Aihe: Roland MicroCube
1 2 3 4 5 6 7 8
Riffien Ruhtinas
23.09.2006 19:02:12
Tuollasen oon aatellu ostaa.Kiinnoistais tietää et lähteekö siitä yhtä hyvät säröt ku isommista Cubeista?

Siitä saa säröä vähän liikaakin. Mut saahan sitä vähennettyäkin. ÄÄntäki lähtee kokoonsa nähden aika hyvin
efunkelist
23.09.2006 22:02:23

Yhtä kaikki, parempaa hupi-hyötusuhdetta en ole MISTÄÄN löytänyt.

On siinä vikansa, on siinä puolensa, mutta €100 hintaan siinä on todella paljon hyvää.

Soundit on aina soundeja, eli ne lähtee sormista, joten oleellisin hyvä tuossa on laitteen mobiliteetti ja pelittää hyvin tuntitolkulla paristoilla. Oon soittanu samoilla paristoilla jo mnet miitissä ja pari kertaa puistossa/kaverilla ja vieläkin riittää virtaa = useita tunteja yhteensä.

Siinä on vielä yksi käyttäjäystävällinen detalji: Kun verkkovirtalaite on kiinni, paristot eivät kulu vaikka virtakytkimen painaa "ON" asentoon. Näin voi paristoja pitää koneessa ja kotona käyttää verkkolaitetta eikä batskuja tarvitse nyhtää erikseen pihalle. Muuntaja on tietenkin kiinni siinä samassa jatkojohdossa yhden kytkimen takana kuin muutkin ketjuun kuuluvat laitteet.
sinCCos
23.09.2006 22:14:03
Olen kanssa ajatellut käydä vaihtamassa tuon Peavey Rage 15:sta välirahan kanssa tietenkin Rolandin Microcubeen, ei se soundi voi tuosta paljoa mennä huonommaksi ja microcube olisi ainakin speksien ja muiden mielipiteiden mukaan juuri sopiva kotisoittoon :)
Thet
23.09.2006 23:20:00
Kyllä siitä microcubesta aikamoisen melun saa aikaseksi, ottaen huomioon koon. Itellä on 30W cube ja siihen ihan tyytyväinen.
motherfucker die
Numb
25.09.2006 08:27:02

...microcube olisi ainakin speksien ja muiden mielipiteiden mukaan juuri sopiva kotisoittoon :)

Tässä kans yksi mielipide, jonka mukaan se on oiva kotisoittovehje. Humbuckereilla voi kyllä ruveta bassopuoli pörisemään vähän turhan helposti.
saha
25.09.2006 08:44:37
Humbuckereilla voi kyllä ruveta bassopuoli pörisemään vähän turhan helposti.

Itsekin olen tämän huomannut, ja kuittaan sen vehkeen ainoaksi viaksi.
WinterMad
25.09.2006 14:25:12
Oli iso vahvari kämpillä niin nakkasin tossa naapurin tallissa Cuben line outista johdon bassovahvariin, oli ihan jees soundit, vähän "nasaalit".
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! -Vasara
sartzan
26.10.2006 23:28:58
Nosto! En viitsi uutta ketjua aiheesta aloittaa. Oman kehnosoundisen 15 w combon (ei käsitystä merkistä) tilalle olen harkinnut jotain toista vehjettä kotisoitannan motivaattoriksi. Joskus hekumoin ajatuksella pikkumikseristä, mutta viimeaikoina olen kehittänyt pienimuotoisen GASituksen kelpoon kärpässarjalaiseen comboon. Olisihan se eri juttu kuulla soittoansa "tilassa" luurien sijaan. Monipuolinen laite sohvasoitantaan olisi toivomuslistalla, mutta säröpuoli mielummin metallihtavammalta kuin bluesahtavalta suunnalta. Pääasiallisena soittopelinä alavireinen baritoni humppareilla (dimarziot, air norton + steve's special -kombinaatio, mikäli oikein muistan), ja joku ibanezin metallipöristinkin löytyy.

Nyt sitten microcuben ja Vox da5:n plussia ja miinuksia puntaroin, ja lisäajatuksia kuulisin mielelläni.

Tässä kans yksi mielipide, jonka mukaan se on oiva kotisoittovehje. Humbuckereilla voi kyllä ruveta bassopuoli pörisemään vähän turhan helposti.

Tämä on mietityttänyt. Povattavissa lienee siis kehnoa soundia microcubella noilla kuvaiilemillani vehkeillä? 15-wattiseni rupsahtaa kevyelle särölle tuolla kitaralla jo ilman säröpoljintakin. Plussana microcubelle on se, että ilmeisesti väki bassoaankin plompsuttelee tuolla/tuon kautta?

