Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: SansAmp Bassdriver DI
1 2 3
Bassballs
01.11.2006 09:34:16 (muokattu 01.11.2006 09:38:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tech21nyc.com/bassdriver.html
Omistaako kukaan kyseistä vehjettä?
Kokemuksia keikka- ja (koti)studiokäytöstä?
 
Tämän huokeampi versio, elikkä siis se kolminappinen lattiapedaali, ei tehnyt minuun mitään positiivista vaikutusta. Muistuttavatko nämä kuinka paljon toisiaan?
 
Kuinka tämä käytännössä toimii keikkatilanteessa, jos vaikka joudun soittamaan vierailla kamoilla ja laitan tämän siihen väliin.. Voinko lähettää suoraan miksauspöytään valmiiksi lämpimästi särötettyä soundia?
 
EDIT: http://www.riffi.com/riffi972/sansamp.htm tuossa vähän kehuja. 1495mk ei edes ole kovin paha hinta :)
 
Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!!
marlow
01.11.2006 09:46:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tommoinen ja tykkään kyllä. Omilla kamoilla keikkaillessa en käytä sitä etuasteena, vaan lähinnä DI-boxina. Mutta jos on lainakamat käytössä, niin vehjes väliin ja nopeasti on haluamani soundi siinä...
 
Studiossa ihan lyömätön peli.
 
Ostas tuolta levy: www.scenerychannel.com
chief
01.11.2006 09:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tommoinen ja tykkään kyllä. Omilla kamoilla keikkaillessa en käytä sitä etuasteena, vaan lähinnä DI-boxina. Mutta jos on lainakamat käytössä, niin vehjes väliin ja nopeasti on haluamani soundi siinä...
 
Studiossa ihan lyömätön peli.

 
Mä käytän tota omien isompien kamojen kanssa lähinnä särönä. Pikkukamoille toi tekee ihan gutaa, ja tosiaan lainakamoilla mentäessä toi on ihan kätevä. Kunhan muistaa pitää sen blend-namikan alle puolenvälin.
 
Studiossa olen käyttänyt vain DI-boksina. Tosin toi ei ole mikään paras mahdollinen DI-boksi korkean pohjakohinan takia.
 
"It's the ear, not the gear. "
marlow
01.11.2006 10:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän tota omien isompien kamojen kanssa lähinnä särönä. Pikkukamoille toi tekee ihan gutaa, ja tosiaan lainakamoilla mentäessä toi on ihan kätevä. Kunhan muistaa pitää sen blend-namikan alle puolenvälin.
 
Studiossa olen käyttänyt vain DI-boksina. Tosin toi ei ole mikään paras mahdollinen DI-boksi korkean pohjakohinan takia.

 
Mulla ei oo ilmenny studiossa noita kohinoita, oon käyttäny myös etusena. Keikkatilanteissa on joskus ollu aika häiritsevää kihinää..silloin oon päätynyt käyttämään vahvistimen direct outia. Mukavaa säröä tuosta en oo saanu aikaseksi, särötän mielummin vahvistimella. Tosin nyt tuli hommattua Bossin ODB-3 lisäksi...
 
Ostas tuolta levy: www.scenerychannel.com
Kallekorvola
01.11.2006 10:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän huokeampi versio, elikkä siis se kolminappinen lattiapedaali, ei tehnyt minuun mitään positiivista vaikutusta. Muistuttavatko nämä kuinka paljon toisiaan?
 
Kuinka tämä käytännössä toimii keikkatilanteessa, jos vaikka joudun soittamaan vierailla kamoilla ja laitan tämän siihen väliin.. Voinko lähettää suoraan miksauspöytään valmiiksi lämpimästi särötettyä soundia?

 
ei kai se siitä 3-polkimisesta mitenkään poikkea, paitsi ohjelmoitavuuden osalta, eli voi olla et ei sit vaan oo sun juttu... mun juttu se kyllä on. käytän lähinnä säröpedaalina, d.i:t muualta (just ton kohinahomman takia)...
 
aho
01.11.2006 10:14:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Studiossa olen käyttänyt vain DI-boksina. Tosin toi ei ole mikään paras mahdollinen DI-boksi korkean pohjakohinan takia.
 
Olen havainnut saman ongelman. Muuten erittäin kätevä peli, niin keikoilla kuin stuudiossakin. Minä en itse ole kokenut tarpeelliseksi ohjelmoitavaa mallia. Säädän soundin tilanteen mukaan ja sillä olen pärjännyt. Toimii mielestäni paremmin kaksimikkisellä bassolla (jazz) kun yksimikkisellä (telepresari) tai ehkä musta vaan tuntuu siltä.
 
