Aihe: The Mystery Of Bulgarian Voices Choir
1
Uli Con Carne
20.11.2003 22:13:24

...tai jotain sinne päin. Kuullut paljon juttua ja viimein kuulin yhden biisin mitä vetivät ja jäin aika suu auki ihmetyksestä. Todella kaunista meisinkiä. Ymmärsin että ovat tehneet kovasti levyjä, kellään vinkkejä mistä levystä aloittaa?

Ja ennenkuin joku avautuu siitä että tää on väärällä osastolla ehdottakoot parempaa, en nimittäin ite keksinyt minne muuallekaan olis voinut tämän laittaa.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
Notefix
20.11.2003 22:20:51

...tai jotain sinne päin. Kuullut paljon juttua ja viimein kuulin yhden biisin mitä vetivät ja jäin aika suu auki ihmetyksestä. Todella kaunista meisinkiä. Ymmärsin että ovat tehneet kovasti levyjä, kellään vinkkejä mistä levystä aloittaa?.

Mä kuulin tuota ekan karran joskus 80-luvulla ja täytyy myöntää että iski kovaa. Ihan mieletöntä stuffia. Tulihan siitä tietysti buumi, joka sittemmin hälveni. Vieläkin kuulostaa kyllä hyvältä, upeita harmonioita.

Mun mielestä se niiden eka levy on paras, vaikka soundit onkin aika huonot.
jPekka
21.11.2003 13:50:48

Just. Jaa että buumi oli ihan? Minkä niminen levy, ja milloin on tehty? Sama se niille soundeille jos biisit on hyviä. :)

Luultavasti kyseessä on ensimmäinen Mystère Des Voix Bulgares -nimellä 1987 julkaistu levy "A Cathedral Concert" (Verve). Ensimmäisen levynsähän tämä Bulgarian radion ja television naiskuoro teki jo vuonna 1966...

Muttajoo, jonninmoinen buumi oli pari vuotta, ja kuoro teki monta varsin hyvin listoillakin pärjännyttä levyä. Buumin jälkimainingeissa omaan korvaani sattui sitten radiosta kuulumaan samaa soundia, mutta pienemmällä kokoonpanolla ja suomeksi: kyseessä oli tietysti Värttinän "Mie oon musta" -accapella. Teki kertaheitolla minusta Värttinädiggarin.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)