Aihe: Muusikoiden.net sääntö nr. 10
1 2
LamaAjanElvis
12.10.2006 23:37:59
Tuo kymmenes on oikeasti hyvä. Lähinnä kauhistelin noita yhdeksää ekaa, mutta sitten tajusin että ne on jo ollut olemassa.
Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi.
jannu
13.10.2006 01:07:27
Mä en ole kyllä samaa mieltä siitä, että jokainen muusikko on yhtä arvokas! En aio tuoda tätä esimerkeillä esiin, vaan alistun noudattamaan sääntöä vaikka se sisimmässäni tuntuukin teeskentelyltä. Sensuroin siis jatkossakin itseäni ja säästän moderaattoreilta vaivan;)

Ei tuon säännön pointti mun mielestä olekaan siinä, että jokainen muusikko olisi kaikille yhtä arvokas, tai että pitäisi olla. Tarkoituksena lienee kitkeä palstalta turhanpäiväinen, perustelematon dissaaminen ja negatiivisuus, joita esiintyy eritoten ketjuissa joissa tiettyjä artisteja/bändejä arvostavat käyvät keskustelua.

Jos popmusiikissa jokin asia ärsyttää niin paljon, että pitää perusteettomasti vittuilemalla purkaa sydäntään interwebin keskustelufoorumeilla, niin olis ehkä pienen peiliinkatsomisen paikka ja kenties lekurireissukin saattais tehdä hyvää. Tai sit vois vaikka harkita pienen yksityisen retriitin pitämistä, jossa sitten ihan rauhassa purkais paineensa ilman, että muille aiheutuu siitä murhetta.

Tää ei sit ollut tarkoitettu henk. koht. sulle, Mr Mustard. Näitä ongelmia on monilla paikoitelleen, myös allekirjoittaneella.
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
Feggy
13.10.2006 16:37:17 (muokattu 13.10.2006 16:45:04)

Ei tää musta nyt niin yksinkertainen asia ole. Asiaton perseily on tietenkin karsittava, mutta jos nyt vaan sanoo jossain yleiskeskustelussa, että musta artisti Xn musa on aika kauheaa, niin musta se voisi mennä mielipiteen tiliin ihan ilman seikkaperäisiä perustelujakin. Kaikista nyt vaan ei voi tykätä eikä ole tarpeenkaan. Toinen juttu nyt sitten on se, jos menee ao. artistia käsittelevään ketjuun räkyttämään.
Mr. Mustard
13.10.2006 20:17:11 (muokattu 13.10.2006 20:18:00)
Sekään ei musta oo kivaa että jonkun artistin tai bändin topic on vain keskinäistä kehumisen kerhoa kollektiivisessa yhteisymmärryksessä. Mun mielestä voi dissata, jos tekee sen asiaperusteluin.
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
superfly
13.10.2006 20:41:00
Sekään ei musta oo kivaa että jonkun artistin tai bändin topic on vain keskinäistä kehumisen kerhoa kollektiivisessa yhteisymmärryksessä. Mun mielestä voi dissata, jos tekee sen asiaperusteluin.

Täysin samaa mieltä olen minä. Sitten tullaan taas siihen että mikä tulkitaan riittäväksi perusteluksi.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Mr. Mustard
13.10.2006 21:11:02
Täysin samaa mieltä olen minä. Sitten tullaan taas siihen että mikä tulkitaan riittäväksi perusteluksi.

Jos joku sanoo että Kiss on hyvä bändi, niin se menee sensuurin läpi ilman perusteluita. Jos joku sanoo, että Kiss on huono bändi, niin sitä pitää selitellä ja vaikka selittelisikin niin jo pamahtaa vähintään viikon jäähy M.nettiin. Tuohon Kissin paikalle voi laittaa minkä tahansa muun bändin/artistin.

En ole huomannut, että joku saisi sanktiota, siitä että haukkuu Matti Nykäsen levyn, vaikka sääntöjen mukaan Matti on ihan yhtä arvokas kuin vaikka Nightwish.
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
sartzan
13.10.2006 21:23:43

Niimpä. Siinä pelkässä "Artisti X on huono koska se on paska enkä tykkää siitä" -viestissä ei minusta perustavana ongelmana edes ole se, että siinä unohdetaan kunnioittaa myös sitä musiikkia joka ei omalla levylautasella pyöri (vaikka aikamoisen kapeakatseisen vaikutelman se antaakin), vaan se, että mitä tuon tyyppiseen viestiin nyt voi vastata? "Aha." Tuollaiset viestit eivät palvele keskustelua yhtään millään tavalla, eivätkä tuo siihen mitään uutta.

