and so is my head
Mr. Mustard
28.11.2006 12:02:35
pikemminkin minun mielestäni, jos tuon siis sanatarkasti ottaa, homma menee niin, että jos vaikka valmistut ammattikorkeasta tradenomiksi mutta et saa alan töitä vaan menet raksahanslaakariksi niin silloin homma menee niin, että olet saanut ammatin mutta et tee sitä työksi. Työtähän se mieleinen kutsumusammattikin kuitenkin on.

Voihan sen noinkin kääntää. Mun mielestä vain laulun henkilö ei ole "työtön" kun kuuntelee muita laulun riiminpätkiä.
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
juici
28.11.2006 14:47:51

YLEn sivuilta tuossa justiin luin, että muistokonserttia puuhaillaan helmikuun 19. päivälle, joka on Juicen syntymäpäivä. Asialla ovat lähimmät työtoverit.

Toivottavasti lavalla nähtäisiin mahdollisimman paljon Juicen kanssa musisoineita hemmoja.

Coitus Int.
-Juuso Nordlund
-Juke Aronen
-Pena Penninkilampi
-Mikko Alatalo
(-Harri Rinne?)

Juice:
-Nordlund
-Safka Pekkonen
-Kaj Martin (mahtaako enää soittaa mitään)

Slam
-Safka
-Matti A. Takala
-Hannu Tervaharju
-Jari Yliaho
-Ila Loueranta

Grand Slam
-Ila
-Anssi Tikanmäki
-Antti Tammilehto
-Vesa Sytelä
-Puntti Valtonen
-Sakari Kuosmanen

ETC
-Taru Huhtajärvi
-Jukka Kampman
-Henrik Perelló
-Kati Pyykkö
Olisiko ihmiskunta nyt onnellisempi, jos nuori Hitler olisi äänittänyt pari gramofonilevyllistä kansanlauluja ja tehnyt sitten haulikolla "cobainit"? -Martti Ripaoja, Sunnuntaisuomalainen 10.9.2006 | MYYN BASSON, OSTA POIS.
saturnzreturn
28.11.2006 15:06:52
Mun mielestä vain laulun henkilö ei ole "työtön" kun kuuntelee muita laulun riiminpätkiä.

Eihän tuo minunkaan esimerkin mukainen henkilö ollut työtön, ei vaan tehnyt ammattiaan työksi...äh.
my wallet's fat and so is my head
SirElwood
28.11.2006 16:41:49 (muokattu 30.11.2006 13:32:41)
Grand Slam
-Ila Loueranta
-Anssi Tikanmäki
-Antti Tammilehto
-Vesa Sytelä
-Puntti Valtonen

Jos oman toiveen saisi esittää, niin tällä kokoonpanolla biisit "syys" ja "mimosan hipiä", tietenkin Ilan laulamana.

Mutta epäilen vahvasti ettei minulta kysytä, joten jos joku päättävä taho lukee palstaa, niin siinä olis. ;-)

E: Vai lauloiko Tikanmäki "syys" biisin? Miksi en nyt muista? No anyway. :/
E: Ok, eli Loueranta. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)