Aihe: Behringer pedaalit on tullu myyntiin!!1
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26
masterhat
08.10.2006 21:12:23 (muokattu 08.10.2006 21:13:33)
Dodii, kirjoitetaanpa omista kokemuksista jotain:

http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_uc100_prodinfo.html

Testasin samaista laitetta musaliikkees noin tunnin, mutta hyllyyn jäi. niin, jotenkin soundi tuntui hieman liian keskinkertaiselta (sanoo äijä kuka käyttää enimmäkseen vanhaa basso chorusta:)

niin, ehkä mukavan neutraali jos sitä kaipaa, minulle aivan liian ilmeetön. toisaalta omasta purkistani säädettynä hento aivan pieni chorus tekee äänestä paljon laadukkaamman kuuloisen, en osa selittää tarkemmin. behku meni ehkä hieman tukkoon. ja muovikuoret ei sovi mulle ollenkaan, kun tulee välillä poljettua maiharilla ihan reilusti pedaaleita keikalla.

maku juttuja, mutta myös fyysiset ominaisuudet ei ole behkun eduksi (heppoinen), sitävastoin hinta on todella edullinen
Tehotyttö95
zuppermuhle
08.10.2006 21:13:41
Dodii, kirjoitetaanpa omista kokemuksista jotain:

http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_uc100_prodinfo.html

Ostin tuon behkun choruksen ja testailin tänään ensi kertaa vahvistimen edessä. Säädöt toimivat yllättävän hyvin, eli aika nopeasti löytyy ne perus chorukset mitä on vaikkapa Nirvanan tai Metallican levyillä kuullut.

Level säätö on enemmänkin dry/wet mix -säädin, eli voluumia tuossa ei voi säätää. Voluumi pysyy kyllä samana, on pedaali päällä tai ei. Tämän tyylinen säätö on todella kätevä, kun haluan nimenomaan käyttää pedaalia cleansoundien elävöittämiseen, enkä halua että chorus "kuuluu" soundista.

Tone ei kauheasti vaikuttanut itse kitaran soundiin, mikä on hyvä, vaan lähinnä siihen, miltä se chorus soundaa. Tonen vaikutus kylläkin on hyvin vähäinen, muutos kuuluu selvästi lähinnä ääriasennoissa.

Rate- säädin täpöillä en oikein keksinyt mitään hyödyllistä käyttöä, hirveä vetkutusvätkytyssoundi. Kai sitä johonkin häröilyyn voi käyttää. Noin klo 10-14 säädöissä oli kaikki käyttökelpoisimmat soundit.

Depth toimi niinkuin pitääkin ja on aika monipuolinen, erilaisia soundeja löytyi koko säätömatkalta.

Bypass toimi paremmin kuin monessa muussa omistamassani pedaalissa. True Bypassiin ei juurikaan eroa tullut, testailin vuorotellen pedaalin läpi efekti päällä/pois ja pedaali kokonaan pois välistä, enkä huomannut mitään surinaa, kohinaa tai ominaissoundin muutosta missään vaiheessa. Virtalähteenä toimi laadukas 1Spot, joten sekään ei hurinaa aiheuttanut (Huomatkaa tämä testatessanne, sillä usein surinat, pörinät ja hurinat aiheuttaa surkealaatuinen markettimuuntaja). Muutenkin efekti päällä tuo on todella "läpinäkyvä", vaikka chorusta tulee, kitaran ominaissoundi kuuluu selvästi.

Säröillä viitossointuihin sai enemmän "kitaravallia" tuon avulla, mutta en lähde tarkemmin arvostelemaan tuossa käytössä, kun en itse ajatellut sitä säröpuolella käyttää lainkaan, eikä sitten tullut testattua sen isommin.

Täytyy sanoa, että en muista milloin olisin 20 euroa sijoittanut paremmin. Olen todella tyytyväinen ostokseen ja suosittelen jos etenkin clean-soundeja haluaa täyteläistää.

Komppaan. Täytesana.
M.A.C.H.O #18 "AI LAID!"
Jungleman
08.11.2006 23:58:08
Ostin tänään FX100 Digital Multi-FX -pedaalin, kun kauppaan oli tullut. Kokeilin äkkiseltään kaupassa, ajatuksena ostaa se kotileluksi, jollei se tuota pelkkää häiriötä signaaliin. Kauppatestin tuloksena totesin tremolon olevan vähintään yhtä hyvä kuin Behkun erillispedaalissa ja naureskelin pitch shifterin pseudo-12-kieli -simulaatiolle.

