Aihe: Twin Peaks (SPOILEREITA)
1 2 3 4 5 6 7 824 25 26 27 28
käsi
28.08.2006 13:35:02

Tämä tv-sarja räjäytti mun pääni aikoinaan. Ei ole parempaa sarjaa tullut sen jälkeen. Kaikkein hienointa sarjassa on sen moniulottuvuus, eli joka katselu kerralla oivaltaa jotain uutta tai näkee jotain uutta. Siis ihan käsittämättömän hienosti tehty
Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa
aksiom
28.08.2006 14:45:52
Paitsi että se loppui kesken! Itse en ole tuota kakkoskautta nähnyt kuin pari jaksoa sieltä täältä ja siitäkin on aikaa...

Ja sen huomaa. Mielestäni sarjalla on selvä loppu ja jatkoa ei välttämättä tarvitse sen jälkeen edes kaivata. Toki viimeinen kohtaus mahdollistaa vaikka kokonaisen uuden sarjan ja herättää mielenkiinnon, mutta sinänsä kaikki asiat käsitellään loppuun eikä mikään jää kaivertamaan. Jätetään vain se pakollinen jatkon mahdollisuus, ja mielestäni todella tyylikkäästi.

Voi olla kyllä että itsellänikin on liikaa aikaa sarjan katsomisesta...
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
carnation
28.08.2006 14:56:54
Ja sen huomaa. Mielestäni sarjalla on selvä loppu ja jatkoa ei välttämättä tarvitse sen jälkeen edes kaivata. Toki viimeinen kohtaus mahdollistaa vaikka kokonaisen uuden sarjan ja herättää mielenkiinnon, mutta sinänsä kaikki asiat käsitellään loppuun eikä mikään jää kaivertamaan. Jätetään vain se pakollinen jatkon mahdollisuus, ja mielestäni todella tyylikkäästi.

Voi olla kyllä että itsellänikin on liikaa aikaa sarjan katsomisesta...

David Lynch on itse sanonut, että se loppu mikä siinä nytten on, ei ole koko sarjan loppu, vaan ainoastaan sen toisen tuotantokauden loppu. Lynch olisi kai ollut halukas jatkamaan tarinaa siitä mihin se jäi, mutta se ei sitten onnistunut, oliko kyse loppupeleissä köykäisistä katsojaluvuista vai mistä. Lynch on Lynch -kirjassa on tietoa. Toki jokainen voi itse päättää haluaako sitä pitää oikeana ja selkeänä loppuna vai ei. Yleensä mullekin kyllä uppoaa enemmän loput, jotka jäävät vähän roikkumaan, mutta eivät kuitenkaan niin vittumaiseen cliffhangeriin että järki lähtee. Lynchillähän on kaipuu Twin Peaksiin maailmaan ainakin niiden haastattelujen perusteella, mutta jatkoa tuskin koskaan tulee. Jossain joskus sanottiin hienosti, että Twin Peaksin maailma on edelleen olemassa, se elää koko ajan mutta kukaan ei ole kuvaamassa sitä.
aksiom
28.08.2006 15:11:03 (muokattu 28.08.2006 15:11:24)
David Lynch on itse sanonut, että se loppu mikä siinä nytten on, ei ole koko sarjan loppu, vaan ainoastaan sen toisen tuotantokauden loppu. Lynch olisi kai ollut halukas jatkamaan tarinaa siitä mihin se jäi, mutta se ei sitten onnistunut, oliko kyse loppupeleissä köykäisistä katsojaluvuista vai mistä. Lynch on Lynch -kirjassa on tietoa. Toki jokainen voi itse päättää haluaako sitä pitää oikeana ja selkeänä loppuna vai ei. Yleensä mullekin kyllä uppoaa enemmän loput, jotka jäävät vähän roikkumaan, mutta eivät kuitenkaan niin vittumaiseen cliffhangeriin että järki lähtee. Lynchillähän on kaipuu Twin Peaksiin maailmaan ainakin niiden haastattelujen perusteella, mutta jatkoa tuskin koskaan tulee. Jossain joskus sanottiin hienosti, että Twin Peaksin maailma on edelleen olemassa, se elää koko ajan mutta kukaan ei ole kuvaamassa sitä.

Tottakai on selvä että tarina olisi jatkunut tuosta. Tarkoitin vain sitä että sarjassa ei jää juurikaan mitään asioita kesken. Kaikki epäselvyyksiin saadaan lopulta ratkaisu eikä mitään jää ärsyttävällä tavalla auki. Paitsi tietenkin aivan viimeinen kohtaus. Toisinsanoen sarjalla on "loppu" vaikka se ei "lopullinen loppu" olisikaan... hah. Ykköskauteen esimerkiksi ei olisi mitenkään voinut lopettaa.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
juuso a
28.08.2006 15:26:46

Melko tummasävyinenhän se loppu tietysti on, mutta toisaalta just siisti.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Henko
29.08.2006 11:25:38

Melko tummasävyinenhän se loppu tietysti on.

