Elikkäs mikä on semmonen pedaali joka muistaakseni on siinä Tony Royster video pätkässäkin haitsun vieressä ja siitä kuuluu semmpoinen *plok* *plok* ääni? Ja paljonko tuollaiset yleensä maksaa? |
moderndrummer88 01.10.2006 12:42:41 | |
---|
Elikkäs mikä on semmonen pedaali joka muistaakseni on siinä Tony Royster video pätkässäkin haitsun vieressä ja siitä kuuluu semmpoinen *plok* *plok* ääni? Ja paljonko tuollaiset yleensä maksaa? Sehän on tavallinen spedu minkä päässä on block :) eli tuommonen http://www.thomann.de/thoiw3_lp_1207_prodinfo.html Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Varis 01.10.2006 13:16:08 | |
---|
Mihin tuon voi kiinnittää? |
Kärsänpuolikas 01.10.2006 13:18:53 | |
---|
korkuinen |
Youni 01.10.2006 13:19:41 (muokattu 01.10.2006 13:19:56) | |
---|
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Kärsänpuolikas 01.10.2006 13:25:39 | |
---|
Ja tuollaisen kyllä tekee itsekkin aika helposti. Itse tein ihan kulmaraudasta ja lankusta ja ruuveista. Se ei tosin toiminut, mutta jos hitsata josaain pystyt niin helppo nakki, vaikkei olis kokenutkaan. korkuinen |
Mikko/DE 01.10.2006 13:52:03 | |
---|
Ja tuollaisen kyllä tekee itsekkin aika helposti. Itse tein ihan kulmaraudasta ja lankusta ja ruuveista. Se ei tosin toiminut plussaa tulee, hienoin kommentti ikinä! |
Epämuusikko 01.10.2006 14:16:28 | |
---|
Saatan joku päivä teettää vastaavan. Ehkä. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
wavelength 01.10.2006 14:39:54 | |
---|
miän vainin rakenteluohjeita odotellessa... |
Kärsänpuolikas 01.10.2006 14:56:45 (muokattu 01.10.2006 15:04:56) | |
---|
plussaa tulee, hienoin kommentti ikinä! Naurunpyrähdys oli aika komea, kun luin tuon uudestaan:) Eräänlainen ristiriitahan siinä oli, mutta se ideani oli, että sen voisi tehdä jos hitsi löytyy, niin itse vallan hyvin. E:Eikä siihen hitsiä kyllä tarvita. Reikälevyä ja kulmarautaa ja ruuveja. Slläkin luulisi pärjäävän. Ja se omakin yritykseni olisi saattanut tuottaa hedelmää jos olisin uhrannut siihen enemmän, kuin sen 5 min. Anteeksi sekavuuteni, eilisilta tekee tepposensa. korkuinen |
K.Suninen 01.10.2006 20:05:58 | |
---|
Mä oon tehny niin että taitan vaan puomitelineen puomin alas ja päähän joku kello. sitten vaan pedaali jollain painolla kii ettei liiku. |
rm_wispila 05.10.2006 09:22:28 | |
---|
Naurunpyrähdys oli aika komea, kun luin tuon uudestaan:) Eräänlainen ristiriitahan siinä oli, mutta se ideani oli, että sen voisi tehdä jos hitsi löytyy, niin itse vallan hyvin. E:Eikä siihen hitsiä kyllä tarvita. Reikälevyä ja kulmarautaa ja ruuveja. Slläkin luulisi pärjäävän. Ja se omakin yritykseni olisi saattanut tuottaa hedelmää jos olisin uhrannut siihen enemmän, kuin sen 5 min. Anteeksi sekavuuteni, eilisilta tekee tepposensa. Omista kuvista löytyy pari kappaletta fotoja, josta pitäisi selvitä pedaalilehmänkellotelineen rakenne. Tehty yhdestä kattoristikon kiinnitykseen tarkoitetusta kulmatuesta, joka väännetty U:n muotoon. Valmiisiin reikiin sitten jenkatanko muttereilla kiinni ja pala kumia leukojen väliin. Kumi on parilla niitillä kiinni U-raudassa ja siten estää vehkeen liukumisen soittaessa. Lehmänkello kiinnitetty jenkatangon kierteeseen. Nuijan huopamollon tilalle vaihdettu kapulaviritys, jossa vanha kapula katkaistu ja siihen porattu reikä keskelle. Pedaalin jousen saa säätää tosi löysälle, niin toimii paremmin. Asetan vehkeen soittaessa haitsun jalkaa vasten, jolloin sekin estää turhia liukumisia. Periaatepiirrosta en jaksanut värkätä, mutta koittakaa lainata malli tuosta. Valmistusaika vehkeelle puoli tuntia, satunnaisista tallista löytyneistä tarveaineista... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
