Aihe: Piuhaongelma
1
arcana
28.09.2006 18:49:04
Mun pitäisi saada tehtyä sellainen piuha jonka toisessa päässä on monoplugi ja toisessa xlr. Kokeilin sillälailla että kiinnitin maadoituksen (1), punaisen (2) ja sinisen (3) neutrikin xlr-plugiin ja plugipäähähän yhdistin punaisen ja sinisen ja maadoituksen sinne laitaan sitten. Ei pelannut :D Mitenkähän tuo mahdollisesti pitäisi kytkeä että pelittäs?
lurkki
28.09.2006 19:00:58 (muokattu 28.09.2006 19:42:19)
Mun pitäisi saada tehtyä sellainen piuha jonka toisessa päässä on monoplugi ja toisessa xlr. Kokeilin sillälailla että kiinnitin maadoituksen (1), punaisen (2) ja sinisen (3) neutrikin xlr-plugiin ja plugipäähähän yhdistin punaisen ja sinisen ja maadoituksen sinne laitaan sitten. Ei pelannut :D Mitenkähän tuo mahdollisesti pitäisi kytkeä että pelittäs?

Plugin päässä punainen (2) kytketään tippiin ja sininen (3) runkoon.
Maata ei kytketä plugin päässä lainkaan. XLR:n päässä kylläkin.

http://www.rane.com/note110.html

E: sama kytkentä esim. rca-johtoja rakentaessa...
E2: suojaeristettyyn laitteeseen ei saa tuoda maata ulkopuolelta, siksi maajohtoa ei pääsääntöisesti kytketä.
Suojamaadoitettuja laitteita kytkettäessä voi myös 1 ja 3 kytkeä yhteen.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
arcana
28.09.2006 20:12:57
Nyt piuha pelaa..mutta sirisee :D Help, anyone?
janik
28.09.2006 20:21:21
Nyt piuha pelaa..mutta sirisee :D Help, anyone?

Maadotuskarva XLR:n runkoon kiinni!
arcana
28.09.2006 20:34:54
Karvat kohdillaan. Ja siritys jatkuu. Perskatin itaruus. Next one?
lurkki
28.09.2006 20:51:24

No kytke sitten ne 1 ja 3 yhteen siellä xlr:ssä...
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
Puavali
28.09.2006 22:41:21
No kytke sitten ne 1 ja 3 yhteen siellä xlr:ssä...

Onko ne sama kytkeä yhteen xlr:ssä tai sitten plugipäässä? Meinnako mitään? Mitä meinaa?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Puavali
28.09.2006 22:57:48

Maaongelma sähköverkosta?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
arcana
30.09.2006 12:17:30 (muokattu 30.09.2006 12:30:09)
Lähti tuo surina kun kunnolla kolvaili. Kiitos neuvoista! :P Vähän tympeä tämän taloyhtiön sähkösysteemit, kun noissa töpseleissä ei maadotusta näytä olevan. Pikkusen tuntuu hurisevan nämä kaiuttimet. Toisaalta tämä on tää Behringerin Truth -aktiivikaiutinsetti subbarin kera että voi olla ihan hyvin pelkkää behringerhurinaa :D En tiiä johtuuko toi hurina sitten siitä että kun näitä laitteita on melko paljon ja jatkojohtoa kertyy :D Toinen kuuspaikkanen ihan täynä ja toisen täyttymiseen ei mene varmaan kauaa. Pitäisikö tämä monitorisubbariyhdistelmä olla omassa pistokkeessaan ilman muita laitteita?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)