Aihe: The Beatles
1 2 3 4 515 16 17 18 19122 123 124 125 126
texjazz
09.11.2006 19:45:46

Revolver, Abbey Road tai Valkoinen Tupla.

Nooh, Valkoisen Tuplan Revolution 9 saattaa karkoittaa aloittelijan ulkoavaruuteen...

Minä pistän Beatles For Sale, Help ja Rubber Soul.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Mika Antero
09.11.2006 19:49:02 (muokattu 09.11.2006 19:49:33)
(ei siis pahimpia happotrippejä)

Ei niitä "happotrippejä" (ainakaan vaikeaselkoisia sellaisia) kyllä loppujen lopuksi B:n tuotannossa juurikaan ole, jossei tuota Revolution 9:ää lasketa. Eli melkoisen selkeää popmusiikkia kuitenkin, en usko että nykyajan ihmisellä on vaikeuksia sisäistää sen paremmin Sgt. Pepperiä kuin Please please metäkään.
Blue Moon
09.11.2006 19:59:17

Ei niitä "happotrippejä" (ainakaan vaikeaselkoisia sellaisia) kyllä loppujen lopuksi B:n tuotannossa juurikaan ole, jossei tuota Revolution 9:ää lasketa. Eli melkoisen selkeää popmusiikkia kuitenkin, en usko että nykyajan ihmisellä on vaikeuksia sisäistää sen paremmin Sgt. Pepperiä kuin Please please metäkään.

Ei se koko tuotanto nyt kuitenkaan ihan samaa tuubaa ole. Ainakin mun kohdalla B:llä on paljon matskua, josta en pidä lainkaan.
Hasil Adkins stole my hot dog?
Mika Antero
09.11.2006 20:00:15 (muokattu 09.11.2006 20:03:34)
Ei se koko tuotanto nyt kuitenkaan ihan samaa tuubaa ole. Ainakin mun kohdalla B:llä on paljon matskua, josta en pidä lainkaan.

Ymmärrettävyys ja pitäminen ovat eri asioita.

EDIT: Puhuin näköjään sisäistämisestä, mutta olkoon se synonyymi ymmärtämiselle.
Blue Moon
09.11.2006 20:06:18 (muokattu 09.11.2006 20:13:28)

Ymmärrettävyys ja pitäminen ovat eri asioita.

EDIT: Puhuin näköjään sisäistämisestä, mutta olkoon se synonyymi ymmärtämiselle.

Hieno homma, mä kun olen ajatellut että ehkä en vaan ole tarpeeksi älykäs. :-)

Mutta eihän siellä mitään freejatsia ole, se on totta.

Ja edelleen suosittelen Rubber Soulia.
Hasil Adkins stole my hot dog?
Jarkko G.
09.11.2006 22:45:16
http://www.emi.fi/jukebox/

Tuollakin nyt esikuunneltavana 4 biisiä Love levyltä.
En minä vielä tiedä tykkäänkö vai en.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Ossi
09.11.2006 23:22:23

Mulle Beatlesien musa on ollut aina, hetkittäin omassa monimutkaisuudessaankin, hyvin musikaalista ja loogista sekä avautunut ilman sen kummempia analyysejä tai kirjaviisauksia. Ehkä senkin takia, että nuoruus tuli elettyä yhtämatkaa bändin uran kanssa. Samoin eo. johtuen klisheisesti "kaikki on hyvää" eli en osaa eikä ole tarvettakaan nostaa bändin jotain tiettyä tuotosta muiden yläpuolelle.