miän vain 05.10.2006 12:05:32 | |
---|
Omista kuvista löytyy pari kappaletta fotoja, josta pitäisi selvitä pedaalilehmänkellotelineen rakenne. Loistavasti värkätty, etenkin itse kellon kiinnitys. Tuota en tullut ajatelleeksi, kun tällaisen rakentamista pohdin. Rakenne on helppo ja halpa toteuttaa, toisin kuin oma suunnitelmani olisi ollut. Päädyin kaupan versioon, tuli halvemmaksi. Toisaalta, kellossani ei ole kierteitä, vaan silmukkaruuvi, eli tuollainen kiinnitystapa ei toimisi. Täytyy harkita tällaisen tekemistä kyllä. Kaupan telineessä kun ei tahdo kello pysyä kiinni, ruuvi löystyy nopeasti vaikka miten kiristää. |
welho 05.10.2006 14:12:15 | |
---|
Kaupan telineessä kun ei tahdo kello pysyä kiinni, ruuvi löystyy nopeasti vaikka miten kiristää. Tuo on kyllä totta... Saa kiristää rystyset valkoisena ja ei pysy www.welhodrum.com |
rm_wispila 05.10.2006 14:27:09 | |
---|
Tuota kiinnitystankoahan voi helposti varioida (väännellä) sopivaksi myös erilaiselle kellolle. Jos oikein fiksusti tekisi, tekisin pystytangon kuuskanttisesta tangosta, jonka vääntelisin vinkkeliin ja alapäähän hitsaisin pajalla pultin runkoon kiinnitystä varten. Kuusikanttiseen taitaisi tuo kiristysrengas purra paremmin kuin karhennettuun suoraan tai jenkaan. Myös erilaisia asentoja voisi miettiä kellolle; vaakasuoraan, viistosti alaspäin ? Kaikki saa mahdolliseksi kevyellä tangon vääntelyllä viilapenkissä. Tuo malli kun nyt oli sellainen nopea "demokappale" saatavilla olleista värkeistä... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Youni 05.10.2006 17:40:25 | |
---|
Täytyy harkita tällaisen tekemistä kyllä. Kaupan telineessä kun ei tahdo kello pysyä kiinni, ruuvi löystyy nopeasti vaikka miten kiristää. Miten olisi sellainen hammastettu lukkoprikka tuon siipimutterin eteen? Tai sitten tavallinen mutteri tuon siipimutterin eteen ja kunnon kiristys. Jotkut noista karhennetuista tangoista ovat sellaisia, että kiristyksen jälkeen kun tölväisee vähän kiristettävää sivusta, niin saattaa kiristys pettää. Tamalla on hyvä karhennus, ei liian karkea ja terävä. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Nolte 05.10.2006 17:51:19 | |
---|
Jotkut noista karhennetuista tangoista ovat sellaisia, että kiristyksen jälkeen kun tölväisee vähän kiristettävää sivusta, niin saattaa kiristys pettää. Tamalla on hyvä karhennus, ei liian karkea ja terävä. Joo, minulla on basarin vanteessa lehmis, joka ei kestä aikaakaan paikallaan, kun sitä soittaa. Ja se on vieläpä nimenomaan Taman lehmishärpäkkeellä kiinni. Argh! Hyvät kamat - huono soittaja! |
Youni 05.10.2006 18:00:07 | |
---|
Joo, minulla on basarin vanteessa lehmis, joka ei kestä aikaakaan paikallaan, kun sitä soittaa. Ja se on vieläpä nimenomaan Taman lehmishärpäkkeellä kiinni. Argh! Hömhöm...aika hämärää. Paska kiinnityssysteemi. :( Saisi varmaan jakoavaimen ja kunnon mutterin kanssa kiristää, että pysyisi. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |