arcana 28.09.2006 18:49:04 | |
---|
Mun pitäisi saada tehtyä sellainen piuha jonka toisessa päässä on monoplugi ja toisessa xlr. Kokeilin sillälailla että kiinnitin maadoituksen (1), punaisen (2) ja sinisen (3) neutrikin xlr-plugiin ja plugipäähähän yhdistin punaisen ja sinisen ja maadoituksen sinne laitaan sitten. Ei pelannut :D Mitenkähän tuo mahdollisesti pitäisi kytkeä että pelittäs? |
lurkki 28.09.2006 19:00:58 (muokattu 28.09.2006 19:42:19) | |
---|
Mun pitäisi saada tehtyä sellainen piuha jonka toisessa päässä on monoplugi ja toisessa xlr. Kokeilin sillälailla että kiinnitin maadoituksen (1), punaisen (2) ja sinisen (3) neutrikin xlr-plugiin ja plugipäähähän yhdistin punaisen ja sinisen ja maadoituksen sinne laitaan sitten. Ei pelannut :D Mitenkähän tuo mahdollisesti pitäisi kytkeä että pelittäs? Plugin päässä punainen (2) kytketään tippiin ja sininen (3) runkoon. Maata ei kytketä plugin päässä lainkaan. XLR:n päässä kylläkin. http://www.rane.com/note110.html E: sama kytkentä esim. rca-johtoja rakentaessa... E2: suojaeristettyyn laitteeseen ei saa tuoda maata ulkopuolelta, siksi maajohtoa ei pääsääntöisesti kytketä. Suojamaadoitettuja laitteita kytkettäessä voi myös 1 ja 3 kytkeä yhteen. "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
arcana 28.09.2006 20:12:57 | |
---|
Nyt piuha pelaa..mutta sirisee :D Help, anyone? |
janik 28.09.2006 20:21:21 | |
---|
Nyt piuha pelaa..mutta sirisee :D Help, anyone? Maadotuskarva XLR:n runkoon kiinni! |
arcana 28.09.2006 20:34:54 | |
---|
Karvat kohdillaan. Ja siritys jatkuu. Perskatin itaruus. Next one? |
Karvat kohdillaan. Ja siritys jatkuu. Perskatin itaruus. Next one? No kytke sitten ne 1 ja 3 yhteen siellä xlr:ssä... "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
Puavali 28.09.2006 22:41:21 | |
---|
No kytke sitten ne 1 ja 3 yhteen siellä xlr:ssä... Onko ne sama kytkeä yhteen xlr:ssä tai sitten plugipäässä? Meinnako mitään? Mitä meinaa? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Puavali 28.09.2006 22:57:48 | |
---|
Karvat kohdillaan. Ja siritys jatkuu. Perskatin itaruus. Next one? Maaongelma sähköverkosta? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
lurkki 28.09.2006 23:14:19 | |
---|
Onko ne sama kytkeä yhteen xlr:ssä tai sitten plugipäässä? Meinnako mitään? Mitä meinaa? Eihän sillä juuri eroa ole, ohmisesti kun ovat samaa puuta mutta helpompaa on siellä Neutrikissa pulata yksi hyppylanka.. Maaongelma sähköverkosta? Niin... mikähän kysyjän kokoonpano muuten on? Yhteydessä esim. keskusantennijärjestelmään? "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
arcana 30.09.2006 12:17:30 (muokattu 30.09.2006 12:30:09) | |
---|
Lähti tuo surina kun kunnolla kolvaili. Kiitos neuvoista! :P Vähän tympeä tämän taloyhtiön sähkösysteemit, kun noissa töpseleissä ei maadotusta näytä olevan. Pikkusen tuntuu hurisevan nämä kaiuttimet. Toisaalta tämä on tää Behringerin Truth -aktiivikaiutinsetti subbarin kera että voi olla ihan hyvin pelkkää behringerhurinaa :D En tiiä johtuuko toi hurina sitten siitä että kun näitä laitteita on melko paljon ja jatkojohtoa kertyy :D Toinen kuuspaikkanen ihan täynä ja toisen täyttymiseen ei mene varmaan kauaa. Pitäisikö tämä monitorisubbariyhdistelmä olla omassa pistokkeessaan ilman muita laitteita? |