Riittävä perustelu voisi mielestäni olla ympäripyöreästi sanottuna sellainen, joka tuo jotain uutta keskusteluun, ja johon muut keskustelijat voi kommentoida jollakin muullakin tavalla kuin vain toteamalla "Aha", "Kuuntele sitte vaikka jotai muuta" tai että "Mutsis on". Keskustelun pitäisi olla näillä palstoilla kuitenkin se pointti.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
Epämuusikko
14.10.2006 00:32:19

Komppaan myös. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Valitettavasti.

Ja turha tarjota mitään "hei kamoon, kaikki musa on hyvää, piis änd lööv"-nokkelaa maailmaasyleilevää hempeilyä tähän .
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Jormaz
14.10.2006 02:15:29
Jos joku sanoo että Kiss on hyvä bändi, niin se menee sensuurin läpi ilman perusteluita. Jos joku sanoo, että Kiss on huono bändi, niin sitä pitää selitellä ja vaikka selittelisikin niin jo pamahtaa vähintään viikon jäähy M.nettiin. Tuohon Kissin paikalle voi laittaa minkä tahansa muun bändin/artistin.

Ei se jäähyjen jakaminen aina muutenkaan ole kovin hanskassa. Minulle riittää että kirjoitan muutaman sanan offtopickia niin johan tulee viikko. Riippuu vähän siitä onko modella huono päivä ja kuka sitä Scheißea on kirjoittanut.
Jetzt gehts wieder aufwärts
Marlowe
14.10.2006 09:02:06
Komppaan Mr. Mustardia, Feggyä ja kumppaneita. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin sitten torpedoitakoon myös "artisti X on paras" tai muut ilman perusteluja kirjoitetut kommentit, joita täällä tuntuu olevan valtavasti. Ei pelkkää keskinäistä kehumista ja hymistelyä sisältävä "keskustelu" ole yhtään sen arvokkaampaa, mikäli perusteita ei ole.

Mieluummin lähtisin ampumaan alas kaikenlaisia dada-viestejä ja hoho-kommentteja.

Moderaattoreilla tuntuu vaihtelevan linja myös keskustelupalstoittain. Kävin päivänä muutamana lukemassa tuota tanssimusiikki-keskustelua, ja siellä mentiin niin rankasti offtopiciksi, ettei noilla ketjuilla tai niiden aloittajilla olisi ollut mitään toivoa yleisellä tai poprock-puolella.
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Feggy
14.10.2006 09:09:41 (muokattu 14.10.2006 09:16:49)

Mä kyllä olen sitä mieltä, että jos puhutaan jostain artistista, niin on kohtuullista perustella negatiivinen väite. Musta on ihan ok, jos diggaillaan ja keuhkotaan jostain artistista - tuommoinen on perin sympaattista toimintaa. Tarkoitin vaan, että ei ole musta tarpeen mennä niin jyrkille linjoille, että mistä tahansa keskusteltaessa pitää perustella väitteensä jotain musiikkia koskiessa. Jos puhutaan vaikka siitä, että ravintoloissa ei tarvitsisi olla musiikkia, vaan mieluummin hiljaista ja joku intoutuu selittämään, että viimeksikin kun olin ravintola x:ssä ja yritin syödä pihviäni, niin sitä häiritse se suotanan Paris Hilton-paska radiossa, niin jäähyn napsahtaminen on vähän ylireagointia. Mutta sit se on ok, jos joku toistuvasti näkee asiakseen mennä perseilemään vaikka Toto-ketjuun.

Mut kyllä mä myönnän, että ihan mediakriittisesti ottaen on aika vaikea pitää näppejään erossa esim. uusimaasta Vesa-Matti Loiri-levystä, josta on rakennettu varsin epäuskottavasti USAn erään kunnioitetun artistin näköispainos. Mutta se ei ole välttämättä Loirin oma vika.
leka
14.10.2006 09:25:10
On eroa sanooko "Herra Istuja on ihan paska yhtye ja niitten kitaristi on ihan homo ja huono. Hajoisivat pian", kuin että "Minä en ymmärrä Herra Istujan biisejä. Tekstit eivät kosketa minua millään tasolla, sitäpaitsi sen kitaristin soundit ärsyttävät minua jostain syystä".