Kotona iskin pelin kiinni pedaalilautaan (katso omakuvatus) ja aloin väännellä nappuloita. Hymy hyytyi.

Oho.

Tämähän on oikeasti hyvä... llä tavalla huono. Olen jo kauan jollain pervolla tavalla diggaillut lo-fi digitaaliefektejä - minulla on pari - todella - huonoa venäläistä delayta (toinen kaatuu jos säätää feedbackin täysille eikä herää kuin buuttaamalla :-). Tässä pedaalissa on sitä jotain - mahdollisuuksia luovaan väärinkäyttöön.

Manuaali on surkea. Se ei valota pätkääkään pitch shifterin toimintaa eikä edes kerro, että level-potikka toimii useimmissa tapauksissa mix-säätönä, eli säätää kuivan äänen suhdetta efektoituun. Jos levelin säätää ns. kybälle, ulostulotaso tipahtaa (useimmiten). Ilmoitettu virrankulutus on 90 mA, pattereilla ei ole mitään saumaa. Pedal Poweriin kiinni ja menox, jeah.

Ja illan tähdet ovat, esiintymisjärjestyksessä:

Flanger. Metallinen ja karu, ohut ja ontto. Ääriasetuksilla flangeriksi juuri ja juuri tunnistettava, hitaimmillaan ei tarpeeksi hidas. Nopeimmillaan hilpeä, hiukan ylinopea vätkyttäjä. Ei kouraise syvältä eikä nouse taivaisiin.

Chorus. Juu ei. Tätä ei ole tehty chorussoundeja varten. Hitaammilla asetuksilla, pienellä levelillä kuulostaa lähes chorukselta, mutta soundiin tulee mukaan hassu random-elementti. Ei sovi herutusballadeihin. Nopeus tapissa sitten - hups. Meillä on käsillä ringmodulaattori! Päästään herkullisiin dissonansseihin, joiden määrää signaalissa voi säätää level-potikalla. Soinnut ja arpeggiot riipivät kuuloluita. Iiihanaa!

Phaser. Flangeria karumpi. Miedoilla asetuksilla ei erotu, level isommalla tiputtaa signaalitasoa vähän liikaa. Nopeimmillaan hiukan flangerin maksimiasetusta vauhdikkaampi, mutta heikompi. Tälle en ihan heti kykene keksimään käyttöä.

Sitten päästään karkkihyllylle:

Delay. Rikkinäisiä robotteja. Maahansyöksyviä emoaluksia. Klaustrofobisia tunneleita. Jiihaa! Karkeasta slapbäckistä n. 200 - 300 millisekuntia pitkään viiveeseen. 24 bittiä, 40 kHz, näin lupailee valmistaja - joo joo, uskotaan ;-) Tällä delaylla - ei - luoda keinotekoista tilan tuntua vaan ruhjotaan soundi tunnistamattomaksi. Feedbackia saa lähes oskillointiin asti, vain vähän jää uupumaan. Toistoja on riittävästi. Delay timea kesken soiton säätämällä saadaan lo-fi -digirutinaa lumoavimmillaan. Levelillä voi säätää kuivan signaalin kokonaan pois kaikua sotkemasta, toimii siis myös rinnakkaisefektilenkissä tai miksaushommissa.

Tremolo. Tämä on kiva, perinteisellä tavalla. Säätövaraa on mukavasti, nopeus ei yllättäen kohoakaan järjettömäksi - mutta erittäin hidas tremolo irtoaa! Arvioin hitaimman asetuksen on-off -syklin kestoksi n. 5 sekuntia. Volyymi ei hirveästi putoa, paitsi jyrkimmillä level- ja depth-asetuksilla.

Juuri tätä kirjoittaessani päähäni pälkähti huima ajatus jonka paikkansapitävyyttä en kykene kotikalustollani testaamaan: pedaalissa on kaksi ulostuloa (ja sisäänmenoa) - voisiko olla mahdollista että tremoloon olisi väsätty myös pan-ominaisuus? Hidas tremolosykli voisi viitata siihen.

