Frequency 14.09.2006 11:46:12 | |
---|
Tänään käyn hakeen settiin EC2 tomeihin ja vähän pelottaa sitten se virittelyrumba kun tuota kokemusta ei ole kertynyt vielä kauheasti. Onneksi muistan kuitenkin suurinpiirtein miten saan omille korville sopivan vireen. Virveliinkin tilasin uuden mutta se meneenkin helpommin kun sen virittelyä on tullut tehtyä enemmän. Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä. |
Frequency 14.09.2006 18:57:17 | |
---|
No helpostihan ne meni vireeseen. Turhaa ressasin. Loistavat kalvot! Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä. |
Vesaikko 03.10.2006 15:48:40 | |
---|
Mulla on nyt ilmenny semmonen ongelma että virvelistä kuuluu lyönnin jälkeen semmonen korkea ääni(lyöntihetkellä ei kuulu mutta siitä tulee semmoinen ikään kuin korkea kaiku) vaikka on normaalisti viritetty. Kokeilin vaikka millälailla alakoalvon ja yläkalvon eri kireyksiä mutta ne eivät vaikuttaneet... Oisko jotain tehtävissä!?? |
Progressor 03.10.2006 15:51:32 | |
---|
Mulla on nyt ilmenny semmonen ongelma että virvelistä kuuluu lyönnin jälkeen semmonen korkea ääni(lyöntihetkellä ei kuulu mutta siitä tulee semmoinen ikään kuin korkea kaiku) vaikka on normaalisti viritetty. Kokeilin vaikka millälailla alakoalvon ja yläkalvon eri kireyksiä mutta ne eivät vaikuttaneet... Oisko jotain tehtävissä!?? Yritä saada yläkalvo kaikkien ruuvien kohdalta tarkemmin samaan vireeseen. Jos vire ei ole kohdallaan, niin silloin tahtoo esiintyä noita vinkauksia. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Vesaikko 03.10.2006 16:18:32 | |
---|
Juu, kiitos tiedosta. Alkaa olemaan jo melko napakassa vireessä, eikä kuulu enää semmoista varsinaista "vinkua". |
Progressor 03.10.2006 16:25:34 (muokattu 03.10.2006 16:26:20) | |
---|
Jos virvelissä on mielestäsi liikaa jälkisointia ("klangia"), niin voit kokeilla vielä laittaa yläkalvoon pienen keskeltä rypistetyn palan teippiä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Vesaikko 04.10.2006 16:08:31 | |
---|
Jos virvelissä on mielestäsi liikaa jälkisointia ("klangia"), niin voit kokeilla vielä laittaa yläkalvoon pienen keskeltä rypistetyn palan teippiä. Pistäisikö suoraan vaan ronskisti jeesusteippii vai oisko siihen jotain tiettyä hyvää teippiä??? |
Mulla on nyt ilmenny semmonen ongelma, että virvelistä kuuluu lyönnin jälkeen semmonen korkea ääni, vaikka on normaalisti viritetty. Kokeilin vaikka millä lailla alakoalvon ja yläkalvon eri kireyksiä mutta ne eivät vaikuttaneet... Oisko jotain tehtävissä? Viritä alakalvoa reippaasti löysemmälle ja yläkalvoa reippaasti kireämmälle. Lähde alakalvon kanssa siitä liikkeelle, että ryppyjä ei enää näy; tässä vaiheessa virvelissä on mahdollisimman vähän jälkisointia ja herkkyyttä, mikä vähentää samalla maton surinoita. Teippaa lyöntikalvoa, jos et muuten saa rummusta yhtä aikaa nättiä sointia ja hyvää tuntumaa. |
Progressor 05.10.2006 10:47:07 | |
---|
Pistäisikö suoraan vaan ronskisti jeesusteippii vai oisko siihen jotain tiettyä hyvää teippiä??? Ei kai sillä kovin suurta väliä ole. Itse olen käyttänyt sähköteippiä. Ilmastointiteippi voi olla hankalampaa irrottaa myöhemmin, jos siihen tulee tarvetta. Sen palan ei tarvitse olla kovin iso, vaan jokin tyyliin 5 cm x 2 cm riittää mainiosti. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Niq 05.10.2006 13:08:14 (muokattu 05.10.2006 13:08:43) | |
---|
Mun mielestä semmonen parin sentin levyinen vanhasta kalvosta leikattu demppausrenkula on parempi kuin teippi, ei sotke, ei lähde irti ja näyttääkin paremmalta. Demppauksen määrää voi säätää sen rinkulan leveydellä. Ja toki on myös nopea ottaa pois ja laittaa takaisin, jos osassa biiseistä tarvii dempata ja osassa ei. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Tsei-Tsei 17.10.2006 19:11:37 | |
---|
Mä viritän rummut korva kuulolta en kato mitään ohjeit viritän niin et kuulostaa hyvältä :D 3 sanaa sinulle älä soita minulle!! |
