Aihe: sähkörummut, auttakaa hölmöä!
1
Synth
03.10.2006 20:37:44
Eli äänityshommiin olen alkamassa syntikan, kitaran ja laulun kanssa. Nyt olisi tarkoitus saada pieniä komppeja aikaiseksi ja mieleen juolahti, josko sähkörummut olisi riittävä ratkaisu asiaan, voisi tuon mikityspelleilyn unohtaa saman tien. Mitään maailmanluokan jälkeä en tavoittele, myös äänityskalusto sen todistaa.

Musicstoren sivuilla oli aika houkutteleva tarjous Famen setistä, jotain 350€ yht.
Kokeneemmat kertokoon tekeekö sellaisella mitään.. Rumpumaailma on minulle enemmän kuin vieras.
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
Klooni
03.10.2006 20:55:04
Pistätkö vaikka linkkiä tuotteeseen ?

Mutta äkkisestään voisi sanoa että tuohon hintaan et saa mitään käyttökelpoista sähkörumpua.
Peicco
03.10.2006 22:51:35
Eli äänityshommiin olen alkamassa syntikan, kitaran ja laulun kanssa. Nyt olisi tarkoitus saada pieniä komppeja aikaiseksi ja mieleen juolahti, josko sähkörummut olisi riittävä ratkaisu asiaan, voisi tuon mikityspelleilyn unohtaa saman tien. Mitään maailmanluokan jälkeä en tavoittele, myös äänityskalusto sen todistaa.

Musicstoren sivuilla oli aika houkutteleva tarjous Famen setistä, jotain 350€ yht.
Kokeneemmat kertokoon tekeekö sellaisella mitään.. Rumpumaailma on minulle enemmän kuin vieras.

Oisko joku rumpukone-sampleri-sekvensseri sun juttusi? Ei meinaan tarttisi edes opetella soittamaan niitä pieniä komppeja. Kuulostaa siltä, että enemmän kiinnostaa se nauhalle saatu lopputulos kuin itse soittaminen.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Youni
04.10.2006 09:53:40
Oisko joku rumpukone-sampleri-sekvensseri sun juttusi? Ei meinaan tarttisi edes opetella soittamaan niitä pieniä komppeja. Kuulostaa siltä, että enemmän kiinnostaa se nauhalle saatu lopputulos kuin itse soittaminen.

Mullakin kävi tämä mielessä, tuohon hintaan saa ilmeisesti ihan basic-rumpukoneen. Toki sitäkin pitää opetella käyttämään, mutta se on ihan eri juttu kuin opetella soittamaan sähkörumpuja ilman minkäänlaista rumputaustaa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
wavelength
04.10.2006 16:58:10

Rumpukonetta tai vastaavaa softaa suosittelisin minäkin.
Synth
05.10.2006 18:23:49

Uskon että tuohon hintaan saisikin ihan kohtuullisen elektronisen rumpalin, mutta kyllä siinä se soittaminenkin kiehtoo...

Jonkin verran tullut treeneissä kokeiltua akustisia kannuja. Nyt koitin liikkeessä rolandin lippulaivaa, pakko myöntää että sellaisella mieluiten vääntelisi. vaan hinnassa oli yksi nolla lisää :(
Peicco
06.10.2006 12:22:36

Jos nyt lähdet tohon kaikista halvimpaan, harkitse edes mielummin tätä:

http://www.musicstorekoeln.de/de/Dr … 16-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Se on padisettina täysin sama kuin Millenium MPS-300 ja sen saa melko helposti muutettua mesh-kalvolliseksi. Sen jälkeen se onkin varsin mainio.

Tosta modulista en tiedä mitään. Epäilyttävän halpa.
Ole rohkea ensiostaja ja raportoi käyttökokemuksia tänne!
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
xerxes
06.10.2006 18:00:15
Mullakin kävi tämä mielessä, tuohon hintaan saa ilmeisesti ihan basic-rumpukoneen. Toki sitäkin pitää opetella käyttämään, mutta se on ihan eri juttu kuin opetella soittamaan sähkörumpuja ilman minkäänlaista rumputaustaa.

Just meni jammun rytmikone huutonetissä 71 eurolla... Että se siitä hinnasta.
Relax.
Synth
07.10.2006 16:44:10
Tuntumaa tuli lisää kun kävin liikkeessä kokeilemassa. Pakko sanoa että jään mieluummin säästämään kuin sortuisin kumipädeihin. Tässä vaiheessa ei vielä aivojen tarvitse ihan huippuluokkaa olla, mutta kunnon pädit pitää olla. Pitänee toistaiseksi pärjäillä rumpusoftalla.

Onko ne juuri niitä "mesh" pädejä semmoset kunnolliset, jotka ovat miltei yhtä ponnekkaat kuin akustiset tomit ja mukavampi tuntuma kaikin puolin?
Speedy
07.10.2006 18:40:47

Se on padisettina täysin sama kuin Millenium MPS-300 ja sen saa melko helposti muutettua mesh-kalvolliseksi. Sen jälkeen se onkin varsin mainio.

Miten? Onko kallista?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Youni
08.10.2006 12:21:16
Miten? Onko kallista?

En ole tätä projektia tehnyt, mutta selaillut teko-ohjeita sun muuta täällä. Ei tule kalliiksi, meshkalvot ovat ilmeisesti se kallein osa tässä projektissa. Vaatii vaan kunnon tee-se-itse-henkeä ja ahkeruutta.

Tämän projektin toteuttaneet voisivat laittaa ohjeita tänne, topikkikin aiheesta taitaa jossain olla.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Speedy
08.10.2006 15:57:04

En ole tätä projektia tehnyt, mutta selaillut teko-ohjeita sun muuta täällä. Ei tule kalliiksi, meshkalvot ovat ilmeisesti se kallein osa tässä projektissa. Vaatii vaan kunnon tee-se-itse-henkeä ja ahkeruutta.

Tämän projektin toteuttaneet voisivat laittaa ohjeita tänne, topikkikin aiheesta taitaa jossain olla.

Niinpä taisikin olla... täytyy kaivella..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Youni
08.10.2006 17:10:40
Niinpä taisikin olla... täytyy kaivella..

Mä en muista onko tää justiinsa se topikki, mutta sama aihe ainakin:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=121014
xerxes
08.10.2006 18:45:43
Klikatkaa tuota Peiccoa tuolla ylempänä. Sieltä löytyy juttua kuvienkin kanssa.
Relax.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)