Bändin musassa heijastuu tiettynä ajanjaksona tapahtunut moninainen maailmanlaajuinen murros. Yhteiskunnallinen, kulttuurillinen, tiedonvälityksellinen ymsymsyms. - Maailma pieneni yhdessä hujauksessa -

Jonkun mielestä ehkä kököt soundit tai muut viimekädessä epäoleelliset seikat eivät haittaa, jos biisit ja albumit pystyy kokemaan niiden ilmestymisajankohdan horisontista ja ottamaan ne "vain" musiikkina, unohtaen ne syvemmät sfäärit, mitä jotkut pellepelottomat luulevat niissä näkevänsä. Beatles oli vallankumouksellinen yhtye ja pysyy sellaisena, vaikka jotkut yrittävät toisin väittää.
Lift your other foot up And fall on your ass Get back up Put your teeth in a glass Aint ever been nothin quite like this Its a magical thing called the wilbury twist
Mr. Mustard
10.11.2006 00:43:31

Ei noissa hirveästi mitään uutta ollut jos originaaleihin vertaa. Aika pientä koristelua ja riisumista sovituspuolella. Anthology-sarjassa jo kuultiin akustinen while my guitar... ja myös strawberrystä useita miksauksia. Octopussyn alku lupaili jotain erikoista, mutta sekin loppui lyhyeen. Mansikkapeltojen lopun Beatles-medley oli ihan kiva, mutta se ei vielä riitä Love-julkaisun perusteiksi. Jos muun materiaalin innovatiivisuus on tässä, niin olisivat mieluummin julkaisseet sen ainoan jutun mikä vielä on julkaisematta ja olisi kenties julkaisun arvoista: 20-minuuttinen versio Helter Skelteristä.
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
baron
10.11.2006 02:59:06

Mulle Beatlesien musa on ollut aina, hetkittäin omassa monimutkaisuudessaankin, hyvin musikaalista ja loogista sekä avautunut ilman sen kummempia analyysejä tai kirjaviisauksia. Ehkä senkin takia, että nuoruus tuli elettyä yhtämatkaa bändin uran kanssa. Samoin eo. johtuen klisheisesti "kaikki on hyvää" eli en osaa eikä ole tarvettakaan nostaa bändin jotain tiettyä tuotosta muiden yläpuolelle.

Bändin musassa heijastuu tiettynä ajanjaksona tapahtunut moninainen maailmanlaajuinen murros. Yhteiskunnallinen, kulttuurillinen, tiedonvälityksellinen ymsymsyms. - Maailma pieneni yhdessä hujauksessa -

Pojat aloittivat simppelillä kolmen soinnun rokilla ja sitten ne menivät eteenpäin ja alkoivat luoda genressään jotain uutta ja erikoista ja jokaisen uuden albumin ilmestyminen oli "tapaus" jota keräännyttiin jengillä ihailemaan ja juhlimaan!!!!
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Mika Antero
10.11.2006 07:25:04
Tässä Loven ja Martinien tapauksessa on kyllä myönnettävä, että vaikka ne olisivat tehneet mitä, niin haukut tulisi. Nyt minä valitin, että eihän tässä ole mitään omaa. Jos siinä olisi sitä omaa, niin sitten valittaisin, että tässä nyt tekijät kuvittelevat olevansa Biitlesejä parempia säveltäjiä ja tuovat omia surkeita melodioitaan Biitlesin siivellä julkisuuteen.

On hyvin vaikea suhtautua objektiivisesti levyyn, joka pohjautuu sen orkesterin musiikkiin, joka on muodostunut itselle niin tärkeäksi, että sen jäsenet ovat henkilökohtaisia ystäviä. Vaikken heitä tietenkään ole sen kummemmin tavannut kuin nähnyt edes livenä.

En osta. Jo Let it be... nakedin ostamisen jälkeen harmitti, nyt mulle riitti.

Niin niin.
Demo Harrison
10.11.2006 09:34:29
Olen kuullut radiosta Love-miksaukset biiseistä Strawberry Fields Forever ja While My Guitar Gently Weeps. Strawberry Fieldsin anthology-demoihin on lisätty kaikua ja lopun rumpupäristyksestyksen seasta voi bongailla mitä biisin pätkiä Martinit ovat miksanneet sekaan (mm. Piggiesin cembalo-soolo, Penny Lanen french horn, Hello Goodbyen loppu etc.). While My Guitar Gently Weepsin Anthology-demoon dubattu jousitausta kuulosti yllättävän sopivalta.

