Neljä Ruuvia 25.11.2006 02:04:41 | |
---|
Sori nyt kun en koko ketjua ole läpi lukenut ja kenties tähän aiheeseen törmännyt, mutta alkoi vaivata mieltä sellanen homma, kun mulla on tämä uusin Finale 2007, ja viime aikoina GPO:ta ladatessa (eli se "loading patch" -ikkuna) on paukahtanut ruutuun uusi ikkuna tekstillä "Physical memory is getting low! Loading more samples could cause problems! Do you really want to proceed?" Toistaseks oon pistänyt aina että "Yes", kun mun ymmärtääkseni koneella pitäis olla vaikka kuinka paljon vapaata muistia. En tajua minkä muistin vähyydestä tuo varoittelee. No tänään kun tein isosta partsikasta stemmat ja aloin niitä muokata, niin yhtäkkiä jumitti kone ja sanoi lopulta että sovelluksessa on tapahtunut virhe ja se lopetetaan. Sinne hävis tallentamattomat tiedot. Vähän aikaa kiroiltuani tein saman uudestaan, ja taas kaatui ohjelma. En uskaltanut enää kolmatta kertaa yrittää. Siis; voiko kyse nyt oikeasti olla siitä että joku muistikapasiteetti on liian vähissä että ohjelma pyörisi normaalisti, vai voiko kalustoni olla liian vanhaa uusimmalle Finalelle..? Windows XP tätä konetta pyörittää, eikä itse masiinakaan ole ostettu kuin pari vuotta sitten, joten ei pitäs olla kovin vanhentunutta. Vai onko uusimmassa versiossa - tai Windowsissa itsessään - nyt vaan joku bugi joka aiheuttaa moista? Onko kellään kokemusta samasta asiasta? Olisin kiitollinen neuvoista. Sulla vaan voi olla RAM muistia liian vähän musakäyttöön jos sitä ei oo ikinä laajennettu. Paljonko sulla on RAM:ia? Kovalevytila on sit asia erikseen. |
Jaska 25.11.2006 15:29:25 (muokattu 25.11.2006 15:29:42) | |
---|
Saako Finalella mitenkään ruksinuotteja? Eli yritän kirjottaa nuotteja rummuille, niin saako rukseja symbaaleja varten? Ja saako myös mahdollisesti jotain muita symbooleja, kuten kolmio kellolle tai ympyrä nuotin ympärille tomareita merkkaamaan? Ja kyseessähän siis on tuo Notepad ohjelma. |
Sävis 25.11.2006 15:48:56 | |
---|
Saako Finalella mitenkään ruksinuotteja? Eli yritän kirjottaa nuotteja rummuille, niin saako rukseja symbaaleja varten? Ja saako myös mahdollisesti jotain muita symbooleja, kuten kolmio kellolle tai ympyrä nuotin ympärille tomareita merkkaamaan? Ja kyseessähän siis on tuo Notepad ohjelma. Oikealla Finalella ainakin saa. Eli valitset haluamasi nuotit MassEdit-työkalulla ja valitset ylävalikosta MassEdit > Change > Noteheads ja uudeta ikkunasta teet sitten haluamasi valinnat. Skäppädubaa hubaa städää! |
Sori etten jaksa koko threadia käydä läpi, mutta mua kiinnostaisi tietää onko jossain jotain eriteltynä, tai voisiko joku asiaan perehtynyt kertoa vähän että mitä tästä Notepadista sitten puuttuu "oikeaan" verrattuna? Mä kun oon hyvin vahvasti "kynä ja paperia"-nuotinnussoftan kannattaja mutta saatan tässä tietyistä syistä joutua jonkun verran nimenomaan Finalen kanssa leikkimään ja just nyt ei ois budjetoituna sen hintaseen softaan niin tuo Notepadi vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta.. Toki jonkun verran oon itse kokeillutkin mutta kaikkia tarvittavia toimintoja ei hetkessä saa tsekattua, ja sitten kun on se tunnin mittanen sinfonia just päätöksessä (hoho) ni ei ois kiva huomata että joku tärkeä ominaisuus, mitä tarvitsisi, puuttuu. Oon laiska, mutta kertokaa joku. EDIT: ahhah, no tosi kova rajoitus löytyikin jo, max. 8 stemmaa.. |
Jaska 25.11.2006 19:43:16 | |
---|
Oikealla Finalella ainakin saa. Eli valitset haluamasi nuotit MassEdit-työkalulla ja valitset ylävalikosta MassEdit > Change > Noteheads ja uudeta ikkunasta teet sitten haluamasi valinnat. Tässä notepadissa ei tollasta tollasta näytä olevan. MassEdit kyllä löytyy mutta siinä on vaan kaks toimintoa.. |
baron 25.11.2006 21:06:55 | |
---|
