Aihe: SansAmp Bassdriver DI | |
---|
Bassballs 01.11.2006 09:34:16 (muokattu 01.11.2006 09:38:10) | |
|
http://www.tech21nyc.com/bassdriver.html Omistaako kukaan kyseistä vehjettä? Kokemuksia keikka- ja (koti)studiokäytöstä? Tämän huokeampi versio, elikkä siis se kolminappinen lattiapedaali, ei tehnyt minuun mitään positiivista vaikutusta. Muistuttavatko nämä kuinka paljon toisiaan? Kuinka tämä käytännössä toimii keikkatilanteessa, jos vaikka joudun soittamaan vierailla kamoilla ja laitan tämän siihen väliin.. Voinko lähettää suoraan miksauspöytään valmiiksi lämpimästi särötettyä soundia? EDIT: http://www.riffi.com/riffi972/sansamp.htm tuossa vähän kehuja. 1495mk ei edes ole kovin paha hinta :) Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!! |
|
Mulla on tommoinen ja tykkään kyllä. Omilla kamoilla keikkaillessa en käytä sitä etuasteena, vaan lähinnä DI-boxina. Mutta jos on lainakamat käytössä, niin vehjes väliin ja nopeasti on haluamani soundi siinä... Studiossa ihan lyömätön peli. Ostas tuolta levy:
www.scenerychannel.com |
|
Mulla on tommoinen ja tykkään kyllä. Omilla kamoilla keikkaillessa en käytä sitä etuasteena, vaan lähinnä DI-boxina. Mutta jos on lainakamat käytössä, niin vehjes väliin ja nopeasti on haluamani soundi siinä... Studiossa ihan lyömätön peli. Mä käytän tota omien isompien kamojen kanssa lähinnä särönä. Pikkukamoille toi tekee ihan gutaa, ja tosiaan lainakamoilla mentäessä toi on ihan kätevä. Kunhan muistaa pitää sen blend-namikan alle puolenvälin. Studiossa olen käyttänyt vain DI-boksina. Tosin toi ei ole mikään paras mahdollinen DI-boksi korkean pohjakohinan takia. "It's the ear, not the gear. " |
|
Mä käytän tota omien isompien kamojen kanssa lähinnä särönä. Pikkukamoille toi tekee ihan gutaa, ja tosiaan lainakamoilla mentäessä toi on ihan kätevä. Kunhan muistaa pitää sen blend-namikan alle puolenvälin. Studiossa olen käyttänyt vain DI-boksina. Tosin toi ei ole mikään paras mahdollinen DI-boksi korkean pohjakohinan takia. Mulla ei oo ilmenny studiossa noita kohinoita, oon käyttäny myös etusena. Keikkatilanteissa on joskus ollu aika häiritsevää kihinää..silloin oon päätynyt käyttämään vahvistimen direct outia. Mukavaa säröä tuosta en oo saanu aikaseksi, särötän mielummin vahvistimella. Tosin nyt tuli hommattua Bossin ODB-3 lisäksi... Ostas tuolta levy:
www.scenerychannel.com |
|
Tämän huokeampi versio, elikkä siis se kolminappinen lattiapedaali, ei tehnyt minuun mitään positiivista vaikutusta. Muistuttavatko nämä kuinka paljon toisiaan? Kuinka tämä käytännössä toimii keikkatilanteessa, jos vaikka joudun soittamaan vierailla kamoilla ja laitan tämän siihen väliin.. Voinko lähettää suoraan miksauspöytään valmiiksi lämpimästi särötettyä soundia? ei kai se siitä 3-polkimisesta mitenkään poikkea, paitsi ohjelmoitavuuden osalta, eli voi olla et ei sit vaan oo sun juttu... mun juttu se kyllä on. käytän lähinnä säröpedaalina, d.i:t muualta (just ton kohinahomman takia)... |
aho 01.11.2006 10:14:51 | |
|
Studiossa olen käyttänyt vain DI-boksina. Tosin toi ei ole mikään paras mahdollinen DI-boksi korkean pohjakohinan takia. Olen havainnut saman ongelman. Muuten erittäin kätevä peli, niin keikoilla kuin stuudiossakin. Minä en itse ole kokenut tarpeelliseksi ohjelmoitavaa mallia. Säädän soundin tilanteen mukaan ja sillä olen pärjännyt. Toimii mielestäni paremmin kaksimikkisellä bassolla (jazz) kun yksimikkisellä (telepresari) tai ehkä musta vaan tuntuu siltä. Minimum effort/Maximum gain. |