On ihan tarpeetonta mennä Vihannesten.netin kukkakaali-topicceihin vaahtoamaan kuinka kukkakaali on paskaa ja se pitäisi poistaa kaupoista.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus!
Feggy
14.10.2006 10:15:49

On eroa sanooko "Herra Istuja on ihan paska yhtye ja niitten kitaristi on ihan homo ja huono. Hajoisivat pian", kuin että "Minä en ymmärrä Herra Istujan biisejä. Tekstit eivät kosketa minua millään tasolla, sitäpaitsi sen kitaristin soundit ärsyttävät minua jostain syystä".

Totta töriset. +
Rattata
14.10.2006 11:17:54

On ihan tarpeetonta mennä Vihannesten.netin kukkakaali-topicceihin vaahtoamaan kuinka kukkakaali on paskaa ja se pitäisi poistaa kaupoista.

Oon kyllä eri mieltä. Se on keskustelun kannalta ihan piristävääkin että tulee muita näkökantoja mukaan. Ensimmäisessä esimerkissäsi kirjoittaja todennäköisesti tuli vain provoamaan, joka ehkä ohitetaan sen suurempaa huomiota tai sitten lauotaan takas "pidä turpas kiinni" -tyyliin. Toinen taas oli edes jotenkin perusteltu. Voihan olla että ketjussa syntyisi keskustelu vaikkapa bändin teksteistä, kun kritiikin antajaa ne eivät kosketa kun taas jotain toista ehkä koskettaa.

Virallinen mielipiteeni siis: negatiiviset perusteluilla. Antaa fanien keskustella ketjussa vaikka kuinka siitä että pitävät bändiä maailman parhaana, luulisi että bändin vihaajia se tuskin kiinnostaa.
M.A.C.H.O. #11
leka
14.10.2006 11:23:37
Virallinen mielipiteeni siis: negatiiviset perusteluilla. Antaa fanien keskustella ketjussa vaikka kuinka siitä että pitävät bändiä maailman parhaana, luulisi että bändin vihaajia se tuskin kiinnostaa.

Jeppis. Ja pitää muistaa että ihmisarvo on myös niillä ihmisillä, jotka eivät tee omaa lempimusaa.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus!
jannu
14.10.2006 18:03:54

Ja pitää muistaa että ihmisarvo on myös niillä ihmisillä, jotka eivät tee omaa lempimusaa.

Nää oli lähinnä just ne pointit, mitä ajoin takaa. Tuntui joku käsittäneen väärin.
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
Juhani
14.10.2006 19:20:33

Näin juuri.

Henkilökohtaisesti vihaan ihmisiä, jotka painavat toisten tekemisiä maahan. On niitä jotka tekevät ja niitä jotka puhuvat toisten tekemisistä p*skaa.

Monet luulevat olevansa aina oikeassa. Kuitenkin kaikilla on oikeus ja vapaus tehdä millaista musiikkia haluavat. Muusikoiden.net ei ole se paikka, jossa haluan antaa tilaisuuden kenenkää painaa ketään alas.

Kiitos teille, jotka olette polkeneet kaikkia mun projekteja vastaan mm. Muusikoiden.net:istä lähtien, että linjani on tämä. Hajotkaa siihen. Itseenne siis.
willie
14.10.2006 19:48:44
Äläs nyt Juhani liikaa riemastu ja epätoivoon vaivu. Kyllä Mnetin potilaista ihan varmasti suurin osa kunnioittaa ja arvostaa sun hyvää työtä ja on vilpittömästi mukana tässä progessa.

Aina löytyy urpoja joka lähtöön, mutta mitä vähemmän heille antaa huomiota, sen vähemmän he urpoilevat. Tää on nähty, niinkus tiedät.

Otetaas taas..
willie :)
Bassoa vuodesta 1972.
Juhani
14.10.2006 20:18:13

Äläs nyt Juhani liikaa riemastu ja epätoivoon vaivu. Kyllä Mnetin potilaista ihan varmasti suurin osa kunnioittaa ja arvostaa sun hyvää työtä ja on vilpittömästi mukana tässä progessa.

Aina löytyy urpoja joka lähtöön, mutta mitä vähemmän heille antaa huomiota, sen vähemmän he urpoilevat. Tää on nähty, niinkus tiedät.

Otetaas taas..
willie :)

Jees, näin tehdään. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)