Minimum effort/Maximum gain.
marlow
01.11.2006 12:14:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla löytyi aikaisempiakin threadeja tästä värkistä. Alla yks:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=45914
 
Ostas tuolta levy: www.scenerychannel.com
faffbey
01.11.2006 13:13:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tech21nyc.com/bassdriver.html
Omistaako kukaan kyseistä vehjettä?
Kokemuksia keikka- ja (koti)studiokäytöstä?
 
Tämän huokeampi versio, elikkä siis se kolminappinen lattiapedaali, ei tehnyt minuun mitään positiivista vaikutusta. Muistuttavatko nämä kuinka paljon toisiaan?
 
Kuinka tämä käytännössä toimii keikkatilanteessa, jos vaikka joudun soittamaan vierailla kamoilla ja laitan tämän siihen väliin.. Voinko lähettää suoraan miksauspöytään valmiiksi lämpimästi särötettyä soundia?
 
EDIT: http://www.riffi.com/riffi972/sansamp.htm tuossa vähän kehuja. 1495mk ei edes ole kovin paha hinta :)

 
Tulin hommanneeksi kun tätä kaikki hehkuttaa. Käyttämättä on nyttemmin jäänyt kun se ei toimi särönä, se lisää soundiin omituista ala-middlehuminaa mitä siitä ei pääse leikkaamaan ja DI:nä se kompressoi liikaa. Yliarvostettu vehje. Mutta mää ny oon monesta muustakin asiasta eri mieltä mitä nää tämän palstan vakiokirjottelijat.
 
absqua
01.11.2006 15:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulin hommanneeksi kun tätä kaikki hehkuttaa. Käyttämättä on nyttemmin jäänyt kun se ei toimi särönä, se lisää soundiin omituista ala-middlehuminaa mitä siitä ei pääse leikkaamaan ja DI:nä se kompressoi liikaa. Yliarvostettu vehje. Mutta mää ny oon monesta muustakin asiasta eri mieltä mitä nää tämän palstan vakiokirjottelijat.
 
Näistä yllämainituista syistä johtuen mä möin omani pois. En ole katunut.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
aho
01.11.2006 15:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei se kyllä särönä toimikkaan vaikka alussa vähän toivoin. Mä olen kyllä diggannu sitä äänityshommissa ihan kybällä. Olen ottanut mikillä kaappisaundin ja toisen saundin sansampin kautta ja olen päässyt toivottuun lopputulokseen. Minä tykkään tummasta soundista ja siitä yläpääkihinästä jota presencellä saa ja pikkuripaus särppää drivellä.
 
Pitäis päästä kokeilemaan sitä vielä jollain hifimmällä trankkunupilla joskin veikkaan että siinä tapauksessa härpätin vain sotkee saundia niinkuin mainitsittekin.
 
Minimum effort/Maximum gain.
Staalo
01.11.2006 15:51:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on se kolminappinen malli käytössä yleistyökaluna joka paikassa: etuasteena, live-DI:nä ja studiossa. Toimii ok, kohinoita en ole juuri havainnut, mutta laitteen rajoittuneisuus säätöjen puolesta käy välillä ärsyttämään. On vaatinut pitkällisen veivaamisen että on löytynyt pari hyvää soundia jotka toimivat useimmissa tilanteissa.
 
Olen kuitenkin sen verran tyytyväinen että tällä mennään nyt toistaiseksi. Toimii bändisoundin alla tarpeeksi hyvin, se on tärkeintä.
 
...hajusta päätellen.
beissi man
01.11.2006 16:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behkun kopio on aika jees kotiäänittelyssä aitoa en ole testannut
 
mr.bungle
01.11.2006 17:31:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulin hommanneeksi kun tätä kaikki hehkuttaa. Käyttämättä on nyttemmin jäänyt kun se ei toimi särönä, se lisää soundiin omituista ala-middlehuminaa mitä siitä ei pääse leikkaamaan ja DI:nä se kompressoi liikaa. Yliarvostettu vehje. Mutta mää ny oon monesta muustakin asiasta eri mieltä mitä nää tämän palstan vakiokirjottelijat.
 
Huonohko toosa se on munkin mielestä. Tosin mulla oli RBI, mutta ei siinä kai muuta eroa ole kuin middle-potikka, räkkimalli ja ehkä paremmat komponentit. Behringerin kopio ajoi asian ihan yhtä hyvin, mutta senkin myin pois.
 
bassolla hanuriin
poppamies
01.11.2006 18:09:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä yllämainituista syistä johtuen mä möin omani pois. En ole katunut.
 
