Aihe: Kopioidut vs. käytetyt levyt
1 2
Wiitala
26.11.2003 15:04:12
Mitenkäs sitten älppäreitten kanssa? Eikö niitäkään sais ostaa sieltä divarista? Vaikka vastustankin levyjen polttamista, niin kyllä mun mielestä divari on kuitenkin erittäin kunniallinen tapa hankkia joitan levyjä, mitä ei enää saisi uutena muualta kuin tilaamalla jostain Papua/Uusi-Guineasta ja maksamalla jo postikuluja yhden opintotukierän verran.

Ihan samalla tavalla pitäisi tuomita kirpputorit, nettihuutokaupat, keltainen pörssi...

Niin.
Orava et labora - orava töitä tekee, laiska pääsee vähemmällä.
Volle
26.11.2003 15:13:05
Jos jollakin on valinta poltetun tai käytetyn välillä ja päätyy käytettyyn aitoon levyyn, on tämä käytetty pois markkinoilta esim. sellaisen kuluttajan silmissä, jonka valintana on uusi tai käytetty levy, jolloin tämä kuluttaja "joutuu" ostamaan uuden levyn, josta artisti (ehkä) saa sitten korvausta. Ehdottomasti on oikein ostaa käytetty levy.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Numbie
26.11.2003 15:29:46

Jos olisin itse artisti, niin pitäisin käytetyn ostamista huomattavasti parempana tekona, koska kuluttaja on kuitenkin maksanut ~puolet uuden hinnasta päästäkseen kuulemaan musiikkiani, polttaessa enintään sen tyhjän levyn hinnan.
I asked for water...
Leikari
26.11.2003 15:46:40
Jos olisin itse artisti, niin pitäisin käytetyn ostamista huomattavasti parempana tekona, koska kuluttaja on kuitenkin maksanut ~puolet uuden hinnasta päästäkseen kuulemaan musiikkiani, polttaessa enintään sen tyhjän levyn hinnan.

jos tälle linjalle lähdetään: polttaminen on parempi teko musiikin tekijän kannalta. Käytetystä levystä ei kilahda enää mitään muusikon kukkaroon. Poltettavan levyaihion hinta puolestaan sisältää "kasettimaksua" , joka kanavoidaan Teoston kautta niille "keille se kuuluu".
Rappion Apostoli
26.11.2003 20:18:57
Jos levyn ostaa jostain divarista tai käytettyjen lokerosta levykaupasta, tukee sen liikkeen toimintaa, mainontaa ja tulevaisuuden levyvalikoimaa, siis uusien osalta. Varmasti myös niiden käytettyjen myyntiä auttaa :D Uskoisin, että käytettyjen myynnin olevan sen luokan bisnestä, että nostaa liikevaihtoakin ihan mukavasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)