Niin sen pitääkin.
M.net onkin ämmien net.
Fin_Rocker
29.08.2006 13:38:09
MITÄ?! Vertaat Twin Peaksia johonkin muuhun TV-sarjaan? Kerro nimes ja osoittees!
I kill you punk!

Kamaaan Dont pullsit miiii!!!!

Tykkään vertailla kaikkea!!! soon kiwaa!!
ja kivaa vertailla 'omia lemppareita'!!
A.Starving
27.10.2006 20:39:16
Nostetaan.
Ihan siksi että Sub TV aikoo uusia sarjan ensi vuoden aikana, näin kertoi juontaja vesipostissa juuri äsken. Tarkemmasta aikataulusta ei kyllä puhunut mitään.
Hienoa että tälläinen DVD-soitinta omistamatonkin pääsee taas sarjaa seuraamaan. Viime uusitakierroksella meni alkupään jaksot ihan ohi, jospa nyt pääsisi mukaan heti startista.
It's not that I'm old, your music really does suck.
juuso a
27.10.2006 20:44:37

Nostetaan.
Ihan siksi että Sub TV aikoo uusia sarjan ensi vuoden aikana, näin kertoi juontaja vesipostissa juuri äsken. Tarkemmasta aikataulusta ei kyllä puhunut mitään.
Hienoa että tälläinen DVD-soitinta omistamatonkin pääsee taas sarjaa seuraamaan. Viime uusitakierroksella meni alkupään jaksot ihan ohi, jospa nyt pääsisi mukaan heti startista.

Tämäpäs on suorastaan hieno teko Subilta. Uskoisin että TP:n kannattajakunta lisääntyy jälleen kourallisella ihmisiä.
"Eiku lisää paskaa housuun."
Juugeli
27.10.2006 20:46:11
Nostetaan.

Kusisin muuten hunajaa, mutta se näytetään kuitenkin silloin, kun itse olen intissä. No mutta, hienoa siltikin.
Throw one at me if you want, hash head. I've got all five senses and I slept last night, that puts me six up on the lot of you.
Ali
27.10.2006 21:20:41

Nostetaan.

Loistavaa!
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Nieby
27.10.2006 21:27:20
Loistavaa!

toisin sanoen TÄYDELLISTÄ!!!!!!!!
ozz3
28.10.2006 14:15:47
Ihan siksi että Sub TV aikoo uusia sarjan ensi vuoden aikana, näin kertoi juontaja vesipostissa juuri äsken.

Aivan helvetin hienoa!
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
sellisti
29.10.2006 00:04:29
Tämäpäs on suorastaan hieno teko Subilta. Uskoisin että TP:n kannattajakunta lisääntyy jälleen kourallisella ihmisiä.

Ainakin minulla, joka olen missannut sarjan jo kahdesti vaikka molemmilla kerroilla sitä on kehuttu minulle maasta taivaisiin. Kolmatta kertaa en tee sitä virhettä.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
Planetist
29.10.2006 12:10:53
Hienoa. Ykköskausi löytyy jo dvd-muodossa mutta jos nyt saisi kakkosenkin talteen...
Sun pitää liata kätes vereen ja pitää sydämes puhtaana.
texjazz
29.10.2006 12:12:33

Ainakin minulla, joka olen missannut sarjan jo kahdesti vaikka molemmilla kerroilla sitä on kehuttu minulle maasta taivaisiin. Kolmatta kertaa en tee sitä virhettä.

Muista ostaa kahvia ja donitseja.

nimim. Dale Cooper
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
juuso a
29.10.2006 14:31:08

Muista ostaa kahvia ja donitseja.

nimim. Dale Cooper

Oikeaoppiseen Twin Peaks katsontasessioon kuulu ruokapöydällinen donitseja ja mustaa kuumaa kahvia. Välillä pitää tokaista että "Damn good coffee!". Sivussa ihaillaan Sherilyn Fenniä ja Mäedchen Amickia.
"Eiku lisää paskaa housuun."
Juugeli
29.10.2006 14:38:38
Oikeaoppiseen Twin Peaks katsontasessioon kuulu ruokapöydällinen donitseja ja mustaa kuumaa kahvia. Välillä pitää tokaista että "Damn good coffee!". Sivussa ihaillaan Sherilyn Fenniä ja Mäedchen Amickia.

Punaiset verhot vielä tuota täydentämään. Takaperin puhuvaa kääpiötä voi olla hankalampi löytää, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Throw one at me if you want, hash head. I've got all five senses and I slept last night, that puts me six up on the lot of you.
Mufasa
29.10.2006 15:12:29
Toivottavasti tulee kakkoskausikin. Ykkönen on dvd boksina, mutta toista tuotantokautta en ole nähnyt.
Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)