Aihe: Goottihevarien pukeutumistyyli
1 2 3 4
Henko
14.10.2006 18:21:34

Siitä on se hyöty, että saa olla julkisilla paikoilla rauhassa. Ihmiset väistävät kiltisti, eikä jurbaanot tuu avautumaan.

Mun kokemuksen mukaan jurbaanoilla on kyllä tapana avautua just niille, ketkä jollain tapaa erottuu. Paitsi jos sattuu esim. olemaa yli 140kg tiukkaa lihasta, ja siihen vielä päälaesta varpaisiin häijyä tatskaa. Jos rauhassa haluu kulkea, ni massaan pitää sulautua.
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
Juustonaksu
15.10.2006 12:53:54
Mun kokemuksen mukaan jurbaanoilla on kyllä tapana avautua just niille, ketkä jollain tapaa erottuu. Paitsi jos sattuu esim. olemaa yli 140kg tiukkaa lihasta, ja siihen vielä päälaesta varpaisiin häijyä tatskaa. Jos rauhassa haluu kulkea, ni massaan pitää sulautua.

Oliko tuo henkilökuvaus tuossa sinusta itsestäsi? =) Ks. Omakuvasi.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Lord of the strings
15.10.2006 16:36:44
Gootit on hassuja.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
TheLemon
15.10.2006 18:21:53
Tuolla steissillä kyllä näkee gootteja, joilla se pukeutuminen menee vähän överiksi, jos tarkoitus ei sitten ole näyttää mahdollisimman kuvottavalta tms. Mutta nään siinä tyylissä hyvääkin, vaikka en itse gootti tms. olekkaan. Joillekkin se sopii, ja jotkin osaavat pukeutua gootisti mutta tyylillä. Esim nahkavaatteet voivat näyttää aika hyvältä.. Tunnen pari goottia, naispuolista siis, ja he eivät näytä mielestäni ollenkaan pahalta.. Mutta ne steissin goottilepakot on kyllä aika karu näkö yleensä.

Se on kyllä hyvä kysymys että mikä saa jonkun omaksumaan itselleen sellaisen vaatetyylin... Varmaan se on vähän eri juttu jos tarkastelisi sitä pukeutumistyylin tarkotusta jonkun gootin näkökulmasta. Varmaan vähän eri juttu jos kaikki kaveritkin on gootteja tms, sillon ympäristö on suurena tekijänä siinä, ja gootiksi pukeutuminen voi olla ihan normaaliakin. Sellaseen tyyliin uppoudutaan varmaanki pikkuhiljaa, ei kukaan varmaa heti kerralla niitä kaikkia romurautoja ja kaikkea mahdollista ylleen pue. En sitte tiiä onko joillain tarkotus näyttää siltä, että he olisivat tekemässä seuraavana päivänä itsemurhan .. Välillä tulee kyllä repeämiskohtaus jos näkee jonkun gootin kadulla, siinäkin on hyvän maun rajat mun mielestä siinä tyylissä.

Aika harvoin tapaa gootteja ketä pukeutuu gootisti enää vanhemmalla iällä? Veikkaan että toi goottityyli on aikalailla ohimenevä juttu, tosin kerran näin SubTV:ltä sellasen tositeevee ohjelman missä joku hemaisevan gootisti pukeutuva äiti pakotettiin takas normaalimpaan pukeutumistyyliin, ku sen sukulaiset tms oli niin huolissaan/häpeissään sen tyylistä. Hoho. Tuleepa 'paljon' tekstiä tälläsestä aiheesta joka ei itseään nii kiinnosta, ku istuu darrasena koneella tylsistyneenä. :D
"Her face is cracked from smiling, all the fears that she's been hiding."
Henko
15.10.2006 18:48:00 (muokattu 15.10.2006 18:48:15)

Oliko tuo henkilökuvaus tuossa sinusta itsestäsi? =) Ks. Omakuvasi.