Sori etten jaksa koko threadia käydä läpi, mutta mua kiinnostaisi tietää onko jossain jotain eriteltynä, tai voisiko joku asiaan perehtynyt kertoa vähän että mitä tästä Notepadista sitten puuttuu "oikeaan" verrattuna? Mä kun oon hyvin vahvasti "kynä ja paperia"-nuotinnussoftan kannattaja mutta saatan tässä tietyistä syistä joutua jonkun verran nimenomaan Finalen kanssa leikkimään ja just nyt ei ois budjetoituna sen hintaseen softaan niin tuo Notepadi vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta.. Toki jonkun verran oon itse kokeillutkin mutta kaikkia tarvittavia toimintoja ei hetkessä saa tsekattua, ja sitten kun on se tunnin mittanen sinfonia just päätöksessä (hoho) ni ei ois kiva huomata että joku tärkeä ominaisuus, mitä tarvitsisi, puuttuu. Oon laiska, mutta kertokaa joku. EDIT: ahhah, no tosi kova rajoitus löytyikin jo, max. 8 stemmaa.. Ainoa syy, miksi Notepad ei riittänyt mulle oli se, että aikoinaan se ei osannut transponoida sointuja ja siksi ostin maksullisen version. Ymmärtääkseni nykyään Notepad osaa senkin? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
sellisti 25.11.2006 22:01:07 | |
---|
Sulla vaan voi olla RAM muistia liian vähän musakäyttöön jos sitä ei oo ikinä laajennettu. Paljonko sulla on RAM:ia? Kovalevytila on sit asia erikseen. Ahaa... en ole mikään ekspertti tietokoneasioissa enkä osaa edes vastata tuohon että paljonko sitä on. Mistäs sen sais katottua..? Koneen kyljessä lukee vaan että "512 Mt DDR-muisti" ja "120 Gt kiintolevy". Liittyykö mitenkään asiaan? Jos kyse on tuosta mitä sanoit, niin miten se RAM-muistin laajennus käytännössä tapahtuu..? Pärjään kyllä ilmankin tuota GPO:ta, mutta mukavahan se olis kaikkia ominaisuuksia pystyä käyttämään. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Dr Dominant 26.11.2006 17:59:12 | |
---|
Sori nyt kun en koko ketjua ole läpi lukenut ja kenties tähän aiheeseen törmännyt, mutta alkoi vaivata mieltä sellanen homma, kun mulla on tämä uusin Finale 2007, ja viime aikoina GPO:ta ladatessa (eli se "loading patch" -ikkuna) on paukahtanut ruutuun uusi ikkuna tekstillä "Physical memory is getting low! Loading more samples could cause problems! Do you really want to proceed?" Toistaseks oon pistänyt aina että "Yes", kun mun ymmärtääkseni koneella pitäis olla vaikka kuinka paljon vapaata muistia. En tajua minkä muistin vähyydestä tuo varoittelee. Paljonko sulla on fyysistä keskusmuistia (RAM) koneessa? "Dr Dominant, I Presume?!" |
sellisti 26.11.2006 20:21:39 | |
---|
Paljonko sulla on fyysistä keskusmuistia (RAM) koneessa? Tuossa yläpuolella vastasin jo kerran samaan kysymykseen, tosin en tiedä löytyykö siitä vastausta varsinaiseen kysymykseen... "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Dr Dominant 27.11.2006 01:18:52 | |
---|
Tuossa yläpuolella vastasin jo kerran samaan kysymykseen, tosin en tiedä löytyykö siitä vastausta varsinaiseen kysymykseen... Oho, mitenkäs en huomannut ... 512 on vähimmäisvaatimus, ja jos sulla on isompi partituuri niin loppuu vaan keskusmuisti kesken :( Eli muistia lisää toiset 512, luulisin että siitä kiikastaa. Itsellä Garritan käytössä mutta muistia 2,5 Gt, toistaiseksi ei ole herjannut isommallakaan bändillä ... "Dr Dominant, I Presume?!" |
kepulainen 27.11.2006 01:38:23 | |
---|
Oho, mitenkäs en huomannut ... 512 on vähimmäisvaatimus, ja jos sulla on isompi partituuri niin loppuu vaan keskusmuisti kesken :( Eli muistia lisää toiset 512, luulisin että siitä kiikastaa. Itsellä Garritan käytössä mutta muistia 2,5 Gt, toistaiseksi ei ole herjannut isommallakaan bändillä ... ...eli suomennetaan "vielä epä-nörtille": viisinkertainen määrä sinun koneeseesi nähden, 5 x 512MB. Yleisneuvo on se että "mitä enemmän, sitä parempi". Jos jotain haluaa ostaa koneeseen niin muisti (RAM) on lähes aina paras investointi. Noissa ohjelmissa on myös yleensä se "suositusmäärä", jota yleensä kannattaa myös noudattaa jos vain budjetti riittää. |