Sama mulla. Olisiko ollut mulla muutama kuukausi käytössä mutta se lisäsi minunkin mielestä sellasen paksun alapään mistä minulle ei ollut mitään käyttöä.
 
v.z. dean
01.11.2006 20:20:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä yllämainituista syistä johtuen mä möin omani pois. En ole katunut.
 
Millaiseen DI-ratkaisuun oot sittemmin päätynyt? Ilmeisesti isommilla lavoilla rantiksesta mikkisaundia lisäksi?
 
Itse olen tykännyt tuosta SansAmpista. Kyllähän se kieltämättä tuo mutaa siihen saundiin, mutta itse olen päätynyt sellaiseen aika niukasti keskialuetta omaavaan saundiin, saadaan siitä tilaa särökitaroille. Diskattipuoli tulee yleensä mikitettynä vahvistimesta, sieltä otan saundiin vähän säröä myös. Näin siis metallibändissä.
 
Suhinaa en ole havainnut. Ampegin etuasteen di-lähtö ainakin tuntuisi suhisevan enemmän. :)
 
absqua
01.11.2006 22:10:06 (muokattu 01.11.2006 22:11:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaiseen DI-ratkaisuun oot sittemmin päätynyt? Ilmeisesti isommilla lavoilla rantiksesta mikkisaundia lisäksi?
 
GT:n Brickki on ollut siinä toimessa kohta pari vuotta. Hoitaa homman 6-0.
Ja mikkisoundia tottakai, tosin lähinnä yläpäitä säröjen muhevointiin.
 
Itse olen tykännyt tuosta SansAmpista. Kyllähän se kieltämättä tuo mutaa siihen saundiin, mutta itse olen päätynyt sellaiseen aika niukasti keskialuetta omaavaan saundiin, saadaan siitä tilaa särökitaroille. Diskattipuoli tulee yleensä mikitettynä vahvistimesta, sieltä otan saundiin vähän säröä myös. Näin siis metallibändissä.
 
Aivan. Hyvä että toimii!
 
Suhinaa en ole havainnut. Ampegin etuasteen di-lähtö ainakin tuntuisi suhisevan enemmän. :)
 
Studiossa suoraan linjaan se suhina rupes korpeamaan.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
aho
02.11.2006 08:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieressä on thread aiheesta EBS Valvedrive. Joskin samoja ominaisuuksia löytyy siitäkin kun SansAmpista eli kumpi voittas jos pantas lähtöviivalle? Oletteko tehneet vertailevaa tutkimusta aiheesta, muutakin kun että toisessa on putket ja toisesta saa enemmän säröä.
 
Minimum effort/Maximum gain.
faffbey
03.11.2006 08:30:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieressä on thread aiheesta EBS Valvedrive. Joskin samoja ominaisuuksia löytyy siitäkin kun SansAmpista eli kumpi voittas jos pantas lähtöviivalle? Oletteko tehneet vertailevaa tutkimusta aiheesta, muutakin kun että toisessa on putket ja toisesta saa enemmän säröä.
 
Mua kiinnostas että onko kukaan päässy vertailee SansAmppia ja MXR Bass DI:tä?
 
Cornflake
03.11.2006 22:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aho:
Vieressä on thread aiheesta EBS Valvedrive. Joskin samoja ominaisuuksia löytyy siitäkin kun SansAmpista eli kumpi voittas jos pantas lähtöviivalle? Oletteko tehneet vertailevaa tutkimusta aiheesta, muutakin kun että toisessa on putket ja toisesta saa enemmän säröä.
 
Vähän erityyppisiä vehkeitä loppupeleissä. BDDI värittää soundia enempi omalla tavallaan (tykkääkö siitä lienee makuasia) ja Valvedrive tuo messiin putkipörinästä putkisirinään värittämättä ihan himmeesti.
 
BDDI on ihan hyvä vehjes, mutta itse olen siirtynyt DI osastolla Brickiin ja säröpurkkina / lisä "lämppärinä" toimii Valvedrive.
 
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
nro5
05.11.2006 13:30:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BDDI skuuppaa keskiäänet ja se ei sovi minulle. Bass- ja treblesäätöjen leikkaamisellakaan en ole saanut irti riittävästi middlepuukkoa. Äänityksissä BDDI toimii hätävarana, mutta mieluummin käytän Brickiä. Nykyisillä soundimieltymyksillä en edes harkitse Sansampin käyttämistä livenä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «