sartzan 07.11.2006 19:02:56 | |
---|
Nythän on niin, että tulevaan bassoon pitäisi saada ihan välttämättä reunalistat. Eikä mitään yhtä riman rimpulaa kiertämään bodya, vaan semmoinen kerroksittainen, eli kun runkoa katsoisi sieltä "julkisivun puolelta", niin bodyä kiertäisi semmoinen musta/valkoinen/musta/valkoinen -juttu. Vähän niinkuin joissakin lavoissa. Viimeeksi aprikoin yhdistelmää (sisältä bodyn reunalle päin) musta (1 mm)/valkoinen (1 mm)/musta (0,5mm)/valkoinen (1,5 mm). Ulommaisen valkoisen alle ehkä semmoinen musta puolen millin suikale vielä siihen listan ja valkoisen rungon väliin, tai sitten ei. Ongelma tässä asiassa on se, että 1 mm levyisenä ei löydy ainakaan sp:ltä tai millbrookilta mitään paksuutta, kuinkas muuten. Noistakin vain 1,5 mm leveyttä löytyy 6mm paksuisena, 0,5mm leveydet ovat 1,5 mm paksuisia. Onko mahdollista toteuttaa tuommoiset 1 mm levyiset mustat tai valkoiset listat liimaamalla kaksi kappaletta puolen millin levyistä listasuikaletta vierekkäin? Vai tuleeko todennäköisesti rumaa jälkeä (erityisesti valkoisen listan kohdalla)? Riippuu kaiketi tekijästäkin, mutta noin niinkuin edes teoriassa. Kaikista kivointa lienisi se, että nuo kaikki olisivat samaa korkeutta, eli sitä 6 mm listaa käytännössä, silloin tarvitsisi jyrsiä vain yhden syvyinen ura runkoon. Tunnustaako joku ostaneensa millin levyistä ja vaikkas 6mm korkuista mustaa tai valkoista listaa jostakin Suomen rajojen sisäpuolelta? Ulkomailta en lähde tilailemaan. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
trih 07.11.2006 19:15:07 | |
---|
|
Mike M. Hiirenloukku 07.11.2006 19:17:31 | |
---|
En jaksa lukea loppuun mutta sinähän saat jos ostat semmosen milllin leveen musta/valkee listasta semmosen mistä saa vaikka 0,5V/1M/0,5V... Tulisko tuosta apua valitsemiseen? Kyllä niitä 0,5 millisiäkii voi laittaa vierekkäin ja hyvältä näyttää 8) That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Juzzu 07.11.2006 19:29:44 (muokattu 07.11.2006 19:30:15) | |
---|
Mä laitoin mun customiin valko-musta-valkosen 1.5m leveen, musta-valko-mustan 1.5m leveen ja laitimmaiseksi 1.5m valkoisen. Tsekkaa kuvauksen linkki. Olihan se sangen raskas prosessi... Astetta lisää raskautta saa lisäämällä hommaan vielä helmiäiset, Hiirenkuolema tai Tim osannee kertoa lisää. |
jarmos 07.11.2006 19:51:51 | |
---|
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Juzzu 07.11.2006 19:56:36 | |
---|
Lista (tai listat, jos eri korkuisia kuten esim. minulla) kannattaa mitoittaa sitten sen mukaan, että löytää sopivan jyrsinterän ja listoille käypäiset laakerit. Ei sillä listalla mitään tee jos ei kitaraan/bassoon saa tehtyä sille sopivaa uraa. |
Mike M. Hiirenloukku 07.11.2006 20:59:56 (muokattu 07.11.2006 21:01:56) | |
---|
Lista (tai listat, jos eri korkuisia kuten esim. minulla) kannattaa mitoittaa sitten sen mukaan, että löytää sopivan jyrsinterän ja listoille käypäiset laakerit. Ei sillä listalla mitään tee jos ei kitaraan/bassoon saa tehtyä sille sopivaa uraa. Minä touhusin tuohon lp projektiin osan bodystä ja kaikki otelaudan ja lavan listojen urat käsin taltalla ja mattopuukolla ;) Siinä tietää tehneensä... ihan siistiä jälkee sillä tulee mutta ei varsinaisesti hirveen älyttömän suunnattoman nopeeta... Ei vaan meinannu löytyä sopivia teriä ja laakereita. Suuren osan bodystä sai tehtyä kun väkerti semmosen ohjusin missä yläjyrsin oli (kuva selittäisi koko homman muttei semmosta oo). Olishan ne kyllä muutkin sillä saanut... Mutta tuo listotus on kyllä ihan mukavaa hommaa ja vaatii lähestulkoon ehdottomasti siklin. DIT: Omakuvassa on muuten siitä lp projektista vanhahko kuva missä näkyy se bodyn listotus. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