sellisti 27.11.2006 22:07:04 | |
---|
Oho, mitenkäs en huomannut ... 512 on vähimmäisvaatimus, ja jos sulla on isompi partituuri niin loppuu vaan keskusmuisti kesken :( Eli muistia lisää toiset 512, luulisin että siitä kiikastaa. Itsellä Garritan käytössä mutta muistia 2,5 Gt, toistaiseksi ei ole herjannut isommallakaan bändillä ... Jees, kiitos. "Epä-nörttikin" ymmärsi. :) Paljonkohan tuommoisen toisen mokoman 512 Mt:n hankkiminen jotakuinkin kustantaa..? Vähemmän kuin uusi tietokone..? "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Hapuilija 12.02.2007 16:23:34 (muokattu 12.02.2007 16:24:42) | |
---|
Nyt menee hermo tähän Finale 2007. Miten minä saan vaihdettua tempoa, kun otin tuon template orchestra -homman, ja nyt siinä lukee Moderato 108. Playback controllista ei tempo muutu. Toisekseen, miten nää channelit oikeen on hoidettu? Näyttäis olevan 16 GM:llä ja sitten jotain softsynth hommia, jotka ei toimi. Millä penteleellä mä saan mun channel 33 kuulumaan? Eli 1-16 kuuluu, mut ei siitä eteenpäin. Mun mielestä pitäs saada enemmänkin channeleita. Ja sitten vielä toi instrument list.. Millä ton Staff 23 saikaan vaihettua staff namesta? Takasin lukee tutorialia, jossa ei oo loogisuuden hiventäkään.. |
Dr Dominant 12.02.2007 17:23:33 | |
---|
Nyt menee hermo tähän Finale 2007. Miten minä saan vaihdettua tempoa, kun otin tuon template orchestra -homman, ja nyt siinä lukee Moderato 108. Playback controllista ei tempo muutu. Ei muutukaan, koska nuottiin laitetussa esitysmerkinnässä on määritelty esitystempo 108. Jos haluat muuttaa sitä, valitse expression tool (se mf siellä paletissa), tuplaklikkaa moderato-tekstin vasemmassa alakulmassa olevaa neliötä (kutsutaan Finale-maailmassa nimellä handle). Sieltä aukeaa sulle editori josta voit vaihtaa tempomerkinnän. HUOM! Siellä on välilehti erikseen "Playback"-asetuksille, eli vaikuttaa siihen kuinka nopeasti kone soittaa biisiä. Voit sen moderaton vaihtaa itse vaikka "mukavassa tempossa"-merkinnäksi tms. Ja sitten vielä toi instrument list.. Millä ton saikaan vaihettua staff namesta? Sun pitää antaa viivastolle joku nimi, jos sillä ei ole mitään nimeä, finale näyttää sen "Staff ##". Valitse staff-tool (se g-avaimen näköinen) ja tuplaklikkaa sitä viivastoa jolle haluat antaa eri nimen. Sulle aukeaa dialogiboksi josta löytyy erikseen paikka jossa annetaan viivastolle täyspitkä nimi nuotin ekaa sivua varten ja lyhennys 2+ sivuja varten. Toivottavasti näistä on apua. "Dr. Dominant, I presume?" |
Hapuilija 12.02.2007 20:30:38 | |
---|
Kiitos, nythän tää alkaa skulaa.. Vielä kun tajuaisin nää midi hommat. |
Dr Dominant 12.02.2007 23:00:46 | |
---|
Kiitos, nythän tää alkaa skulaa.. Vielä kun tajuaisin nää midi hommat. Kauhee kiire päällä, sori en ehdi naputtamaan noista nyt. Toivottavasti joku ehtii ensin ... :/ "Dr. Dominant, I presume?" |
baron 12.02.2007 23:03:36 | |
---|
Kiitos, nythän tää alkaa skulaa.. Vielä kun tajuaisin nää midi hommat. ??? Mitä niistä? 1. Se soittaa mitä sä oot kirjoittanut midinä ulos 2. Sä voit tallettaa lappusi midiformaattiin 3. Sä voit importoida midifilen, jonka se muuttaa lapuiksi. COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Hapuilija 12.02.2007 23:07:31 | |
---|
Ois ollu tossa edellisessä viestissä ongelma.. Jos mun selitys yrityksistä ei tajua, niin vihjaskaa ja jaarittelen enemmän. |
baron 12.02.2007 23:17:37 | |
---|
Ois ollu tossa edellisessä viestissä ongelma.. Jos mun selitys yrityksistä ei tajua, niin vihjaskaa ja jaarittelen enemmän. Sorry, en huomannut. Vähän monimutkaisempi kun ajatttelin, en osaa vastata. COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Hapuilija 17.02.2007 22:23:32 | |
---|
Anyone? Jelppikääs. Plussa pongo nopeimmalle! |