Ei. Harmi toisaalta :)
stickyfinger
16.10.2006 18:39:45
Jumalauta. Kukin pukeutukoon tyylillään. Ja tuo l"uotaantyöntävyys" on nimenomaan vain subjektiivinen mielipide...
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
Ada
19.10.2006 20:32:29
Aika harvoin tapaa gootteja ketä pukeutuu gootisti enää vanhemmalla iällä? Veikkaan että toi goottityyli on aikalailla ohimenevä juttu, tosin kerran näin SubTV:ltä sellasen tositeevee ohjelman missä joku hemaisevan gootisti pukeutuva äiti pakotettiin takas normaalimpaan pukeutumistyyliin, ku sen sukulaiset tms oli niin huolissaan/häpeissään sen tyylistä. Hoho. Tuleepa 'paljon' tekstiä tälläsestä aiheesta joka ei itseään nii kiinnosta, ku istuu darrasena koneella tylsistyneenä. :D

Aika varmasti karsii osan eri alakulttuurien edustajista takaisin valtavirran pariin, mutta yhtenä merkittävänä tekijänä pidän myös työelämään siirtymistä. Aika harva työnantaja sulattaa mitään über-goottia asua jonka kantajalla on naama täynnä rautaa, siinä tulee pakostakin tehtyä kompromisseja. Ja kun laitetaan tuohon päälle perhe ja sen tuoma kiireinen elämä, on aika harvalla aikaa tai mahdollisuutta laittaa enää itseään arkisin, ja siten goottipukeutuminen rajautuu klubeille.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
Piru-Ile
19.10.2006 21:58:13
Jaahas. Tällaisia mielipiteitä. No, sanonpa omani, koska monet minua noihin kategorioihin pistävät, eikä siinä mitään. Ensin takerrun tuohon sanaan "goottihevari". En itse sano varsinaisesti asiaan kantaa, mutta muutamaan otteeseen on tullut vastaan se, että gootit ja hevarit ovat toistensa vastakohtia; gootit ovat pukeutumisessaan "feminiinisempiä" ja hevarit useimmiten niin "maskuliinisia" kuin voivat olla. Lainausmerkit siksi, että nuo piirteet ovat vain ihmisten luomia jaotteluita. Tosiasiassa jokaisessa meissä on molempia piirteitä, eikä niitä pitäisi poissulkea, niinkuin yhteiskunta meidät opettaa tekemään.

Muoti on aina perseestä. Sitä ei koskaan pitäisi seurata. Mielestäni muiden mielipiteitä ei pitäisi kuunnella pukeutumisen kanssa, ellei oikeasti ole niin epävarma itsestään. Itse otan vastaan myös mielipiteitä, mutta itse kuitenkin teen valinnat vaatteideni suhteen. Oma muokkaantumiseni tämän päivän pukeutumiseeni alkoi 2003, kun uskaltauduin ostamaan ensimmäiset farkkuni, jotka olivat mustat. Se tuntui jotenkin jännältä, mutta kahdeksannennella luokalla se vielä tuntui siltä, että halusi kuulua porukkaan. Innostumiseni tästä tyylistä alkoi fanittaessani The 69 Eyesia; tajusin, että voi olla myös sellaisia vaatteita, joiden etsimisessä ei tylsisty siinä, kuinka samaa paskaa pitäisi ostaa muka uutena vuodesta toiseen. Ensimmäiset farkkuni olivat myös viimeiset. Aluksi oli noin vuoden verran bändipaita -innostus päällä, mikä muuttui tähän nykyiseen suuntaan sittemmin, kun tapasin tyttöystäväni. Nahkahousuja, nahkatakkeja, samettipaita RorasaH:lta, läpinäkyvä paita, tasaisin väliajoin koruostoksia. Noin 2 vuotta olen ostanut erikoisempia vaatteita, joista useimmat ovat mustia, mutta joukkoon mahtuu myös viininpunainen kauluspaita, koska se oli yksinkertaisesti niin hienosti tehty.

Gootit ovat pukeutumisessaan osanneet ammentaa nykypäivään eri aikakausien ja kulttuurien vaikutteita. Gootit elävät "aikaa, jota ei koskaan ollut" tavallaan. Vaikutteita on erittäin paljon viktoriaanisesta ajasta (kalpeus, korsetit, silinterihatut, (suru)harsot, pitsi, yms...), renessanssin ja barokin ajasta (kalpeus, meikkaaminen, korsetit, röyhelöpaidat, "merirosvotakit", nauhakoristukset, käsineet, kts. Lordi Byron, Shakespeare...), romantiikasta ja kauhusta (Hirviöt, erityisesti vampyyrit, kirjailijoista Edgar Allan Poe, kalpeus...), muinaisesta Egyptistä (meikkaaminen ja ehdottoman tärkeänä mainintana Ankh-risti), keskiajalta (kaavut, gargoylet, Danten "Jumalainen näytelmä", "memento mori"/"danse macabre"), punk-musiikista (musiikkityylin haarautuminen goottimusiikkiin, irokeesit, niitit, vyöt, repaleiset vaatteet, nahka, ketjut, lävistykset, tatuoinnit, meikit...), tulevaisuudesta (cyber-goottien UV-putket, neonvärit, gogglesit yms...). Myös viittauksia eri mytologioihin ja symboleja löytyy. Mutta tämähän on vielä stereotyyppinen kuvaus, sillä gootti on ennen kaikkea yksilö, joka löytää omat mieltymyksensä itse. Tämä ei ole kaikille selvä asia, sillä nykypäivän "wannabe-gootit" ovat "gootteja" siksi, koska se on muotia ja kaikki kaveritkin ovat. Kuten useat ihmiset, he eivät tajua perehtyä asiaan ensin, ja siksi on syntynyt tämä tietty porukka pellejä, jotka pilaavat kaikkien nuorempien gootiksi luokiteltavien ihmisten maineen vanhempien goottien silmissä sekä kaikkien goottien maineen muiden ihmisten silmissä. Toisaalta itse en ole edes sitä mieltä varsinaisesti, että maineen menettäminen olisi niin haitallista, eivät muiden ihmisten mielipiteet ole niin tärkeitä.

Mielestäni asioita ei kannata ottaa turhan vakavasti. Lukemani ja kokemani mukaan aidot gootit osaavat nauraa itselleen. Sanon sen näin: En pukeudu niinkuin kaikki muut siksi, että olen ihminen. Enkä syö pelkästään mustia karkkeja (itse asiassa salmiakki on mielestäni pahaa) ja syö lakritsijäätelöä mansikkajäätelön sijasta vain siksi, että olen luokiteltavissa gootiksi.

Ja uskokaa pois, bondage-remmit eivät ole niin hankalia kuin miltä näyttävät.
http://www.blackhearted.tk / http://www.mikseri.net/blackheart Käykääpä kuuntelemassa.
Iscariah
19.10.2006 22:03:42 (muokattu 19.10.2006 22:04:49)
ainakin näytät tietävän asioista joista puhut toisin kuin eräät tällä laudalla.
hienosti puhuttu. ota plussa
ankkiz
20.10.2006 11:54:45 (muokattu 26.10.2006 20:16:12)

Joskus olisi hienoa nähdä ruskettunut "gootti" tai gootti, pitäis vissiin tarjota porkkanaa jauhojen sijasta :)

Edit: Vielä hienompaa olisi nähdä tummaihoisten blackmetal-bändi.
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Henko
20.10.2006 12:19:08

Joskus olisi hienoa nähdä ruskettunut "gootti" tai gootti, pitäis vissiin tarjota porkkanaa jauhojen sijasta :)

Mä oon nähnyt ;)
Juustonaksu
20.10.2006 12:59:25

Kyllähän noita kesällä tulee vastaan enemmänkin. Tosin eipä taida siellä pahamaineisen steissin syövereissä kovin moni gootti palvoa sitä aurinkoa. Ehkä sitä Otto-maatin palveluvaloa.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
wilzhu
21.10.2006 00:47:46
The88Eyes:llä oli kyllä tähän mennessä paras ja ymmärrettävin selitys "goottiuteen"! Mielestäni moni otti kirjoitukseni aivan liian vakavasti ja henkilökohtaisesti(vaikken mielestäni henkilökohtaisuuksiin mennytkään), eikä nimenomaan osaa nauraa itselleen. Se on harmi.

Yksi mikä itseäni silti vielä hämää, on se "huonovointisuuden" esille tuonti. Ymmärrän sen kyllä esim. esiintymispuvuissa, yms. Mutta eihän slipknotfanitkaan vedä mitään kumimaskeja naamalleen, ennen kun lähtevät kaupungille;)
Elämä off.
Iscariah
21.10.2006 12:07:58
The88Eyes:llä oli kyllä tähän mennessä paras ja ymmärrettävin selitys "goottiuteen"! Mielestäni moni otti kirjoitukseni aivan liian vakavasti ja henkilökohtaisesti(vaikken mielestäni henkilökohtaisuuksiin mennytkään), eikä nimenomaan osaa nauraa itselleen. Se on harmi.

Yksi mikä itseäni silti vielä hämää, on se "huonovointisuuden" esille tuonti. Ymmärrän sen kyllä esim. esiintymispuvuissa, yms. Mutta eihän slipknotfanitkaan vedä mitään kumimaskeja naamalleen, ennen kun lähtevät kaupungille;)

anna jo olla. hävisit tämän jo. turha sitä enää on paikkailla
wilzhu
21.10.2006 12:26:56 (muokattu 21.10.2006 15:37:03)
anna jo olla. hävisit tämän jo. turha sitä enää on paikkailla

Jos sovitaan ettei sinun tarvitse enää osallistua tähän keskusteluun, sillä et näytä omaavan omia mielipiteitä, ok?

Enkä minä ole voinut mitään hävitäkkään, sillä en ole yrittänyt mitään voittaakkaan.
Elämä off.
Uruk
21.10.2006 21:26:31
Nekrogootit suoraan haudasta. Kettinkejä en vaan tajua.
(ò_ó)/ WTF IS THIS SHIT
Iscariah
21.10.2006 21:34:36
Jos sovitaan ettei sinun tarvitse enää osallistua tähän keskusteluun, sillä et näytä omaavan omia mielipiteitä, ok?

Enkä minä ole voinut mitään hävitäkkään, sillä en ole yrittänyt mitään voittaakkaan.

päinvastoin, minusta tuntuu että mielipiteeni eivät vain miellytä sinua
Latnemitnes
21.10.2006 23:26:54
Lukemani ja kokemani mukaan aidot gootit osaavat nauraa itselleen.

tämä on niin totta. plussaa.
Henko
22.10.2006 15:47:13

punk-musiikista (musiikkityylin haarautuminen goottimusiikkiin, irokeesit, niitit, vyöt, repaleiset vaatteet, nahka, ketjut, lävistykset, tatuoinnit, meikit).

Tää on lähinnä semmoinen asia, mitä asiaan muuten kuin valtamedian kautta perehtyneet ikinä tunnu tajuavan. Media on onnistunut aika hyvin sotkeen kaikki mustiin pukeutuvat toisiinsa, minkä takia esim. hautakivenkaadot on goottien tekosia ym.
Siinä mielessä mua huvitti jo toi otsikkokin, kun gootti ja hevi vaan on ihan eri asia. Mutta toisaalta se kuvaa noita asematunnelin lapsia aika hyvin, tuskin ne juuri mitään koottia kuuntelee, kun slpinkotin ja lidrhcen of mobodin hihamerkkejä pitävät.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)