Onko tuosta vox da5:stä kertynyt väellä kokemuksia ajan saatossa, etenkin humppareilla soittelevilla? Onko samaa humpparivaivaa kuin microcubessa? Kovemmista säröistä (ainakaan aparaatin omista) voxi ei saanut kiitosta, mutta entäs sitten säröspedujen kanssa? Voxista minulle on jäänyt "bluesahtava" mielikuva puheiden ja voxin sivuilta löytyneiden soundinäytteiden perusteella.

Ok, eihän noilla pikkuruisilla ole tarkoitus soundia viilata, mutta lähinnä mietin sitä, onko lopputulos ratkaisevasti parempi kuin tuolla kehnolla 15 wattisellani. Tai onko laitteilla alavirehumpparikäytössä sen muutaman kympin hintaeron edestä eroja puoleen tai toiseen? Syntymäpihiä houkuttaisi cubessa huokeampi hinta, mutta käykö pihiys tässä tapauksessa omaan nilkkaan? Mallinnoksiahan tuossa nykyisessäni ei ole (ei edes särökanavaa), eli sikäli suunta ei kyllä voi olla kuin ylöspäin. Toki testaamalla selviäis, mutta meilläpäin ei taida kaupasta hyllytavarana löytyä..
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
efunkelist
27.10.2006 10:08:40

Alavireheviin microcube on kyllä huono, imho. Se rectifier-mallinnos on kauhea. Jos sulla on tosiaan joku möreä baritoni niin melkeinpä suosittelisin pientä bassocomboa ja säröpedaalia. Tosin, mcube hakkaa tuon combinaation edullisuudellaan 10-0

Mcubea on nykyään joka kaupassa. Ota oma kitara mukaan kauppaan ja kokeile?
Ziggy Bubba
27.10.2006 11:04:16

Kyllähän tuo Micro Cube rupeaa tosiaan pörisemään jos jollain paksusoundisella humpparikitaralla sitä rääkkää - eikä tartte olla muuten edes paljoa volyymiä. Vaikka vehkeessä onkin kokoonsa nähden iso soundi, ei se kuitenkaan vedä vertoja isommille vehkeille. Alavirejyrään M-Cube on tosiaan aika kehno, ja se R-fier mallinnus on tosiaan aika hirveä... Puhtailla tuo vehje on taas oikein mainio - kunhan ei vahingossa tuuppaa sitä alapäätä liikaa.
www.mikseri.net/sigkk My musique
efunkelist
27.10.2006 12:56:30 (muokattu 27.10.2006 12:56:38)

tosin microcubessa on ihan jees soundit kokonaisuudessaan ja enimmäkseen ite soitan kotona sitä siten että mcube on kytketty musastereoihin, jotka eivät pörise. on ne hyvin toiminu myös tietokoneen 2.1-halppiskajareillakin, nekään ei pörise.

jos mcuben saa siis kiinni johonkin muuhun tuuttaajaan joka kotoa löytyy jo valmiiksi niin sillä se toimii hyvin. ja mcubea voi käyttää muuhunkin, paristoilla kun toimii niin vaikka ulkosalla mp3-soittimen mölyttimenä. kiippareitakin oon sillä vahvistanu, hyvin toimii kunhan ei soita mitään alempien oktaavien urkusoundeja.

eli mcube vaatii vähän "käytön osaamistakin", mutta toimiikin sitten hyvin
masterhat
27.10.2006 13:09:41
mä oon kelannu ostaa microcuben himaan, mut tajusin just että ehkä on viisaampi soittaa stereoiden kautta, joihin on tullut upotettua rahaa useita tuhansia. ja kun pedaalilaudastakin löytyy kaikki mitä tarvitsen, niin ehkä soundit olisivat kuitenkin paremmat näin. voisi vielä leikkiä stereo-delaylla ja stereo-tremololla
Head like a hole
saha
27.10.2006 13:33:49
mä oon kelannu ostaa microcuben himaan, mut tajusin just että ehkä on viisaampi soittaa stereoiden kautta, joihin on tullut upotettua rahaa useita tuhansia.

Onnittelen viisaasta ja johdonmukaisesta päätöksestä :D
Jungleman
27.10.2006 13:59:47
mä oon kelannu ostaa microcuben himaan, mut tajusin just että ehkä on viisaampi soittaa stereoiden kautta, joihin on tullut upotettua rahaa useita tuhansia.