Voisin ehkä kuunnella Love-albumin, mutta en osta. Tuskinpa tämä julkaisu tuo mitään oleellista täydennystä viralliset Beatles-julkaisut sisältäviin levyhyllyihin.
texjazz
10.11.2006 18:16:12

En osta. Jo Let it be... nakedin ostamisen jälkeen harmitti, nyt mulle riitti.

Niin niin.

Kyä näi o! Ei tuo ostaminen meikää niin harmittanut, vaan ihmetytti: sitä luuli, että nämä riisutut Long and windingit ja Let it beet olisivat olleet mannaa, mutta ihmeesti sitä oli fiksoitunut näihin spectorismeihin. Levy on jäänyt hyllyyn, kun taas noihin peruskiekkoihin on mukava palata ihan perusmielellä ja perusasenteella.

Me piitles-diggarit saatamme olla konservatiiveja: äänestäisimme republikaaneja, olisimme Talibaneja Afganistanissa... (ja muutama hymiö päälle)
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Mika Antero
10.11.2006 18:24:42
Kyä näi o! Ei tuo ostaminen meikää niin harmittanut, vaan ihmetytti: sitä luuli, että nämä riisutut Long and windingit ja Let it beet olisivat olleet mannaa, mutta ihmeesti sitä oli fiksoitunut näihin spectorismeihin. Levy on jäänyt hyllyyn, kun taas noihin peruskiekkoihin on mukava palata ihan perusmielellä ja perusasenteella.

Ne riisutut versiot kun vielä kuultiin jo Anthology kolmosella. Ja se bonuslevy oli huono vitsi. Ja se kansikuvakin oli huono. Ja kaiken kruunasi kopiosuojaus, joka lähestulkoon estää koko levyn kuuntelun, mikä ehkä olisikin parempi vaihtoehto.

Ja kunhan jouluksi 2007 myyntiin tulee Let it be... even more naked, niin eikös sitä vaan rynnätä taas kauppaan kiiren vilkkaa...
Stain
10.11.2006 20:04:06

Voi juma. Julkaistaisiinko tällaista jos Lennon olisi hengissä?

"I want money, that's what I want.."
It's a bittersweet symphony, this life
dakota
15.11.2006 21:04:00
Tuo While My Guitar Gently Weeps kuulosti aika hyvältä näin ensikuulemalta, samaten Octopus's Garden. En tiedä ostaisinko kuitenkaan levyä heti tältä istumalta.

Ei tämä kyllä tippaakaan huonolta kuulosta. Nyt kun tässä on neljä biisiä tullut kuunneltua, voisin pistää levynoston harkintaan. Kyllä tämä R&B-perseenheilutuksen hakkaa satanolla.

Jep, WMGGW on todella hieno tällaisena versiona, ei kaipaa Claptoneita yhtään. Ja samaa mieltä, satanolla.
eho eho, nyt pomppas
Planetist
15.11.2006 21:27:11
Kyllä tämä R&B-perseenheilutuksen hakkaa satanolla.

Miksi verrata?
Isodee
15.11.2006 23:37:30
Jep, WMGGW on todella hieno tällaisena versiona, ei kaipaa Claptoneita yhtään. Ja samaa mieltä, satanolla.

Ihan ok versio, tosin nuo jouset tekevät tästä mielestäni hieman imelän. Anthologylla ollut versio tästä missä on vain akustinen ja Yrjö on mielestäni edelleen parempi. Biisistä oli jo kaksi hyvää versiota, miksi vielä tämä?
elais
18.11.2006 16:44:45
Heimoi.
Uus Beatles-lätyskä 'Love' on kuunneltavissa kokonaan osoitteessa thebeatles.com!
Rekisteröitykää ja lyökää itsenne kartalle ja pääsette kuuntelemaan.
harrygeorge
18.11.2006 16:53:03
Heimoi.
Uus Beatles-lätyskä 'Love' on kuunneltavissa kokonaan osoitteessa thebeatles.com!
Rekisteröitykää ja lyökää itsenne kartalle ja pääsette kuuntelemaan.

Sain tuon lätyn kuunneltavaksi eilen, ei mitenkään erityisen ihmeellinen. Tosin mukava kuulla lopultakin Walrus alusta loppuun stereona.
Kivi ja sämpylä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)