Aihe: Bassocombo kitaravahvistimeksi??
1
D-Kay
15.11.2003 19:16:47

Toimii, mutta miksi tehdä niin?
MYYDÄÄN: Jackson hevikeppi, Halvalla!
Volle
15.11.2003 19:21:36
Voi saada enemmän palloja alapäähän... :)

Jos se kuulostaa korvaasi hienolta ja käytössäsi on ylimääräinen bassokombo, en näe mitään syytä mikset käyttäsi sitä. Jos siinä on ylä-äänien pilli, se kannattaa laittaa pois päältä. Kihisee inhottavasti ja voi kai jopa kärsiä, koska kitarasta (etenkin säröisestä) tulee niin paljon korkeita ääniä.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
sihvoh
15.11.2003 19:56:05
Toki voi käyttää, eikös esim. Fender Bassman ole alunperin bassovahvistin, jota käytetään enemmän kitaran kera ? Bassovahvistin kestää kyllä kitaralla revittelyn, mutta kitaravahvistin basson kera voisi olla entinen hyvin nopeasti.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Volle
15.11.2003 20:15:47
Aivan, alkuperäinen Fendän bassmanhan oli bassovahvistin ja sitä pidetään nykyisin suuressa arvossa kitaravahvistimena.

Siinä ei ollut sitä diskanttipilliä, toisin kuin nykyajan monissa vehkeissä on.
migeboy
15.11.2003 20:27:23
Mä olen soittanut aika useinkin kitaraa bassovahvistimen läpi. Oon heittänyt (jopa) pari keikkaa tolla viritelmällä. Se kyllä toimii. Ei siinä mitään. Senkust vaan soittaa.
juici
15.11.2003 20:52:55

Mutta toisinpäin homma ei toimi. Se on muistettava. Tai ei ainakaan toimi hyvin.
"And now for something completely different..."
migeboy
15.11.2003 20:59:12
Mutta toisinpäin homma ei toimi. Se on muistettava. Tai ei ainakaan toimi hyvin.

Ei kannata yrittää saada bassoon lisää ylä ääniä tolla tavalla. Tai no, omalla vastuulla.
palelee
15.11.2003 21:56:51
ite soittelin joskus treenikämpillä jollain
peaveyn 60w bassocombolla ja zoomin GM-200:lla.

toimi todella hyvin...ja alapäätä löytyi
Elämä on kuin polkupyörä, ja minä tykkään polkea sillä.
bytheway
16.11.2003 10:40:53
Jos siinä on ylä-äänien pilli, se kannattaa laittaa pois päältä. Kihisee inhottavasti ja voi kai jopa kärsiä, koska kitarasta (etenkin säröisestä) tulee niin paljon korkeita ääniä.

Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikä on ylä-äänien pilli?
Volle
16.11.2003 12:20:00
Joissakin bassokomboissa on varsinaisille bassoäänille iso, esim. 15 tuuman kaiutinelementti ja korkeille äänille oma kaiuttimensa, jota usein kutsutaan pilliksi. tossa on jotain aihetta liippaavaa.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 3&o=0&x=2229781dc8&co=0
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)