Örminkäinen 16.10.2006 16:47:48 | |
---|
Onkohan missään sen verran hyvää syntentisaattoria, että vois tehdä klassista musaa koneella. Itsellä kun ei ole valtavan isokokoista orkesteria, niin on vähän tylsää vääntää biisejä, varsinkin kun ei kuule, mitä on saanut aikaiseksi. GuitarPro on riittäny mulle tähän asti, mutta eihän klassista suunnitellessa yksinkertasesti pysty kestämään tollasta midirutinaa mm. viulujen osalta. Ja viulujen kirjokin on onneton. RSE on jotain siihen suuntaan, mitä toivon, muttei hyvähkön kuuloisella bassolla ja kitaralla tehdä klassista. Menenkö nurkkaan viiltelemään ranteita jalkapallolla auki vai onko ideoita? |
Onkohan missään sen verran hyvää syntentisaattoria, että vois tehdä klassista musaa koneella. Itsellä kun ei ole valtavan isokokoista orkesteria, niin on vähän tylsää vääntää biisejä, varsinkin kun ei kuule, mitä on saanut aikaiseksi. GuitarPro on riittäny mulle tähän asti, mutta eihän klassista suunnitellessa yksinkertasesti pysty kestämään tollasta midirutinaa mm. viulujen osalta. Ja viulujen kirjokin on onneton. RSE on jotain siihen suuntaan, mitä toivon, muttei hyvähkön kuuloisella bassolla ja kitaralla tehdä klassista. Menenkö nurkkaan viiltelemään ranteita jalkapallolla auki vai onko ideoita? http://www.vsl.co.at/ ja halvemmasta päästä www.garritan.com Tsekkaa lisäksi Tietokoneet ja Musiikkiohjelmat -palstalta orkesterisamplekirjastokeskustelu eli tämä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=134553 Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
Örminkäinen 16.10.2006 21:33:14 | |
---|
Kiitos linkeistä. Toi Garritan vaikuttaa enemmän kun hyvältä. Mikäli oikein käsitin, tossa pitäis olla joku kiippari ja MIDI-liitäntämahdollisuus koneessa? Eli kyseessä ei taidakaan olla pelkkä ohjelma... Kellään käytännön kokemusta Garritanista? |
sellisti 16.10.2006 23:39:08 | |
---|
Kiitos linkeistä. Toi Garritan vaikuttaa enemmän kun hyvältä. Mikäli oikein käsitin, tossa pitäis olla joku kiippari ja MIDI-liitäntämahdollisuus koneessa? Eli kyseessä ei taidakaan olla pelkkä ohjelma... Kellään käytännön kokemusta Garritanista? No siis mulla on Finale 2007 koneella, enkä tarvi kiipparia, vaikka toki se kirjoitusta nopeuttas. Mutta Finalessa on nuo GPO-soundit, ja on kyllä oikein hyvät orkesterisoundit ne. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
baron 17.10.2006 05:56:20 | |
---|
No siis mulla on Finale 2007 koneella, enkä tarvi kiipparia, vaikka toki se kirjoitusta nopeuttas. Mutta Finalessa on nuo GPO-soundit, ja on kyllä oikein hyvät orkesterisoundit ne. BTW: Tunnetko Finale 2006? Mitä uutta 2007 versiossa on? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
John Titor 17.10.2006 22:26:40 | |
---|
Kiitos linkeistä. Toi Garritan vaikuttaa enemmän kun hyvältä. Mikäli oikein käsitin, tossa pitäis olla joku kiippari ja MIDI-liitäntämahdollisuus koneessa? Eli kyseessä ei taidakaan olla pelkkä ohjelma... Kellään käytännön kokemusta Garritanista? Se on samplekirjasto, jossa tulee mukana Kontakt-samplerin riisuttu versio. Eli saundeja voi käyttää omassa samplerissa tai vaihtoehtoisesti voi käyttää mukana tulevia ohjelmia, joilla samplet saa soimaan. Samplerin kautta saundit toimivat missä tahansa MIDI-pohjaisessa isäntäohjelmassa, joka voi olla nuotinnusohjelma, sekvensseri, syntikka tai vaikka rumpukone jos tuntee tarvetta rumpalina tarvetta soittaa selloa :D Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
sellisti 17.10.2006 23:49:10 (muokattu 17.10.2006 23:49:36) | |
---|
BTW: Tunnetko Finale 2006? Mitä uutta 2007 versiossa on? Juu, jokin aika sitten tilasin Ostinatosta tuon 2006:n, ja sanoivat että kun 2007 on just tulossa myyntiin niin lähettävät mulle sitten ilmasen päivityksen. Eli en kovin kauaa ehtinyt tutustua tuohon 2006:een, ja se 2007 tuli vasta eilen joten siihen vielä vähemmän. Äkkiseltään en huomannut mitään isoja eroja ainakaan ulkoasussa, mutta pitää nyt vielä paremmin perehtyä. Joku muu varmaan osais sanoo paremmin. Ja se Garritan Personal Orchestra tuli tosiaan jo sen 2006:n mukana. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |