Aihe: Miksi kuuntelet musiikkia?
1
kilju
21.11.2003 17:08:48
Onko musiikki sinulle vain emotionaalinen stimulus vai onko kyseessä jokin syvempi merkitys (jota minä en ymmärrä)?
Tämä topic on klassisen osastolla siksi että nimenomaan klassisessa tuntuu olevan jokin muu päämäärä, ja kun itse en ole klassisen asiantuntija, vaan populaarimusiikin kuuntelija, niin asia askarruttaa.
"Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden." -F.Nietzsche
hörhö
22.11.2003 13:05:24

Kyllä kai se emotionaalinen kokemus se kaikkein syvällisin on, mutta toisaalta kyllä sitä ammattilaisena usein kuuntelee samalla myös "analyyttisellä" korvalla, etenkin sellaista teosta, jota ei aiemmin ole kuullut. Ihan työnkin puolesta. Mutta kai se näin on populaarimusiikinkin puolella. Vai olenko täysin erehtynyt?

Samoilla linjoilla. Tosin en ole ammatilainen.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
megatherium
22.11.2003 15:03:29 (muokattu 22.11.2003 15:03:47)
Ei ole parempaakaan tekemistä. Musiikilla on mahdollista ilmaista tunnetiloja ja emootioita, joihin sanat ovat jäävejä.
kingdom
23.11.2003 01:42:35
Jotkut asiat vain kuulostavat perhanan hyvältä. Musiikki (hyvä sellainen) on eräs niistä. Eipä kai siinä muuta. Olisiko se sitten halun tyydyttämistä?
Nyt on hyvä bändi löydetty! The Found! Progressiivista rockia maailman navalta, Kuopiosta!
kilju
24.11.2003 08:42:40
Hyvä kuulla etten ole niin paljon muita tyhmempi kun en osaa tulkita "musiikin kieltä".

kippis!
"Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden." -F.Nietzsche
Kitarajeesus
24.11.2003 18:48:21
Musiikki on elämän tarkoitus.Sen avulla voi saada uskomattomia fiiliksiä ja musiikin kuuntelu sekä soittaminen on vain niin mukavaa.Eipä mulla muita syitä ole.
Musiikki on elämä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)