Aihe: Paras pedaali mesh-kalvolle?
1
Peicco
26.09.2006 11:45:30
On nyt tarkoituksena hankkia vihdoin kunnon pedaali sähkörumpusettiini. Rupesin sitten miettimään tuleeko hankinnassa ottaa huomioon tämä ympäristö johon se tulee?

Pedaali kuin pedaali, sanoo varmasti moni, mutta sähkörummuissa (etenkin mesh-kalvollisissa) on se "rebound" hieman erilainen kuin akustisessa basarissa.

Onko tällä merkitystä pedaalivalinnan kannalta? Löytyykö kokemukseen perustuvaa tietoa asiasta?

Toinen juttu mitä olen miettinyt, on pedaalin säätömahdollisuudet. Ainakin mesh-kalvon kanssa tulee ottaa huomioon kuinka "syvään" nuija uppoaa. Mesh-kalvot kun repeävät herkästi jos basarin nuija on säädetty siten, että liike jatkuu vielä pitkälle "läpi kalvon".
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
HeavyMachinery
26.09.2006 12:37:44

On nyt tarkoituksena hankkia vihdoin kunnon pedaali sähkörumpusettiini. Rupesin sitten miettimään tuleeko hankinnassa ottaa huomioon tämä ympäristö johon se tulee?

Pedaali kuin pedaali, sanoo varmasti moni, mutta sähkörummuissa (etenkin mesh-kalvollisissa) on se "rebound" hieman erilainen kuin akustisessa basarissa.

Onko tällä merkitystä pedaalivalinnan kannalta? Löytyykö kokemukseen perustuvaa tietoa asiasta?

Toinen juttu mitä olen miettinyt, on pedaalin säätömahdollisuudet. Ainakin mesh-kalvon kanssa tulee ottaa huomioon kuinka "syvään" nuija uppoaa. Mesh-kalvot kun repeävät herkästi jos basarin nuija on säädetty siten, että liike jatkuu vielä pitkälle "läpi kalvon".

Sanoisin näin että se spedu joka jalkaan käy. Ei niillä säädöillä niin väliä sähkiksissäkään ole. Mutta nuijaon se tarkeä. Iso huopanuija on varmasti paras mesh-kalvolle.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
LumPus
26.09.2006 13:02:01
ite käytän Eliminatoria ja P-1002 ja toimii hyvin.

MUTTA!!!!

Huopanuija ei ole suositeltava, puu tai muovi ovat.
meshkalvo nimittäin toimii aikamoisena raspina, se nuija syöpyy nopeasti ja pölyyntyy rummun sisään.

ei siitä nyt sen suurempaa haittaakaan pitäisi olla, mutta mielummin kovasta materiaalista tehty nuija.
Peicco
26.09.2006 13:56:39
Erimieltä ja vahvasti. Kova nuija sähkörummuissa aiheuttaa herkemmin virhe triggauksia. Huopa nuija ja siihen ohut patchi.

Muistaakseni Roland ei suosittele huopanuijan käyttöä omissa mesh-seteissään...

Puunuija kuulostaa pahalta... tai en tiedä kuulostaako, mutta ajatuksena.

Jotain synteettistä semipehmeää materiaalia? Onko kuminuijia?
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Bacchus
26.09.2006 14:20:10 (muokattu 26.09.2006 14:20:39)
Jotain synteettistä semipehmeää materiaalia? Onko kuminuijia?

Löytyy kyllä, esim. Tamalta ja Puresoundilta. Puresoundin Speedball-nuijia pyysin tilattavan muutaman kappaleen F-Musiikkiin. Voin pistää tuotearviota kun saapuvat. Siihen saattaa kyllä mennä 1-2 kk.

EDIT:

Danmarilta ja Gibraltarilta löytyy myös nuijia todella kattavasti, kannattaa tsekata.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Youni
26.09.2006 15:18:06
Rolandin settien mukanahan tulee tuollainen muovinuija, mitä ne suosittelee. Tiedä sitten...
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
wavelength
26.09.2006 15:37:11

Kova nuija sähkörummuissa aiheuttaa herkemmin virhetriggauksia.

Tuo on enemmän kiinni koiven hallinnasta. Omassa setissäni on käytössä Pearlin muovinuija, eikä virhetriggauksia tule. Koska mesh-kalvo pomputtaa niin pirusti, en näe mitään syytä soittaa muulla tavoin kuin antamalla nuijan pompata vapaasti takaisin.
Youni
26.09.2006 16:02:02
Tuo on enemmän kiinni koiven hallinnasta. Omassa setissäni on käytössä Pearlin muovinuija, eikä virhetriggauksia tule. Koska mesh-kalvo pomputtaa niin pirusti, en näe mitään syytä soittaa muulla tavoin kuin antamalla nuijan pompata vapaasti takaisin.

Kyllähän se akustisissa rummuissa tiukentaa saundia. Mä olen avoinna molemmille soittotavoille. Vai puhutko nimenomaan sähkörumpujen kohdalla?
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
wavelength
26.09.2006 16:33:58 (muokattu 26.09.2006 16:36:27)

Vai puhutko nimenomaan sähkörumpujen kohdalla?

Nimenomaan sähkörumpujen padia soittaessa. Sama juttu, jos akustisen bassarin kalvo on oikein pinkeäksi viritetty. Nuijan hautaaminen ei yksinkertaisesti toimi, sillä siitä tulee väkisinkin ylimääräisiä röpöjä.
Youni
26.09.2006 17:47:40
Nimenomaan sähkörumpujen padia soittaessa. Sama juttu, jos akustisen bassarin kalvo on oikein pinkeäksi viritetty. Nuijan hautaaminen ei yksinkertaisesti toimi, sillä siitä tulee väkisinkin ylimääräisiä röpöjä.

Juuh, totta. Varsinkin ehjällä resokalvolla.

Taitaa muuten sähkörummuissa olla hauskaa se, kun saa mielettömän reboundin ilman, että soundi muuttuu. :)
Peicco
26.09.2006 17:54:35
Koska mesh-kalvo pomputtaa niin pirusti, en näe mitään syytä soittaa muulla tavoin kuin antamalla nuijan pompata vapaasti takaisin.

Mä pidän mesh-kalvoa ilmeisesti yllättävänkin löysällä kun ei ole ongelmaa pompun kanssa. Toisaalta, olen polkenut akustista basaria viimeksi vuonna 1991 mikä vaikeuttaa vertailua tuon pompun osalta...
Rockster
26.09.2006 23:35:06
Toisaalta, olen polkenut akustista basaria viimeksi vuonna 1991

Eli et ole soittanut rumpuja oikeasti viiteentoista vuoteen? Anteeksi, oli pakko :)
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 Tavastialla.
Peicco
27.09.2006 08:00:07
Eli et ole soittanut rumpuja oikeasti viiteentoista vuoteen? Anteeksi, oli pakko :)

Eikun en ole soittanut OIKEITA rumpuja viiteentoista vuoteen. Kyllä mä ihan oikeasti sähkörumpuja soitan. En kyllä ehkä ihan oikein.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)