Minä en stereosysteemeistä hirveästi tiedä, mutta mieluummin soitan Microcubella. Kun kotioloissa harjoittaa fuzzfeedbackmuljutusakteja, alkaa stereokajarien kestävyys pelottaa. Kyllä, olen onnistunut hajottamaan kajareita kitaraa soittamalla...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
efunkelist
27.10.2006 16:07:00

Kyllä, olen onnistunut hajottamaan kajareita kitaraa soittamalla...

Microcubessa on linjatasoinen ulostulo kaiutinmallinnoksella. Sillä ei pitäisi saada kaiuttimia rikki ellei vahvistin siinä välissä ole liian tehokas. Mä oon työntäny stereoihini kitaraa ja bassoa ja sähkörumpuja eikä ne vielä rikki ole. Kovaa olen soittanu, mutten luukuttanu. Ja välissä on toki ollut mikseri ja bassoleikkuria olen käyttänyt.

By the way, Microcube ei sitten toimi stereona, vaan monona. Eli stereoefektejä ei sillä saa.
masterhat
27.10.2006 16:19:42
Minä en stereosysteemeistä hirveästi tiedä, mutta mieluummin soitan Microcubella. Kun kotioloissa harjoittaa fuzzfeedbackmuljutusakteja, alkaa stereokajarien kestävyys pelottaa. Kyllä, olen onnistunut hajottamaan kajareita kitaraa soittamalla...

no jos nyt äkikseltään kelaillaa stereoiden speksejä, niin jos soittaa pelkkien pääkaiuttimien kanssa missä on 12", 10", 6,5", 1,5" 1.25" (jakotaajuudet tietysti säädetty) elementit per kaiutin, niin kyllä ne varmasti kestää, kun tämän hetkisessä hima päätteessäkin on 2x155watt rms 8ohmin kuormaan, enkä ole vielä saanut savua nousemaan kaiuttimista kovassakaan juhlinnassa. Eikös efektilankusta saa kuitenkin ulos ihan linjatasoista ääntä, jos säätää hieman?? vai?
Head like a hole
gulfstream650
27.10.2006 16:21:59

Microcubessa on linjatasoinen ulostulo kaiutinmallinnoksella. Sillä ei saada kaiuttimia rikki ellei vahvistin siinä välissä ole liian tehokas. Mä oon työntäny stereoihini kitaraa ja bassoa ja sähkörumpuja eikä ne vielä rikki ole. Kovaa olen soittanu, mutten luukuttanu. Ja välissä on toki ollut mikseri ja bassoleikkuria olen käyttänyt.

By the way, Microcube ei sitten toimi stereona, vaan monona. Eli stereoefektejä ei sillä saa.

Soittelen rumpuja rock-cover-bändissä ja kitaristimme on pitänyt Rolandin Micro Cubea varacombona. Verkkoon on isketty kiinni vain Shure 57 ja PA:n kautta on ääni ammuttu. Ihan saman tason soundi kuin noissa Fenderin Twineissä...
Svengaa kuin saksanhirvi.
sartzan
27.10.2006 18:26:54
tosin microcubessa on ihan jees soundit kokonaisuudessaan ja enimmäkseen ite soitan kotona sitä siten että mcube on kytketty musastereoihin, jotka eivät pörise. on ne hyvin toiminu myös tietokoneen 2.1-halppiskajareillakin, nekään ei pörise.

jos mcuben saa siis kiinni johonkin muuhun tuuttaajaan joka kotoa löytyy jo valmiiksi niin sillä se toimii hyvin.

eli mcube vaatii vähän "käytön osaamistakin", mutta toimiikin sitten hyvin

Sinänsä piuhashow ei ole minkäänasteinen ongelma, on niitä monimutkaisempiakin systeemejä eräät kerrat kytketty... Moderneja sterkkoja en omista, mutta kylläkin tuommoiset kaks satelliittia ja subbari -tyyppiset tietsikkakajarit, jotka ovat viimeajat palvelleet lähinnä telkun kajareina. Hintaansa nähden ihan ok:t jopa musankuunteluun, joten kerta ne saa kuutioon kiinni, niin ehkäpä tuon kuution kanssa pärjäisimme minä, kitarani ja bassoni vallan mainiosti.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
efunkelist
28.10.2006 19:03:02

Täähän on jo wanha juttu mutta minäpäs maalasin oman microcubeni fluorisoivilla väreillä. Vähän kuvaa, koita klikata kuvia josko suurenisi:

http://www.niskahiki.com/fin/skebarointi/mcube.htm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)