*pyörtyy*

*kerää itsensä kasaan*

Pitch shifter. +/- 1 oktaavi, kromaattisesti säädettävissä. +12 -asennossa irtoaa 12-kielinen sähkis-simulaatio joka ei sekoa soinnuista, mutta toimii kivalla pikku viiveellä. Voi käyttää vaikka löysään, kepeään komppailuun. -12 -asennossa taas päästään juustoiseen bassosynasoundiin (oli pakko testata myös bassolla: pedaali seuraa ala-e:hen asti nikottelematta :-O). Soundissa on aina mukana pieni modulaatio, jota voi jossain määrin säätää detune-potikalla. Täysin pois sitä ei saa. Väliasennoista voi repiä haluamiaan harmonioita, jos mieli tekee. Pitch shifterin säätäminen vaatii hieman kokeilua ja jopa pohdintaa ja päättelyä, mutta kannattaa kyllä - jos tykkää luonnottomista soundeista, siis.

Inspiroiva pedaali? Ehdottomasti. Inspiroi ainakin minua nököttämään pari tuntia nokka kiinni pedaalilaudassa ja kirjoittamaan tolkuttoman pitkän hehkutuksen. Pahaa sanottavaa? No toki. Ei aloittelijalle, voi tulla pettymys. Kannattanee sijoittaa vähän enemmän rahaa monikäyttöisempään ja monipuolisempaan multiefektiin, jos etsii käyttökelpoisia perussoundeja. Ei hifistille - ei tarvinne selittää enempää.

Varoituksen sana: olen tehnyt testailuni kotona Microcubella, naapuriystävällisellä volyymillä. Häiriöistä ja kohinoista en sano enempää, ennen kuin sunnuntaina olen testannut pedaalia bändisoittovolyymeillä. Täydennän ja korjailen sepustustani, jos tarve vaatii.

Eipä tässä muuta.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Lennu
09.11.2006 00:55:33

Delay. Rikkinäisiä robotteja. Maahansyöksyviä emoaluksia. Klaustrofobisia tunneleita. Jiihaa!

Hahhaha! :D Pakko antaa plussa, mahtava reportaasi.
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Paby
09.11.2006 01:04:29
Tämähän on oikeasti hyvä... llä tavalla huono. Olen jo kauan jollain pervolla tavalla diggaillut lo-fi digitaaliefektejä - minulla on pari - todella - huonoa venäläistä delayta (toinen kaatuu jos säätää feedbackin täysille eikä herää kuin buuttaamalla :-). Tässä pedaalissa on sitä jotain - mahdollisuuksia luovaan väärinkäyttöön.

Delay. Rikkinäisiä robotteja. Maahansyöksyviä emoaluksia. Klaustrofobisia tunneleita. Jiihaa! Karkeasta slapbäckistä n. 200 - 300 millisekuntia pitkään viiveeseen. 24 bittiä, 40 kHz, näin lupailee valmistaja - joo joo, uskotaan ;-)

Mahtava juttu. Plussaa täältäkin. Varsin mainiota tekstiä. Allekirjoitan kyllä kaikki kohdat Uli Behringerin Xvampin omistajana. Pitääkin alkaa ruuvailemaan sitä pitkästä aikaa. Nuo ääriasennot täytyy kyllä kokeilla oikein ajan kanssa. On sen verta hilpeä vehje tuokin.
Christ, what would rock and roll be without feedback?
Bee-äf
09.11.2006 09:07:37
Noita behringerejä ei kannata ajatella "oikeina pedaaleina" vaan demoina. Kätevä kokeilla onko tarvetta esim. EQ:lle, delaylle tms. Sitten jos on niin ostaa jonkun "oikean"

Jep, mä aattelin että ostan oikean Equn sillä sekunnilla ku pieninkään vika ilmaantuu.
Tässä ollaan kohta vuosi ooteltu...
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
StJerky
09.11.2006 09:19:33
*pyörtyy*

*kerää itsensä kasaan*

LOL. Tekisi mieli itsekin hankkia tuo. Sinun pitäisi olla töissä Behringerin markkinointiosastolla. +
rosberg
09.11.2006 13:58:18
pantiin pussaten myöskin. pitää hakea wilskalta. ja ei niiden kaikkien pedaalien edes kuulu olla mitään ydinsotaa kestäviä speduja.
elämä voittaa!
fox
09.11.2006 14:16:05

Jep, mä aattelin että ostan oikean Equn sillä sekunnilla ku pieninkään vika ilmaantuu.
Tässä ollaan kohta vuosi ooteltu...

