tilujätkä 17.11.2006 23:29:35 | |
---|
Tuli mieleen tälläinen jelppikerhon tyylinen ajatus että olisikin monta eri aihepiirien jelppikerhoa, että niille eksyisi aina samanhenkisiä kohtalotovereita joiden päässä pyörivät vaikka tämän ketjun mukaan "kitarankielet", eli vastauksia pitäisi sadella kuin vettä tähän vuodenaikaan. Toinen peruste tälle ketjulle on se, että kun kitarakamojen jelppikerhoon laittaa oman kysymyksen, niin siihen ei aina vastata kun uusi kysyjä kysyy uuden kysymyksen ja jättää edellisen sen varjoon. Ja ainakin minun mielestäni on turhauttavaa kysyä samaa kysymystä monta kertaa samassa ketjussa joten jätän asian kysymisen sikseen ja se jää painamaan mieltä ja koluan koko yön nettiä läpi löytämättä mitään ja aamulla väsyttää kun meni niin myöhään ja sen takia koulu menee huonosti ja koko elämä sitä myöten.. Noniin. Yritin vain olla hauska. Mutta asiaan. Topiciksi pistin tämän koska ensimmäinen kysymykseni koskee tätä aihepiiriä, ja jos tämä idea ottaa tuulta siipiensä alle niin tässä on sitten ensimmäinen tälläinen ketju. Jos saan vain irvistyksiä ja ilkeitä mulkoiluja niin painakaa sitten jotain varoitusta tjsp että tämä poistetaan. Jos näin käy niin syvimmät pahoitteluni ja palaan takaisin taka-vasemmalle. Ensimmäinen kysymys: miten helv.. voi kitaran kielet maksaa 1.05? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_valuestrings_009.htm kellään kokemuksia? Ja tähän ketjuun sitten mielellään vain selityksiä kitaran kielistä. Kiitos. Tai miksei vaikka bassonkin. |
LordWinter 17.11.2006 23:33:51 | |
---|
miten helv.. voi kitaran kielet maksaa 1.05? Ne o harleybenttonit, siinä on tarpeeksi syytä. Minähän en räppiä kuuntele, minä kuuntelen musiikkia! |
Härski 17.11.2006 23:35:30 | |
---|
|
Muuki 17.11.2006 23:44:16 | |
---|
Miten Harley Benttonin kielet voi maksaa NOIN paljon? Jep. Kun tarkemmin ajatellaan ääripäitä; Gibson 2000€, Harrikka 80€ Harrikka vaivaiset 25 kertaa halvempi Ernie Ball 6,50€, Harrikka 1,05€ Harrikka vaivaiset 6,1904761904761904761904761904762 kertaa halvempi Teoriani mukaan Benton kielisetin uusi hinta tulisi olla 0,26snt. (Huom. hinnat ja merkit typistettyinä ja lonkalta). Iltaa, päivää, yötä, huomentaas Europe on maailman paras bändi. |
Räbbänä 17.11.2006 23:46:56 | |
---|
Aloinpa sitten bodaamaan kunnolla, kitarassa nyt 13-56 setti... E-vireessä. Aika munakkaat bluesit lähtee. "Hattu pois päästä!" |
tilujätkä 17.11.2006 23:47:33 (muokattu 17.11.2006 23:51:32) | |
---|
prkl.. unohtui tuosta että "vaikka ne ovatkin harley bentonit"... Mutta mitä mieltä porukka on tuosta jelppikerhon tyyppisestä jutusta? Edit: Aloinpa sitten bodaamaan kunnolla, kitarassa nyt 13-56 setti... E-vireessä. Aika munakkaat bluesit lähtee. Onko floikkatalla? ;) mun RG :n 3 jousen floikkaan tommonen setti = itsemurha kun 10-46 setillä sää olla kiristysruuvit ihan tapissa... Edit2: Ja thomannin sivulla lukee että niillä kielilläkin on 30 päivän palautusoikeus... Meinaakohan avattua pakettia? ;) |
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
Räbbänä 17.11.2006 23:56:07 | |
---|
Onko floikkatalla? ;) mun RG :n 3 jousen floikkaan tommonen setti = itsemurha kun 10-46 setillä sää olla kiristysruuvit ihan tapissa...
Ei ole, lespa-tyyppinen skitta kyseessä 24.75 skaalalla (Viper).
"Hattu pois päästä!" |
Härski 18.11.2006 00:10:13 | |
---|
|
Räbbänä 18.11.2006 00:25:42 (muokattu 18.11.2006 00:25:53) | |
---|
Vois kyllä sittenkin vahtaa tuohon ainakin ohuemmat punomattomat kielet, meinaa bendailu olla esim G:ltä aika raskasta. Ei liiku. Mutta helvatan hyvin saundaa. "Hattu pois päästä!" |
masterhat 18.11.2006 00:39:47 | |
---|
akkariin ostin uudet kielet, maksoi 13 ekua. todella nätti sointi, kun alun metallisuus katoaa. Daddariot (huomaa oikeinkirjoitus) Head like a hole |
tilujätkä 18.11.2006 00:56:03 | |
---|
akkariin ostin uudet kielet, maksoi 13 ekua. todella nätti sointi, kun alun metallisuus katoaa. Daddariot (huomaa oikeinkirjoitus) Meillä nylonkielisessä on ollu samat kielet päälle 2 vuotta enkä näe mitään syytä miksi pitäisi vaihtaa. heh. Saundaa ihan tarpeeksi nylonkieliseltä ja tuntuu hyvältä. En tosin tiedä mitkä kielet tuossa on. |
Da Make 18.11.2006 01:24:45 (muokattu 18.11.2006 01:25:26) | |
---|
Telecasterissa 13-60 normi setti Es/Eb vireessä. Tolla kelpaa vetää! Todella mahtavaa kun puutkin soi kunnolla. Koko soittimeen tulee yleensä ihan erilailla eloa kunnon kielisatsilla. |
tilujätkä 18.11.2006 12:04:29 | |
---|
Telecasterissa 13-60 normi setti Es/Eb vireessä. Tolla kelpaa vetää! Todella mahtavaa kun puutkin soi kunnolla. Koko soittimeen tulee yleensä ihan erilailla eloa kunnon kielisatsilla. Muuten paksut kielet on aivan mahtavia mutta bendailu on hankalaa... Joten tyydyn käyttämään 10-46 settiä ainakin toistaiseksi. Saa nähdä mitkä kielet DIY stratoon tulee. Suosituksia merkeistä ja paksuuksista? |
McNulty 18.11.2006 12:30:14 | |
---|
Itse käytän joka kitarassa 10-52. Joko Elixirin Nanowebit tai DR:n Hi-Voltaget. Siksi että näissä kummassakin on punotuissa kielissä hexacore-ydinlanka, eli 6-kulmainen ydinlanka sen tavallisen pyöreän sijasta. Vaikutus on pelkästään positiivinen. Soundi on treblekkäämpi, erottelee paremmin, pinch ja natural harmonicsit kajahtaa korvat puhkoen ilmoille ja kummatkin olen havainnut säilyttävän soundinsa kirkkaana ja "uutena" pidempään kuin monet muut valmistajat. Normaalisti D'Addarioita sai vaihtaa 2-3 viikon välein. Nyt mulla on DR:t 2kk ja Elixirit 3kk kiinni kitarassa. GHS:t olivat jo valmiiksi nuhaiset ja tukkoiset, Ernie Ballit kesti viikon hyvänä, toisen viikon just&just-siedettävänä ja kolmannella viikolla ne oli vaihdettava. 10-52 siis siksi, että se on sopivan paksu ja löysä samaan aikaan. Bendattavissa helposti, riittävän tukeva alakerta, pystyy virittämään Drop-D ja D-vireeseen... yksinkertaisesti loistava yhdistelmä minulle. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
Turder 18.11.2006 12:49:05 | |
---|
Akustiseen olen todennut parhaaksi (itselleni) Ernie Ballin Earthwood 12-54 -setin. Just because I rock doesn't mean I'm made of stone. |
Räbbänä 18.11.2006 12:50:55 (muokattu 18.11.2006 12:51:08) | |
---|
Itse käytän joka kitarassa 10-52. Joko Elixirin Nanowebit tai DR:n Hi-Voltaget. Siksi että näissä kummassakin on punotuissa kielissä hexacore-ydinlanka, eli 6-kulmainen ydinlanka sen tavallisen pyöreän sijasta. Vaikutus on pelkästään positiivinen. Soundi on treblekkäämpi, erottelee paremmin, pinch ja natural harmonicsit kajahtaa korvat puhkoen ilmoille ja kummatkin olen havainnut säilyttävän soundinsa kirkkaana ja "uutena" pidempään kuin monet muut valmistajat. Normaalisti D'Addarioita sai vaihtaa 2-3 viikon välein. Onkos nuissa kielissä nikkeliä vai ovatko ihan stainless steel? Edit: DR:ssä siis. |
McNulty 18.11.2006 13:03:41 | |
---|
Onkos nuissa kielissä nikkeliä vai ovatko ihan stainless steel? Edit: DR:ssä siis. On nikkeliä mukana. Seoksen suhteesta en tiedä. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
bigmasi 18.11.2006 13:10:24 | |
---|
mulla on noita harley bentonin valuekieliä ja oon ihan tyytyväinen... tulee katsos harjoiteltua kielten vaihtamista aika paljon, heh heh. Ei mutta tosissaan, käytän niitä kun kieliä katkee mulla muutenkin niin ei innosta maksaa joka viikko hirveitä masseja yhden kielen takia ja jos vaihtaa kalliimpaan settiin yhden halpakielen niin muuttuu soundi. Joten käytän noita harrikoita treenatessa. Sitten keikalle (siis vasta eka keikka tulossa viikon päästä) pitää laittaa paremmat kielet. Kymysys: Ootteko kokeillu akustisen kieliä sähkikseen? Mietin, että saisko niillä sellasen erikoisen rouhean helmeilevän soundin vaikka yhteen biisiin tms... tosin sitten jos keikalla katkeaa kieli ja varakitarassa on sitä yhtä biisiä varten paksut akustisen kielet niin ei hyvä jos käy jotain ja pitää soittaa sillä muutakin... Mutta siis kysymys kuului onko kokemuksia akustisen kielistä sähkiksessä? |
tilujätkä 18.11.2006 13:16:06 | |
---|
mulla on noita harley bentonin valuekieliä ja oon ihan tyytyväinen... Kuinka nopeasti ne likaantuvat suurin piirtein ja kauanko kuulostavat uusilta? Jos nyt harley benton kuulostaa uudelta ollenkaan. Noi sellaisilta kieliltä vaikuttaa hinnan perusteella että viikko käyttöä ja roskiin, mutta floikkakitaralla tätä rumbaa että joka viikko kielet vaihtaa ei oikein jaksaisi. |