Mika Antero 18.10.2006 10:38:03 (muokattu 18.10.2006 10:41:12) | |
---|
Noin. Kuulin sitten radiosta Tästä asti aikaa -vetäisyn. Pahoitellen on todettava, että aika nololta kuulosti. Minä ihan oikeasti toivoin, että homma toimisi ja tuo Cashin American recordings ois ollut vain jonkinlaisena "henkisenä yhteytenä", mutta täähän oli ihan täyttä matkimista. Paitsi että Loiri ei saanut biisiin hiventäkään siitä tunnelatauksesta, joka Cashille on niin tyypillistä. Harmi. |
stickyfinger 18.10.2006 12:52:50 | |
---|
Noin. Kuulin sitten radiosta Tästä asti aikaa -vetäisyn. Pahoitellen on todettava, että aika nololta kuulosti. Minä ihan oikeasti toivoin, että homma toimisi ja tuo Cashin American recordings ois ollut vain jonkinlaisena "henkisenä yhteytenä", mutta täähän oli ihan täyttä matkimista. Paitsi että Loiri ei saanut biisiin hiventäkään siitä tunnelatauksesta, joka Cashille on niin tyypillistä. Harmi. No voi pylly. Mulla ihan odotuksia tämän levyn suhteen on ollut. Oliko tuo biisi oikeasti tosi köykäinen rykäisy? "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
Mika Antero 18.10.2006 13:04:00 (muokattu 18.10.2006 13:06:13) | |
---|
Oliko tuo biisi oikeasti tosi köykäinen rykäisy? Oli. Köykäinen vailla minkäänlaista omaperäisyyttä. EDIT: Vähän nyt tylyt kommentit meiksiltä yhden hätäisen radiokuuntelun perusteella. Odotin jotain vahvempaa, joten ehkä tämä meni nyt alkupettymyksen piikkiin. |
Planetist 18.10.2006 13:08:22 | |
---|
Tsekatkaas Loirin ja Rag Paanasen "Merirosvokapteeni Ynjevi Lavanpoksahdus" plätty. Loiri laulaa progea ;) Mahtava levy! Liittenä aikas hämyinen peli. Makeanhajuista tunnelmaa koko rahan edestä! Rok. Tuo on pirun hyvä. Sun pitää liata kätes vereen ja pitää sydämes puhtaana. |
Fuzzy Boner 18.10.2006 14:27:31 (muokattu 18.10.2006 16:03:55) | |
---|
Mä oon kuullu koko levyn pariin kertaan. Mielenkiintoista ja jyrisevää. Tosin kuulin sen aika humalassa, täytyy hankkia ja kuunnella kunnolla Midge T |
Kuultu on. En kommentoi. "Layers of layers of shit!" |
A.Starving 18.10.2006 22:16:14 | |
---|
Olisikohan niin, että ennen kuin ruvetaan etsimään sitä Cashiä niin pitäisi löytää Suomen Rick Rubin. Löytyisi sitten sitä näkemystä noihin hommiin vähän enemmän kuin siltä levylafkan pomolta. It's not that I'm old, your music really does suck. |
Keppis 20.10.2006 11:48:53 | |
---|
Mä oon ainakin oikeesti tuota mieltä myös. Tosin vikasta lauseesta en mee takuuseen, ei sitä koskaan tiedä. Loiri-Leino -levy 70-luvulta on jotain aivan uskomatonta. Parikymppinen jannu (sic) vetää kuin kuolemaan hiipivä vanha peto niitä biisejä. Mistä se ääni oikein lähtee? Mä toivon, että tuo uusi levy on sitten myös yhtä karusti toteutettu kuin väitetään. Yhtä karusti kuin se 70-luvun lopun äänite. Silloin siitä voi tulla ajaton. Silloin noiden biisien uudelleenlämmittely voi olla oikeutettuakin. TUota levyä kuunnellessä ei kyllä yhtään tajua kuinka vanha äänite se on. Ja mielessään näkee sen 2000-luvun loirin laulamassa. Loistavia noi leinolevyt. Luppoaika pidentää elämää.