|
Haulla löytyi aikaisempiakin threadeja tästä värkistä. Alla yks: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=45914 Ostas tuolta levy:
www.scenerychannel.com |
|
http://www.tech21nyc.com/bassdriver.html Omistaako kukaan kyseistä vehjettä? Kokemuksia keikka- ja (koti)studiokäytöstä? Tämän huokeampi versio, elikkä siis se kolminappinen lattiapedaali, ei tehnyt minuun mitään positiivista vaikutusta. Muistuttavatko nämä kuinka paljon toisiaan? Kuinka tämä käytännössä toimii keikkatilanteessa, jos vaikka joudun soittamaan vierailla kamoilla ja laitan tämän siihen väliin.. Voinko lähettää suoraan miksauspöytään valmiiksi lämpimästi särötettyä soundia? EDIT: http://www.riffi.com/riffi972/sansamp.htm tuossa vähän kehuja. 1495mk ei edes ole kovin paha hinta :) Tulin hommanneeksi kun tätä kaikki hehkuttaa. Käyttämättä on nyttemmin jäänyt kun se ei toimi särönä, se lisää soundiin omituista ala-middlehuminaa mitä siitä ei pääse leikkaamaan ja DI:nä se kompressoi liikaa. Yliarvostettu vehje. Mutta mää ny oon monesta muustakin asiasta eri mieltä mitä nää tämän palstan vakiokirjottelijat. |
|
Tulin hommanneeksi kun tätä kaikki hehkuttaa. Käyttämättä on nyttemmin jäänyt kun se ei toimi särönä, se lisää soundiin omituista ala-middlehuminaa mitä siitä ei pääse leikkaamaan ja DI:nä se kompressoi liikaa. Yliarvostettu vehje. Mutta mää ny oon monesta muustakin asiasta eri mieltä mitä nää tämän palstan vakiokirjottelijat. Näistä yllämainituista syistä johtuen mä möin omani pois. En ole katunut. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
aho 01.11.2006 15:51:07 | |
|
No ei se kyllä särönä toimikkaan vaikka alussa vähän toivoin. Mä olen kyllä diggannu sitä äänityshommissa ihan kybällä. Olen ottanut mikillä kaappisaundin ja toisen saundin sansampin kautta ja olen päässyt toivottuun lopputulokseen. Minä tykkään tummasta soundista ja siitä yläpääkihinästä jota presencellä saa ja pikkuripaus särppää drivellä. Pitäis päästä kokeilemaan sitä vielä jollain hifimmällä trankkunupilla joskin veikkaan että siinä tapauksessa härpätin vain sotkee saundia niinkuin mainitsittekin. Minimum effort/Maximum gain. |
|
Mulla on se kolminappinen malli käytössä yleistyökaluna joka paikassa: etuasteena, live-DI:nä ja studiossa. Toimii ok, kohinoita en ole juuri havainnut, mutta laitteen rajoittuneisuus säätöjen puolesta käy välillä ärsyttämään. On vaatinut pitkällisen veivaamisen että on löytynyt pari hyvää soundia jotka toimivat useimmissa tilanteissa. Olen kuitenkin sen verran tyytyväinen että tällä mennään nyt toistaiseksi. Toimii bändisoundin alla tarpeeksi hyvin, se on tärkeintä. ...hajusta päätellen. |
|
Behkun kopio on aika jees kotiäänittelyssä aitoa en ole testannut |
|
Tulin hommanneeksi kun tätä kaikki hehkuttaa. Käyttämättä on nyttemmin jäänyt kun se ei toimi särönä, se lisää soundiin omituista ala-middlehuminaa mitä siitä ei pääse leikkaamaan ja DI:nä se kompressoi liikaa. Yliarvostettu vehje. Mutta mää ny oon monesta muustakin asiasta eri mieltä mitä nää tämän palstan vakiokirjottelijat. Huonohko toosa se on munkin mielestä. Tosin mulla oli RBI, mutta ei siinä kai muuta eroa ole kuin middle-potikka, räkkimalli ja ehkä paremmat komponentit. Behringerin kopio ajoi asian ihan yhtä hyvin, mutta senkin myin pois. bassolla hanuriin |
|
