Aihe: Symbaalien hiominen?
1
grooveman
31.10.2006 12:08:10
Onko kukaan koittanu, siis ihan hiomapaperilla? Pälkähti päähän, että oisko siinä mitään järkeä. Mulla on yks Staggin china jota meinasin vähän ohentaa reunoista.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
Peicco
31.10.2006 12:37:20
Onko kukaan koittanu, siis ihan hiomapaperilla? Pälkähti päähän, että oisko siinä mitään järkeä. Mulla on yks Staggin china jota meinasin vähän ohentaa reunoista.

Kuulostaa hullulta.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LumPus
31.10.2006 12:53:03

siis.. meinaatko hioa symbaalia ohuemmaksi reunoista? miksi? ideana ei kuulosta hyvältä. mitä siis haluat tällä saavuttaa?
grooveman
31.10.2006 13:22:53
mitä siis haluat tällä saavuttaa?
Tavoitteena on saada herkemmin soiva symbaali.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
nekronaut
31.10.2006 13:36:46
voisinpa itsekkin koittaa halpisrideen tätä ideaa...
wavelength
31.10.2006 13:45:16

Kokeile ihmeessä, ja palaa sitten varoittamaan muita moisen touhun haitallisuudesta symbaalin sointiin ja jälleenmyyntiarvoon. ;)

Kyllähän symbaaleja voi vaikka takoa ja sorvata uusiksi. Näin saa halvoistakin pelleistä hienoja soundeja irti, kunhan vaan tietää mitä tekee. Summassa säheltämällä saa kuitenkin aikaiseksi pelkkää vahinkoa...

Ammattitaidolla tehtyjä symbaalimuokkauksia löytyy täältä:

http://users.telenet.be/cymbzdrumz/
joravuo
31.10.2006 15:33:28

Rumia nuo ainakin on... en diggaa jaskapelleistä:)

Kiinat on yleensä aika kovaäänisiä. tuskin niitä hijlasemmiks tai herkemmiks saa mitenkään. Kokeile vasaroida ja kerro miten kävi!

Nimim. samassa tilanteessa
Vesi kyllä sammutta janon, mutta se ei poista sitä -Nasse Setä
Jupi57
31.10.2006 17:59:06
Onko kukaan koittanu, siis ihan hiomapaperilla?

Kerran ostamani käytetyn symbaalin reunassa oli lähes huomaamaton epätasaisuus. Sormella reunaa pitkin vetäessäni sen huomasin. Jollain 10000 vesihiomapaperilla hionekseltaan muutamalla vedolla epätasaisuus poistui. Muuten olen pitänyt symbaalit ja hiomapaperit eri tilassa.
Magiz
31.10.2006 18:05:30
samaan topikkiin voisin kysyä seuraavaa:

ohut symbaali kolautettu johonkin terävään kulmaan, ja symbalin reunasta on ihan pieni osa taipunut ylöspäin aiheuttaen pienen loven. ei vaikuta soundiin millään tavalla, mutta vähän mietityttää tuollaisen kestävyys, lähteekö halkeamaan helposti..? ja toisaalta voiko tuota millään suoristaa, ja auttaako se mitään..? itse mietin varovasti naputella jollain kuminuijalla symbaalia takaisin muottiin. lommo ei siis ole todellakaan mikään iso, mutta harmittaa kun ei ole omatekemä, eikä syyllinen tiedossa, ja symbaali 80-lukulaista sabiania. :/
Keep it Fresh
ToMi88
31.10.2006 21:29:19

Aihetta sivuten pitää kertoa kun kerrankin oikeus tapahtui.
Paikallisessa pänti-illassa oli minun rummut käytössä. Siinä sitten illan mittaan oli joku munapää hakannu zildjian avedis crashin paskaksi. minun silmäteräni!
No ei mitään, eiku nuokkarille (tapahtuman järjestäjä) valitusta ja tänään sitten nuokkarin kiva setä tilasi minulle aivan samanlaisen avediksen uutena.
Kyllä oli reilua ja päivä parani kummasti.
Magiz
31.10.2006 23:32:28
Paikallisessa pänti-illassa oli minun rummut käytössä. Siinä sitten illan mittaan oli joku munapää hakannu zildjian avedis crashin paskaksi. minun silmäteräni!
No ei mitään, eiku nuokkarille (tapahtuman järjestäjä) valitusta ja tänään sitten nuokkarin kiva setä tilasi minulle aivan samanlaisen avediksen uutena.

vau, asiallista. :) varmasti on hyvä mieli. :)
Keep it Fresh
Suchinenu
01.11.2006 14:29:51

Mulle on käynyt täysin samalla lailla... paitsi että se crash oli nuokkarin eikä mun. :D
Magiz
01.11.2006 17:29:58
Mulle on käynyt täysin samalla lailla... paitsi että se crash oli nuokkarin eikä mun. :D

siis joku rikkoi nuokkarin crashin, ja järjestäjä tilasi sulle uuden..?
Keep it Fresh
gulfstream650
01.11.2006 17:44:38

Mä tunnen yhden kaverin, jonka crash meni rikki. En tiedä, maksoiko joku hänelle sen. :-D Anteeksi.
Svengaa kuin saksanhirvi.
Migo
02.11.2006 13:25:14
Olisiko se kaveri ollut Remu?

Ai se hurrikaani remu??
Niinpä..
gulfstream650
02.11.2006 14:05:29

Olisiko se kaveri ollut Remu?

Se oli yks Albert.
Svengaa kuin saksanhirvi.
Fiskaal
02.11.2006 18:31:49

Tuo muunnos Signaturen power ridesta oli aika huikea kyllä. Ei näemmä mikään ihan turha jätkä joka noita tekee.
Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi.
Hulvokki
02.11.2006 20:13:57
tuotahan vois kokkeilla tuohon mun wuhanin kiinaan kun se on halennu muutenkin. Se ei mikään hirvittävän herkkä meinaan ole.
Bobana
07.11.2006 08:58:23
Kerran ostamani käytetyn symbaalin reunassa oli lähes huomaamaton epätasaisuus. Sormella reunaa pitkin vetäessäni sen huomasin. Jollain 10000 vesihiomapaperilla hionekseltaan muutamalla vedolla epätasaisuus poistui. Muuten olen pitänyt symbaalit ja hiomapaperit eri tilassa.

Aivan turhan hienoa paperia.
Symbaalien halkeamat saavat juuri alkunsa tuollaisista pienistä huomaamattomista kolhuista. Siihen lääkkeeksi ihan vaan rouheesti 320 - 380 santapaperi ja hiotaan reunaa kunnes kolo on hävinnyt jonka jälkeen teräsvillalla hiotaan/kiillotetaan santapaperin epätasaisuudet pois. Ja Vóila! Taas voi mätkiä rauhassa.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)