http://www.mikseri.net/fobia |
Sir Henri 20.10.2006 22:00:48 | |
---|
Noin. Kuulin sitten radiosta Tästä asti aikaa -vetäisyn. Pahoitellen on todettava, että aika nololta kuulosti. Minä ihan oikeasti toivoin, että homma toimisi ja tuo Cashin American recordings ois ollut vain jonkinlaisena "henkisenä yhteytenä", mutta täähän oli ihan täyttä matkimista. Paitsi että Loiri ei saanut biisiin hiventäkään siitä tunnelatauksesta, joka Cashille on niin tyypillistä. Harmi. Kuulin kanssa tuon kappaleen ja luulen, että se kuulostaa huonolta koska se laulu vain ei yksinkertaisesti kuulosta hyvältä tuollaisena sovituksena. ( Eikä minun mielestä alkuperäisenäänkään). "En halua armoa, haluan pullaa". - Wagner |
Meisseli 21.10.2006 13:22:53 | |
---|
Loiri panee minkä vaan toimimaan www.strangefruit-band.com
www.ketolajawitikainen.com |
Demo Harrison 03.11.2006 12:50:24 | |
---|
Njassa soitti tänä aamuna Radio Helsingissä "jotenkin sattumalta" peräkkäin Käteis-Jusan Hurt-tulkinnan sekä Loirin coverin siitä Tehareiden hiturista... Mikäs biisin nimi olikaan? "Hetken tie on kevyt" tai jotakin sinne päin? Mutta minun mielestäni ainakin tämä Loiri sings Tehosekoitin-näyte toimi sovituksellisesti kivasti enkä meinannut heti tunnistaa äijän murinaakaan. Kuuleehan toki toteutuksesta että Rubin & Cash-julkaisuja on pyöritelty referenssilevyinä Loirin plattaa purkittaessa. Mutta ei ole tainnut kukaan rokkituottaja houkutella vielä Kari Tapiota studioon pelkän akustisen kitaran kanssa? |
KooAa 03.11.2006 13:14:09 | |
---|
Eipä se Cashin ideakaan tainnut olla sen oma eikä edes originaali. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
Kaake 03.11.2006 14:08:24 | |
---|
Muutaman biisin Radio Helsingistä kuunneltuna kommentoisin että biisivalinnoissa olisi voinut olla hieman tarkempi tai "terävämpi" Minusta se Tehareitten biisi kuulostaa jopa erinomaiselta, kun taas edellä mainittu "Tästi asti aikaa" on aika heppoinen ja "Ihmisen ikävä toisen luo" juuri niin karmea kun voi ikinä olettaa. No väärinhän se meni Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand?
Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band. |
Demo Harrison 03.11.2006 15:06:40 | |
---|
Muutaman biisin Radio Helsingistä kuunneltuna kommentoisin että biisivalinnoissa olisi voinut olla hieman tarkempi tai "terävämpi" Minusta se Tehareitten biisi kuulostaa jopa erinomaiselta, kun taas edellä mainittu "Tästi asti aikaa" on aika heppoinen ja "Ihmisen ikävä toisen luo" juuri niin karmea kun voi ikinä olettaa. Kyllä! Katselin Ivalo-cd:tä eilen levykaupassa ja levyn biisivalikoima näytti kieltämättä turhan standardilta. Noh, jos studion kätköissä muhiikin jo Ivalo II vähän eksoottisemmalla repertuaarilla? Olisivat yrittäneet edes jotakin Waitsin Tomppaa tai Cohenia suomeksi. |
salmivaara 03.11.2006 15:28:30 | |
---|
Mutta ei ole tainnut kukaan rokkituottaja houkutella vielä Kari Tapiota studioon pelkän akustisen kitaran kanssa? Tässä ois kyl ideaa! Against the grain |
joonasvalve 03.11.2006 17:20:38 | |
---|
Tässä ois kyl ideaa! Se levy sais jumalatkin polvilleen. "Damn good coffee!" -Dale Cooper |
leka 03.11.2006 23:07:06 | |
---|
Rubin ja Cash kävivät satoja ja satoja kappaleita läpi. Biisejä joita Cash oli tehnyt kymmeniä vuosia sitten, biisejä joista tykkäsi ja biisejä jotka Rubin ajatteli sopivan levytettäväksi. En ihan jaksa uskoa, että Loirin tapauksessa olisi pohdittu näin syvällisesti. Mutta toisaalta, en ole vielä tätä Ivaloa kuullut. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus! |
MadMatt 04.11.2006 07:25:00 | |
---|
"Ihmisen ikävä toisen luo" Uskottavuutta Mikko Alatalon Juoppo-romantiikka biiseihin ei saa kyllä kirveelläkään, oli esittäjä sitten kuka tahansa. |
Jubi 04.11.2006 14:17:47 | |
---|
Hesari totes aamulla, että kyseinen kipale on levyn parhautta ;) Innostus,
nuoruuden hermostollinen häiriötila,
joka paranee pienillä annoksilla katumusta
kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Isodee 05.11.2006 12:49:54 | |
---|
Mutta ei ole tainnut kukaan rokkituottaja houkutella vielä Kari Tapiota studioon pelkän akustisen kitaran kanssa? Tämä olisi ihan loistava veto. Siinäpä olisi kaikkien äijälevyjen isä ja äiti. |