Näistä yllämainituista syistä johtuen mä möin omani pois. En ole katunut. Sama mulla. Olisiko ollut mulla muutama kuukausi käytössä mutta se lisäsi minunkin mielestä sellasen paksun alapään mistä minulle ei ollut mitään käyttöä. |
|
Näistä yllämainituista syistä johtuen mä möin omani pois. En ole katunut. Millaiseen DI-ratkaisuun oot sittemmin päätynyt? Ilmeisesti isommilla lavoilla rantiksesta mikkisaundia lisäksi? Itse olen tykännyt tuosta SansAmpista. Kyllähän se kieltämättä tuo mutaa siihen saundiin, mutta itse olen päätynyt sellaiseen aika niukasti keskialuetta omaavaan saundiin, saadaan siitä tilaa särökitaroille. Diskattipuoli tulee yleensä mikitettynä vahvistimesta, sieltä otan saundiin vähän säröä myös. Näin siis metallibändissä. Suhinaa en ole havainnut. Ampegin etuasteen di-lähtö ainakin tuntuisi suhisevan enemmän. :) |
absqua 01.11.2006 22:10:06 (muokattu 01.11.2006 22:11:45) | |
|
Millaiseen DI-ratkaisuun oot sittemmin päätynyt? Ilmeisesti isommilla lavoilla rantiksesta mikkisaundia lisäksi? GT:n Brickki on ollut siinä toimessa kohta pari vuotta. Hoitaa homman 6-0. Ja mikkisoundia tottakai, tosin lähinnä yläpäitä säröjen muhevointiin. Itse olen tykännyt tuosta SansAmpista. Kyllähän se kieltämättä tuo mutaa siihen saundiin, mutta itse olen päätynyt sellaiseen aika niukasti keskialuetta omaavaan saundiin, saadaan siitä tilaa särökitaroille. Diskattipuoli tulee yleensä mikitettynä vahvistimesta, sieltä otan saundiin vähän säröä myös. Näin siis metallibändissä. Aivan. Hyvä että toimii! Suhinaa en ole havainnut. Ampegin etuasteen di-lähtö ainakin tuntuisi suhisevan enemmän. :) Studiossa suoraan linjaan se suhina rupes korpeamaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
aho 02.11.2006 08:17:08 | |
|
Vieressä on thread aiheesta EBS Valvedrive. Joskin samoja ominaisuuksia löytyy siitäkin kun SansAmpista eli kumpi voittas jos pantas lähtöviivalle? Oletteko tehneet vertailevaa tutkimusta aiheesta, muutakin kun että toisessa on putket ja toisesta saa enemmän säröä. Minimum effort/Maximum gain. |
|
Vieressä on thread aiheesta EBS Valvedrive. Joskin samoja ominaisuuksia löytyy siitäkin kun SansAmpista eli kumpi voittas jos pantas lähtöviivalle? Oletteko tehneet vertailevaa tutkimusta aiheesta, muutakin kun että toisessa on putket ja toisesta saa enemmän säröä. Mua kiinnostas että onko kukaan päässy vertailee SansAmppia ja MXR Bass DI:tä? |
|
aho: Vieressä on thread aiheesta EBS Valvedrive. Joskin samoja ominaisuuksia löytyy siitäkin kun SansAmpista eli kumpi voittas jos pantas lähtöviivalle? Oletteko tehneet vertailevaa tutkimusta aiheesta, muutakin kun että toisessa on putket ja toisesta saa enemmän säröä. Vähän erityyppisiä vehkeitä loppupeleissä. BDDI värittää soundia enempi omalla tavallaan (tykkääkö siitä lienee makuasia) ja Valvedrive tuo messiin putkipörinästä putkisirinään värittämättä ihan himmeesti. BDDI on ihan hyvä vehjes, mutta itse olen siirtynyt DI osastolla Brickiin ja säröpurkkina / lisä "lämppärinä" toimii Valvedrive. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
nro5 05.11.2006 13:30:35 | |
|
BDDI skuuppaa keskiäänet ja se ei sovi minulle. Bass- ja treblesäätöjen leikkaamisellakaan en ole saanut irti riittävästi middlepuukkoa. Äänityksissä BDDI toimii hätävarana, mutta mieluummin käytän Brickiä. Nykyisillä soundimieltymyksillä en edes harkitse Sansampin käyttämistä livenä. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|