MK73 13.12.2005 15:29:32 (muokattu 13.12.2005 16:01:00) | |
---|
Hittolainen! Manu on näköjään väsännyt pitkästäaikaa albumillisen musiikkia. Miehen websiten avatessa introksi pärähti soimaan oikein miellyttävää tunnelmointia ja tyypillisen hienostunutta rummunkopistelua. Liikenteessä ollaan nyt akustisen jazz-kokoonpanon voimin: Jan Garbarek (sax) Tomasz Stanko (tr) Marcin Wasilewski (piano) Slawomir Kurkiewicz (double-bass) Manu Katche (drs) Ymmärtääkseni Katche:lla (s.1958) on ollut terveytensä kanssa hieman ongelmia viime vuosina. Se ehkä selittänee, miksi hän ei viimeksi Stingin rundilla ollut ihan parhaassa vedossa (jättikin pestin sitten Keith Carlockille). Mutta nyt elämä näyttää taas hymyilevän ja soittaminenkin maistuvan. Mä olen aina tykännyt hänen tavastaan viljellä runsaasti splasheja, kuin myös kireän napakasta virppasoundistaan. Kova jätkä se on (sanokaa mitä sanotte), eivätkä sooloprojektitkaan peruskylmää fuusiota, niin kuin rumpaleiden jutut yleensä tuppaavat olemaan. Tuli muuten kauhea kutina saada toi levy käsiin.. :) Kunhan tästä kaupoille kerkeää, palataan asiaan. |
MK73 20.12.2005 17:41:55 | |
---|
On hyvä levy - ainakin kaikki rumpu/symbaalihifistit huomio! Todellakin pelkästään akustisin soittimin toteutettu. Entäs ne biisit? No, jos vertaa vaikka Dave Wecklin tai Simon Phillipsin soololevyihin niin hyvinkin kelvollista matskua. Eikä rumpusooloja. |
juoni 20.12.2005 19:35:43 | |
---|
Hesarissakin "Kriitikot kehuvat"-otsikon alla mainittu tämä levy muuten. Ainankin Stingin levyillä tyylikästä mäiskettä. Lahjattomat Treenaa |
MK73 28.10.2006 23:08:33 (muokattu 28.10.2006 23:09:05) | |
---|
|
K.Suninen 29.10.2006 12:17:18 | |
---|
Kauheet soundit sillä.. Ihan älyttömän matalaks viritetty nio tomit.. Mutta ihan...hmm.. kiva soolo alkupää oli vähän parempi ehkä ku loppu. |
Epämuusikko 29.10.2006 13:23:22 | |
---|
Soolosta en perustanut, mutta tomi soundi oli hyvä! Erittäin matala, mutta kuitenkin soiva. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
DrmBug 29.10.2006 13:49:12 | |
---|
Hmm... soolo oli ainakin aivan liian pitkä. Ainakin siihen nähden mitä se sisälsi... ei minulla ainakaan mielenkiinto riittänyt loppuun saakka. Alku oli ihan hyvä, mutta punertavaa lankaa olisi kaivannut kokonaisuus. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
hollmi-5 29.10.2006 16:28:41 | |
---|
Huomatkaapa Manun ranskalainen kapulaote ja se kuinka takaa hän pitää kepistä kiinni. Itse olen pitänyt Manun soitosta ja kerran livenäkin näin jäähallissa Peter Gabrielin keikalla. Kyllä oli mahtavat rumpusoundit livenä silloin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
lkx 29.10.2006 16:49:22 (muokattu 29.10.2006 16:51:18) | |
---|
Joltain Zildjianin esittelypäiviltä sain Manun promocd:n jossa on muutama "rumpubiisi". Ihan kohtuullista settiä - taitava ja kaikkee - mutta tomit kuulostaa ihan pahvilaatikoilta. Tossa drummerworldin pätkässä ei o niin kehnot ku yleensä. Virveli on sen sijaan tosi pirtsakka. Tais olla 13" signature Yammulta. Huomatkaa Taman telineet drummeworld-pätkässä... Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
wavelength 29.10.2006 17:02:35 (muokattu 29.10.2006 17:05:27) | |
---|
Huomatkaapa Manun ranskalainen kapulaote ja se kuinka takaa hän pitää kepistä kiinni. Eihän noin VOI soittaa, sanoisi Jazzmies. ;) Manu ei kyllä mielestäni kuulosta hepulta, jolta on viety tuhkatkin munasta. |