Yllättävän kestävä on ainaskin tuo bluus-ouverdraivi ollut, armelias paristollekin (Luojan kiitos, kun se patterinvaihto on noissa uskomattoman kömsöstä)
Bassolla toimii myös ihan jees!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
ministeri
09.11.2006 15:35:07
Minä laitoin behkut sivuun aktiivi setistä ainakin joksikin aikaa...Omistan phaserin ja kompressorin. molemmat on toiminut ok. Molemmat on hankittu juuri testausmielessä että tarvitsenko moisia vehkeitä. Phaseri on osoittautunut joihinkin juttuihin tarpeelliseksi joten hommasin enempi metallia ympärillään omaavan Dodin. kompressori osoittautui mun käytössä melko tarpeettomaksi...

Oliskohan se sitten seuraavaksi tremolon vuoro tulla testiin... Onko kokemuksia siitä? Putoaako volume taso kun polkasee päälle?
fenderisti
09.11.2006 22:37:04
Mulla on noi http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_um_100_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_od100_prodinfo.html ja ne on toiminu ihan hyvin. Eikä ne kovin helposti hajoo kun kotona vaan soittelee.
pnorman
10.11.2006 12:04:29
Ministeri!

Minulla on mm. tuo tremolo. Ainakin minun kappale on siitä kummallinen että äänentaso ei putoa yhtään - oiskohan maanantaikappale ;-)

Eli äänen puolesta tämä riittää minulle mihin vaan! Ovat vaan vähän muovisia.
ministeri
10.11.2006 14:54:49
Minulla on mm. tuo tremolo. Ainakin minun kappale on siitä kummallinen että äänentaso ei putoa yhtään - oiskohan maanantaikappale ;-)

Joo voi olla että ovat vahingossa valmistaneet noin toimivan yksilön. Mulla oli Danelectron tuna melt tremolo jossa putos volume kun efektin laittoi päälle. Se oli aika ärsyttävä piirre. Mutta pitääpä kokeilla behkua sitten taas vaihteeksi:)
Twistyh
10.11.2006 16:59:04
Onko kellää behringerin phaseria??Kokemuksia?
ministeri
10.11.2006 19:14:46 (muokattu 10.11.2006 19:15:17)
Mulla on phaser. Toimii ihan ok. Mulla kesti hetken ennenkuin opin sitä säätämään...tosin vieläkin on yksi toiminto vähän hämärän peitossa (behkun tilalle ostamassani Dodissa ei ole kyseistä namiskaa niin ei tarvi ihmetellä mihin asentoon sen laittais). Mutta pääpiirteissään ihan ok. sehän on selvää että kun on bossista kopsattu ja mua ei boss super phaser hirveästi miellytä niin tääkin on sitten vähän sellainen "mieto" mielestäni. kun yrittää säätää efektin isolle niin sitten alkaa jotkut taajuudet särähtelemään...voi olla etten osaa vaan säätää.
Jack_J
10.11.2006 21:22:20
onko jotain sanottavaa kyseisen merkin delaysta? Miten se eroaa multiefektin delaysta, sillä hinnat ovat melkolailla samat?
"Liha on hyvää!" -Au Pair
Vili Basisti
11.11.2006 12:29:44
Kellään ei näköjään ole kokemuksia tuosta Bass Overdrivesta BOD100. Tilasin sen eilen. Pitäis tulla maanantaiksi. Voin kertoa kokemuksia kunhan saan annettua sille kenkää. Olis ollut kiva kyllä lukea muiden kokemuksia ensin, mutta jonkunhans se on tehtävä.
fenderisti
13.11.2006 18:22:42 (muokattu 13.11.2006 18:23:14)
Oho! Eilen putosi tuo overdrive/distortion noin metristä lattialle eikä tapahtunut mitään! Yllättävän kestäviä.
zepeteus
13.11.2006 19:08:25
Oho! Eilen putosi tuo overdrive/distortion noin metristä lattialle eikä tapahtunut mitään! Yllättävän kestäviä.

No niin, täällähän on huumorimiehiäkin, alright.

Oikeasti, Mr Junglemanille kiitos kerrassaan oivallisesta arviosta. Etenkin miehen mieltymyksiä edes jonkinverran aiemmista tuntien, tuli heti oikein elävä mielikuva ko. vermeestä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)