moderndrummer88 17.10.2006 19:21:28 | |
---|
Mä viritän rummut korva kuulolta en kato mitään ohjeit viritän niin et kuulostaa hyvältä :D Tsei-Tsei is bäck! Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
J Drummer 18.10.2006 19:16:39 | |
---|
Mun mielestä semmonen parin sentin levyinen vanhasta kalvosta leikattu demppausrenkula on parempi kuin teippi, ei sotke, ei lähde irti ja näyttääkin paremmalta. Demppauksen määrää voi säätää sen rinkulan leveydellä. Ja toki on myös nopea ottaa pois ja laittaa takaisin, jos osassa biiseistä tarvii dempata ja osassa ei. Demppausrenkula on ihan hyvä ja varsinkin nopea ottaa pois keikalla, vaikkapa kesken biisiä. Mutta yksi monien mielestä paras tapa virvelin demppaukseen ( makuasia ! ) on "jeesusteipin" kaistale jonka alla nätisti kääritty kaistale talousperiarkkia. => Talouspaperin määrä, teippikaistaleen pituus ja "demppinauhan" sijoituskohta toki vaikuttavat myös soundiin. Aikanaan dempattiin myös tomeja em. tavalla. |
Dirty 24.10.2006 03:32:31 | |
---|
Mandoliini nainen kysyy neuvoa rumpali kaverille. Elikkä.. Minkä kokoinen bassarin etukalvon reijän pitää olla. Onko jotain tiettyä kokoa. Millä reikä tehdään? Miten se vaikuttaa sointiin? Kaverillani 22" bassari. |
Olli 24.10.2006 08:54:48 (muokattu 24.10.2006 08:57:15) | |
---|
Mandoliini nainen kysyy neuvoa rumpali kaverille. Elikkä.. Minkä kokoinen bassarin etukalvon reijän pitää olla. Onko jotain tiettyä kokoa. Millä reikä tehdään? Miten se vaikuttaa sointiin? Kaverillani 22" bassari. 10-15 cm on ihan hyvä (halkaisijaltaan siis). Enemmän atackia/vähemmän botnea. Mitä pienempi reikä kalvossa on, sitä vähemmän vaikuttaa. Itsellä 24" basarissa on 17 cm reikä. http://www.spacebarhoppers.com/ |
Kosminen 04.11.2006 14:42:37 | |
---|
Moi. Alkaa vituttaa kun virityksestä ei tuu mitään. Acrolite, päälle laitoin m.netin jumalansanaa noudattaen Coated Ambassadorin ja alle Evansin Hazy 300 ja Kumuohjeilla viritin. Rumpu vinkuu kuin sika ja vika on ilmeisesti se, että hienovire on päin persettä. Ongelma vain on se, että oma korva on niin suurpiirteinen, että joka tapin kohdalta kuulostaa aivan samalta. Eikö kellään muulla oo tällaista puukorvaa? Huonon soundin se kyllä tunnistaa. Mikä avuksi? Aivan niin kuin oisin
mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))> |
moderndrummer88 04.11.2006 14:49:57 (muokattu 04.11.2006 14:50:31) | |
---|
Moi. Alkaa vituttaa kun virityksestä ei tuu mitään. Acrolite, päälle laitoin m.netin jumalansanaa noudattaen Coated Ambassadorin ja alle Evansin Hazy 300 ja Kumuohjeilla viritin. Ootappa vähän aikaa ennen kuin luovut kokonaan toivosta, kiristele ja löysäile niitä kalvoja eestaas... Varsinkin tuo ambassador ottaa jonkin aikaa että se ajautuu sisään. Oma acro kuulosti kanssa ihan hirveältä aluksi, kun hommasin uuden maton ja alakalvon. Parin päivän päästä virppa kuulosti sitten ihan moitteettomalta, paremmalta kuin vanhoilla. Niin tuosta virittämisestä. Ite oon kanssa melko puukorva, mutta kun päivittäin virittelee ja rassaa noita rumpuja niin sen homman alkaa oppia. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
mamelukki 12.11.2006 21:36:13 | |
---|
Mitkä kalvot ja millainen viritys snareen, että sais semmosen soundin ku on Rammsteinin Reisi, reisillä? Onnistuiskohan piccolovirvelillä? Millä basarikalvo(i)lla lähtee parhaat hevinapsut? |
Sa(n)kari 13.11.2006 14:27:03 | |
---|
Mitkä kalvot ja millainen viritys snareen, että sais semmosen soundin ku on Rammsteinin Reisi, reisillä? Onnistuiskohan piccolovirvelillä? Millä basarikalvo(i)lla lähtee parhaat hevinapsut? Triggerillä :) Kummassakin tapauksessa, nimittäin. Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
mamelukki 17.11.2006 10:37:10 | |
---|
Triggerillä :) Kummassakin tapauksessa, nimittäin. Kysyin kalvoja. Tyrkytetään triggereitä. Aivan kuin asioisi paikallisessa Sportiassa... |