MK73 29.10.2006 17:06:56 | |
---|
Huomatkaapa Manun ranskalainen kapulaote ja se kuinka takaa hän pitää kepistä kiinni. Itse olen pitänyt Manun soitosta ja kerran livenäkin näin jäähallissa Peter Gabrielin keikalla. Kyllä oli mahtavat rumpusoundit livenä silloin. Joo, veikeä tyyli soittaa Manulla, ja lievästi koomisen näköinen kaveri muutenkin. Ehdoton suosikkirumpalini, tai siis yksi niistä. Taisi olla Stingin Soul cages, jonka myötä hänen tyyliinsä tykästyin. Gabrielin Secret world-livellä Katche on suorastaan ylihyvä - heittää makeita pikkujippoja kokoajan, kuitenkin hyvän maun rajoissa. Rumpusoundit ovat myös kuten tuossa videolla, levyilläkin aina olleet tosi hienot. |
Magiz 29.10.2006 22:07:24 | |
---|
jumaLATTOMAN komeet tomisoundit!! aijai, nannaa korvalle. pidin. Keep it Fresh |
passe 29.10.2006 23:23:29 | |
---|
jumaLATTOMAN komeet tomisoundit!! aijai, nannaa korvalle. pidin. Sama täällä! Itse tulin Manuskoon Satrianin nimikkolätyn (se punakantinen) kuultuani aikoinaan. Ok, koko levyn mahtava tuotanto antoi toki Manullekin vähän vetoapua, mutta kaikin puolin naatittava levy. "Good is in the details..." |
Sooloakin irtoaa... jotenkin tavanomaista hauskemman näköistä ja kuuloista. Vai mitä? :-) http://www.drummerworld.com/Videos/manukatche1.html On ne loistavat kannut! Monet virittää lattiatominsa ihan liian korkealla, nämä olivat aika sopivalla vireellä kyllä. Pidän Manun soitosta, musikaalinen bändisoittaja eikä yleensä tee ylimääräisiä kikkoja turhan päiten. Splashien ylenmääräinen käyttö suotakoon osaksi signaturesoundia. Manu selitti splashmieltymystään josain haastattelussa: Hän etsii mahdollisimman paksut yksilöt. |
J. Cool 30.10.2006 13:10:47 (muokattu 30.10.2006 13:31:45) | |
---|
Manun Stick Around -levyn tuotto ei ole kyllä mitään muuta kuin play-along rumpaleille, ja joku sooloraita. Katchelta mieluummin kuitenkin kuuntelee komppausta kuin sooloilua. Tuo topicin lätty kuulosti jo musiikilta. Varmaan tuollakin sooloraitoja on, mutta ei ehkä osu biisien ensimmäisten 30s pätkään (mikä on kyllä ainoastaan hyvä juttu! ). Wecklillä on kohtuumäärä käsittämättömiä melodioita, mutta löytyy myös hyviä biisejä. Esim synergy-lätyllä on hienoja kappaleita. Usein kyllä rumpaleiden soololättyjä vaivaa rumpalinäkökulma. Ehkä se on et jos rumpali ei hanskaa muita instrumentteja, niin melodinen & harmoninen puoli musiikista jää rytmin jalkoihin. e: no kitaristien soololevyillä kitaranäkökulma, basisteilla basso... pianistien soololevyt on yleensä ollu mun korviin mielyttävimpiä musiikillisesti jonkun instrumentin soololevyistä. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
MK73 30.10.2006 17:20:45 | |
---|
Manun Stick Around -levyn tuotto ei ole kyllä mitään muuta kuin play-along rumpaleille, ja joku sooloraita. Katchelta mieluummin kuitenkin kuuntelee komppausta kuin sooloilua. Tuo topicin lätty kuulosti jo musiikilta. Varmaan tuollakin sooloraitoja on, mutta ei ehkä osu biisien ensimmäisten 30s pätkään (mikä on kyllä ainoastaan hyvä juttu! ). Stick aroundia en olekaan kuullut, koska ei ole kohdalle osunut. Katchen soolodebyytti (It's about time) onkin ihan poppista. Manu jopa laulaa itse joka biisissä, mikä on tähtirumpaleista puhuttaessa aika harvinaista. Tämä uusin levyhän sisältää "silkkihansikkain" soitettua jaskaa, poikkeuksellisen hienosti toteutettua. Rumpusooloillakaan ei kuulijaa kiusata. |