MPU 07.11.2006 21:12:07 (muokattu 07.11.2006 21:12:28) | |
---|
Mä laitoin mun customiin valko-musta-valkosen 1.5m leveen, musta-valko-mustan 1.5m leveen ja laitimmaiseksi 1.5m valkoisen. Tsekkaa kuvauksen linkki. Melekosen iso kitara sulla kun reunalistaakin on 4,5 metrin leveydeltä! Sori, oli pakko. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
sartzan 07.11.2006 21:18:26 | |
---|
"Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
sartzan 07.11.2006 22:01:07 | |
---|
Juzzu ja Hiirenloukku: Kiitos vinkeistä, pitänee alkaa noita kapeampia vaihtoehtoja myös harkitsemaan. Olin jo kerennyt sieluni silmin nähdä ekassa viestissä kuvailemani kaltaisen vaihtoehdon, mutta katellaan. Maailmalla noita millin vahvuisia olin näkevinäni myynnissä, siksi kyselin olisiko joku onnistunut suomesta ostamaan. Jarmoz: Muistatko yhtään millä nimellä tuo käyttämäsi matsku kaupassa kulki? Tai miltä osastolta (työkalut, rakennustarvikkeet, alusasut...) ne löysit? Meillä päin ei ole etolaa... Noistahan riittäisi mahdolliseen seuraavaankin jonain päivänä koittavaan prokkikseenkin. Mimmoisella liimalla kiinitit nuo lopulta? "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
Juzzu 08.11.2006 07:25:05 | |
---|
Mutta tuo listotus on kyllä ihan mukavaa hommaa ja vaatii lähestulkoon ehdottomasti siklin. Sikliä ny tarttee munsta muutenkin vaikka missä työvaiheissa, ihan tärkeimpiä pelejä! :o) Melekosen iso kitara sulla kun reunalistaakin on 4,5 metrin leveydeltä! Sori, oli pakko. Marko Iso soundi vaatii uhrauksia! |
spyykko 08.11.2006 08:48:09 | |
---|
Jarmoz: Muistatko yhtään millä nimellä tuo käyttämäsi matsku kaupassa kulki? Tai miltä osastolta (työkalut, rakennustarvikkeet, alusasut...) ne löysit? Meillä päin ei ole etolaa... Noistahan riittäisi mahdolliseen seuraavaankin jonain päivänä koittavaan prokkikseenkin. Mimmoisella liimalla kiinitit nuo lopulta? Multa ei kysytty, mutta vastaan silti (tyypillistä minua...) Tavaraa löytyy Etolan teollisuuspuolelta. Kulkee nimellä PVC-levy :-) Tarkemmin voi infoa (hintatietoineen) katsoa Etran tuoteluettelosta, http://customer.canter.fi/etra/inde … .php?page=products&c=10&p=0 kohdasta polyvinyylikloridi. Muita kauppapaikkoja on esimerkiksi Vink-Finland. Rovaniemen lafkoista en osaa sanoa. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Multa ei kysytty, mutta vastaan silti (tyypillistä minua...) Tavaraa löytyy Etolan teollisuuspuolelta. Kulkee nimellä PVC-levy :-) Tarkemmin voi infoa (hintatietoineen) katsoa Etran tuoteluettelosta, http://customer.canter.fi/etra/inde … .php?page=products&c=10&p=0 kohdasta polyvinyylikloridi. Muita kauppapaikkoja on esimerkiksi Vink-Finland. Rovaniemen lafkoista en osaa sanoa. Jep, sieltähän sitä löytyy. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
sartzan 08.11.2006 17:20:52 | |
---|
Kulkee nimellä PVC-levy :-) Selkis.:) Pitää käydä kyselykierroksella paikkakunnan putiikeis. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...